روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 26 اردیبهشت ماه سال 1389

نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " براي جاري ساختن فرهنگ فاطمي"

" آیا اینکه ادعا که عامل بی حجابی و فساد اجتماعی تبلیغات ماهواره های خارجی و فیلم های سینمائی ایرانی می باشد بیش از حد کمدی و هذیان گوئی نمی باشد ؟!

وقتی دین تبدیل به ابزار تبلیغاتی و بستری ساز قدرت و اهرم چماق و سرکوب و خفقان و توجیه گر همه گونه ترفند و شیادی و نیرنگ و عوامفریبی و وارونه گوئئی شده باشد. یا در حقیقت تبدیل به هدفی شده باشد که وسیله را توجیه می کند . آنگاه سیاست ناشی از این طرز تفکر دین حکومتی ابزارقدرت شده توصیف آن می بایست که معجونی ا ز تضاد در عمل و تناقض گوئی باشد که درست بر خلاف ادعای عوامفریبانه مخالف شیفته قدرت و عاشق خدمت مدعیان اصول گرایان می باشد که سرمقاله نویس در موردش اینگونه نقل قول کرده است:


"افرادي را مي‌شناسيم كه در دوران اصلاحات، پوشيدن لباس تنگ و عقب رفتن روسري دخترها و زن‌ها را خلاف شرع ميدانستند و درست همان افراد در دوران حكومت اصولگراها مبتذل‌ترين پوشش‌ها را امري عادي مي‌دانند و درصدد توجيه وضعيت موجود بر مي‌آيند. اين، يعني سياست‌زدگي و اينكه سياست سايه خود را به فرهنگ تحميل كند"
. اينكه كساني بدحجابي را در يك دوره "بد" بدانند و در دوره‌اي ديگر بدتر از آن را "خوب" بدانند از نتايج به حاشيه رفتن فرهنگ و اصالت يافتن سياست است. اين، درست برعكس آن چيزي است كه يك جامعه انقلابي و مذهبي و آرماني اقتضا دارد"


جالب است که سرمقاله نویس تبدیل به کبکی شده است که سر خود را بر زیر برف کرده و لنگش را بر هوا برده است . زیرا که در شرایطی بدلیل فقر و بیکاری و تورم و گرانی و شکاف عمیق طبقاتی که در جامعه وجود دارد و از سوی دیگر و سیاست شعار یا روسری یا توسری که تاریخچه ی 3 دهه دارد . اکنون شرایط بگونه ای شده است که نه در صف طویل خیابان ها زنان تن فروش زیر نور چراغ برق منتظر مشتریان خود روها می باشند تا جلوی شان ترمز و سوار شان کنند ، بلکه اکنون گزارش داده است که تبلیغ هائی که در تفریجگاه ها تبلیغ می شود شامل مصرف مواد مخدر و مشربات الکی با زنان تن فروش در خانه های خصوصی است . اما همانگونه که طرح سرکوبگرایانه مبارزه با بی حجابی می شود که هدف فقط اعمال سیاست خفقان و وحشت و ارعاب در جامعه می باشد . ولی سرمقاله نویس برای توجیه گری گزارش های واقعی که خبر گزاری های جهانی از وضعیت اسفناک و ضعیت سرکوب زنان با چر مبارزه با بی حجابی و عدم عفاف بازتاب می دهند. ولی وی تلاش کرده است که در ابتدای گزارش خود چنین وارونه و هذیان گوئی کند:


" امروز، نظام جمهوري اسلامي در جهان پرچمدار ارزش‌ها و نماد دينداري شناخته مي‌شود. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم مردم جهان براي ملت ايران جايگاه ويژه‌اي قائل هستند و ايران امروز را مظهر اخلاق و دين و نمونه آرمان‌گرائي و ارزش‌مداري ميدانند. برخورداري ايران از چنين جايگاهي براي قدرت‌هاي استكباري قابل تحمل نيست. آنها تلاش مي‌كنند چنين القا نمايند كه ايران نه تنها مظهر اخلاق و دين و آرمان‌ها و ارزش‌ها نيست بلكه بشدت منحط و آلوده و فاسد است. اين هدف را از راه‌هاي مختلف دنبال مي‌كنند و البته تلاش‌هائي نيز براي دور ساختن مردم ايران از اصول و ارزش‌ها و آرمان‌ها و رواج آلودگي‌هاي اخلاقي در جامعه ايراني بعمل مي‌آورند"


سرمقاله نویس در دنباله ی سرمقاله ی خود برای اینکه صورت مسئله را پاک کرده باشد. یعنی نقش اصلی عملکرد حاکمان و دولت مردان را محو نموده باشد. در صورتیکه اینان عامل شرایط کنونی می باشند. ولی وی ماهواره های خارجی و فیلم سازان فیلم های سینمائی داخلی را مقصر دانسته است و گفته که چگونه در این فیلم ها به خاطربرجسته کردن ضعف ها و فساد های اجتماعی در ایران که مورد استقبال خارجی ها واقع می شود آنگونه که به کار گردانان فیلم های ایرانی جوایز داده می دهند . لذا سرمقاله نویس آن را تلاش دروغ بزرگ جهانی دانسته که تلاش می کنند رژیم منفور و فاسد کودتائی نا مشروع حاکم برایران رابا میلیاردها دلار تبلیغات ماهواره ای این چنین رژیم ضد ارزش معرفی نمایند:


"اينكه سالانه ميلياردها دلار خرج ماهواره‌ها مي‌شود تا بي‌بندوباري و فساد اخلاقي و اباحيگري به درون خانه‌هاي ما ايراني‌ها راه يابد، اينكه مراكز ويژه‌اي در غرب تلاش مي‌كنند با باصطلاح داوري درباره فيلم‌ها و برگزاري جشنواره‌ها، درجه و جايزه به فيلم‌هاي تهيه شده در ساير كشورها بدهند و هر فيلمي كه ايران را عقب ا فتاده و مردم ايران را فاسد و جاهل و بي‌فرهنگ نشان دهد آنرا با عناويني از قبيل برگزيده و ممتاز شايسته تشويق معرفي كنند و به آن جايزه بدهند، و اينكه در ايران نيز عده‌اي تمام امكانات را بكار مي‌گيرند تا چهره‌اي ناموفق، شكست خورده و آلوده از ايران و روحيه‌اي نااميد از مردم ايران در فيلم‌هاي خود ترسيم نمايند، همه‌ي اين تلاش‌ها براي تحقق همان هدف است. آنها ميخواهند به مردم جهان اين دروغ بزرگ را القاء كنند كه ايران پرچمدار ارزش‌ها و اصول نيست و نمي‌تواند براي ساير ملت‌ها يك الگوي موفق باشد. چرا عده‌اي حاضر نيستند صداي زنگ خطر را بشنوند؟ و به عبارت روشن‌تر، با اينكه صداي اين آژير خطر به گوش همه مي‌رسد چرا اينها خود را به نشنيدن مي‌زنند؟ "

بالاخره سرمقاله نویس در پایان سر مقاله ی خود با ابراز تأسف نتیجه ی عملکرد 31 ساله ی مکتبی و معنوی و فرهنگی و تربیتی حاکمان دزد وجنگ افروز و عوامفریب فاشیست مذهبی را اینگونه بطور فشرده جمعه بندی و نقل قول کرده است:

" متاسفانه بي‌توجهي شديد به اين خطر و كوچك شمردن آن، كار را به جائي رسانده كه آنچه تا امروز عوامل فساد جرأت آشكار ساختن آنرا نداشتند و لايه پنهان محسوب مي‌شد اكنون درحال راه پيدا كردن به صحنه جامعه و پيوستن به لايه آشكار است. اگر بشنويد كه "اخيرا در برخي نقاط تفريحي مشهور شمال غرب تهران، عده‌اي بطور علني كاسبي مشكوك و ويژه‌اي به راه انداخته‌اند" چه صحنه‌اي به ذهنتان راه خواهد يافت؟ و اگر در ادامه خبر بشنويد يا بخوانيد‌: "... اين افراد كه معمولا ظاهري مثل دستفروشان يا متصديان پاركينگ دارند، در پاركينگ رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها مستقر هستند، با نزديك شدن به اتومبيل مراجعان، بطور علني به زوج‌هاي جوان و دخترها و پسرهاي مراجعه كننده پيشنهاد استفاده از "منزل شخصي" و تهيه مواد مخدر و مشروبات الكلي و... خود در نزديكي رستوران را در قبال دريافت مبالغ قابل توجهي پول مي‌دهند" آيا باز هم صداي بلند آژير خطر را نخواهيد شنيد؟!


بالاخره سرمقاله نویس اکنون اعتراف کرده است که همه خوب می دانند که خانه از پای بست ویران است . زیرا که اگر چنانچه تا کنون دختران و زنان ایرانی بدلایل گوناگون نیاز به شیخ نشینان منطقه برده یا می روند . ولی اکنون نتیجه ی 31 ساله ی مبارزه با قاقچیان و معتادین و مبارزه با بی حجابی و سال نامیدن به نام عدالت امام علی و صدور منشور 8 ماده ای مبارزه با فقر و بیکاری و تبعیض و رشوه و بی قانونی ازسوی خامنه ای رهبر لوطی جماران شرایط اجتماعی و فرهنگی آنچنان شده که بصورت دستفروشان دوره گرد در پارک ها و تفرجگاه ها تبلیغ مکان امن برای مصرف مواد مدر و مشروبات الکلی با سکس می شود . لذا سر مقاله نویس بعنوان درمان تأکید کرده در این شرایط که اوضاع بحرانی می باشد نمی بایست که ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و رقابت جناحی و باندهای مافیائی آنگونه افزایش یابد که هر که دیگری را متهم و محکوم نماید که مقصر است . زیرا که اینگونه برخورد کردن نه هیچ مشکلی را حل نمی کند ، بلکه موجب افزایش ضرر و زیان هائی خواهد شد که اینگونه وقت تلف کردن منجر به گستاخ شدن بیشتر قانون شکنان خواهدشد . در نهایت توصیه کرده است که در این ایام فاطمی برای پایان دادن به اینگونه مشاجره ها نیاز به وحدت نظر و اتحاد عمل برای فرهنگ فاطمی در جامعه است و تأکید نموده که باید همه اين جهاد فرهنگي که کپی برداری شده از گفته ی اخیر خامنه ای رهبر لوطی جماران می باشد در کنار رسانه ملي یعنی تلویزیون پاسدار ضرغامی قرار گیرند که باید نقش پيشاهنگ داشته باشد و همگام با نهادها و ارگان‌هاي رسمي یا سر کوبگر دیگر بهپالاایش کردن بپردازند . همچنین علماي دين که همان آخوندهای فسیل های حکومتی می باشند و صاحب نظران فرهنگي که همان مسئولان سانسور مطبوعات و تفتیش گران عقاید می باشند همه با هم با جديت كار و تلاش کنند تا که به سهم خود در اين جهاد فرهنگي یا ایجاد خفقان عمومی و ایجاد رعب و وحشت شركت داشته باشند.

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890226/13890226_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 26 اردیبهشت ماه سال 1389