گزیده خبر ها 29 اردیبهشت - 89

اعتصاب غذای جعفر پناهی و نامه او از زندان اوین

بازهم گزارش اینگونه خبر های هنری از درون سیاه چال ها بازتاب داده شده است که تکرار سئوال های گذشته نیز مطرح می شود که چگونه است وقتی که رژیم ضد بشر و دشمن هنرو هنرمند اینگونه با هنر مندان در داخل کشور بر خورد می کند. ولی از طرف دیگر حاضر می شود تا که مجوز دهد که گروه 17 نفری هنر مندان شهناز به برون مرز بروند ودر شهرهای مختلف قاره های جهان کنسرت هنری اجرا نمایند . حتی گاهی مواقع هم این هنرمندان گفتگوی انتقادی با رسانه ها ئی همچون شبکه ی ماهوار ای تلویزیونی بی بی سی داشته باشند؟!

صبح روز سه شنبه 89/2/28 جعفر پناهی طی تماس با خانواده خبر از اعتصاب غذای خود داد و متن نامه ای را برای در اختیار گذاشتن رسانه ها (فقط داخلی)برای آنها قرائت کرد:بعد از برخورد ناشایستی که شنبه شب (89/2/25)در هجوم مامورین به داخل سلول 56 اوین صورت گرفت و متعاقب آن به مدت یک ساعت و نیم، من و هم سلولی هایم را بدون لباس در بیرون و در هوایی سرد نگه داشتند.صبح روز یکشنبه مرا به بازجویی بردند و متهم کردند که از داخل سلول فیلمبرداری کرده ام؛ که کذب محض است. و بعد تهدید کردند که تمامی اعضای خانواده ام را دستگیر و به اوین منتقل خواهند کرد و دخترم را به بازداشتگاهی ناامن در رجائی شهر خواهند فرستاد و با این حرف ها قدرت تجزیه و تحلیل را از من سلب کردند.ازیکشنبه صبح(89/2/26)تا کنون هیچ چیز نخورده ام و نیاشامیده ام و حال اعلام می کنم اگر موارد زیر تحقق نپذیرد، من به نخوردن و نیاشامیدن خود ادامه خواهم داد؛ چرا که نمی خواهم تبدیل به موش آزمایشگاهی شوم که هر لحظه مرا به اتهامات واهی تحت شکنجه و آزارهای روحی و روانی قرار دهند:1.تماس و دیدار باخانواده ام و اطمینان کامل از سلامت آنها.2.حق داشتن وکیل بعد از 77روز و مشورت با او 3.آزادی بدون قید و شرط تا تشکیل دادگاه و صدور حکم قطعی. در پایان،به سینمایی که به آن معتقدم قسم می خورم تا تحقق خواسته هایم دست از اعتصاب غذا برنمی دارم و تنها خواسته ام این است که جنازه مرا به خانواده ام تحویل دهند تا هر کجا که مایل اند دفن کنند.جعفر پناهی - 89/2/28 ساعت 11 صبح پخش: فرهنگسرای پویا – پاریس 18 ماه مه 2010-05-18

احمد توكلي :بيانيه تبادل سوخت هسته‌اي مصالح ملي را تأمين نمي‌كند

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20668

معلوم نیست وقتی سربازجو حسین شریعتمداری در یادداشت روزود خود روز گذشته در دروغ نامه ی کیهان بیانیه ی مشترک 3 جانبه را شوخی دانسته است و همتای سر مقاله نویس وی درروزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سئوال انتقادی کرد که چرا عقب نشینی غنی سازی اورانیوم 20% در خانه را پیروزی نامیده می شود . همچنین احمد توکلی وکیل الدوله ی بازار مکاره ی مجلس هشتمکه رئیس کمیسیون پژوهش های بازار مکاره است هم نظر مشابه با این دو نفر دارد . مهمتر اینکه هر 3 نفر منتقد هم جزو مدعیان اصول گرا و نه رقیب مغلوب دوم خردادی می باشند از طرف دیگر باوحود اینکه در سرمقاله ی روزنامه ی حکومتی جمهوری اسلامی ثابت شده است که مفاد بیانیه ی مشترک 3 جانبه مخالفت عریان با نظر خامنه ای هبر لوطی جماران دارد. ولی باید اوضاع چگونه خرت وخر شده باشد که مشخص نیست در این رژیم ملوک الطوایفی نا مشروع کودتائی تصمیم گیر نهائی کیست و برای چه اینقدر تناقض گوئی می شود و جام زهر خوری ناشی از شکست دیگر برای چهبا آدرس غلط دادن به جای خیانت مشابهی که بدلیل تقبل تعلیق غنی سازی زده شد اکنون پیروزی نام گرفته شده است ؟

اگر با فشار تركيه را از بازگرداندن اورانيوم ما منع كرد چه مي‌كنيم؟ در آن صورت كه خيلي هم محتمل است احمد توكلي در گفت و گو با خبرگزاري فارس درباره بيانيه ايران،برزيل و تركيه اظهار داشت: در مفاد بيانيه دقت شود تا جان كلام به دست آيد. اين بيانيه تا اينجا، ايران را يكطرفه متعهد مي‌سازد كه كل 1200كيلو اورانيوم 3.5 درصدي خود را از تسلط خويش خارج كند و به خاك تركيه منتقل كرده و تحت سلطه آن كشور قرار دهد بدون آنكه طرف پرمدعاي غربي هيچ تعهدي بسپارد.وي گفت: در بند هشت اين بيانيه آمده است اگر غربيها به مفاد اين بيانيه توجه نكنند، ايران بايد از تركيه بخواهد و تركيه بايد بدون قيد و شرط اورانيوم امانتي را بازگرداند. در عين حال بند هفت براي گروه وين (آمريكا، فرانسه، روسيه و آژانس) تكليف تعيين مي‌كند كه 120 كيلو اورانيوم 20 درصد بعداَ آن هم ظرف يك سال به ايران بدهد.وي اظهار داشت: بقيه بيانيه ‌يشتر به تعارفات ديپلماتيك شبيه است. در نتيجه تا اينجا ايران خودش را متعهد كرده است و با كمال تعجب قوي‌ترين اهرم خويش را براي ادامه مذاكرات از دست مي‌دهد. اين بيانيه كه آن را بيانيه تبادل سوخت ناميده‌اند مصالح ملي ما را تأمين نمي‌كند و ان را بايد بيانيه انتقال سوخت هسته‌اي ايران ناميد نه تبادل سوخت.

اردوغان: شوراي امنيت در قبال برنامه هسته‌اي ايران صداقت ندارد.خبرگزاري فارس: نخست وزير تركيه در اسپانيا با انتقاد شديد از ساختار شوراي امنيت سازمان ملل گفت كه اين نهاد بين‌المللي در قبال برنامه هسته‌اي ايران صداقت ندارد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902281666

اینگونه که اردوغان بلندگوی بیت جماران و پاسداران کودتاگر و اهداف پروژه ی هسته ای شده است باید گفت که البته گرچه برای وی پاداش هنگفت داشته است ولی برای مردم ایران هزینه ی 18 میلیارد دلاری در بر داشته است . زیرا که این مبلغ را ترکیه در خاک خود مصادره و واریز خزانه ی خود کرده است . بنابراین صداقت آنانی ندارند که سرمایه مملکت را قاچاقی از کشور به خاک کشور دیگر منتقل می کنند و نا صادق تر ازاینان آنانی هستند که این ملبغ 18 میلیارد دلار و طلا را مصادره کرده و از پس دادنش خود داری کنندو اکنون آشکاراتبلیغ دروغمی کنند.

در بين 53 كشور دنيا؛ايران رتبه برتر خلاقيت و نوآوري جشنواره اختراعات ژنو را كسب كرد .خبرگزاري فارس: ايران در جشنواره ابتكارات و اختراعات سوييس در بين 53 كشور دنيا به عنوان كشور برتر در زمينه خلاقيت و نوآوري دست يافت

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902281081

این خبر یادآورپیام نوروزی خامنه ای رهبر لوطی جماران است که دو سال پیش در مشهد است کهآن سال را سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی نامید که اکنون در کنار نوآوری وارونه گوئی و خالی بندی ودروغ و دغل و فریبکاری هاو رتبه دار جهانی مرگ و میر در جاده ها و محکومیت نقض مستمر حقوق بشر و فرار مغز هاو سرمیه ها و مصرف مواد مخدر و ادام ها اینگونه نوع آوری خلاقیت ها هم آن افزوده و گزارش شده است.

.

صبح امروز مطرح شد ؛گلايه شدید آيت‌الله لاريجاني از نامه 175 نماينده مجلس به قوه قضائيه

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20715

به نظر می رسد که جنگ میان دولت نامشروع دهم با دو نهاد دیگر بازارمکاره مجلس هشتم و نهاد قضائیه آلوده بفسا د و رشوه و تبعیض سخت بالا گرفته است به خصوص اینکه رئیس دونها د دو اخوی انگلیسی می باشند که پرونده ی فساد اقتصادی اخوی سوم شان بنام محمد جوادلاریجانی ازسوی دولت و وکیل الدوله های بازار مکاره گشوده شده است تا که مانع از پیگیری پرونده ی اختلاسمیلیاردها تومانی محمد رضارحیمی معاون اول رئیس جمهورشود. ضمن اینکه پاسداران کودتا گر هزینه ی برخورد باموسوی و رفسنجانی و اعضای خانواده ی وی را می خواهند به نهاد آلوده ی قضائی تحمیل کنند که پس از اعدام 5 زندانیان سیاسی اخیر که زیر سر پاسدار ذوالقدر در این نهادبود به حساب شیخ محمدصادق لاریجانی گذاشته شد که با موج گسترده ی اعتراضات داخلی و جهانی مواجه شد . بنابراین مجموعه ی این اختلافات و فشار و تهدید ها منجر به بروز علائم نارضایتی شیخ محمد صادق لاریجانی نسبت به اقدام باند مافیا بازی وکیل الدوله های بازار مکاره ی یا مجلسه شتم شده است

ئیس دستگاه قضایی به نامه 175 نماينده مجلس شوراي اسلامي خطاب به رئيس قوه قضائيه اشاره كرد و افزود: اين مايه تاسف است كه نمايندگان مجلس نامه‌اي به رئيس قوه قضائيه نوشته و در آن گفته‌اند كه چرا دستگاه قضا نسبت به برخورد با سران فتنه امروز و فردا مي‌كنند و عده‌اي نيز در مجلس راه بيفتند و براي اين نامه امضا جمع كنند. فارس: رييس قوه قضاييه از نامه 175 نماينده مجلس به قوه قضائيه به شدت گلايه كرد ولي در عين حال گفت كه اگر فتنه‌گران مي‌خواهند با اعمال خود ما را عليه مجلس و دولت تحريك كنند در اشتباه محض به سر مي برند و در صورت لزوم تمام قد از دولت و مجلس حمايت كامل مي‌كنيم.

عکس محافظ بازداشت شده موسوی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20748

اینگونه اقدامات مکمل سیاست فشار و تهدید است که ابتدا برادر همسر موسوی باشت شد . سپس خواهر زاده اش ترور شد . آنگاه در نمایش ساندیس خوران 22 بهمن به وی با فریاد مرگ بر منافق حمله شد تا که مجبور شد صحنه را ترک کند . اخیر از سوی جانشین سعید مرتضوی قاتل عباس جعفری دولت تریب کن متهم به محارب شده است . حال هم این محافظش دستگیرشده است تا کهمجبور بهسکوت در سلگرد کودتای 22 خرداد شود که اگر چنانچه چرخشی در وضع وی ایاد شود نام ونشان وهمه چیز را ازدست داده است یعنی هم چوب را خوورده است و هم هم پیاز را

محافظ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم بازداشت شد. به گزارش جهان نیوز حاج احمد یزدانفر سر تیم محافظان میر حسین موسوی شب گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

چرا الله کرم تاکنون از مشایی انتقاد نکرده است؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20746

مگرقرار است که چاقو دسته ی خودش را ببرد ؟ یا مگر اینکه فرقی میان دو چماقدار وجود دارد که یکی رئیس جمهور شده است و دیگری دیلمات اقتصادی در بوسنی شده است که نباید انتظار داشت الله کرم در ازای پست و مقامی که از رئیس جمهور در یافت کرده است با انتقاد کردن از رحیم مشائی تیشه به ریشه ی خود بزند؟ در صورتیکه بسوی رقیب قالیباف کیش داده شده است تا ارتقای مقام بلاتری ر کسب کند.

حمله شدید حسین الله کرم مسئول انصار حزب الله به محمد باقر قالیباف در ذهن این سئوال را تداعی می کند که چرا حاج حسین با این ویژگی انقلابی و مکتبی تاکنون نسبت به برخی از مواضع مشایی در حوزه دین و سیاست سکوت کرده است؟

محمد جعفر بهداد در مراسم تجلیل از مدیران پیشین ایرنا شرکت نکرد

عجب جنگ قدرتی میان حامیان دولت دی امام زمانی و اصول گرا و ساد زیست عاشق خدمتگزاری و مخالف شیفتگان قدرت بالا گرفته است آنگونه که باندهای مافیائی کودتائی درون دولت نامشروع هم با یک دیگر نمی سازند؟

محمد جعفر بهداد معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به تصفیه نیروهای خود در خبرگزاری ایرنا امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از مدیران پیشین این خبرگزاری حاضر نشد.یک منبع آگاه به پیام خرداد گفت: محمد جعفر بهداد مدیر عامل سابق ایرنا در اعتراض به تصفیه نیروهای حامی دکتر احمدی نژاد از خبرگزاری ایرنا که به دستور مدیر عامل فعلی صورت گرفته است صبح امروز در مراسم تجلیل از مدیران پیشین این خبرگزاری حاضر نشد.وی مدعی شد از بدو حضور جوانفکر در راس ایرنا اکثر نیروهای محمد جعفر بهداد و حامی رییس جمهور از خبرگزاری ایرنا کنار گذاشته شده اند همین امر سبب گردید که معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در مراسم تجلیل از مدیران پیشین ایرنا که توسط مدیریت جدید این خبرگزاری تدارک دیده شده بود حضور پیدا نکند.تاکنون مسئولان خبرگزاری ایرنا در خصوص عدم حضور محمد جعفر بهدادیکی از نیروهای مورد وثوق رییس جمهور در این مراسم اظهار نظری نکرده اند.به نظر می رسد غیبت بهداد در این مراسم به نوعی پیام های دیگری را برای مدیران فعلی ایرنا داشته باشد یکی از مهم ترین این پیام ها نارضایتی تیم مستقر در نهاد ریاست جمهوری از تصفیه نیروهای حامی احمدی نژاد در ایرنا باشد.

بی صداقتی غربی ها اثبات شد / توافق آمریکا، روسیه و چین بر سر پیش نویس تحریم ایران

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20751

مگر تجربه ی 31 ساله ی سیاست مماشات گری و مانور دادن با لابی های مقامات آمریکا که منتهی به کلاه بر سر مردم ایران و آمریکا و حتی عراق گذاشتن کم هزینه بوده است که باز هم می بایست بیش از این ادامه یابد و آزمون شکست خورده ونخ نما شده پیرامون موش و گربه بازی بحران هسته ای و اورانیوم غنی شده همچنان تکرار شود؟

در حالیکه انتظار می رفت دیپلماسی دولت دهم و بیانیه مبتکرانه تهران ، سبب شود که غربی ها نیز در قبال حسن نیت ایران حسن نیت به خرج دهند ، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد پیش نویس جدید قطعنامه تحریم ایران پاسخ وی به بیانیه تهران است !

گوینده معروف رادیو از ایران رفت

مهم ترک کردن ایران وی ازایران نیست ، بلکه مهم این است که وی کجا رفته وچه می خواهد بکند و چگونه با وی قرار است مانور تبلیغاتی داده شود؟ یعنی اینکه له یاعلیه ی مردم و یا له و علیه ی حاکمان کودتا گر نا مشروع می خواهد فعالی تداشته باشد؟ چونکه از دوم خردادد 76 به بعد فضای برون مرز آلوده و مخدوش شده است زیراکه ناشی از سیاست اعزام مهره ها از درون به برون که بالعکس آنمی باشد که این عجیب ضربه به اپوزیسیون بر انداز زده است که پس ز 22 خرداد 88 تشدید شده است . چونکه مهره هائی زیر پوشش جنبش سبز راهی برون شده و سر از رسانه های فارسی زبان دولتی در انگلیس و آمریکا و ... در آورده اند.

فردا نوشت:یک گوینده سرشناس رادیو از ایران رفت.فرشید منافی، گوینده سرشناس رادیو از ایران به مقصد کشوری نامعلوم خارج شده است. وی پیش تر از رادیو خارج شده بود و در تلویزیون کار می‌کرد و اخیرا رادیو خصوصی اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده بود.منافی در استودیوی متعلق به خود بیشتر تبلیغ‌ شرکت ایرانسل را انجام می داد.او در فیس‌بوک خود نیز خروج از ایران را با عبارت «خداحافظ ایران» تائید کرد.

نفس ایلام به شمارش افتاد

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20737

آلوده و تخریب نمودن محیط زیست در 31 سال گذشته که مصادف با قطع درختان جنگلی و سوزاندن شان و تخریب مراتع و خشک کردن تالاب ها و رود خانه ودریاچه ها بوده است که نه فقط تهران نیست که آلوده ترین شهر است ، بلکه اکنون ایلام که بالاترین آمار خودکشی و خودسوزی زنان را دارد اکنون گزارش شده استک ه اینگونه بدلیل توفان گردوخاک نفس مردمش به شمارش افتاده است؟

بعد از اتمام وزش باد، باز هم بارش گرد و غبار در سراسر استان ایلام را در‌بر گرفت و نفس ایلامیان را به شماره انداخت. بارش گرد و غبار نفس ایلامیان را به شماره انداخت

دختر باکری در نامه ای به پدرش : امنیت نیست، بسیجی به دختران سیلی می زند؛ راستی این روزها باج دادن به بیگانگان مد شده … دریای خزر را تقریباً از دست داده ایم و نام خلیج فارس را دارند عوض می کنند

لابد وی هم پس از این نامه طبق فرمول کپی تنظیم آماده شده یا ستون پنجم دشمن و گول خورده ای می باشد که رابطه با منافقین دارد یا اینکه و ابسته ضد انقلاب برون مرزاست و همکاری با دستگاه جاسوسی بیگانه اسرائیل و آمریکا و انگلیس دارد؟ا

کلمه:دختر شهید باکری در نامه ای خطاب به پدر فقیدش شرایط این روزهای کشور را توضیح داده و نوشته است: کشور اسلامی هستیم ومردم هیچ یک از کشورهای اسلامی ما را به مسلمانی قبول ندارند … دریغ از نشانی از اسلام و مسلمانی … نشان اسلام این روزها فقط حجاب شده که خود آن هم وسیله ای شده برای … . خلاصه این که جایت اصلاً خالی نیست در این آشفته بازار …که اگر بودی در گروه خودمان بودی البته تو خود پیشتر از همه ما قبل شهادت غیرخودی شده بودی توسط خودی های امروز…جای تو اینجا خالی نیست اما جایی برای من خالی کن نزد خودت که سخت دلتنگ دیدارتم……به گزارش کلمه متن این نامه به شرح زیر است:نامه ای به سبز ترین پدر دنیاپدر جان سلام!اگر از احوال ما جویا باشی ملالی نیست جز دوری شما … نمی دانم خبرها را شنیده ای یا نه ؟ اینجا همه چیز فرق کرده از روزی که تو رفتی . پیش بینی هایت هم درست از آب درآمده . اینجا همه چیز قاطی شده مردم را به دو دسته تقسیم کرده اند خودی و غیر خودی اما معیار تقسم بندی شان چیست؟!خدا می داند …. خبر خوب ما جز دسته غیر خودی ها شده ایم ، تعجب کردی نه ؟من خودم هم تا یک سال پیش فکر می کردم خیلی خودی باشم ، فکر می کردم خون دادن برای این آب و خاک تضمینی است تاا تو را در دسته خودی ها قرار دهند. اما بگویم که خوشحالم زیرا در دسته ما انسانهایی پاک قرار دارند ، تو هم دسته ما را باید بشناسی ، مهندس موسوی را که به یاد داری؟ آقای خاتمی که در آلمان به مسجدش می رفتی را چطور؟ اینان سرشناسان دسته ما هستند همینطور که بیای پایین نامهایی آشنا را خواهی دید چند تن از همرزمانت هم با ما هستند تا به پایین که برسی ما هستیم راستی خانواده شهید همت هم جز دسته ما هستند….از وقتی که رفتی خیلی چیزها عوض شده ، تعاریف ، مفاهیم … مثلا بسیجی ها ظاهرشان فقط بسیجی است وگرنه در خیابان به گوش دختران سیلی می زنند ، بعضی ها چشم چرانی می کنند و بعضی هاشان خیلی بد دهن شده اند . دیگر بسیجی ، بسیجی زمانی که تو رفتی نیست. احترام ، راستگویی ، درستکاری ، مهربانی ، آرامش ، امنیت مفاهیمی نا آشنا شده اند در جامعه ….دیگر دختران جرات نمی کنند اگر در جامعه به مشکلی برخوردند به یک نیروی امنیتی مراجعه کنند چون همان نیروی امنیتی اولین مشکل آنهاست … از گرانی ، تورم ، فساد واعتیاد در جامعه که بگذریم اخلاق و مفاهیم اخلاقی دیگر در جامعه یافت نمی شوند راستی این روزها باج دادن به بیگانگان مد شده … دریای خزر را تقریباً از دست داده ایم و نام خلیج فارس را دارند عوض می کنند و هیچ کس عین خیالش هم نیست مولانا را از ما گرفتند و هیچ کس صدایش در نیامد فکر کنم چند صباحی که بگذرد نام ایران را هم از ما بگیرند کجایید مردانی که برای یک وجب از این خاک جان خود را فدا کردیدکشور اسلامی هستیم ومردم هیچ یک از کشورهای اسلامی ما را به مسلمانی قبول ندارند دریغ از نشانی از اسلام و مسلمانی … نشان اسلام این روزها فقط حجاب شده که خود آن هم وسیله ای شده برای … . خلاصه این که جایت اصلاً خالی نیست در این آشفته بازار که اگر بودی در گروه خودمان بودی البته تو خود پیشتر از همه ما قبل شهادت غیرخودی شده بودی توسط خودی های امروز…جای تو اینجا خالی نیست اما جایی برای من خالی کن نزد خودت که سخت دلتنگ دیدارتم……