دروغ نامه ی کیهان دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " نياز يا امتياز ...؟! "

"دشمنی کردن با اجلاس واشنگتن که مشابه با مخالفت باکنفرانس صلح آناپولیس است که هدف مانع شدن از تشکیل حکومت مستقل فلسطین ودفاع از پروژه ی هسته ای می باشد "

برای به شکست کشانیدن دوباره روند مذاکرات صلح خارمیانه که در اجلاس واشنگتن دنبال می شود سربازجو حسین شریعتمداری خیز بر داشته است . برای اینکه این دشمنی کردن آن روی سکه ی خطبه ی عید فطر دو سال پیش رهبر لوطی جماران خامنه ای در تهران است. زیرا که این خطبه مرتبط با مخالفت و دشمنی علنی با روند مذاکرات صلح خاورمیانه در کنفرانس آنا پولیس درآمریکا بود که قرار بود محور مذاکره ی صلح خاور میانه و تشکیل دولت دمکراتیک مستقل فلسطین بحث و گفتگو شود که خامنه ای از وحشت مثبت بودن این کنفرانس در خطبه نماز عید فطر خود خطاب به رهبران کشور های عربی گفت که اگرچنانچه دراین کنفرانس مذاکرات صلح آنا پولیس در آمریکا شرکت کنید موقع باز گشت به کشور تان دچار بحران و آشوب و نا آرامی خواهید شد. اکنون بر گردان آن تهدید را سر بازجو حسین شریعتمداری در یاداشت روز خود دنبال نموده است . البته نیاز به توضیح نیست که تجربه ی 31 ساله عملکرد حاکمان ایران نشان داده است که هرگونه صلح و ثبات سیاسی در عراق و افغانستان وخاورمیانه وجود داشته باشد و روند مذاکرات صلح فلسطین با اسرائیل پیشرفت داشته باشد . مشخص است که هر گز نمی تواند مورد خوش آیند حاکمان تهران به خصوص رهبر لوطی جماران خامنه ای واقع شود . به ویژه در شرایط کنونی که پاسداران کودتا گردر بن بست قرار دارند و بحران ها به ویژه بحران هسته ای حاد و خطیر و تبدیل به مشکل جدی شده است . آنگونه که خیلی بیش از گذشته محتاج سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و دشمنی آشکار با روند مذاکرات صبلح خاورمیانه می باشد.

اما بر خلاف گذشته که تلاش مذبوحانه می شد تا که نقش دخالت گری نقش پاسداران در حمایت از حزب الله لبنان و حماس کتمان و انکار شود. در صورتی که این نقش منجر به دو جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان بااسرائیل و جنگ 22 روزه ی حماس در نوار غزه با اسرائیل شد که ار تباط مستقیم به بحران هسته ای و برون رفت از این بحران داشت . اما جالب است که اکنون اعتراف آشکار شده است که بیت جماران و پاسداران کودتا گر پشت راه اندازی این دو جنگ بوده ند زیرا که اذعان شده است که آمریکا و متحدانش اینگونه وحشت از بسیج شدن افکار عمومی ملت های کشور های مسلمان از نفوذ رژیم پاسداران کودتا گر در منطقه دارند که ناشی از بر پائی دو جنگ 33 و 22 روزه با اسرائیل است:

"دو سوي ماجرا، صرفنظر از پيرايه هاي پيراموني آن، اينگونه است؛ در يك سو، آمريكا و متحدانش برخلاف روال قبلي، مي پذيرند كه پيشنهاد كشورهاي عربي براي پيوستن اسرائيل به معاهده NPT در دستور كار اجلاس نيويورك قرار گرفته و به بحث و بررسي گذارده شود. و در سوي ديگر اسرائيل نيز علي رغم مخالفت هاي گذشته، طرح اين پيشنهاد در اجلاس را با اين شرط مي پذيرد كه؛ الف: مرز كشورها در منطقه خاورميانه با صراحت تعيين و به رسميت شناخته شود يعني به رسميت شناختن رژيم اشغالگر قدس! ب: منطقه از حالت تهاجمي خارج گرديده و صلحي پايدار بر آن حاكم باشد. يعني اجراي طرح سازش با مشخصاتي كه در نشست ذلت بار «آناپوليس» روي آن توافق شده بود.برخي از گزارش ها حاكي از آن است كه علاوه بر آمريكا، انگليس و فرانسه، دو كشور چين و روسيه نيز با اين طرح موافقت كرده اند و رايزني ها براي آماده سازي زمينه با سران برخي از كشورهاي عربي مخصوصاً مصر، در جريان است. مشكل كشورهاي عربي آنگونه كه آمريكايي ها به طور ضمني اعتراف مي كنند، افكار عمومي ملت هاي مسلمان است. به نوشته تحليلگران اسرائيل، مشكل آماده سازي افكارعمومي مسلمانان از يكسو به علت نفوذ عميق جمهوري اسلامي ايران در منطقه و از سوي ديگر با توجه به نتيجه دو جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و 22 روزه حماس با اسرائيل، بسيار دشوارتر از آن است كه در نگاه اول به نظر مي رسد"

بهرحال سربازجو حسین شریعتمداری در ادامه ی یادداشت روز خود وحشت از پیگیری تلاش برای مذاکرات صلح در اجلاس واشنگتن را بروز داده است و با آویزان شدن به حماس و مانور تبلیغاتی علیه پروسه ی مذاکرات صلح دادن وی را آشکاراعلیه ابو عباس علم کرده است . سپس اتهامات توهینی دست ساز سازمان اطلاعات پاسداران به ابو عباس را رله و تکرارکرده است که مدعی شده وی چنین یک ایرانی بهائی الاصل حزب صهیونیستی می باشد :

" در پي موافقت آمريكا و متحدانش با قرار گرفتن پيشنهاد اعراب در دستور كار اجلاس نيويورك، «جرج ميشل» نماينده آمريكا در امور خاورميانه با اختيارات ويژه به منطقه اعزام شده و گفت وگو با مقامات رژيم صهيونيستي و كشورهاي عربي را آغاز كرده است. ماموريت اصلي جرج ميشل كه در ملاقات وي با محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين مطرح شد، از سرگيري طرح صلح خاورميانه-سازش- با محوريت اجلاس آناپوليس است.حماس ضمن مخالفت خود با طرح سازش به محمود عباس هشدار داده است كه هيچيك از توافق هاي احتمالي وي با فرستاده ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي را نخواهد پذيرفت. اصلي ترين محورهاي طرح آناپوليس، به رسميت شناختن رژيم اشغالگر قدس و تشكيل دولت فلسطين در دو منطقه محدود و كم دامنه غزه و كرانه باختري رود اردن است.. گفتني است، محمود عباس با نام عربي «ابومازن» يك بهايي ايراني الاصل و از نوادگان «عباس افندي» يكي از رهبران معروف حزب صهيونيستي بهائيت است"

بالاخره اینکه سر بازجو حسین شریعتمداری همچون همتای سرمقاله نویس اش در روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی رهبران کشورهای عربی را خطاب قرار داده است و اینان را ساده اندیش نا میده است که چرا گول توافق شیطانی آمریکارا به عنوان یک امتیاز صلح خاورمیانه و تشکیل حکومت مستقل فلسطین را. خورده اند در صورتی که رزیم پاسداران کودتاگر همچون پاسدار گماشته احمدی نژاد پرچم دار مبارزه با اسرائیل است که خواهان نا بود کردن اسرائیل است . آنگاه اینسر بازجو در دنباله یقه ی سران رقیب مغلوب را گرفته است که چرااین چنین در روز تظاهرات ضد حکومتی قدس در سال گذشته شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند:

متاسفانه برخي از تحليل گران ساده انديش منطقه و شماري از كارشناسان آلوده، نه فقط در مقابل اين توطئه زبان به اعتراض نگشوده اند، بلكه از توافق شيطاني آمريكا به عنوان يك «امتياز» هم ياد مي كنند، كه صد البته از آنان انتظار چنداني نيست ولي از جمهوري اسلامي ايران كه عنوان پرچمدار مقابله با رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم مظلوم فلسطين را به شايستگي با خود دارد و با سخنراني رئيس جمهور محترم در اجلاس نيويورك شركت كرده و نمايندگانش هم اكنون در اين اجلاس حضور دارند، انتظار مي رود با صدور بيانيه اي رسمي از اين توطئه پرده بردارد.همين جا بايد خطاب به سران فتنه كه شعار ديكته شده وزارت خارجه اسرائيل با عنوان «نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران»! را سرمي دادند گفت؛ مردم مظلوم فلسطين به نمايندگي از تمام ملت هاي مسلمان در برابر رژيم اشغالگر قدس ايستاده اند و حمايت از آنان كمترين بهايي است كه كشورهاي اسلامي براي تأمين امنيت خود مي پردازند. اگرچه به قول- چند روز پيش- نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل اسرائيل در وخيم ترين شرايط از دوران تشكيل خود تاكنون قرار دارد.

در خاتمه اینکه مشخص نیست که چرا پاسدارسر بازجو حسین شریعتمداری که در دفاع از پروژه ی هسته ای قلم زنی کرده است و دشمنی خود را با از سر گیری روند مذاکرات صلح خاور میانه در آمریکا ابراز کرده است . از سوی دیگر نشان داده است که سخت از شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران گزیده شده است . زیرا که این شعار افشاگری بود که پژوک آن از متن تظاهرات ضد حکومتی روز قدس سال 88 بلند و فریاد زده شد که خیلی حسابگرانه و دقیق و افشاگرانه بود . چونکه این فریاد مردم معترض و نا راضی بود که در روز قدس سال 88 فریاد زده شد وبطور عریان سیاست صدور تر وریسم وبحران و ارتجاع به منطقه را زیر تیغ برد و دست به روشنگری زد. زیرا که معترضان عریان ساختند که چگونه حاکمان ایران با زدن چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور چطوری از طریق باج دادن کمک های مالی و هدایا به حزب الله لبنان و حماس فلسطین اهداف بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه خاور میانه را دنبال می کنند؟ طوریکه اکنون نیز در همین یادداشت روز هم حماس بصورت چماق علیه ی ابو عباس علم شده است و از وی بعنوان اهرم تبلیغی و تهدیدی مخالف روند صلح اسرائیل با فلسطین نام برده شده است. ازطرف دیگر معلوم نیست که چرا پاسدارسر بازجو حسین شریعتمداری دچار حالت فراموشی شده و از خاطر برده است که زمانی نه چندان دور چگونه تأکید می کرد که مشکل پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا بلکه در خیابان های بغداد و بیروت تعیین تکلیف می شود . ولی اکنون دهان خودش را گل گرفته و قیر اندود نموده است و کلامی از ترتیب دادن ضیافت شام در آمریکا نمی گوید که از سوی وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه منوچهر متکی آدمربا تدارک دیده شد و اعضا و نمایندگان کشور های عضو شورای امنیت سازمان ملل دعوت شدند تا که این ضیافت شام جای آن ادعای جنگ در خیابان های بیروت و بغداد را بگیرد تا شاید مانع از تصویب قطعنامه ی تحریم های اقتصادی درشورای امنیت سازمان ملل تصویب شود. در صورتیکه همین یادداشت روز پیرامون پروژه ی هسته ای و دفاع کردن از آن ودشمنی نمودن با ادامه ی مذاکرات صلح خاورمیانه و تلاش برای تشکیل کشور مستقل و دمکراتیک فلسطین در کنار اسرائیل در اجلاس واشنگتن در آمریکا می باشد.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/890220/2.htm#other201

دروغ نامه ی کیهان دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سال 1389