روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 4 خرداد ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه جمهوری "جنگ قدرت ميان نهادهاي اطلاعاتي آمريكا"

"چرا رقابت و اختلاف جدی میان اطلاعات پاسداران با وزارت بد نام اطلاعات فراموش شده است؟"

اگرطبق ادعای سرمقاله نویس با استعفای دنیس بلر مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا نشان ازجنگ قدرت درون سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا حکایت می کند.سئوال است که در 22 خرداد 88 چه اتفاق افتاد و وقایع پس از آن که تا کنون ادامه داشته چگونه گذشته است که چاشنی وقایع اعتراضات ضد حکومتی مردم معترض و ناراضی فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه گفتن بوده است این نشان از چیست؟ به خصوص اینکه پس ازحذف رقیب مغلوب با کامیونی با اتهامات کلیشه ای نصیب شان شده که با واگن های زنجیره ای قطار درحال حرکت حامل بازداشتی های آماده ی شکنجه برای اعتراف و متهم و محکوم شدن همراهمی شود . مهمتراینکه اکنون درون باندهای مافیائی حاکم همچون سازمان اطلاعات سازمان پاسداران کودتاگربا وزارارت بد نام اطلاعات ک میان دو آخوند جانی و آدم کش حرفه ای حسین طائب و مصلحی چه خبر است ؟ به این اختلافات و تهدید به افشا کردن پرونده های جنایت آمیزو فساد مالی همدیگر چگونه نگریسته می شود و سر مقاله نویس اینگونه مسائل را چرا از قلم انداخته است ؟ یا اینکه نامچنین اختلافات و تضاد قدرت ناشی از چیست و چه می توان نام گزاری اش نمود؟

تازه معلوم نیست که برای چه سرمقاله نویس اختلافات و بحران های درونی رو به گسترش را رها کرده است. در صورتی که سربازجو حسین شریعتمداری امروزدر یادداشت روز دروغ نامه ی کیهان خود رفسنجانی را متهم و درازکرده است که چرا به جای اینکه تسلیم شود و اجازه دهد تا دانشگاه آزاد و اموال 250 هزار میلیارد تومانی اش مصادره گردد . چون مخالفت و مقاومت می کند متهم به چالش طلبیدن نظام کودتا گر پاسداران نامشروع با سوء استفاده ازمردم چاشنی شده است .اما سرمقاله نویس بدلیل اینکه بطور تلویحی سیاست وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه را زیر سئوال ببرد که چرا ویزا به 3 مادر آمریکائی داد تا وارد تهران شوند و در هتل استقلال با فرزندان خودشان در حضور میدیای آمریکائی ککه همراه شان بود دیدارداشته باشند . یا اینکه بطور غیر مستقیم انتشار بیانیه ی مشترک3 جانبه ی هسته ای بر خورد کرده باشد .زیرا که وزیر امور خارجه ی ترکیه فاش ساخت که ترکیه وبر زیل با تشویق آمریکا وارد تهران شدندتا توافق بیانینه ی مشترک 3 جانبه ی هسته ای را امضاء کنند که در 3 مقاله متوالی همین روزی نامه ی حکومتی مورد انتقاد واقع شد . اما با این وجودسر مقاله نویس ترجیح داده است که به جای پرداختن مسائل مهمتر داخلی از تضاد و اختلاف میان سازمان های ملی اطلاعاتی در آمریکا سخن بگوید و این تضاد را این چنین مورد بررسی ونقد قراردهد:

"استعفاي اجباري دنيس بلر، مدير سازمان اطلاعات ملي آمريكا به جنجال سياسي - تبليغاتي تازه‌اي در اين كشور تبديل شده است. اين تغيير و تحول نشانگر وجود تنش‌هاي گسترده درون و بيرون نظام اطلاعاتي آمريكا است و درعين حال از "جنگ قدرت" درون سازمانهاي اطلاعاتي و امنيتي حكايت مي‌كند. اگرچه "سازمان اطلاعات ملي آمريكا" يك سازمان جديدالتأسيس است كه از عمر آن فقط 5 سال مي‌گذرد ولي تغيير 4 مدير در اين دوره از آشفتگي و نابساماني در ساختار نهادهاي امنيتي آمريكا خبر مي‌دهد و ابعاد "عدم ثبات مديريت" در بزرگترين ارگان اطلاعاتي فدرال را به نمايش مي‌گذارد. سازمان اطلاعات ملي آمريكا از تلفيق 16 آژانس اطلاعاتي به وجود آمد كه انتظار مي‌رفت با متمركز ساختن اين 16 مجموعه، هم‌پوشاني نهادهاي اطلاعاتي - امنيتي آمريكا به اوج خود برسد و بتواند ضعف اطلاعاتي واشنگتن را جبران كند"

بر خلاف یادداشت روز های دروغ نامه های کیهان که امکان ندارد موضوع به رهبران رقیب و متهم کردن شان ختم نشود . بنابراین سرمقاله نویس این روزی نامه ی حکومتی محال است که مقاله ای تهیه و تنظیم کند که سمت و سوی بیرونی داشته با آمریکا و اسرائیل و جنگ افغانستان و عراق و حزب الله لبنان و حماس ازقلم بی افتد: و جزو ضعف های اطلاعاتی و نظامی و ساختاری آمریکا و نشان از قدرت پوشالی حاکمان کودتائی نا مشروع و ضد مردم نباشد؟ بهر حال بدون اشاره ی همکاری حاکمان تهران در اشغال نظامی افغانستان و عراق که در راستای اهداف خاص بود اکنون این چنین از جنگ روانی تبلیغاتی دروغین برای اشغال نظامی عراق گزارش و تحلیل داده است :

"بوش كوچك بخاطر تكرار ادعاهاي "سيا" در مورد عراق و افغانستان به يك دروغگوي بزرگ تبديل شد. البته وي بدون اين موارد هم دقيقا مشهور به دروغ‌گوئي بود ولي اين حوادث به اثبات مراتب دروغگوئي وي در مقياس جهاني منجر شد. بوش مدعي بود "ملا عمر" و بن‌لادن را طي چند هفته دستگير مي‌كند. وي حتي بارها مرگ آنها را اعلام كرد و جشن گرفت، ولي امروزه طالبان و القاعده، اگر قدرتمندتر از آن‌روزها نباشند، قطعا ضعيف‌تر نيستند. بوش ادعا كرد عراق سلاح اتمي و سلاح شيميائي در اختيار دارد ولي نتوانست اين ادعا را ثابت كند"

بالاخره اینکه سمقاله نویس بر اساس تجربیات 31 ساله یدستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم کودتائی نامشروع نتیجه گیری اس که برای کناری اجباری دنیس بلر در رابطه با جنگ زرگری های پشت پرده ی سازمان های اطلاعاتی و امنیتی برای خطری نشان اوضاع و تقاضای افزایش قدرت نهاد های اطلاعاتی امنیتی می باشد و دلایل توجیهی هم اینگونه فرمول بندی کرده است :


"1 - انفجارات مهيب تروريستي در بگرام كه گفته مي‌شود توسط عناصر نفوذي طالبان در ميان حلقه‌هاي امنيتي آمريكا در جايگاهي به شدت حفاظت شده، رخ داده و بي كفايتي مديران ارشد در جذب نيروهاي خبرچين را بازگو مي‌كند. 2 - تلاش يك جوان نيجريه‌اي براي ورود به آمريكا با هواپيما و انجام عمليات تروريستي "ديترويت" كه وي موفق شده بود مواد منفجره را نيز با خود به درون هواپيما حمل كند. 3 - تلاش يك افسر پاكستاني برا‌ي انجام عمليات تروريستي در نيويورك كه ضربه‌پذير بودن امنيت آمريكا در چنين سطحي را بازگو مي‌كند.
نحوه انعكاس اين مطالب اين احتمال را تقويت مي‌كند كه اساسا تمامي اين موارد جزو صحنه سازيهاي سازمانهاي اطلاعاتي آمريكا بوده و در واقع در رديف شيرين‌كاريهاي عوامل اطلاعاتي براي بحراني جلوه دادن فضاهاي امنيتي كشور به منظور زمينه‌سازيهاي سياسي - تبليغاتي در جهت افزايش اختيارات نهادهاي امنيتي و تصويب اعتبارات مالي مورد نظر قرار مي‌گيرند"

در خاتمه اینکه پیگیری مسائل و خبرهای مربوط به آمریکا که با چاشنی تحلیل های حوزوی ضد آمریکائی پیگیری می شود که مرتبط با سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در اموری داخلی کشورها از جمله خالت کردن در امور افغانستان و عراق می باشد . همچنین دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاورمیانه است . البته در کاکل اختلافات میان دو کشور ناشی از بحران هسته ای و تلاش برای غنی سازی اورانیوم و دسترسی به سلاح هسته ای است . از سوی دیگر هدف دشمنی کردن با سیاست آمریکا در منطقه و حتی داخل آمریکا تلاشش حساب شده برای به انحراف کشیدن اذهان عمومی داخلی و عدم بررسی و پرداختن به مسائل داخلی می باشد که بطور سیستماتیک و جدیت این سیاست در سر مقالات گوناگون دنبال می شود .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890304/13890304_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 4 خرداد ماه سال 1389