دلایل ونتایج سفر دیگ چینی و احمدی نژاد به امارات 23 اردیبهشت - 86.

دلایل ونتایج سفر دیگ چینی و احمدی نژاد به امارات پس از اعلام کناره گیری بلر از پست نخست وزیری انگلیس که جریانات و باندهای درونی رژیم تروریستی یک نوع ابراز نظر شادمانه کرده اند و نتیجه گیری کرده اند که با کنار رفتن بلر، بوش یک یار نزدیک خود در عراق را ازدست داده است و در مجموع معتقدند که موجب تضعیف موقعیت نیروهای نظامی آمریکادر عراق خواهد شد. اما اکنون سایت فارسی رادیو آیت الله بی بی سی مورخ 22 اردیبهشت هشدار چینی به ایران از عرشه یک ناو هواپیمابر را گزارش کرده است که افزوده دیک چنی بر عرشه ناو هواپیمابر 'یو اس اس جان سی استنیس' در خلیج فارس درحالی که تنها 240 کیلومتر از سواحل ایران فاصله دارد گفته است که آمریکا با کمک سایر کشورها به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی و سلطه بر منطقه را نخواهد داد . سپس در قسمت دیگر این گزارش خبری آمده دیگ چینی گفته با آوردن دو گروه از هواپیمابرهای تهاجمی به خلیج [فارس]، ما قصد فرستادن پیام های روشن برای دوستان و دشمنان را داریم و تأکید کرده ما مانع بسته شدن خطوط دریایی خواهیم شد و برای رویارویی با افراط گرایی و تهدیدهای استراتژیک کنار دوستان خود خواهیم ایستاد. همچنین دیگ چینی گفته ما هرگونه حمله ای به نیروهای خود را مختل خواهیم کرد و برای به آوردن آسایش برای کسانی که در رنج هستند، و اجرای عدالت در مورد دشمنان آزادی ادامه خواهیم داد. همینطور برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و تسلط بر منطقه کنار دیگران خواهیم ایستاد. ناگفته نماند که دیک چنی این اظهارات را پس از سفر به امارات متحده عربی مطرح کرده است. در دنباله گزارشگر بی بی سی افزوده علیرغم فروکش کردن جنگ لفظی میان ایران و آمریکا در هفته های اخیر و همچنین کاهش گمانه زنی ها در زمینه احتمال حمله آمریکا به ایران برای از کار انداختن توانایی های اتمی آن کشور، دیک چنی با انتخاب یک ناو هواپیمابر برای ادای این اظهارات مسلما سعی داشت سرسختی آمریکا مقابل حاکمان ایران را به نمایش بگذارد. سپس گزارشگر بی بی سی با تیتر کردن"سفر غیرمنتظره" افزوده است قرار است محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیز روز یکشنبه از امارات متحده عربی دیدن کند و معاون وی یکبار دیگر تاکید کرده موفقیت در عراق برای امنیت ملی آمریکا بسیار حیاتی است. در ادامه معاون رئیس جمهور احمدی نژاد گفته گرچه وضعیت عراق نهایتا یک راه حل سیاسی دارد.اما نخست باید امنیت این کشور را تامین کرد. یعنی اینکه به وضوح گفته است که دخالت گری در عراق برای باج گیری واهداف خاص می باشد که در رأس آن پروژه ی هسته ای ودسترسی به سلاح هسته ای می باشد، ضمن اینکه ایشان با ابراز این نظر به وضوح پذیرفته است که عامل اصلی ناامن سازی عراق وتهدید نیروهای نظامی در عراق رژیم تروریستی آخوندی می باشد که اکنون معاون پاسدار غلامک وگماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد به این واقعیت با تأمین امنیت برای نیروهای نظامی در عراق ا عتراف کرده است.
اما از سوی دیگر در همین تاریخ رادیو آمریکا نیز این خبر را پخش کرده است "احمدی نژاد به امارات متحده عربی می رود" در مشروح خبر آمده است که محمود احمدی ‌نژاد روز يکشنبه بیست و دوم اردیبهشت در نخستين سفر يک رييس جمهور رژیم تروریستی آخوندی به امارات متحده عربی، عازم اين کشور حاشيه خليج فارس می شود. وافزوده شده احمدی نژاد سفر دو روزه خود به امارات متحده عربی را درست پس از سفر ديک چينی، معاون رييس جمهوری آمريکا به امارات انجام می دهد. همچنین اضافه شده که سفر دیگ چينی، به گفته تحليلگران، تاکيدی بود بر مناسبات نزديک امارات با آمريکا. در دنباله خبر به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه آمده که نزديکی روابط امارات با آمريکا از یک سو و اختلاف امارات با ايران برسر جزاير تنب بزرگ ، تنب کوچک و ابوموسی از سوی دیگر، مانع از گسترش روابط این کشور با ايران نشده است. چونکه به رغم اختلاف ها، ايران و امارات روابط گسترده تجاری دارند و امارات بزرگترين شريک تجاری ايران است. واردات غيرنفتی ايران از امارات در سال گذشته خورشيدی به رقم ‪ ‪ ۷/۶۷ميليارد دلار رسيد که ۲۰درصد از کل واردات ايران را تشکيل می داد. البته گفته نشده است که آقازاده ها به خصوص آقازاده های رفسنجانی در این شیخ نشین چه میزان سرمایه گذاری کرده اند و چه سهمی از این بیش 7 میلیاد دلار را به خود اختصاص داده اند ؟ و یا اینکه چگونه کالا های قاچاق به سوی هزاران اسکله های غیر مجاز سپاه پاسداران در بنادر جنوب ایران لنگر انداخته به خصوص مواد مخدر حمل می شود واز آنجا به سراسر ایران ارسال وئوزیع می گردد؟ بهرحال در دنباله گزارش خبر اضافه شده است که به گفته کنسولگری ايران در دبی، دستکم ‪ ۴۰۰هزار نفر از ساکنان این کشور حاشیه خلیج فارس ایرانی-اماراتی هستند. در قسمت دیگر گزارش خبر آمده در همين زمينه و به طور خاص، اميرنشين دبی، به عنوان روزنه تجاری رژیم تروریستی آخوندی به جهان خارج عمل کرده است. همچنین گفته شده است که انتصاب حميد رضا آصفی يکی از ديپلمات های بلند پایه و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به عنوان سفيرايران در امارات متحده عربی، بر اهميت روابط دو کشور تاکید دارد.
همینطور از سوی ديگر به گفته کنسولگری ايران در دبی، دستکم ‪ ۴۰۰هزار نفر از ساکنان ‪چهار ميليون و يکصد هزار نفری اين کشور کوچک حاشيه جنوبی خليج فارس، امارات- ايرانی هستند. البته گفته نشده است که این آقازاده همچون آخوند هاشمی شاهرودی رئیس قوه ی قضائیه عراقی است که گرایش انگلیسی دارد و جاده صاف کن سفر پاسدار احمدی نژاد وانتقال دهنده ی پیام های این پاسدار و سایر سران رژیم ترریستی آخوندی در این منطقه را بر عهده دارد . از طرف دیگر گزارش شده است که امارات متحده عربی برای نشان دادن حسن نيت خود روز چهارشنبه اعلام کرد که ‪ ۱۲غواص ايرانی که در ماه جاری ميلادی در آب‌ های ابوموسی بازداشت شده بودند را آزاد کرده است. همینطور رادیو فرداد گفته يکی از مورد اختلاف کمتر آشکار شده امارات و ايران، وجود يک دفتر ارتباطی آمريکا در دبی است. اين دفتر به دليل نبود روابط ديپلماتيک ميان واشنگتن و تهران مسووليت ارتباط و برقراری تماس با ايرانی‌ها را به عهده دارد. پس از تاسيس اين دفتر، ايران به امارات متحده اعتراض کرد و متقابلا امارات، از علنی بودن اين اعتراض، شکايت کرد. همچنین کشورهای عرب حاشیه خليج فارس از خطرات زيست محيطی ناشی از سانحه احتمالی در نيروگاه اتمی بوشهر، ابراز نگرانی کرده اند.
اما اعلام سفر پاسدار احمدی نژاد به امارت که پس از سفر دیگ چینی انجام می گیرد می تواند دارای پیام واهداف خاصی باشد . ازجمله بروز یک نوع ترس و وحشت و خنثی کردن این ترس است که ارتباط به تهدید بوش ودیگ چینی دارد که احتمال حمله ی نظامی آمریکا به تأسیسات هسته ای می رود که معاون پاسدار احمدی نژاد آن را دوپهلو بیان کرده است. یعنی یکی بصورت اعلام موضع تهدید نیروهای نظامی آمریکا در عراق است که بصورت اول آمریکا نیاز به امنیت نیاز دارد بیان شده است و پیام دیگر این است که ایشان بر راه حل سیاسی نیز ذعان کرده است که می تواند ادامه ی سیاست خنده وسلام منوچهر متکی وزیر آدمربا با خانم رایس در حاشیه ی کفرانس شرم الشیخ باشد که با اعتراف پاسدار علی لاریجانی نیز همخوانی دارد که گفته است مذاکره با آمریکا کردن تابو نیست . این بیان را پاسدار علی لاریجانی در پای میز نمایشگاه کتاب وزارت تفتیش و عقاید وسانسور ارشاد در تهران گفته است که د ر روزنامه ی امروز سرمایه بازتاب داد شده است. همینطور می تواند تأئید کننده ی نظر اکبر اعلمی نماینده ی دوم خردادی مجلس از تبریز باشد که گفته است مذاکره و عادی کردن رابطه با آمریکا را باند غالب می خواهد خودش بطور انحصاری دنبال کند. البته نباید فراموش کرد که کمتر از دو هفته به پا پان مهلت داده شده ی شورای امنیت نسبت به قطعنامه ی 1747 این شورا باقی نمانده است. ولی چون احتمال عدم تعلیق غنی سازی خیلی بیش از پذیرش تعلیق آن می باشد و هرروز مسئولان ریز ودرشت برروی عدم تعلیق و عقب نشینی اصرار وپافشاری می کنند و با در نظر گرفتن عزم جزم بوش – دیگ چینی و پذیرش رهبران کشورهای عربی همسایه مبنی بر تغییر دولت دست نشانده ی نوری المالکی در عراق جدی می باشند و بر تشکیل دولت سکولار در عراق تأکید کرد اند واین تغییر برای رژیم تروریستی مرگ بار است. بنابراین ارجحیت تهدید امنیت برای آمریکا که معاون پاسدار احمدی نژاد خطاب به آمریکا آن را آشکار کرده است. واکنش و ترس ناشی از این تغییر در عراق می باشد. از سوی دیگر بوش هم دقیقاً می داند که اگر هر روز دیرتر برای این تغییر اقدام کند و تلاش مصمم برای قطع کردن دستان عوامل نفوذی رژیم تروریستی آخوندی در عراق به خصوص تغییر دولت عراق اقدام نکند و آن را به مرحله ی اجرا نگذارد می بایست نه اینکه باید باز هم هزینه وخسارات فراوان و بیشتر مالی و جانی در عراق را تقبل کند ، بلکه موجب بیشتر فرو رفتن عراق در بحران وباطلاق خواهد شد. همچنین تروریسم وبحران بیشتری از عراق به منطقه وخاورمیانه صدور خواهد شد ودر نتیجه بر ضریب باخت نامزد حزب جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری قطعیت وتضمین بیشتر افزوده خواهد شد که به نظر می رسد – بوش – دیگ چیی تلاش می کنند که این شکست امکان پذیر نگردد . همانگونه که می دانند کلید رمز درعراق است و شرط پیروزی نیز قطع کردن دستان تروریستی عوامل رژیم تروریستی آخوندی در عراق است . بنابراین سفر های دیگ چینی و پاسدار احمدی نژاد به منطقه ی خلیج فارس دارای پیام واهداف خاص برای طرفین است که وجه رو د رروئی و صف آرائی آن تا به تفاهم رسیدن بیشتر است.
هوشنگ – بهداد
اردیبهشت23 سال 1386
.