اعتراف به تسلیم شدگی و فرافکنی از موضع ضعف یادداشت

نقد وبررسی " عراق در محاصره نقشه ها " (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان سه شنبه اول خرداد ماه سال 1386
"اعتراف به تسلیم شدگی و فرافکنی از موضع ضعف"
یادداشت روز امروز کیهان که رد و اثری از تهدیدات گذشته در یادداشت روزش دیده نمی شود ومثلاً دیگر شکر سرخ اضافی نمی خورد و نمی گوید سرنوشت پروژه و مذاکره هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا، بلکه در خیابان های بیروت و بغداد تعیین می شود ویا اینکه دیگر خبری از تهدیدهائی نیست که مبنی بر خروج از سازمان انرژی اتمی جهانی می کرد . بلکه با توضحیاتی که داده است ومحور بندی هائی که تنظیم نموده است دقیقاً بروز از ضعف آشکار و نمایان شدن بحران هسته ای و نوعی ترس تؤام با تسلیم پذیری در برابر مذاکره با آمریکا در عراق است که تلاش مذبوحانه شده است با ضرب سیلی و حالت تدافعی صورت سرخ نگهداشته شود . البته چون وارونه کرده است بیشتر به موضوع درون عراق پرداخته واز بررس مسائل داخلی گریخته است ودر مجموع گفته است سیاستی که از 5 ماه پیش دولتمردان آمریکا ونظامیان امریکائی در عراق درپیش گرفته . ابتدا هدف شان داد ن امتیازات هسته ای مبنی بر عدم دخالت گری در امور داخلی عراق است که پس از اجرای موفقیت آمیز این طرح که برای آن پیش شرط یا سلسله مراتب یا پیشبرد اهدافی همچون جدا کردن سوریه از رژیم تروریستی و جلب نظر آن به سوی باز سازی حزب بعث در عراق می باشد. ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و دامن زدن به آن و انتقال درگيري به مناطق و گروههاي شيعي است که یادداشت روزنویس بدون آنکه به نقش اعمال تروریستی و آشوبگری عوامل اعزامی به عراق و گروه وعوامل شبه نظامی ونفوذی بدرون دولت دست نشانده ی نوری المالکی اشاره کند ، افزوده است يكي از برنامه هايي كه طي 5-4 ماه گذشته با شدت از سوي آمريكايي ها دنبال شده است انتقال درگيري از مناطقي نظير صلاح الدين، نينوا، بعقوبه و غرب بغداد به مناطق ديگري-شامل شرق بغداد و شهرك صدر، كربلا و نجف- بوده است .
همینچن توضیح داده است که ایجاد اختلاف میان گروه های شیعی برای تضعیف دولت نوری المالکی و خلاصه برکناری دولت دست نشانده ی نوری المالکی و جانشین کردن حکومت شیعی سکولار ایاد علاوی با کمک اقلیت اهل تسنن است که این طرح با پروراندن سكولارهاي شيعه امکان پذیر است . همینطور یادداشت روز نویس افزوده.آمريكايي ها اگرچه به سران احزابي نظير حزب اسلامي و جمعيت علماي مسلمين وعده تغيير فضاي حكومتي عراق به نفع اقليت سني داده اند. ولي مي دانند كه با توجه به اكثريت 60 تا 65درصدي شيعيان و بيداري رهبران آنان، عمل به اين وعده آسان نيست از اين رو، روي به قدرت رساندن سكولارهاي شيعه و از طريق آنان بهم زدن تركيب كنوني حكومت-به لحاظ سهم شيعيان، كردها و سني ها در آن- تلاش مي نمايند و روي آن متمركز شده اند. اين البته بازگشايي پرونده اي است كه در دوره شش ماهه نخست وزير اياد علاوي نیز در دستور كار بود که خیمه شب بازی انتخابات و صدور برگه وتعرفه ی انتخاباتی با کامیون از ایران به عراق و تقلبات انتخاباتی این طرح اجرا نگردید .
از سوی دیگر یادداشت روز نویس در دنباله گفته است که آمريكايي ها و سران دولت هاي عربي منطقه و نيز دولت هاي اروپايي، طي ماههاي گذشته ايادعلاوي را آنگونه تحويل گرفته اند كه گويا او يك مقام رسمي عراق است در حاليكه او هيچ سمتي در عراق ندارد. و اضافه کرده در همين دوره سازمان سيا از يك سو با تهيه ليستي از سكولارهاي شيعه و تبليغات رسانه اي پيرامون آنان تلاش كرده است تا آلترناتيوي براي دولت شيعه مالكي در اذهان شيعيان عراق جا بياندازد و از طرف ديگر با تخريب چهره نوري مالكي و دولت او درصدد است زمينه جابجايي دولت مبارز شيعي با دولتي كه تركيبي از سكولارهاي شيعه و مذهبي هاي سني است به وجود آورد و طريق بر سلطه طولاني خود بر عراق- و بر منطقه- را عملي نمايد. اين البته خوابي است كه با بيداري عراقي ها تعبير نمي شود.
یادداشت روز نویس بازهم در ادامه ی یادداشت روز خود مدعی شده که منحرف كردن توجه سران رژیم تروریستی آخوندی از عراق. که آمریکايي ها طي ماه هاي گذشته تلاش كردند تا با گستراندن سايه اي از تهديد روي آسمان ايران و در همان حال طرح دوباره مشوق ها ايران را از عراق دور نمايند. اين بازي از يك سو آمريكايي ها اعلام كردند كه در مواجهه با نيروهاي مرتبط با ايران در عراق از تز «بگير و بكش» پيروي خواهند كرد و از سوي ديگر گزينه جنگ را عليه رژیم تروریستی آخوندی تعقیب و تبلیغ کردند وبا طراحي کردن تصويب دو قطعنامه- 1737 و 1747- در شوراي امنيت به فاصله دو ماه خواستند جدي بودن خود در جنگ را به رخ بكشند. عجیب است که پاسدار یادداشت روز نویس بدون آنکه به مانور دادن ها ی سیاست های مذاکره ومماشات گری با اروپا وچین وروسیه اشاره کند که چه مقدار باج های کلان داده شد تااینکه فرصت برای رژیم بربرمنش و عوامفریب و فرصت طلب آخوندی ایجاد شد تا که هم اهداف پروژه ی هسته ای را دنبال کند وهم بر عمق ضریب دخالت گری ر ادر داخل عراق بی افزاید و صدام حسین را درست در روز عید قربان بر دار بکشد . ولی اکنون بطور وارونه ادعا کرده است که در اين بين اروپايي ها هويج به دست نياز به مذاكره با ايران را مطرح كردند و سولانا- بدون آن كه دقيقا مشخص باشد از جانب چه كشور يا كشورهايي با ايران مذاكره مي كند- را وادار به تماس با پاسدار علی لاریجانی نمودند که پیام دریافت کند وپیام منتقل نماید . یادداشت روز نویس در بخش دیگر یادداشت روز خود هدف اروپايي ها در اين بازي را اینگونه تشریح کرده وگفته اروپا به جاي آن كه واقعيت هسته اي ايران و عبور تهران از مرحله پايلوت- آزمايشگاهي- به مرحله نيمه صنعتي را مورد ملاحظه قرار داده و براساس روال جاري، پرونده گفت و گو را ببندند باز هم بر گفت و گو تأكيد مي كنند تا آمريكايي ها در سايه لاينحل ماندن پرونده هسته اي رژیم تروریستی آخوندی به افزايش فشار بر تهران ادامه می دهند و رژیم تروریستی آخوندی را از تأثير گذاشتن بر عراق باز دارند. یعنی با این همه دست داشتن در جنایات روزانه ی عراق ، باز هم مدعی شده است که هدف اروپا باز داشتن نقش دخالت گری این رژیم جنایتکار در امورد اخلی عراق بوده است.
اما نکته ی حساس اینجاست که پاسدار یادداشت روز نویس از اروپا بر روی آمریکا چرخیده و گفته آمريكايي ها گمان كرده اند ايران ميان حفظ موقعيت هسته اي و حفظ رابطه استراتژيك با دولت عراق دومي را قرباني مي كند. بر همين اساس در طول ماههاي گذشته از يك سو بر مذاكره درباره عراق تأكيد مي كنند و از سوي ديگر مصرانه از رژیم تروریستی آخوندی مي خواهند تا که فعاليت هسته اي خود را به طور كامل تعليق كند. اين در حالي است كه آمريكا در درجه اول قطع ارتباط استراتژيك رژیم تروریستی آخوندی در عراق، در نتيجه نجات طرح هاي توسعه طلبانه خود در خاورميانه را طالب است. یادداشت روز نویس همانگونه که تأکید کرده و نتیجه گرفته است وقتی که آمریکا موفق شد که طرح تفکیک کردن پروژه ی هسته ای رژیم ترریستی آخوندی ونقش دخالت گری اش در مورد عراق را به پایان برساند و زمانیکه خیالش از عراق آسوده شد ودولت سکولار مورد حمایت خودش و کشورهای عربی منطقه را در عراق برروی کار آورد، آنگاه با خیال راحت برای توقف کامل پروژه هسته ای و توقف غنی سازی اورانیوم اقدام خواهد کرد. بنابراین از موضع ضعف قلدر نمائی وتهدید کرده است و با سوء استفاده ی ابزاری از ملت ها و تبدیل به چماق کردن آن در برابر آمریکا مدعی شده است اين فقط آمريكا نيست كه براي موفقيت طرح هاي خود در منطقه تلاش مي كند، بلکه ملت هاي مسلمان منطقه و دولت هاي واقعگرا نيز در پي احياي هويت، موقعيت ومنافع خود در منطقه مي باشند و از حقوق طبيعي خود دفاع مي كنند. وافزوده تجربه ثابت كرده است كه در اين مواجهه، ملت ها بر دولت هاي متجاوز و اشغالگر پيروز مي شوند.
در خاتمه اینکه نکته مهم ویا حلقه ی مفقوده ای که در این رابطه وجود دارد و پاسدار یادداشت روز نویس در پایان به آن اشاره نکرده است موضوع عدم مشروعیت رژیم تروریستی و ضدمردمی بودنش است که اجرای طرح امنیت ملی نیروی انتظامی صحه بر این حقیقت می گذارد. زیرا که این طرح ضدمردمی و سرکوبگرانه درست رو در روی مردم ایران واقشار گوناگون آن قرار گرفته است که مخابره ی تصاویر گوناگون از مقاومت زنان ودختران موقع دستگیری اشان و شیوه ی قرون وسطائی که با جوانان مخالف به عوان اراذل و اوباش برخورد شده است. گواه بر هم نامشروع بودن رژیم آزادی کش و بربرمنش وتاریک اندیش است وهم نشان از وحشت از بروز وواکنش وخشم مردم ناراضی به خصوص جنبش اعتراضی دانشجویان ومعلمان وکارگران وزنان وپیوستن جوانان و ودانش آموزان به آنان است که برای رهائی از شریط خطیر وبحرانی کنونی مجبور به پذیرش مذاکره با آمریکا شده است ولی این مذاکره با آمام همچو زیر ابرو درست کردن ولی چشم کور کردن است و بیش از گذشته ی رژیم تروریستی را تضعیف و ضربه پذیرتر خواهد کرد.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه اول خرداد ماه سال 1386