دروغ نامه ی کیهان شنبه 25 اردیبهشت ماه سال9 138

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " همين امروز دريابيد "

"تکرار شوی تراژدیک دشمنی کردن با اجلاس مذاکرات صلح خاورمیانه در آمریکا "

این چگونه سیاستی 31ساله ای است که پیامش در داخل کشور برای مردم ایران سر کوب و خفقان و ارعاب و وحشت وضرب و شتم معترضان و منتقدان بوده است که مکمل آن همراه با بازداشت و زندان و شکنجه و اعتراف و اتهام و محکومیت و اعدام بوده است. البته سانسور و تفتیش عقاید و توقیف و تعطیل کردن مطبوعات و شکستن قلم ها و دوختن دهان ها نیز ضمیمه ی این سیاست است . به خصوص اینکه رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری با اهرم چماق مبارزه با بی حجابی و اراذل و اوباش و قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین هم جدا از این طرح سیاست خفقان اجتماعی نمی باشد . از سوی دیگر سیاست صدور تروریزم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی سایر کشور ها از جمله فلسطین می باشد که از موضع نماینده و سخنگو ودل سوز مردم فلسطین دنبال شده است .همینطور سر و سوزنی ازموضع سیاست دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه حاکمان کودتا گرایران پائین بیا نیستند . برای همین است همزمان که با گرد آوری مشتی استخوان های پوسیده ی جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق در نماز جمعه ی تهران معرکه گیری شد که در بستر اهداف خاص می باشد و پاسداران به جای پرچم ایران با پرچم حزب الله لبنان در نماز جمعه ی تهران ظاهر شدند . سپس در خیابان های اطراف دانشگاه تهران رژه رفتند تابه حساب از دانشجویان معترض و ناراضی زهر چشم گرفته و پیام داده باشند که چرا در روز کار گر با حضور پنهانی پاسدار گماشته احمدی نژاد در دانشگاه تهران نا گهان دانشجویان معترض یک پارچه فریاد مرگ بر دیکتاتور و یا دیکتاتور حیا کن دانشگاه را رها سردادند؟ همچنین ازترس اینکه مبادا در دو روز اجلاس تهران دانشجویان دست به حرکت اعتراضی بزنند رژه ی پاسداران کود تاگر با استخوان های پوسیده با پرچم حزب الله در نماز جمعه ی تهران بر گزار شد تا فرصت مانور تبلیغاتی برای قلم بر دست غیر ایرانی به وجود آیدتا که قادر باشد در یادداشت روز خود ازموضع دشمنی با اسرائیل و روند مذاکرات صلح خاور میانه و پشتیبانی آمریکا از اسرائیل از فلسطین و متهم کردن کشورهای عربی این چنین حمایت تاکتیکی نماید:

"آنچه اين روزها در فلسطين مي گذرد ملغمه اي از اقدامات تجاوزكارانه، توجيه گرانه، انفعال و انتظار است. رژيم صهيونيستي تجاوز مي كند، آمريكايي ها توجيه مي كنند، دولت هاي عربي و اسلامي منفعلند و فلسطيني ها منتظرند تا دستي از غيب بيرون آيد و آنان را نجات دهد! اقدامات يكه تازانه طرف صهيونيستي، اقدامات جامع و عاجل كشورهاي عربي و اسلامي را طلب مي كند اما با اين وجود اكثريت كشورهاي عرب و مسلمان از كنار اين اقدامات عبور و بعضي از آنان فقط ابراز تاسف كرده اند. در اين ميان مهمترين عبارتي كه از يكي از كشورهاي عرب همسايه فلسطين شنيده شد اين بود كه: «اظهارات وزير امور داخلي اسرائيل درباره تخريب منازل عرب هاي ساكن قدس شرقي نااميد كننده است»! اين در حالي است كه اكثر 54 كشور اسلامي و 22 كشور عرب ظرفيت بالايي در مقابله با سياست هاي صهيونيستي دارند. سكوت و انفعال مسلمان ها و عرب ها در مقابل محاصره 4 ساله غزه كار را به تخريب منازل فلسطيني در قدس شرقي كشاند. در واقع كشورهاي اسلامي- عربي خود عامل اصلي ويراني منازل مسلمين- در بيت المقدس هستند"

قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی برای اینکه اثبات کند که برای چه روز گذشته پاسداران با مشتی استخوان های پوسیده ی جنگی و با بر دست داشتن پرچم حزب الله در نمازه جمعه ی دانشگاه تهران ظاهر شدند . آنگاه در فضای امنیتی شدید ایجاد شده دست به راه پیمائی و تظاهرات و رژه با پرچم حزب الله لبنان در خیابان های اطرف دانشگاه تهران زدند که زمینه ساز فرصت طلبی شده است تا در ابتدای یادداشت روز با اشک تمساح ریختن برای فلسطین کند و در دنباله بتواند از جنگ حزب الله لبنان و حماس در جنگ با اسرائیل مانور تبلیغاتی و قدرت نمائی دهد تا که وانمود کند که اسرائیل اینگونه در وحشت شکست تهاجم نظامی و اخلاقی بسر می برد:

"اگر نگاهي به روند امور بياندازيم درمي يابيم كه رژيم صهيونيستي توامان از «شكست در تهاجم نظامي» و «شكست اخلاقي» رنج مي برد اين رژيم از سال 1363- اولين ضربه سنگيني كه در لبنان دريافت كرد- تاكنون شكست هاي فراواني را متحمل شده كه شكست 4 سال پيش در جنگ 33 روزه نقطه اوج آن بود. از سوي ديگر وضعي كه براي اين رژيم در دو جنگ 33روزه و 22 روزه پيش آمد، اسرائيل را با «شكست فاحش اخلاقي» مواجه كرد"

یادداشت روز نویس غیر ایرانی برای اینکه نقش خائنانه و تفرقه افکنانه ی حاکمان کودتا گر تهران در خاور میانه را از طریق حزب الله لبنان و حماس بر جسته کرده باشد . در مقابل نقش سایر کشور های عربی همچون مصر و اردن را فراموش کند و به نقش عربستان در مورد مسئله ی فلسطین را کمرنگ نشان دهد بالاخره پیرامون این تحلیل چنین گزارش داده است

"- كشورهاي عربي در شرايط فعلي دچار بحران توانايي و انگيزه شده اند. مصر كه بزرگترين كشور عرب همسايه فلسطين است و زماني پيشتاز مبارزه ضد اسرائيلي شناخته مي شد تا جايي كه از نفس افتاده است دولت قاهره ديگر هيچ جايگاهي در تحولات منطقه اي ندارد و عليرغم واگذاري پي در پي نقش هاي ويژه از سوي غرب به آن، نتوانسته تاثيري بر منطقه عربي بگذارد. تا جايي كه عربستان سعودي از حماس و جهاد درخواست مي كند كه به مصر اجازه دهند وارد معادله فلسطين شود. وضع اردن از مصر هم وخيم تر است، اردن در فاصله سالهاي 1357 تا 1375 نقش زيادي در جهان عرب و بخصوص در موضوع فلسطين داشت، اينك اردن رسماً مشاركت در مسايل منطقه اي را كنار گذاشته و از سوي كسي هم به بازي گرفته نمي شود. عربستان سعودي به دليل مسافت زيادي كه با فلسطين دارد و رويكردي كه در طول سه دهه گذشته در مورد فلسطين داشته است، نمي تواند نقش اثباتي داشته باشد و تنها زماني از رهبران آن سخن به ميان مي آيد كه يك طرح آمريكايي- اسرائيلي درباره فلسطين مطرح باشد. در واقع مي توان گفت دولت هاي عربي چه به انفراد و چه به اتفاق خنثي شده اند و تاثيرگذاري -مثبت يا منفي- آنان در موضوع فلسطين از بين رفته است. اسرائيل در اين فضا، خيلي صريح حرف مي زند و مطمئن است كه در كشورهاي عربي با واكنشي مواجه نمي گردد."

بالاخره اینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی بدون اینکه سخنی از هم پیمان بودن کودتا گران سوریه بگوید که نقش این کشور در خاورمیانه و به ویژه مسئله ی فلسطین چیست ؟ در نهایت از موضع تاکتیکی ضد آمریکائی نخ نما شده ی 3 دهه ی گذشته محمود عباس رهبر حکومت خود گردان فلسطین را که مدعی شده مشروعیت سیاسی و اخلاقی و حقوقی اش را از دست داده بر زیر سئوال برده و ادعا کرده است که آمریکا برروی وی به نفع اسرائیل سرماه گذاری کرده است. بنا براین در دنباله با زدن زیرآب کشورهای عربی و اتحادیه ی عرب در پایان چنین تأکید برروی مقاوت و مبارزه ی جهاد اسلامی فلسطین و حماس اسلام گرا و کشور مدافع شان که منظور رژیم کودتائی پاسداران نامشروع می باشد تأکید نموده است:

"- واگذاري تصميمات سياسي راجع به فلسطين به «اتحاديه عرب» براي آن است كه جناح سازشكار فلسطيني- تشكيلات خودگردان و... - مشروعيت سياسي، اخلاقي و حتي حقوقي خود را از دست داده اند و اعضاي اتحاديه عرب حداقل از مشروعيت حقوقي برخوردار مي باشند اما واقعيت اين است كه بدون قبول اين نقش براي اتحاديه مذكور از سوي مردم و دولت قانوني فلسطين، اين مشروعيت حقوقي هم مخدوش است.اما همه آنچه گفته شد نشان مي دهد كه مسئله فلسطين در اين فرايندها نمي گنجد و قابل حل و فصل نيست، مقاومت و مردم فلسطين و جنبش فراگير اسلام گراي مدافع آن در منطقه سرنوشت فلسطين و اسرائيل را رقم خواهند زد. اسرائيل در نقشه جغرافيايي، ميدان را به مقاومت خواهد باخت"

در خاتمه اینکه اکنون بازهم متأسفانه شاهد تکرار تاریخ کمدی و تراژدیک خانئانه ی ضد فلسطینی حاکمان تهران می باشیم که از طریق دشمنی با روند مذاکرات صلح خاور میانه مرور رله شده است که ادامه ی بیش از 3 دهه یسیاست حاکمان تهران است. به خصوص بر گردان سیاست یا شوی نمایشی خامنه ای رهبر لوطی جماران است که در خطبه ی عید فطر دوسال پیش در تهران بیان و اجرا شد که دوباره باز سازی شده است که یاد آورتأکید وتهدیات رهبر لوطی جماران پیرامون کنفرانس صلح خاورمیانه ی در آناپولیس آمریکا بود که در خطبه ی عید فطرخود خطاب به رهبران کشورهای عربی گفت اگر چنانچه در این کنفرانس صلح خاور میانه ی آنا پولیس در آمریکاشرکت کنید هنگام باز گشت به کشور تان از سوی ملت مسلمن خشمگین دچار آشوب و ناامنی خواهید شد . هنوز از یاد برده نشده است که چگونه پس از این تهدید بود که رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله لبمان وارد تهران شدند وپس از دیدار ها با مقامات و گفتگو با مطبوعات از جمله روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی در نماز جمعه ی تهران حضور یافتند و سخنران پیش از خطبه خوان نماز جمعه ی تهران شدند که خطبه خوانش آخوند شیاد و مرتجع احمد خاتمی شاگرد آخوندمتحجر و مشکوک انگلیسی مصباح شدند و با متهم و تهدید کردن محمود عباس و خائن نامیدنش با مخالفت سریع با قرارآتش بس با اسرائیل کردن و دشمنی با مذاکرات صلح کنفرانس آنا پولیس کردن موجب بسترسازی اقدامات تروریستی در عراق و آشوب در خیابان های بحرین و تنش در خاور میانه شد . خلاصه اینگونه اقدامات و تهدیدات که همسو با تندروهای ضد صلح اسرائیلی بود که اجازه داده نشد تاکه مذاکرات صلح آناپولیس محور بحث و گفتگوی چگونه تشکیل شدن دمکراتیک فلسطین در منطقه در کنار کشور اسرائیل به پیش برده شود . اکنون نیز همان سیاست خائنانه با ادامه ی زنجیره ای بمب گذاری ها و اقدامات تروریستی در عراق و ایجاد تنش در نوار مرزی با کردستان عراق ودفاع تاکتیکی از فلسطین نمودن دشمنی آشکار با اجلاس مذاکرات صلح خاور میانه در آمریکا گه ادامه دارد همچون گذشته شروع و اوج گرفته است تا برای بار دیگر ثابت شود که عامل و دشمن اصلی ناامنی در عراق و بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاورمیانه و دشمن سر سخت ادامه ی مذاکرات صلح خاورمیانه رژیم کودتائی پاسداری حاکم بر ایران است که سخت در گیر بحران هسته ای و بحران عدممشروعیت و منزوی بودن منطقه ای و جهانی می باشد که برای برون رفت مقطعی از بحران فقط تلاش در راستای بر پائی جنگی دیگر در خاور میانه می کند که اکنون می بایست غرب و اتحادیه عرب و رهبران کشور های عربی با حمایت کردن از مبارزه و مقاومت مردم ایران برای تغییرات دمکراتیک در ایران هشیارانه این توطئه ی خیانت آمیز حاکمان نا مشروع تهران در عراق و خاورمیانه و حتی افغانستان را محکوم وخنثی و دفع نمایند.

هوشنگ - بهداد

http://www.kayhannews.ir/890225/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان شنبه 25 اردیبهشت ماه سال9 138