روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 1 خرداد ماه

سال 1389

نقدو بررسی : سرمقاله روزی نامه ی جمهوری " آمريكا چه ميخواهد؟"

"بازهم روشنگری ومچ گیری های بیشتر تناقض آمیز بودن انتشار توافق سه جانبه مشترک"

گذشته از اینکه سرمقله نویس به سییاست زد و بند صدور ویزا برای 3 مادر آمریکائی اشاره ای کند که از سوی منوچهر متکی وزیر آدم ربای امور خارجه ی ترور و جاسوسی صادر شد.سپس اینان به ایران آمدند و در هتل استقلال تهران وحضور شبکه های تلویزیونی آمریکا با فرزندان شان دیدار داشتند که در سطح گسترده خبرش مخابره شد . طوریکه ی برای مدتی خبر بیانیه ی مشترک 3 جانبه را به حاشیه برد . به خصوص اینکه در ادامه ی این سیاست و دیدار خبر آزادکردن دو تروریست اعزامی در زندان آمریکا در عراق نیز آزاد شدند و خبراز دیدار این مادران با خانواده های پاسدار تروریست های جاسوس هسته ای واقتصادی و مالی اعزامی و زندانی در آمریکا دیدار داشته اند که بعید نیست نوعی زد و بند تعویض درکار باشد. همچون کاری که مقامات فرانسوی کردند که منجر به آزادی کلوتیلد ریس دختر 24 ساله ی گروگان فرانسویشدکه پیآمد آنو آزادی جاسوس هسته ای مجید کاکا وند و قاتل دکتر شاپور بختیار علی وکیلی راد را بهمراه داشت .زیراکه این دو نفر از زندان های فرانسه آزا و تحویل حاکمان ایران شدند . اما اکنون سرمقاله نویس در ابتدای سرمقاله ی خود ضمن مخدودش کردن ادعای باندهای مافیائی حاکم که عجیب گردو خاک جنگ روانی تبلیغاتی ناشی از پیروزی بیانیه ی 3 جانبه ی مشترک ترکیه و برزیل و ایران راه انداخته اند و غرب به خصوص آمریکا را در برابر انتشار این بیانیه در بن بست قرار داده اند وی برخلاف ادعای پوشالی مدعیان مافیائی حاکم زد و بند چیان پشت پرده اینگونه از اصرار کردن مقامات آمریکائی برای تحریم های اقتصادی نقل قول کرده است :

"پافشاري دولتمردان آمريكائي برحربه تحريم و ارائه پيشنهاد قطعنامه چهارم عليه جمهوري اسلامي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل، آنهم درست بلافاصله بعد از انتشار بيانيه 10 ماده‌اي تهران و اعلام آمادگي ايران براي تبادل سوخت هسته‌اي در خاك تركيه، نشان داد مشكل دولت آمريكا با ايران اصولا موضوع سوخت هسته‌اي نيست و ساكنان كاخ سفيد به چيزي فراتر از اين قبيل مسائل مي‌انديشند."

سرمقاله نویس در ادامه ی سرمقاله ی خود این چنین از نظر موافق و همسوی سخنگوی دبیر کل سازمان ملل و شکست تلاش توطئه های هسته ای رژیم کودتائی نامشروع یاد کرده است :

" موضوع، آنقدر آشكار است كه حتي سازمان ملل نيز همانند مقامات آمريكائي و ساير كشورهاي غربي صاحب سلاح اتمي و حق وتو، آنرا مطرح ساخته است. مارتين نسيركي، سخنگوي دبيركل سازمان ملل گفت: "بان كيمون گفته است ايران در برآوردن تعهدات بين‌المللي خود در قبال برنامه هسته‌اي با شكست روبرو شده است. وي از تهران خواست به درخواست‌هاي آژانس بين‌المللي اتمي پاي‌بندي نشان دهد"

. سرمقاله نویس برای اینکه بیشتر زیرآب تلاش های خفت آمیز زد و بنده ی پشت پرده را زده باشد که در زیرپوشش امتشار بیانیه ی مشترک 3 جانبه دنبال شده و نتیجه ی این سیاست عقب نشینی خفت بار را برجسته کرده باشد. یا در حقیقت رو ی رقیب مدعی حاکم کودتائی را کم نموده باشد . در ادامه موضع 3 کشور دائمی شورای امنیت ساز مان از جمله چین و روسیه را بازتاب داده و با اضافه کردن نظر آمریکااهداف و خواسته های شان را نیز اینگونه فرمول بندی یا تئوریزه کرده است است:


"نمايندگان چين، روسيه و فرانسه در سازمان ملل نيز در مصاحبه‌‌هاي جداگانه‌اي درباره بيانيه 10 ماده‌اي تهران بگونه‌اي اظهارنظر كرده‌اند كه نشان دهند هيچ منافاتي ميان اين بيانيه و استمرار پافشاري اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل برخواسته‌هاي اصلي خود از ايران نمي‌بينند. لي بائودونگ، نماينده چين در سازمان ملل ضمن اعلام پاي‌بندي پكن بر اعمال فشار و گفتگو تاكيد كرد: "ما معتقديم به گردش در آوردن پيش‌نويس قطعنامه به معناي بستن در به روي ديپلماسي نيست". ويتالي چوركين، نماينده روسيه نيز گفت: "پيش‌نويس نهائي قابل پذيرش است، زيرا بقدر كافي بر مسائل منع اشاعه متمركز است". ژرار ارو، نماينده فرانسه نيز گفت: توافق شش كشور با مواضع سياسي متفاوت در مورد پيش‌نويس قطعنامه، گواه روشني بر نگراني جامعه بين‌المللي درباره برنامه هسته‌اي ايران و تمايلش به راه حل ديپلماتيك از طريق مذاكره است".
روشن‌ترين نتيجه‌اي كه از اين اظهارات مي‌توان گرفت اينست كه آنچه آمريكا - و به تبع آن ساير اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل - از ايران ميخواهند اينست كه: اولا غني‌سازي را تعليق كند .ثانيا ساخت تأسيسات جديد هسته‌اي را تعطيل نمايد .و ثالثا به ساير درخواست‌هائي كه از طريق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ديكته مي‌شود پاي‌بندي نشان دهد. اين خواسته‌ها، به ويژه آنچه به نام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و تحت عنوان درخواست‌هاي آژانس مطرح شده و بسيار كلي و غيرشفاف است، مي‌تواند از يكطرف شامل كليه فعاليت‌هاي هسته‌اي حتي ابتدائي‌ترين و صلح‌آميزترين آن شود و از طرف ديگر تا الزام به پذيرش "پروتكل الحاقي" به پيش برود. قطعنامه تحريم‌هاي جديد نيز مقدمه‌اي براي رسيدن به اين خواسته‌هاي غيرقانوني است"

بازهم سرمقاله نویس بیشتر پیرامون انتشار بیانیه ی مشترک 3 جانبه افشاگری کرده است وگفته که چگونه آمریکا نه با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل علیه ی پروژه ی هسته ای همکاری و فعالیت می کند بلکه با 3 عضو غیر دائم عضو شورای امنیت سازمان ملل همچون تلاش برای همآهنگی و توافق ترکیه و برزیل و حتی سعد حریری نخست وزیر لبنان در راستای اهداف آمریکا علیه ی پروژه ی هسته ای رژیم پاسداران کودتاگر اینگونه حرکت می کند :

" آمريكا براي آنكه بتواند قطعنامه جديد ضد ايراني را به تصويب شوراي امنيت برساند، علاوه بر تلاش‌هائي كه براي همراه ساختن چين و روسيه با خود بعمل آورده، حتي براي راضي كردن سه عضو غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل يعني برزيل، تركيه و لبنان نيز راهكارهائي را در نظر گرفته است. منابع آمريكائي گفته‌اند قرار است اين هفته سعد حريري، نخست‌وزير لبنان، به واشنگتن برود و آمريكائي‌ها خود طرح راضي كردن لبنان را اجرا نمايند و مسئوليت راضي كردن برزيل و تركيه را نيز به آلمان، فرانسه و انگليس واگذار كرده‌اند"

البته سر مقاله نویس نتیجه گیری کرده است که نمی بایست با انتقال 1200 کیلو اورانیوم غنی شده به ترکیه موافقت شود و به بیانیه مشترک 3 جانبه دل بست. زیرا که این خوش بینی مخالف هوشمندی سیاسی می باشد. زیرا که بدلایل خاص این اقدام خطر ناک می باشد.آنگاه تشریح این دلایل را چنین توضیح داده است :


"با توجه به اين خواسته‌هاي غيرقانوني آمريكا، ترديدي نيست كه دل بستن به تبادل سوخت در خاك تركيه با تكيه بر آنچه در بيانيه تهران آمده برخلاف هوشمندي سياسي است. علاوه بر اشكالات متعددي كه به بيانيه تهران در مورد عدم همزماني مبادله و مقدار آن وارد است، اصولا تركيه مكان مناسبي براي تبادل نيست. با توجه به حضور ناتو در اين كشور، قدرتي كه نظاميان لائيك دارند، وسلطه و نفوذ آمريكا بر تركيه و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، آمريكا مي‌تواند هر طور كه اراده كند در اين زمينه عمل نمايد. به ويژه آنكه موضعگيري‌هاي چند روز اخير آمريكا و اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل و حتي آژانس نشان داد همه‌ي آنها در پي تعطيل كردن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و تسليم شدن ايران در برابر خواسته‌هاي خود هستند. بدين ترتيب، ترديد نبايد كرد كه موضعي كه بارها توسط رهبر معظم انقلاب در اين زمينه اعلام شده كاملا هوشمندانه و دقيق است و نبايد از آن تخطي شود"

بهر حال سرمقاله نویس برای اینکه ثابت کند که سیاست انتقال 1200 کیلو اورانیوم غنی شده به ترکیه سیاست هوشمندانه و درستی نمی باشد مقایسه ی اقنائی از خرید 40 کیلو سوخت اورانیوم غنی شده از 20 سال پیش کرده و گفته که هنوزقابل استفاده است . سپس اینگونه تأکید کرده که نیاز به اقدام انتقال اورانیوم غنی شده به ترکیه نمی باشد:


"جمهوري اسلامي ايران 20 سال قبل با خريد 40 كيلو سوخت با غناي 20 درصد توانست رآكتور تهران را تا امروز تغذيه كند و هنوز استفاده از آن ادامه دارد. اكنون كه مسئولان كشور اعلام كرده‌اند با حضور و نظارت نمايندگان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، موفق به غني سازي 20 درصدي شده‌اند طبعا نيازي به وارد كردن سوخت 20 درصدي از خارج نداريم و مي‌توانيم موضوع مبادله را اصولا منتفي بدانيم
"

بالاخره سرمقاله نویس برای اینکه مسئولان پیگیری سیاست توافق و انتشار بیانیه ی مشترک 3جانبه بیشتر تفهیم کرده باشد که توافق انتقال اورانیوم غنی شده نه بنا بر خواست ملت که درست بر خلاف نظر ملت است که اقدام شده است . لذا از موضع نماینده ملت خطاب به مخاطبان خود چنین هشدار برای خنثی کردن توطئه ی آمریکا داده است:


"ملت ايران، همانگونه كه در طول 31 سال گذشته، نظام جمهوري اسلامي را در همه نشيب و فرازها همراهي كرده، اكنون نيز چنين خواهد كرد و از تلاش‌هاي قانوني و منطقي مسئولان همواره پشتيباني خواهد نمود. حركت مسئولان با چنين آهنگي قطعا موفق خواهد بود و همه توطئه‌ها، از جمله توطئه اي كه اكنون آمريكا درصدد عملي ساختن آنست، خنثي خواهد شد"

در خاتمه اینکه پس از 31 سال است که سیاست دولت مردان ایران سپری شده است . تصور نمی رود که دیگر جای شک باقی مانده باشد که بد قولی ها و ضد و نقیض وارونه گوئی و عمل کردن های حاکمان فراموش شده باشد. یا اینکه مردم ایران در متن اینگونه کردارها و رفتار های تناقض آمیز رهبران و مسئولان قرار نداشته ناشند و ندانند که چگونه جنگ خانمان براندازضد ملی و ضد ایرانی 8 ساله ی ایران و عراق تبدیل به نعمت الهی شد که اکنون سردار بسیجی حسن فیروز آبادی رئیس ستاد نیروهای مسلح فاش ساخته پس از آزاد سازی خرمشهر جنگ برای تنبیه کردن صدام حسین ادامه یافت البتهفراموش نشده است وقتی که پس از 8 سال که جنگ منتهی به شکست و سرکشی جام زهر از سوی خمینی شیاد شد . چگونه هزینه اش را هزاران زندانیان سیاسی در سیاه چال های سراسر کشور پرداختند. زیرا که بدستور خمینی شیاد و آمران و عاملان و پیروانش اجراشد که اکنون با کودتا قدرت راقبضه کرده و حاکم هستند . بنابراین چگونه می توان باور داشت که رهبران رژیم ضد بشر و کودتائی حاکم از طرح پروژه ی هسته ای عقب نشینی کنند که گذشته از اینکه بیش از دو دهه بطور پنهانی آن را دنبال کردند و کلی هزینه های سنگین به مردم ایران تحمل کرده اند. چونکه می بایست پشتوانه ی بقای نظام و امپراتوی اسلامی منطقه ی خاور میانه گردد .لذا در شرایطی که ناقوس مرگش با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه از 22 خرداد 88 یا کودتای تقلباتی پاسداران همه گیر شده است . از سوی دیگر چون امکان پیشبرد سیاست وقت کشی و تهدید کردن هسته ای به سبک مذاکرات هسته ای گذشته امکان پذیر نمی باشد . به ویژه اینکه تصویب قطعنامه ی تحریم های اقتصادی در شورای امنیت سازمان ملل جدی شده است . پس برای اخلال و به تأخیر انداختن تحریم ها بطور معجزه آسا توافق بیانیه ی مشترک 3 جانبه مطرح شده است که سرمقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی در 3 مقاله ضمن مخالفت با این بیانیه 3 جانبه تناقضات پیرامون این بیانیه را برجسته کرده که شدنی نمی باشد. زیرا که ثابت کرده بر خلاف نظر خامنه ای رهبر لوطی جماران و پاسدار گماشته احمدی نژاد و وزیر آدم ربای امور خارجه منوچهر متکی و سخنگویش مهماندوست می باشد که درسر مقالات های قبلی برجسته شد.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890301/13890301_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه

ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 1 خرداد ماه

سال 1389

آمريكا چه ميخواهد؟