روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 8 خرداد ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی جمهوری "مقاومت اسلامي و مولفه‌هاي قدرت در منطقه"

" برای عبور از بحران هسته ای ، شیخ حسن نصرالله تحریک و تشویق علیه ی اسرائیل برای راه اندازی جنگی دیگردر خاور میانه شده است "

بازهم ادامه ی سیاست فراربه جلوی عدم پیگیری مسائل مهم داخلی آنهم در حساس ترین شرایط داخلی کشور و پرداختن به مسائل برون مرز دنبال شده است . به خصوص پیگیری و بررسی وقایع ی کشور های خاور میانه ودامن زدن به اختلافات و شعله ور سازی بحران و جنگ افروزی می باشد .زیرا که جزو مشتقات سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز است که مربوط به فتوای بنیانگذار رژیم ضد بشری و عوامفریب و دین فروش می باشد که این سیاست با تز صدور انقلاب وی توصیه و شروع شد و 31 سال است که نه این سیاست با جدیت دنبال شده است ، بلکه در سراسر خاور میانه و شمال آفریقا و شبه جزیره ی عربستان بسیار بسط و گسترش داده شده است . بنابراین بی جهت نیست که سرمقاله نویس علاقمند است در حقیقت مسئولیت و مأموریت دارد تا که با جدیت تمام این سیاست مداخله گری در امور کشور های همسایه به خصوص خاور میانه همچون فلسطین و لبنان را پیگیری کند و با ادا و اطوار وشلک های طلبکارانه که گویا هم حاکم و هم نماینده ی لبنانی ها و فلسطینیان می باشد که حق مسلم بهوی واگذارشده است تا از جانب اینان هم برایشان تعیین تکلیف کند. هم دشمنی با روند مذاکرات صلح خاور میانه نماید . هم به نیابت شان اهداف جنگ افروزانه درمنطقه و دشمنی کردن با اسرائیل را تعقیب کند.

البته سئوال است که مگر هنوز جای شک و ابهامی وجود دارد که سیل دلارهای نفتی که از توی سفره نان ربوده شده و لقمه از حلقوم مردم محروم ایران بیرون کشیده شده است تا از طریق بیت جماران و پاسداران به حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین داده شود تا که سیاست بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه دنبال شود. این سیاست کثیف و خائنانه آنگونه عیان و فاش شده است که مردم خشمگین و ناخرسند معترض ایرانی در روز قدس ضد حکومتی سال گذشته مکمل فریاد زدن مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه و احمدی نژاد شعار دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران . اما اکنون بیت جماران و پاسداران کودتاگر با اهدای دلارها باز شیخ حسن نصرالله مترسک را روی صحنه نمایش تبلیغاتی – تهدیداتی آورده و آنتنی اش کرده اند تا که مطالب دیکته شده علیه ی اسرائیل راطوطی وار تکرار کند تا سپس سرمقاله نویس بتواند پیرامون شعار و تهدیدات پوشالی وی با آویزان شدن به جنگ 33 روزه وتهدید و تحقیر کردن رهبران کشور های عربی که مخالف تلاش جنگ افروزی حاکمان تهران در منطقه می باشند . همینطوربدون نام بردن از ولید جنبلاط که درجنگ 33 روزه اعتراف کردکه به خاطر بحران هسته ای حاکمان تهران لبنان به سر زمین سوخته تبدیل شد. ولی بعداً از اعتراف خود عقب نشینی کرد و تسلیم شد. اکنون سر مقاله نویس تأکید کرده که باید تسلیم طلبی وی صادقانه با شد . آنگاه گزارش از قدرت نمائی حزب الله لبنان و امکانات نظامی اش یادر اصل از پاسداران این چنین تعریف و تبلیغ و ستایش کرده و علیه ی ا سرائیل مانورتبلیغاتی داده است :

"سيد حسن نصرالله" دبيركل حزب الله لبنان خطاب به هزاران تن از مردم لبنان، نيروهاي رزمي حزب الله و مقامات سياسي - نظامي و اجتماعي لبنان از روزهاي سخت و سرنوشت‌ساز مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران صهيونيست سخن گفت و "استرانژي مقاومت" را تشريح نمود وي همچنين به تهديدات اخير صهيونيستها پاسخ داد و ضمن هشدار به اسرائيل تهديد نمود درصورت محاصره لبنان، مقاومت وارد عمل شده و كشتي‌ها و ساير شناورهاي اسرائيل را هدف قرار خواهد داد. اين هشدار نصرالله از آن جهت اهميت دارد كه مقاومت در جريان جنگ 33 روزه يك رزمناو اسرائيلي را هدف قرار داد و گزارش مصور انهدام آنرا در شبكه‌هاي تلويزيوني منتشر كرد و نشان داد كه با اشغالگران شوخي ندارد.نصرالله تمايلي به ابراز توانمندي مقاومت در روياروئي با اسرائيل در درياي سرخ نشان نداد ولي يادآور شد كه معادله نظامي در درياي مديترانه تغيير كرده و مقاومت در جبهه زميني "موازنه وحشت" را بر دشمن تحميل نموده و دشمن بداند امكان و توان يكه تازي در صحنه دريائي را هم از اين پس قطعا نخواهد داشت. اگر اسرائيل بخواهد مردم لبنان را مورد حمله قرار دهد و آواره سازد مطمئن باشد مورد حمله قرار مي‌گيرد و آواره مي‌شود. وي به كساني كه درصدد ايجاد محاصره تسليحاتي حزب ا لله هستند گفت مقاومت به فناوري ساخت سلاحهاي مورد نيازش دست يافته و در داخل به توليد نيازهايش سرگرم است و اين هشداري براي دشمن و حاميانش محسوب مي‌شود كه يكبار ديگر در برآوردهاي خود اشتباه نكنند. طرح ديدگاه برخي رژيم‌هاي ارتجاعي در جنگ 33 روزه و در روزهاي قبل از فرار صهيونيستها از جنوب لبنان، باعث شرمساري است كه آنها از اسرائيل خواسته‌اند همچنان در برابر حزب الله بايستد و كار مقاومت اسلامي در لبنان را يكسره كند! د. در عين حال دشمنان و حاميان وقيح آنها نيز مطمئن باشند كه مولفه‌هاي قدرت در منطقه به سود مقاومت اسلامي و نيروهاي وفادار به ملت‌هاي تغيير كرده و به اعتراف كلينتون وزير خارجه آمريكا، انصافا كه پايان بدي در انتظار رژيم صهيونيستي است.. برخي در لبنان در خط دشمن بودند ولي با شرمساري به آغوش ملت بازگشتند و امروزه به وجود مقاومت افتخار مي‌كنند. اگر اين بازگشتها صادقانه باشد، مي‌تواند الگوي مناسبي براي همانهائي تلقي شود كه خود را در جبهه صهيونيستها قرار داده بودند. لكن نكته مهم اينست كه راه بازگشت هميشه باز نيست و فرصت‌ها هميشگي نيستند"

در خاتمه اینکه همانگونه که محمود عباس رهبر حکومت خود گردان فلسطین چند ین بار تا کنون افشا و اخطار کرده است که حاکمان کودتائی و تروریستی نامشروع ایران نه در امور داخلی فلسطین مداخله گری می کنند ، بلکه در راستای پیگیری اهداف پلید خود مردم فلسطین را به گروگان گرفته اند . البته حاکمان جنگ افروز و عوامفریب دین فروش مشابه ی همین سیاست ضد انسانی را پس از اشغال نظامی عراق ازطریق عوامل اعزامی و نفوذی و نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده دنبال نموده اند و با حیات خلوت کردن این کشور مردم عراق را برای باج گیری و چانه زنی هسته ای به گروگان گرفته اند و این کشور را تبدیل به با تلاق کرده اند . بنابراین مشخص است اکنون که پاسداران کودتا گر و رهبر لوطی جماران نامشروع و بی اعتبار شده در بن بست کامل و محاط در بحران های داخلی و خارجی قرار گرفته اند . به خصوص بحران هسته ای که بسیار خطری شده است طوریکه هر روز که می گذرد هم امکان تصویب قطعنامه ی تحریم های اقتصادی در شورای امنیت ساز مان ملل بیشتر می شود . هم اینکه در ادامه ی آن امکان چشم انداز جنگ وجود دارد . لذا بنا بر تجربه ی بر پا کردن جنگ 33 روزه که پاسداران از طریق شیخ حسن نصر الله و حزب الله لبنان با اسرائیل را طراحی و راه اندازی شد تا که موجب برون رفت موقتی بحران هسته ای شد . اکنون نیز شیخ حسن نصر الله رهبر حزب الله لبنان تحریک و تشویق شده و روی پرده ی نمایش ظاهر و اجرای شوی سخنرانی آتشین علیه اسرائیل نموده و تهدید به نا بود کردنش کرده است که تلاشی آشکار برای بر پائی جنگی دیگر در خاور میانه است که از سوی بیت جماران و پاسداران کودتاگر تدارک دیده شده است و مأموریت پیش مقدمه ی تبلیغاتی و بستر سازی اش را سرمقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی بر عهده گرفته است . بهرحال نباید برای کشور های عربی منطقه و رهبران غرب به خصوص آمریکا دیگر ابهامی وجود داشته باش تاکه ندانند عامل بحران آفرینی و جنگ افروزی و دشمن مذاکرات صلح خاور میانه کدام کشور غیر عربی در منطقه می باشد و باید برای خنثی کردن این معضل و خطر چه بکنند ؟ یعنی می بایست با قطع رابطه با حاکمان کودتا گر ایران کردن از مبارزه و مقاومت مردم ایران برای تغییرات دمکراتیک در ایران حمایت و پشتیبانی همه جانبه کنند.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890308/13890308_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 8 خرداد ماه سال 1389