دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1389

نقد و بررسی : دروغ نامه ی (يادداشت روز) " نگاهي به بيانيه تهران "

"سرباز جو شریعتمداری تأکید کرده در بیانیه ی مشترک سه جانبه تسلیم یا عقب نشینی وجود ندارد :

تا کنون بیشترین دفاع از پروژه ی هسته ای باپسوند تأکید بر دسترسی به سلاح هسته ای در همین دروغ نامه ی کیهان پیگیری شده است . آنگونه که در مسیر دفاع از پروژه ی هسته ای وحذف رقیب مغلوب به دلیل تعهد دادن به تعلیق غنی سازی، کلید کودتا علیه ی مدعیان اصلاح طلب در همین دروغ نامه از طریق یادداشت روز ها زده شد. البته یادداشت روز های مربوط به سربازجوحسین شریعتمداری نه آشکارا دفاع از پروژه ی هسته ای بوده است بلکه تهدید به اخراج از سازمان جهانی انرژ ی اتمی را بارها تجویز می کرد. حتی رهنمود اتخاذ سیاست مشابه پاکستان و کره ی جنوبی را می داد ودیکته می کرد . البته بیان موضع وی نه از موضع روزنامه نگار که همچون خامنه ای رهبر ولی فقیه از جایگاه قدرت بوده است . چونکه هم نماینده ی ویژه رهبر لوطی جماران در دروغ نامه ی کیهان است . هم سخنگوی رسمی ولی اعلام ناشده ی پاسداران کودتا گراست . بهمین دلیل از آنگونه اختیارات و قدرت برخورداراست که هنوز فراموش نشده است چگونه در یکی از یادداشت های روز خود به وضوح با تهدید علنی اذعان نمود که سر نوشت نهائی پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا که در خیابان های بغداد و بیروت تعیین می شود .سپس زمان زیادی از این تحلیل و اخطار تهدید آمیز وی نگذشته بود که ضمن گسترش اقدامات تروریستی در عراق به خصوص در بغداد موشک پرانی حزب الله لبنان به خاک اسرائیل نیز شروع شد . آنگاه حزب الله لبنان وارد اسرائیل شد و دو سرباز اسرائیل را گروگان گرفت و موجب جرقه زدن جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل شد که طراح آن سپاه پاسداران بود . حال بماند که بیت جماران و پاسداران با حماس و جهاد اسلامی فلسطین همین سناریوی حزب الله لبنان با اسرائیل را اجرا کردند که منجر به جنگ 22 روزه ی نوار غزه با اسرائیل شد . بدون شک هر دو مورد بر پائی جنگ های 33 روزه ی حزب الله و 22 روزه ی حماس با اسرائیل از سوی سپاه پاسداران طراحی شد که مکمل و مترادف سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای با غرب و کوشش برای برون رفت مقطعی از بحران هسته ای بود . اکنون مشابه ی همیمن سیاست وقت کشی کردن و تلاش برای به تأخیر انداختن تحریم اقتصادی از طریق بیانیه مشرک با برزیل و ترکیه دنبال شده است . بهمین دلیل است که پس از اینکه مدتی این سربازجو غیبت در تنظیم یادداشت روز داشته است که ناشی از تهیه دفاعیه و حضور در دادگاه مطبوعات از یک طرف و زیر درمان شیمیائی بودن به خطر بیمار سرطان از سوی دیگر بودن اما چون مسئله بس مهم پرونده ی هسته ای و انتقال 1200اورانیوم غنی شده 3% به ترکیهممطرح است وارد میدان شده است تا در دفاع از بیانیه ی مشترک سه جانبه ی ایران وبرزیل و ترکیه یادداشت روز تهیه کند. بهرصورت در ابتدای یادداشتروز خود با ابراز شادمانی چنین از هوشمندی طراحان بیانیه یاد کرده و تحلیل داده است تاتفهیم کند کسی اشتباه متوجه نشود که تسلیم و عقب نشینی در کار است:

"بيانيه مشترك و 10 ماده اي ايران، تركيه و برزيل كه ديروز -دوشنبه- در حاشيه اجلاس سران گروه 15 در تهران صادر شد بلافاصله پس از صدور واكنش گسترده اي را در مجامع سياسي و محافل خبري جهان به خود اختصاص داد تا آنجا كه اين رخداد- به ظاهر حاشيه اي- اخبار مربوط به اجلاس را تحت الشعاع قرار داده و از متن به حاشيه برد. اين بيانيه حاوي نكاتي است كه از هوشمندي طرف ايراني در چالش هسته اي پيش روي حكايت مي كند. برخلاف برداشت غلط- و يا احياناً مغرضانه- برخي از رسانه هاي داخلي و خارجي، آنچه كه ديروز به امضاي سران سه كشور ايران و تركيه و برزيل رسيده يك بيانيه- DECLARATION- است كه به تنهايي فاقد هرگونه الزام حقوقي است و نه توافقنامه -AGREEMENT- كه با الزامات و تعهدات حقوقي همراه باشد. توضيح اين نكته از آن روي ضروري است كه در بيانيه مورد اشاره، الزام آور شدن مفاد آن به توافق گروه وين موكول شده است كه نكته اي حساب شده است"

دردنباله سربازجو حسین شریعتمداری با تر دستی و روضه خوانی و سفسطه گری که پیرامون ادعای تضمین انتقال1200 کیلو گرم اورانیوم غنی شده 3% به ترکیه کرده، تأکید نموده است اگر چنانچه آژانس و گروه وین مفاد بیانیه ی مشترک 3 جانبه را نپذیرفتند . 1200 کیلو گرم اورانیوم 3% غنی شده امانتی در ترکیه به ایران باز گردانیده می شود . اکنون سئوال است اگر بنا بر تحلیلی که مدتی پیش فریدالدین حداد عادل آقازاده غلامعلی حداد عادل داد که پیش بینی جنگ با ترکیه کرده بود و افزوده بود دامنه ی آن گسترده خواهد شد. ولی اکنون گفته نشده است اگر چنانچه ترکیه نخواست که 1200 کیلو گرم اورانیوم 3% را تحویل حاکمان تهران دهد آن موقع چه اتفاق خواهد افتاد و چه تضمینی برای پس گرفتن 1200 اورانیوم غنی شده 30% از ترکیه وجود دارد که سربازجو حسین شریعتمداری به این موضوع نپرداخته ولی محور بند 8 بیانیه چنین گزارش داده است :

" اما، از سوي ديگر در بند 8 از بيانيه سه جانبه تهران، تاكيد شده است «در صورتي كه مفاد اين بيانيه مورد توجه و احترام قرار نگيرد- از سوي گروه وين پذيرفته نشود- تركيه به درخواست ايران، محموله 1200 كيلوگرمي اورانيوم 5/3درصدي را بدون هيچگونه قيد و شرط و با سرعت - يعني بلافاصله پس از درخواست- به ايران بازمي گرداند».همانگونه كه در مفاد بندهاي 5 و 8 بيانيه تصريح شده است، جمهوري اسلامي ايران از پيشنهاد قبلي خود مبني بر تبادل در خاك ايران عقب نشيني نكرده است بلكه با انتقال محل تبادل مواد از كشورهاي 1+5 به كشور تركيه، تضمين عيني مورد درخواست خود را به دست آورده است"

ناگفته نماند که کاملاً مشخص است که هدف این شگرد بیانیه ی مشترک 3 جانبه سیاست یا بازی وقتی کشی به شیوه ی جدید است که سربازجو حسین شریعتمداری تلاش کرده است با ماستمالی کردن سوراخ و سمبه های تناقض آمیز بیانیه را پرکند وطلبکارانه مدعی شود که عقب نشینی و تسلیم در کار نیست ، بلکه یک تاکتیک جانشینی در برابر پیشنهاد گروه 5+1 است که می بایست پس از 7 روز از سوی آژانس پاسخ مثبت به این بیانیه داده شود. درغیر اینصورت نه دیگرتعاملی در کار نخواهد بود زیرا پیروزی برای حاکمان کودتائی نامشروع است و دیگر بهانه ی کارشکنانه برای گروه وین وجود نخواهد داست که توضیح آن این چنین است:

" يكي از نكات برجسته بيانيه سه جانبه تهران كه به نظر مي رسد با هوشمندي طرف ايراني در بيانيه گنجانده شده است، مشروط كردن اجراي آن به پاسخ مثبت گروه وين است. گروه وين متشكل از سه كشور آمريكا، روسيه، فرانسه و آژانس بين المللي انرژي اتمي است. در ماده 6 بيانيه آمده است «ايران ظرف 7 روز پس از صدور اين بيانيه موافقت خود با موارد آن را به آژانس اعلام مي كند» و در ادامه همين بند تاكيد شده است تبديل بيانيه به توافقنامه و عملياتي شدن آن مشروط به پذيرش مفاد بيانيه از سوي گروه وين است و ايران متناسب با چگونگي پذيرش گروه وين، نظر نهايي و اجرايي خود را درباره تعامل با اين گروه و به طور مشخص تعهد گروه وين مبني بر تحويل 120 كيلوگرم سوخت لازم براي راكتور تحقيقاتي تهران، اعلام مي كند.اما، اگر «گروه وين» مفاد بيانيه سه جانبه تهران را بپذيرد- كه بعيد به نظر مي رسد- مي توان به چند دستاورد بزرگ و درخور توجه اين بيانيه اميدوار بود.بنابراين در صورتي كه گروه وين مفاد بيانيه تهران را بپذيرد، ديگر بهانه اي براي كارشكني نخواهد داشت و چنانچه به كارشكني ها ادامه بدهد - كه مي دهد- اقدامات كارشكنانه و باج خواهانه آنها با پذيرش مفاد بيانيه در تعارض بوده و نزد افكار عمومي جهانيان توجيهي ندارد"

سرباز جو حسین شریعتمداری در ادامه به رو کردن هدف از مفاد این بیانیه ی مشترک 3 جانبه اشاره کرده است . یعنی اینکه اعتراف کرده که تلاش مشترک 3 جانبه برای خنثی کردن خطر تحریم و یا هر گونه اقدام خصمانه یا نظامی به تأسیسات هسته ای می باشد که برای توجیه گری این چنین به بند 4 بیانیه ی سه جانبه آویزان شده وخط و خطوط برای آژانس انرژی اتمی کشیده و از حق وحقوق پروژه ی هسته ای دفاع کرده است :

"در بند 4 بيانيه سه جانبه «هرگونه تقابل، اعم از اقدامات، رفتار و يا بيانيه هاي تهديدآميزي كه به حقوق و تعهدات هسته اي ايران تحت معاهده NPT آسيب برساند» منع شده است.بديهي است كه حريف در صورت پذيرش مفاد اين بند از بيانيه، ديگر براي ادامه اقدامات خصمانه خود عليه فعاليت هسته اي ايران توجيهي ندارد. از سوي ديگر، مطابق اساسنامه آژانس، تصميم ها و اعلام نظرهاي موافق يا مخالف اين نهاد بين المللي، قبل از آن كه در شوراي حكام به تصويب برسد فاقد ارزش قانوني بوده و رسميت ندارد. بنابراين، آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان يكي از 4 ضلع گروه وين، در صورتي مي تواند با مفاد بيانيه سه جانبه تهران موافقت كند كه اين تصميم در شوراي حكام آژانس مطرح گرديده و با آن موافقت شده باشد"

بهرحال سربازجو حسین شریعتمداری به بند 9 بیانیه ی مشترک اشاره کرده است که رژیم کودتائی پاسداری عوامفریب نا مشروع اعلام آمادگی به گفتگو با گروه 5+1 نموده است که ادامه ی همان سیاست نخ نما و غیر قابل استفاده ی مذاکره وقت کشی کردن است . زیرا که گفته شد هدف به تأخیر انداختن تحریم اقتصادی و خنثی کردن هر گونه اقدامات نظامی به تأسیسات هسته ای می باشد . به خصوص اینکه با فاش شدن عدم مشروعیت رهبر لوطی جماران و نارضایتی عمومی از کودتای پاسداران در آستانه ی سالگرد کودتای 22 خرداد بس ضربه پذیر می باشد زیرا که نگرانی شدید از بحرانی بودن پروژه ی هسته ای تلاش شیادانه شده است تا بتوان زمینه منحرف کردن اذهان عمومی آماده شود که پاسخگوی خنثی سازی چنی گزارشات گوناگونی باشد که گفته می شود ترکیه و برزیل به بازی گرفته شده است :

"در بند 9 بيانيه به آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گفت وگو با كشورهاي 1+5 اشاره شده است .اما، در ادامه همين بند حوزه و ميدان گفت وگو مشخص شده و آمده است كه اين گفت وگوها «حول نگراني هاي مشترك بر مبناي تعهدات دستجمعي و براساس مشتركات دو بسته پيشنهادي» خواهد بود.. رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه ايران دو كشور تركيه و برزيل را به بازي گرفته است! نيويورك تايمز از بيانيه تهران با عنوان يك حركت تاكتيكي ياد كرد. خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه ايران با صدور بيانيه سه جانبه تهران، توجيهي براي تحريم هاي غرب عليه اين كشور باقي نگذاشته است. شبكه الجزيره به نقل از مقامات فرانسوي گفت؛ بيانيه تهران، گروه 1+5 را براي اعمال تحريم بر سر دوراهي قرار داده است و..."

مسخره تر اینکه سربازجو حسین شریعتمداری در پایان یادداشت روز خود بیانیه ی مشترک سه جانبه ی دو سر باخت به وجود اینکه اعتراف نموده است احتمال پذیرش از سوی گروه وین مفاد این بیانیه مشترک 3 جانبه وجود ندارد ولی طلبکارانه اذعان کرده است که هردو حالت قبول و رد آن از سوی گروه وین این چنین دو سر برد برد برای رژیم کودتائی پاسداری نامشروع در بر دارد

"بالاخره اين نكته نيز گفتني است كه با توجه به آنچه شرح آن گذشت، احتمال چنداني براي پذيرش مفاد بيانيه از سوي «گروه وين» وجود ندارد ولي جمهوري اسلامي ايران در هر دو حالت پذيرش يا عدم پذيرش گروه وين، برنده اين ميدان خواهد بود، چرا كه پذيرش بيانيه به مفهوم نفي ادعاهاي قبلي است و عدم پذيرش بيانيه به معناي آن خواهد بود كه برنامه هسته اي ايران براي حريف فقط يك بهانه جويي بيرون از بستر فني و حقوقي است- كه هست- و حاكميت اسلام ناب محمدي(ص) و الگو شدن آن براي ساير ملت هاي مسلمان كانون اصلي نگراني و اضطراب غرب است و اين، كم دستاوردي نيست"

در خاتمه اینکه در این یادداشت روز سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری که نه تناقض آمیز است،بلکه اختلاف فاحش با یادداشت روز های هسته ای گذشته وی دارد که در آن ها بطور آشکارا و از موضع تهدید از پروژه ی هسته ای دفاع می شد .چونکه اکنون وی می داند که شرایط رژیم کودتائی پاسداری نامشروع بسیار بحرانی و وخیم می باشد زیرا که اختلافات درونی گسترش یافته است و شکاف در رأس نظام هم علنی شده و عمود خیمه نظام هم شکسته شده است. البته ترس و وحشت از اعتراض ضد حکومتی در سالگرد کودتای پاسداران 22 خرداد سال 88 که بسیار جدی می باشد. از سوی دیگر شرایط عراق هم آسیب پذیر شده است زیراکه شکست نوری مالکی نخست وزیر عراق از امکان مانور تبلیغی دادن و باج گیری هسته ای کاسته شده و همچون گذشته نمی شود بعنوان حیات خلوت از عراق برای چانه زنی و مذاکرات هسته ای استفاده نمود . مهمتر اینکه بحران هسته ای بس حاد شده است و زمان زیادی هم به پایان پذیری زمان تصویب قطعنامه ی تحریم های اقتصادی در شورای امنیت سازمان ملل باقی نمانده است . به ویژه اینکه احتمال تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای از سوی اسرائیل هم وجود دارد . بنابراین پاسد شریعتمداری سربازجو می داند که نه اینکه قرار نیست اجلاس دو روزه در تهران و حضور عجولانه رئیس جمهور ترکیه و برزیل در تهران معجزه گر باشد و تنظیم بیانیه 3 جانبه مشترک و انتشار آن حلال و مشکل گشا باشد ، بلکه این تلاش برای عبور از بحران هسته ای و اورانیوم غنی شده 3% به ترکیه وتبدیل به 20% در داخل کشور است که آخرین تلاش و شگرد به تأخیر انداختن تحریم ها می باشد که معلوم است این ترفند نمی تواند جوابگوی باشد. بهمین دلیل سربازجو شریعتمداری مجبور شده است که با سیاست دست پیش کردن و با پا پس زدن پیرامون مفاد این بیانیه ی مانور تبلیغاتی تناقض آمیز دهد. زیرا که اعتراف کرده است که مفاد و بندهای این بیانیه ی مشترک 3 جانبه از سوی گروه وین پذیرفته نمی شود . ولی با این حساب بازهم ادعای پیروزی کرده است چون مدعی است این مخالفت گروه وین و آژانس اتمی اذهان عمومی متوجه خواهند شد که مشکل از مسئولان هسته ای رژیم کودتائی پاسداری نیست. همینطور افزوده اگر هم گروه وینمفادبیانیه3 جانبه را قبول کند که بیشتر موجب پیروزی خواهد شد. بهرصورت یادداشت روز هوار می زند که این تشکیل اجلاس دور روزه ی تهران و انتشار این بیانیه ی مشترک 3 جانبه اتخاذ موضعی تحمیلی می باشد که هدف نه ارائه ی راه حل پروژه ی هسته ای که نوعی باج گیری از موضع مظلوم نمائی یا حقه بازی و شیادی می باشد . زیرا که توجیه گری برای نظر مخالف گروه وین، چه ارتباطی به گریز صحرای کربلا زدن وپای برزیل و ترکیه به میان کشیدن و با اینان بازی کردن و مانور تبلیغاتی دادن داردآنهم در شرایطی که بوضوح قابل درک است که هدف نهائی تلاش تأخیر در تصمیم تحریم های اقتصادی در شورای امنیت سازمان ملل کاملاً برجسته شده است آنچنانکه هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد؟ .

هوشنگ - بهداد

http://www.kayhannews.ir/890228/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1389