رقص با گرگ ها، تیز کردن دندان وچنگال، گرگ های مبتلا به مرض های برای دریدن بیشتر


نقد وبررسی " رقص گرگ ها ؟!" (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان سه شنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1386
رقص با گرگ ها، تیز کردن دندان وچنگال، گرگ های مبتلا به مرض های برای دریدن بیشتر وخلق فاجعه ی تراژدیک است
تاکنون شنیده شده بود وقتی که گرگ های گرسنه دوره ی هم حلقه می زنند ومنتظر طعمه یا شکار می باشند همگی توی چشمان هم دیگر زل می زنند و نگاه می کنند. چون منتظرند که در جمع گرگ ها یکی از آنان چشم بر هم گذارد وخوابش ببرد تا که سریع ودرجا به وسیله ی سایرگرگ ها مورد حمله قرار گیرد وتکه پاره شود وخلاصه برای همیشه به خواب برود . ولی تا حال گزارش خبری از رقص گرگ ها شنیده نشده بود که اکنون کمبود و مشکل که رقص گرگ ها چگونه می رقصند را سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری حل کرده است . زیرا که رقص کنان در جلوی آئینه ایستاده ورقصیده و توانسته هم متن وهم عنوان یادداشت روز خودرا مبنی بر به همین موضوع رقص گرگ ها تنظیم کند تااینکه همگان بدانند رقص گرگ ها چگونه می باشد؟ بنابراین پاسدار حسین شریعتمداری در مورد شروع رقص گرگ ها که رقص خطرناک خوانده شده است رقاص هنرمند اولیه اش وزیرآدمربا منوچهر متکی می باشد که در حاشیه ی کنفرانس شرم الشیخ چنین اجرای نقش رقص کرده یااینکه پرده ی اول نمایش رقص گرگ ها را آغاز واجرا نموده که پاسدار حسین شریعتمداری آن را چنین برگردان کرده است:
"اين روزها از برخي مسئولان بلندپايه دولتي زمزمه هايي شنيده مي شود كه اگر جدي باشد از تصميم دولت براي دست زدن به يك اقدام خطرناك حكايت مي كند. اقدام ناپسندي كه مي تواند به عزت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران و جايگاه برجسته اي كه مردم طي 28 سال گذشته با خون دادن و خون دل خوردن براي نظام اسلامي فراهم آورده اند، آسيب جدي برساند و در همان حال نهضت هاي رهايي بخش در جهان اسلام را با نااميدي روبرو كند. زمزمه مذاكره با آمريكا! روز يكشنبه 16 ارديبهشت ماه- 6 مي 2007- آقاي منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان طي مصاحبه اي با مجله آمريكايي تايم كه در حاشيه اجلاس شرم الشيخ صورت پذيرفته بود گفت «ايران داراي عزم سياسي براي مذاكره با آمريكاست» وي در ادامه تاكيد كرد «در جمهوري اسلامي ايران اراده سياسي براي بررسي مسائل دو طرف وجود دارد اما بايد از طرف ديگر نيز علامتي دريافت كنيم»!اظهارات متكي بلافاصله در سطح گسترده اي بازتاب يافت و خبرگزاري هاي آمريكايي و اروپايي اظهارات وي را در صدر اخبار خود جاي دادند و محافل سياسي به اظهارنظر درباره اين تصميم ايران كه براي آنان غيرمنتظره بود پرداختند. پيش از اين، آقاي بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز به خبرنگاران گفته بود «ايران خود را براي مذاكره با آمريكا در اجلاس شرم الشيخ آماده كرده بود ولي شرايط فراهم نشد!»"
پس از این مقدمه البته اکنون مشخص می شود که برای چه یک مأمور اف بی آی آمریکائی که در جزیره ی کیش ربوده شد. ولی بعداً تکذیب وانکار شد، چرا درست در روز گشایش کنفرانس امنیتی عراق در شرم الشیخ در مصر بطور بی سر و صدا آزاد گردید؟ چرا اين آزادی و مجوز دیدار وملاقات به خانواده ی 5 پاسدار تروریست های دستگیر شده در اربیل عراق داده شد ؟ چرا پیش در آمد این حرکت ها حضور و شرکت وزیر آادمربا منوچهر متکی در شرم الشیخ بود ؟ چرا در سالن میز ناهار خوری در هتل شرم الشیخ پس از رد وبدل شدن چشمک وخنده وسلام وعلیک وخوب وبد فارسی و انگلیسی صحبت کردن میان طرفین و ادعای گرم تر بودن بستنی از هوای سرد زمستان روسیه، همگی جزو پیش پرده ی کوک کردن سازی بوده که تیکه ای ازآن را یک خانم جوان اکرائینی در سر میز غذا خوری سالن غذا خوری هتل شرم الشیخ با ویالون خود نواخت و تمرینی برای شروع اجرای رقص گرگ ها بوده است . البته رقاص منوچهر متکی برای رفتن به ر خت کن وتعویض لباس خود و آماده شدن برای اجرای رقص پرده ی بعدی، جلسه را ترک کرد. ولی برای رد گم کردن وخاک پاشیدن بر توی چشمان تیز و آماده وحلقه زده ی سایر گرگ ها وانمود شده است که ایشان به عنوان اعتراض ورود خانم مطرب ویالون زن در میز غذاخوری هتل ، این رقاص گرگ ، جلسه را ترک نمود. همچنین اکنون بیشتر مشخص می شود که چرا پاسدار علی لاریجانی در دیدار خود با سو لانا در ترکیه پیام آمادگی مذاکره با آمریکا را از سوی ولی فقیه به سولانا منتقل کرد ؟ اما چون سولانا آن را در مصاحبه ی مطبوعاتی خود در اروپا فاش ساخت، مورد تکذیب پاسدار علی لاریجانی واقع گردید . همچنین جالب است که معلوم می شود چرا برای اجرای نقش رقص گرگ ها پاسدار علی لاریجانی پس از ترکیه به به بغداد رفت تاکه پیام پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد را به مهره های دست نشانده ی ولی فقیه وسپاه پاسداران منتقل کند و اطلاع دهد که آدمربا منوچهر متکی به شرم الشیخ می رود، ولی باید برای عادی سازی نخست وزیر دست نشانده ی عراق نوری المالکی تماس تلفنی با احمدی نژاد تماس بگیرد تا وارونه بازتاب داده شود که این مقامات عراقی می باشند که عجیب اصرار دارند که وزیر امور خارجه آدمربا منوچهر متکی به عنوان سخنگو ونماینده ی مردم عراق، در کنفرانس شرم الشیخ حتماً باید حتماً حضور داشته باشد واین تقاضا این تماس تلفنی با پاسدار احمدی نژاد پذیرفته شد واعلام شد با وجود عدم آزادی 5 پاسدار تروریست بازداشتی در اربیل عراق ، وزیرآمربا منوچهر متکی به کنفرانس شرم الشیخ می رود . البته فراموش نشود که پاسدار علی لاریجانی تقاضای تضمین امنیت از آمریکا نیزاز طریق مقامات عراقی را نیز در خواست کرده بود که مثل هیشه تا گندش درآمد تکذیب شد. همینطور طبق ادعای اکبر اعلمی نماینده ی مجلس ارتجاع از تبریز، افشا کرده بود که مذاکره وعادی کردن رابطه با آمریکا در پیش روی می باشد با این حساب که دولت می خواهد خودش بطور انحصاری این امر را دنبال کند.
بنابراین بدون هیچ شک وشبهه ای بازداشت حسین موسویان به اتهام جاسوس انگلیسی که در نشریه الحیات چاپ لندن درج شده و سایت بازتاب محسن رضائی خبرش را بازتاب داده شده است . اکنون سایت آفتاب آخوند حسن روحانی فاش ساخته است که نویسنده ی آن مزدور اجاره ای وچند جانبه علیرضا نوریزاده در لندن است که خبر آهنگ موسیقی رقص گرگ ها را پخش و تبلیغ کرده است . حال بماند که این مزدور چند جانبه ی اجاره ای لندن نشین ، تابع و برده وبنده دلار وپول های طیب وطاهر می باشد و برایش فرق نمی کند که دریافت دلارهای طیب وطاهر در زمان ریاست جمهوری ولی فقیه باشد که ایشان را سید اهل بزم وچنگ وشعر وموسیقی وحامی گروه بیتل های انگلیسی در دوره ی جوانی معرفی کند. یا نه درزمان رفسنجانی مصلحت گرا با شد که امیر کبیر دوم نامیده شود و وی همکاری با سعید امامی و باند محفلی آن از جمله پاسدار حسین شریعتمداری داشته باشد یا اینکه مدافع سر سخت سید خندان وسعید حجاریان و وزیر ارشاد اهل تساهل وتسامح سید عطاء الله مهاجرانی باشد و از مرض سرطان درمان ناپذیر پروستات ولی فقیه ومرگ عن قریب ایشان بگوید و برای دریافت اطلاعات خبرها رابطه ی تنگاتنگ باعماد یا علی ربیعی معاون سابق وزارت اطلاعات ودبیر شورای عالی امنیت ملی در دوران خاتمی داشته باشد و یا برای دریافت اطلاعات قطره چکانی اکبر گنجی پیرامون قتل های زنجیره ای شدیداً فعال شده باشد ویا چه بصورت بازگشائی پنجره به سوی خانه ی پدری وپاچه گیری از مجاهدین ورزمندگان دلاور مقیم شهر اشرف در بغداد کند و در دوره ی پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد حسابی خوشرقصی کند وچه اکنون همگام وهمکار شدن با خانم فاطمه ی رجبی همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت پاسدار امام زمانی گماشته احمدی نژاد شده باشد . در مجموع برای اشان فرق نمی کند . زیراکه پیوسته ایشان در 28 سال گذشته جزو جارچیان و مزدور ان و جاسوس اجاره ای بوده است که اکنون برای کنسرت رقص گرگ ها دارد تبلیغ می کند. بهر حال پاسدار حسین شریعتمداری در ادامه ی یادداشت رقص گرگ ها تشریح کرده است که زمزمه ی شروع اجرای نمایشنامه ی رقص گرگ ها یا مذاكره با آمريكا از يك سال قبل- یعنی از اسفند 84 و فروردين 85- نيز شروع چونکه همان موقع شنيده شده بود. ولي مدعیست بنا به دلايلي- كه در يادداشت هاي روز كيهان 27 اسفند 84 و 19 فروردين 85 به آن اشاره کرد شد - قبل از آن كه به اقدام عملي تبديل شود در نطقه خفه و خاموش شد و افزوده که عجیب وعبرت انگيز است كه خاموشي اين زمزمه درپي برخورد تحقيرآميز آمريكا صورت پذيرفت که در آن هنگام، چند ساعت بعد از اعلام آمادگي ايران براي مذاكره، شبكه سراسري PBS آمريكا در تفسيري به كنايه از تسليم ايران بعد از 27 سال مقاومت سخن گفت و «آدام ارلي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا كه به همين منظور در جمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به يك خبرنگار كه پرسيده بود «اين درخواست ابتدا از سوي آمريكا مطرح شده است» گفت «دولت ايران يك دولت تروريست است و در ناآرامي هاي عراق دست دارد بنابراين پيشنهاد سفير آمريكا در عراق براي مذاكره با ايران از نوع احضار سفير يك كشور و هشدار به وي بوده است»!! اما پاسدار حسین شریعتمداری پس از بازگوی این زمزمه وپاسخ دریافت تروریست بودن از سوی سخنگوی آمریکا را بازتاب داده است برای خاموش نمودن زمزمه کنندگان مذاکره با آمریکا یا تدارک شروع رقص گرگ ها اینگونه از ولی فقیه نقل قول کرده است :
" آقايان در توضيح تلاش خود براي مذاكره با آمريكا- كه افرادي از دولت اصلاحات نيز 8 سال درپي آن مي دويدند- اظهار مي دارند؛ مگر جمهوري اسلامي ايران با برخي ديگر از كشورها كه به دشمني و كينه توزي عليه ايران شهره هستند رابطه ندارد؟ بنابراين ضمن مذاكره و برقراري رابطه با آمريكا، مي توانيم مواضع سياسي خودمان را داشته باشيم همانگونه كه با انگليس، آلمان، فرانسه و برخي ديگر از كشورها رابطه داريم.در پاسخ به اين استدلال كه ظاهري فريبنده و منطقي نيز دارد بايد گفت؛ همانگونه كه رهبر معظم انقلاب با نگاه حكيمانه و تيزبين خود فرموده بودند، آمريكايي ها از ايران مذاكره را فقط براي «مذاكره» مي خواهند نه براي حل و فصل عادلانه مسائل فيمابين، چرا كه؛ مقاومت جمهوري اسلامي ايران در برابر زورگويي ها، سلطه جويي ها و باج خواهي هاي آمريكا طي 28 سال گذشته، ايران را به پرچمدار مبارزه با نظام سلطه جهاني و الگوي موفق براي نهضت هاي استقلال طلب و آزاديخواه اسلامي تبديل كرده است و اين نهضت ها، ايران اسلامي را عقبه استراتژيك خود و نمونه اي موفق و پيشتاز مي دانند و با الگو گرفتن از آن به حركت رهايي بخش خود ادامه داده و مي دهند. انتفاضه فلسطين، حزب الله لبنان، خروش مردم مسلمان در تركيه، الجزاير، اندونزي، مالزي و... كه امروزه عرصه را بر آمريكا و متحدانش تنگ كرده است - جنگ 33روزه لبنان فقط نمونه اي از آن است- همگي در مقاومت 28 ساله ايران اسلامي ريشه دارند. مقصود آمريكا از مذاكره با ايران، ابلاغ اين پيام به حركت هاي اسلامي است كه ايران نيز بعد از 28 سال مقاومت چاره اي جز روي آوردن به آمريكا - بخوانيد تسليم در برابر آمريكا- نداشت.آيا مسئولان محترمي كه امروزه درپي مذاكره با آمريكا هستند و علاوه بر آمريكا و متحدانش، آب ذوق زدگي را از لب و لوچه برخي گروه هاي داخلي سرازير كرده اند، نمي دانند متاع گرانبهاي عزت و اقتدار اسلامي را در مقابل چه بهاي اندكي مي فروشند؟!"
اما پاسدار حسین شریعتمداری برای اینکه عوامل درون دولت پاسدار احمدی نژاد طرفدار مذاکره با آمریکا را زیر تیغ ببرد از جمله پاسدار علی لاریجانی و منوچهر متکی وزیر آدمربای امورخارجه را که جزو ارکستر ورقاصان رقص گرگ ها می باشند را مورد مؤاخذه قرار داده وچنین از دولت پرسش کرده وپاسخ خواسته است :
"دولت محترم نهم كه اين روزها از آمادگي خود براي مذاكره با آمريكا سخن مي گويد به يقين مي دانند كه ايران اسلامي طي 28 سال گذشته با اين مذاكره مخالفت مي ورزيد و تلاش برخي از جريانات براي مذاكره با آمريكا، مخالفت صريح- و البته حكيمانه- حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را درپي داشت بنابراين دولت محترم بايد به اين سؤال پاسخ بدهد آيا در ماهيت آمريكا و عملكرد آن تغييري حاصل شده است كه آقايان سنگ مذاكره را به سينه مي زنند؟ اگر تغييري پديد نيامده است، تلاش دولت براي مذاكره با آمريكا چه توجيهي دارد؟ و اگر ماهيت آمريكا تغيير كرده است كه بايد شواهد و قرائني حاكي از اين تغيير ماهيت در دست باشد. اكنون بفرمايند چه تغيير محسوسي در ماهيت آمريكا احساس مي كنند؟ آيا آمريكا از كينه توزي عليه ايران اسلامي و جهان اسلام دست كشيده است؟ آيا ماهيت استكباري، غارتگري و قتل عام مسلمانان را كنار گذاشته است؟ آيا هنوز هم از ضرورت براندازي جمهوري اسلامي سخن نمي گويد؟! آيا با صراحت از انقلاب اسلامي به عنوان بزرگترين دشمن خود كه بايد از سر راه برداشته شود ياد نمي كند؟!... اگر ماهيت آمريكا و مناسبات خصمانه آن با ايران تغيير نكرده است- كه نكرده است- با چه انگيزه و براساس كدام محاسبه درپي مذاكره هستيد؟!4- آمريكا بارها به صراحت اعلام كرده است كه براي خروج از باتلاق عراق به امكانات ايران نياز دارد و مقامات آمريكايي پنهان نمي كنند كه هيچ بازيگر ديگري اين امكانات را در اختيار ندارد."
در پایان پاسدار حسین شریعتمداری اینگونه به مجریان تدارک دیده برای اجرای رقص گرگ ها هشدار داده واخطار کرده است که هیچ اتفاقی نیفتاده که جای ذوق زدگی شما باشد:
"ممكن است گفته شود كه مي توانيم از موقعيت ضعيف آمريكا در شرايط كنوني به عنوان يك فرصت استفاده كنيم و در قبال كمك به آمريكا براي خروج از بن بستي كه امروزه در خاورميانه با آن روبروست، امتيازات چشمگيري به دست آوريم كه بايد گفت؛ اولاً؛ چه ضرورتي دارد دشمن غدار و خونريز ملت هاي مسلمان و مردم محروم و پابرهنه جهان را از بن بست نجات بدهيم؟! ثانياً؛ آمريكايي ها در حالي كه هنوز هيچ گامي براي مذاكره برداشته نشده است پيش شرط هايي نظير قطع كمك هاي ايران به گروه هاي تروريستي - بخوانيد انتفاضه فلسطين، حزب الله لبنان و...- پيوستن به طرح صلح خاورميانه- بخوانيد به رسميت شناختن اسرائيل- دست كشيدن از فعاليت هسته اي و... پيش كشيده اند و همچنان از ايران اسلامي به عنوان يك نظام تروريست و بي اعتناء به حقوق بشر! و... ياد مي كنند.6- يكي از مسئولان گفته است از آنجا كه امروزه در موضع قدرت قرار داريم آماده مذاكره با آمريكا هستيم كه بايد گفت مقصود اصلي آمريكا از مذاكره همانگونه كه در بند 2 اين نوشته آمده است، القاي اين توهم به جهانيان و مخصوصاً نهضت هاي اسلامي است كه ايران نيز بعد از 28 سال مقاومت چاره اي جز روي آوردن به آمريكا نداشته است. بنابراين با شرايطي كه شرح آن رفت، به محض آن كه پاي ميز مذاكره بنشينيم يك امتياز بزرگ- و شايد بزرگترين امتياز- را به آمريكا داده ايم و ضربه هولناكي بر عزت و اقتدار ايران اسلامي و حركت جهاني اسلام وارد كرده ايم. براي آمريكا موضوع مذاكره موضوعيت ندارد، بلكه مذاكره را فقط براي مذاكره و ضربه زدن به الگوي انقلاب اسلامي مي خواهد.اين نكته نيز گفتني است كه آمريكا طي چند سال گذشته بارها درپي مذاكره - با همان هدف مورد اشاره - بوده است و مخصوصاً در اجلاس شرم الشيخ بيش از ده بار براي مذاكره واسطه فرستاده بود. و كوتاه سخن آن كه با شيطان دست ندهيد و گرگ ها را ببينيد كه هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده چه ذوق زده مي رقصند."
در خاتمه اینکه پاسدار حسین شریعتمداری بسیار عالی وزرای دولت امام زمانی پاسدار احمدی نژاد را به سیرک گرگ ها ورقص گرگ های هار و رقاصان ذوق زده تشبیه ومعرفی کرده است و به رئیس سیرک گرگ ها هشدار داده که چون جنگ هار گرگ ها علنی و شفاف وبرجسته شده است می بایست که در این نزاع ورقص گرگ ها هشیار بود تا که گرگ ها موقع ذوق زدگی واجرای رقص، چشمان خودشان را نبندید. چون ممکن است که از سوی سایر گرگ ها ي هار وگرسنه وحاضر در صحنه مورد تهاجم واقع شوند و تکیه و پاره گردند . همینطور پرسش است که مقامات آمریکا ئی پس از تجربه ی 28 ساله که اکنون اینان نیزگرگ های رقاصنده معرفی شده اند برای چه آماده و علاقمند به رقصیدن با گرگ های هار تیز چنگال درنده شده اند؟ مگر کم تجربه ی 4 ساله از باتلاق سازی عراق و خسارات مالی و جانی در آنجا دارند که اکنون با زهم می خواهند ادامه ی رقص با گرگ ها را به روش و شیوه ی دیگری ادامه دهند وتجربه کنند. در صورتیکه خودشان نامش را یاغی بی المللی ومهار ناپذیر نهاده اند؟ مطمنئاً رقص با گرگ های مبتلا به مرض هاری که در حال دریدن همدیگر می باشند نه اینکه رقصیدن ندارد، بلکه رقص باآنان موجب خلق صحنه های تراژدیک بزرگتری خواهد شد .چون اینگونه رقص کردن با گرگ ها تیز کردن دندان وچنگال این گرگان می کند.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1386