گزیده خبرهای 28 اردیبهشت – 89 قسمت – 2

سخنگوي سازمان زيگزاگ سرانجام موفق به بازداشت شد! (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/890228/2.htm#other206

بازداشت آرمین نمایشی است؟!

http://www.fararu.com/vdciqua5.t1avz2bcct.html

اعتراف به علت بازداشت وی که چرا در سال قبل وی به سیاست اعتراف گیری باز داشت شدگان اعتراض کرد که اکنون برای جبران و رو کم کردن وی بازداشت شده است تا مشخص شود خودش چگونه زندان و شکنجه را تحمل می کند؟

سخنگوي سازمان مجاهدين (انقلاب) پس از ماه ها تلاش، موفق به بازداشت شد! آرمين از تابستان سال گذشته مورد بدگماني شديد برخي اعضاء و هواداران سازمان قرار داشت. وي روز گذشته بازداشت شد و دادستان عمومي و انقلاب تهران، اتهام وي را «ارتكاب جرايم امنيتي» عنوان كرد.

عکس / نیم میلیون حاشیه نشین در تبریز

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=16940

وضعیت قول داده شده ی حکومت مستضعفان در شهر بزرگ تبریز آنهم پس از 31 سال و با وجود اینکه خیلی از مقامات حکومتی نیز ترک زبان می باشند که در شرایطی که سنگ حزب الله لبنان و حماس بر سینه زده می شود و اشک تمیاح برای فلسطینیان نوار غزه ریخته می شود . اما زندگی نیم میلیون حاشیه نشینان این کلان شهر تبریز این چنین اسفبار می باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر کلانشهر تبریز بر اساس اعلام مسئولان با حدود نیم میلیون حاشیه نشین پس از مشهد (دارای 900 هزار حاشيه نشين) رتبه دوم کشور را در این زمینه دارد. اغلب مناطق حاشیه نشین تبریز در بخش شمالی شهر و در کوه "عینالی" قرار دارد.

با صدور بيانيه‌‌اي صورت گرفت؛حمايت 234 نماينده مجلس از بيانيه تهران در خصوص تبادل سوخت هسته‌اي خبرگزاري فارس: 234 نماينده مجلس در بيانيه‌اي از توافق تهران در خصوص تبادل سوخت هسته‌اي ميان تهران و برزيل و تركيه حمايت كردند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902280933

مگر وکیل الدوله های بازار مکاره مجلس هشتم به جز سیاهی لشکر و هورا کشیدن وحمایت کردن از اقدامات دولت نا مشروع وسر سپردگی تمامم عیار به خامنه ای رهبر ولی فقیه نا مشروع نقشی دیگری هم دارند؟

خبرگزاري فرانسه: "وكيلي راد " پاريس را به مقصد تهران ترك كردخبرگزاري فارس: "علي وكيلي راد " كه 18 سال به اتهامي واهي در زندان‌هاي فرانسه به سر مي‌برد، پس از آزادي پاريس را به مقصد تهران ترك كرد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902281489

همین زد و بند و باج دادن سیاست خائنانه ی کثیف تجارت وخون به رژیم ضد انسانی تروریستی آم ربا بوده است که حاکمان خونریز ضد بشر توانسته اند 31 است جنایت کنند و به آدم ربائی و اقدامات تروریستی شان ادامه دهند. همچنین موجب ادامه ی بقای ننگین شان شود.

مادران سه شهروند بازداشت شده آمريكايي امروز به ايران مي‌آيند

این سیاست هم مکمل همان سیاست آدم ربائی و باج گیری است که در مورد فرنسه اجرا شده است که اکنون مشابه ی همین سیاست با گروگان های آمریکا دنبال می شود .

مادران سه شهروند آمریکایی که از سال گذشته به دليل ورود غیرقانونی به ایران در نزدیکی مرز کردستان عراق در بازداشت هستند، سه شنبه‌ـا‌مروزـ عازم تهران خواهند شد.به گزارش بي‌بي‌سي، «سیندی هیکی»، «نورا شورد» و «لورا فتال»، در بیانیه مشترکی که پیش از سفر به ایران منتشر کرده‌اند‏‏، گفته‌اند که تصميم دارند درخواست ملاقات با مقام‌هاي ایرانی را مطرح کنند تا از آنها بخواهند فرزندانشان را آزاد کنند.

امير پوردستان در گفتگو با فارس:نمونه ارتقاء يافته تانك ذوالفقار خرداد‌ماه رونمايي مي‌شودخبرگزاري فارس: فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از رونمايي نمونه ارتقاء يافته تانك ذوالفقار در خرداد‌ماه خبر داد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901231229

علائم اعترافی دیگر از وحشت وقایع مربوط به ماه خرداد که مثل همیشه به جای پاسخگوئی مطالبات مردم قرار است که به جای شمشیر تانک ذوالفقار بعنوان قدرت کاذب پاسداران کودتا گر نامشروع نمایش داده شود

بدحجاب ها به نظام دهن کجی می کنند؛توصیه های شجونی و اکرمی به زنان بدحجاب

http://fardanews.com/fa/pages/?cid=110720

باز دو آخوند متحجر و بد نام که یکی عضو باند مافیائی غارتگر انگلیسی مؤتلفه می باشد و دیگر جزو جامعه ی روحانیت مبارز است که ارگان تبلیغاتی اش ورق پاره ی حکومتی رسالت می باشد که در تیول باند مافیائی غارتگر انگلیسی مؤتلفه است اکنون بعنوان بازوی تبلیغاتی چماق مبارزه با بی حجابی وارد میدان شده و اجرای نقش کرده اند. چون رژیم ضد بشری نامشروع کودتائی متزلزل شده نیاز به وحشت و سرکوب بهر وسیله و بهانه و شیوه ای دارد

دختری در حضور من قبل از خواندن خطبه عقد به داماد گفت: «من در خانه کار نمی کنم، شاید ناخن هایم بشکند!

بد حجابی عوامل کاهش ازدواج

پیرو پیام نوروزی رهبر لوطی جماران در سال گذشته از نوآوری و شکوفائی گفت و سال را بهمین عنوان نامیده اکنون این مورد از ابداعات جدید پیآمدهای پیام نوروزی لوطی جماران می باشد.

سید رضا اکرمی عضو دیگر جامعه روحانیت مبارز هم وضعیت حجاب در جامعه را نامناسی توصیف کرد و البته تاکید کرد که وضعیت بحرانی نیست و با گفتگو و صحبت کردن با خانم ها می شود راه حلی برای آن پیدا کرد.این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تصریح کرد: حجاب امر مقدسی است و تنها دلیل تاکید مسئولان بر رعایت آن بخاطر مصونیت خود فرد و در نهایت هم بخاطر سلامت جامعه است.اکرمی خطاب به خانم های بدحجاب که به گفته خود یا به دنبال شکار هستند یا می خواهند شکار شوند، گفت: درست است که یکی از ویژگی های زنان نمایان شدن و نمایان گشتن است ولی نه همه جا و برای همه کس. شما فقط برای همسر خود مجاز به انجام این اقدامات هستید. وی از بد حجابی به عنوان یکی از عوامل کاهش ازدواج در کشور نام برد در توضیح آنبیان کرد: وقتی آقایان این افراد را در خیابان ها می بینند و لذت می برند به دنبال ازدواج نمی روند و با همین نگاه ها زندگی مجردی خود را ادامه می دهند.این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر مردم به زنانی که آرایش کرده و بی حجاب در خیابان ها تردد می کنند نگاهی نیندازند و نسبت به آنان بی تفاوت باشند، می گویند طرف "هالو" است و اگر هم به آنان نگاه کنند، می گویند " انگارتا حالا آدم ندیده".اکرمی همچنین بیان کرد: با وجود این اوصاف در مورد حجاب باید گفت که به کار بردن کلمه بحران برای وضعیت کنونی پوشش در کشور اصلا مناسب نیست چرا که می توان با صحبت با افراد بدحجاب آنها را به راه راست آورد. باید به آنها بقبولانیم که با این کار هم برای خود و هم برای دیگران مشکل ایجاد می کنند. این افراد باید بفهمند که با عدم رعایت حجاب، به بانوان با حجاب در جامعه توهین می کنند.

سترالیا یک روحانی ایرانی را از سیدنی اخراج می کند

گفته می شود که این یک آخوند مبلغ تروریست در استرالیابوده است که ضمن همکاری نزدیک با سفارت رژیم کودتائی در کنبرا با لبنانی ها نیز در رابطه فعال بوده است و دست به کلاشی های زیاد زده است زیرا که نقش صیغه گری و تبلیغ و ترویج آن را نیز در دفتر کارش بر عهده داشته است.

العربیه.نت : استرالیا روز دوشنبه 17-5-2010 اعلام کرد قصد دارد یک روحانی ایرانی را پس از بحث وجدل چند ساله به دلایل امنیتی از کشوراخراج کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی کریس ایوانس وزیر امور مهاجرت استرالیا اعلام کرد :" این وزارتخانه تصمیم سازمان امنیت داخلی استرالیا مبنی بر لغو روادید منصور لقایی که او را تهدیدی امنیتی برای این کشور برشمرد، رد نخواهد کرد."ایوانس گفت : " افراد زیادی حمایت خود را از دکتر لقایی اعلام کرده اند و درک می کنم که تصمیم من دوستان او و ایرانیان مقیم استرالیا را ناامید خواهد کرد."بر اساس این گزارش لقایی یک روحانی شیعه میانه رو ایرانی است که از 16 سال پیش تاکنون در استرالیا زندگی می کند.این مسئول استرالیایی افزود، حقیقت این است که ارزیابی امنیتی انجام شده درباره وی نامطلوب بوده است.ماموران امنیتی استرالیا برای اولین بار در دهه 90 قرن گذشته پس از بازگشت لقایی از تعطیلات در ایران هنگامیکه 10 هزاردلار استرالیا و 9 هزار دلار آمریکا با خود همراه داشت از وی بازجویی کردند.او در بازجویی ها اعلام کرده بود که این اموال هدیه مرکز تبلیغات اسلامی است.

اس ام اس جالب حسین شریعتمداری

خوب از این شفاف تر ر زیرآب بیانیه ی مشترک 3 جانبه زده شود و اثبات گردد که پاسدار گماشته احمدی مترسک آنگونه بی ارزش و بی اعتبار همچون رهبر لوطی اش علی خامنه ای شده است که اکنون سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری که کمک یا توطئه کرد تا رئیس جمهور شود دیگر قبولش ندارد و اقداماتش را تأئید نمی کند .

فردا: نویسنده وبلاگ آب و آتش که از خبرنگاران روزنامه کیهان می باشد در مطلبی نوشته است:

فیض دو جهان به حبّ مولا بسته است بر گوشه ای از چادر زهرا بسته است .اجلاس گروه پانزده یک شوخی است. دنیا به گروه چهارده وابسته است. پیامک صبح امروز آقای شریعتمداری

پشت صحنه بدحجابی از زبان صفارهرندی

http://www.fararu.com/vdcd5z0o.yt0jk6a22y.html

ارتجاع یعنی به دوران شتر سواری 1400 سال پیش چسبیدن و چماق یا روسری یا توسری ساختن و زنان را با زور بر توی گونی بشکل کلاغ سیاه کردن و توی خیابان ها به تن فروشی مجبورشان کردن به جای قول حکومت مستضعفان و پابر هنگان دادن به اینان که اکنون برای بقای عوامفریبان حاکم دین فروش نیاز به چماق مبارزه با بی حجابی دنبال م شود .

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خوي كاخ‌نشيني كه در دوران سازندگي به برخي از مسئولان عارض شد، منجر به تغييراتي در مسير زندگي و ترويج ارزش‌هاي مبتذل قبل از انقلاب شد. محمدحسين صفارهرندي در اصفهان با بيان اينكه جامعه ما در قبل از انقلاب جامعه بي‌حجابي بود، اظهار داشت: حال و هواي انقلاب برخي را به سمتي برد كه همه با آهنگ نظام همراه شدند. وي افزود: به تدريج‌ يك مجموعه اتفاقاتي افتاد كه به همان خصلت‌هاي پيش از انقلاب پر و بال داد و ارتجاع به معناي بازگشت از يك مسير حق و رجوع به ارزش‌هاي مبتذل قبل از انقلاب را موجب شد. وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اين اتفاق از اوايل دهه هفتاد و موقعي كه جامعه روي دوره مبتني بر رها‌شدگي افتاد و گفتند كه ما مي‌خواهيم اقتصاد كشور رونق بگيرد، اما حواس‌ها جمع نبود كه اقتصاد و فرهنگ و سياست يك بسته به هم پيوسته است و با هم مي‌آيد و موقعي كه اقتصادش را بياوري فرهنگ هم پشت آن مي‌آيد. صفارهرندي با اشاره به كلام امام خميني (ره) كه مي‌فرمودند "كاخ‌نشيني خوي خودش را هم مي‌آورد "، تصريح كرد: موقعي كه فرهنگ كاخ نشيني مي‌آيد و ملاك حد به خود مي‌گيرد و اين خوي وقتي ملاك حد قرار گرفت، كاخ‌نشيني مي‌شود و اين آفت دارد. وي با بيان اينكه اين خوي كاخ‌نشيني بعد از برنامه‌هاي توسعه و دوران سازندگي به برخي از مسئولان عارض شد، اظهار داشت: آنها مي‌گفتند زندگي ما بايد اين طور تنظيم شود و در اين ارتباط پيشنهادهاي خطرناكي دادند كه منجر به تنزل نگاه پيشين و تغييراتي در مسير زندگي شد. وزير فرهنگ و ارشاد دولت نهم افزود: اين پيشنهادها در برنامه‌هاي تلويزيوني، سينمايي و مطبوعات رخ نمود و يكي از عارضه‌هاي آن كه مسئله حجاب نامتعارف جامعه اسلامي است، نمود پيدا كرد. صفارهرندي با اشاره به اينكه همه كاخ نشيني‌ها بدحجابي نيست، بيان داشت: پشت آن ضربه زدن به ايمان مردم بود ايماني كه تا به حال توانسته يك نظامي را مستقل از قدرت‌هاي ديگر سر پا نگهدارد. وي ادامه داد: دشمنان ناراحت هستند كه چرا نظام اسلامي مستقل است و چرا همه از اين نظام پيروي مي‌كنند و آنها تنها راه مقابله با نظام اسلامي را رواج فرهنگ مرتد و مبتذل برهنگي دانستند كه بايد آنها را به اين فرهنگ عادتشان بدهيم. وزير فرهنگ و ارشاد دولت نهم تصريح كرد: دشمنان معتقدند كه بمب اتمي كه بايد بر سر ايرانيان منفجر شود، همين برنامه‌هاي ضد فرهنگي است

تفکیک ورودی دختران و پسران دردانشگاه‌علامه

http://www.fararu.com/vdcgqz9t.ak97t4prra.html

این شیوه ی دانشگاه به حمام زنانه و مردانه کردن هم نمودی دیگر از وحشت فریاد مرگ بر دیکتاتور گفتن دختران دانشجو در کنار پسران دانشجو در دانشگاه ها می باشد زیرا که فریادای ممتد مرگ بر دیکاتور گفتن شان بد جوری کک بر توی تنبان متحجران حاکم و حامی شان انداخته اند . بنابراین برای کنترل کردن نسخه مبارزه با بیی حجابی و جدائی دختر و پران دانشجیان در دانشگاه ها در دستور کار قرار شده است .

فرارو- در راستای کنترل وضع پوشش در دانشگاه‌ها و خبرهایی که از تصویب آئین نامه مبارزه با بد حجابی در وزارت علوم به گوش می‌رسد، شنیده ها حاکی است که دانشگاه علامه طباطبایی طرح جدیدی در دستور کاردارد.به گزارش فرارو، شنیده می‌شود که در یکی از دانشکده‌های دانشگاه علامه به منظور کنترل بهتر حجاب دانشجویان دختر، این دانشگاه قصد دارد تا ورودی دختران و پسران را از هم جدا کند.این در حالی است که صدر الدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به برنامه های دانشگاه علامه طباطبایی برای اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: «از دو سه سال پیش طرحی را آغاز کردیم که طی آن در هر دانشکده فردی با درجه تحصیل لیسانس انتخاب شد و با آموزشهایی که به آنها داده شد روش تذکر و یادآوری را فرا گرفتند تا بتواند با عاطفه و نرمی به دانشجویان تذکر دهند. بر اساس این طرح اکنون هفت نفر در هفت دانشکده علامه حضور دارند که درباره حجاب و عفاف در صورت لزوم تذکر می دهند شریعتی افزود: «برخی از افراد محیط های علمی را با مهمانی اشتباه گرفته اند و باید به آنها تذکر دهیم که محیط های علمی پوشش خاصی دارد

انتقاد آیت الله مکارم از اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها

http://www.fararu.com/vdcamwny.49nay15kk4.html

همانگونه که اشاره شد موضوع فریاد مرگ بر دیکتاتور گفتن دختران دانشجو در کنار پسران دانشجو در دانشگاه ها می باشد ونه مسئله ی مخلوط بودن دختران و پسران در دانشگا ه ها که چرا رعایت حجاب و عفاف و محرم ونا محرم نمی کنند. زیرا اگر چنین بود کاری می شد که زنان تن فروش خیابانی وجود نداشته باشد

آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي با اشاره به ويژگي‌هاي حضرت زهرا (س) گفت: رفتار و زندگی حضرت زهرا (س) الگویی بسيار مناسب برای انسان‌ها است.وي با اشاره به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) گفت:‌ اختلاط زن و مرد در دانشگاه‌ها، مجالس و...، مسئله‌ای در جامعه اسلامی شده که همه را رنج می دهد. آيت الله مكارم شيرازيدر پاسخ به افرادی که می‌گویند،‌ «چرا برای حجاب، آزادی نمی‌دهید»، تأکید کرد: همانگونه که ما برای انجام گناهانی مانند شراب‌خواری، ربا خواری، سرقت، رشوه‌خواری و...، آزادی نمی‌دهیم، چگونه می‌شود در گناهی چون بی‌حجابی که منشأ ده‌ها گناه کبیره است، آزادی قائل شویم. این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شکر نعمتسرچشمه خداشناسی است و انسان را در مسیر شناخت پروردگار قرار می‌دهد، بیان کرد: حضرت زهرا (س) زمانی که در خطبه خود، مباحثی پیرامون توحید بیان کردند، در آغاز نعمت‌های گذشته، آینده را بیان کرده که نشان از جایگاه شکر نعمت در بحث توحید دارد. وي با اشاره به تأثیر بیان فلسفه احکام الهی در میان مردم اظهار کرد:حضرت در خطبه خود، فلسفه برخی از احکام را ایراد کردند. آیت‌الله مکارم شیرازی با استناد به خطبه حضرت زهرا (س) ابراز داشت: پس از رحلت پیامبر (ص)، منافقان پرده را کنار زده و کینه‌های خود را آزاد کردند؛ در این شرایط، شیطان از مخفیگاه خود بیرون آمد و فضا را برای فعالیت خود مناسب دید.
وي خاطرنشان کرد: خطبه‌ای که حضرت زهرا (س) در میان مردم قرائت کردند،‌ به اندازه‌ای تکان دهنده بود که تاامروز در جهان تشیع وجود دارد.

جمشید انصاری در گفتگو با فرارو:3 تا 3.5 میلیون نفر بیکار رقم نگران‌کننده‌ای است

http://www.fararu.com/vdcdsz0o.yt0jn6a22y.html

اینهم اعتراف به بخشی از ادعاهای کاذب رهبر لوطی جماران است که همیشه از ترقی و پیشرفت و نوآوری بی نظیر و منحصر به فرد موقعیت جهاتنی سخن می گوید یا روضه می خواندکه ناشی از هذیان گوئی نشئگی منقل و بساط دود و دم است .

وکیل فرزاد کمانگز در واکنش به ادعاهای دادستان تهران : مناظره تلویزیونی برگزار کنید تاواقعیت ها روشن شود

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=16951

با همه تدید اتهام زنی و فشاری که برروی وکلای موکلین زندانیان سیاسی وجود دارد ولی این چنین پاسخ دندان شکن و افشاگر به اراجیف سعید مرتضوی منفور دادن خود نشانگر عمق وارونه گوئی و فرار از پذیرش مسئولیت صدور احکام جنایت آمیز برای بی گناهان می باشد . در غیر اینصورت پیشنهاد پذیرفته می شود تا رسوا شود هر که در او غش باشد.

جرس، مسیح علی نژاد : جعفری دولت آبادی پس از آنکه جانشین سیعد مرتضوی، خبرساز ترین مقام قضایی ایران شد و بر کرسی دادستانی تهران نشست، شاید کسی گمان نمی کرد تنها پس از گذشت چندماه، او خود خبرساز تر از سعید مرتضوی در عرصه های سیاسی و خبری ظهور کند. پس از خبر اجرای حکم اعدام برای دوزندانی سیاسی در آستانه بیست و دوم بهمن ماه سال گذشته و سپس پنج زندانی دیگر در آستانه سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد، اینک جرم خواندن بیاینه ها و اظهارات رهبران جنبش سبز در محکومیت اعدام ها و همچنین خبر قطی شدن بیست حکم اعدام دیگر، بار دیگر جعفری دولت آبادی را صدر نشین خبرها کرده است. سخنان دادستانی تهران در مورد پرونده اعدام زندانی و همچنین ارزیابی حقوقی سخنان جعفری دولت آبادی در مورد مصاحبه خانواده ها و وکلا با رسانه های خارجی و جرم خواندن بیاینه ها و اظهار نظرهای موسوی و کروبی در مورد اعدام ها، موضوع گفتگوی جرس با خلیل بهرامیان وکیل پرونده اعدام شدگان است.آقای بهرامیان! دادستان به تازگی با بیان اینکه فرایند رسیدگی به اتهامات موکلان شما، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان، چهار سال طول کشیده است، در مصاحبه ای با رسانه های داخل ایران می گوید؛ کسانی که ادعا مي‌كنند دستگاه قضایی ظرف چند دقیقه حکم اعدام صادر كرد، بهتر است چشمان خود را باز کنند. مشخص است که منظور آقای دادستان می تواند وکیل این پرونده ها باشد، پاسخ شما به عنوان وکیل اعدام شدگان به این ادعا چیست؟

اعتراض دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به حضور سردار جعفری فرمانده سپاه در این دانشگاه

اینهم گزارشی از پذیرائی کردن رئیس گزمکان کودتاگر در دانشگاه که همچون پاسدار گماشته احمدی نژاد مورد استقبال دانشجویان واقع شده است.مشروط بر اینکه بیانگر ضریب تنفر نسبت به پاسداران کودتاگر و غارتگر می باشد.

دانشجونیوز : دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر امروز در حرکتی خود جوش دست به اعتراض نسبت به حضور سردار جعفری فرمانده سپاه در این دانشگاه زدند.به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان دانشگاه خواجه همزمان با حضور فرمانده سپاه در این دانشگاه با پخش تراکت هایی و همچنین پاشیدن رنگ بر روی ماشین سردار جعفری فرمانده سپاه، نسبت به حضور وی اعتراض کردند.اعتراض دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در حالی صورت گرفت که وجود نیروهای نظامی و امنیتی بعضا مسلح به همراه حداقل 4 فیلمبردار از سوی حراست دانشگاه، امکان هرگونه برپایی تجمع اعتراضی را از دانشجویان گرفته بود. با این وجود دانشجویان بر رویماشین تویوتا لندکروز حامل فرمانده سپاه، رنگ سبز پاشیدند. دانشجویان خواجه نصیر همچنین همزمان با حضور فرمانده سپاه در دانشگاه، تراکت هایی حاوی شعارهایی بر علیه وجود فضای دیکتاتوری و اختناق در ایران پخش کردند.دانشگاه خواجه نصیر طی یک سال گذشته و پس از تقلب در انتخابات بارها صحنه اعتراض دانشجویان بوده است. طی یک سال گذشته تعدادی از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند که پس از آن، دیگر دانشجویان در حمایت از آنان دست به اعتصاب و تظاهرات زدند

بازداشت یک زندانی سیاسی قطع نخاع که قادر به حرکت نیست

چه اندازه رژیم ضد بشری نا مشروع ودتائی متزلزل و وحشت زده شده است که حتی وحشت از اینگونه قربانیان دارد؟

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" هادی(همایون) عابد با خدا زندانی سیاسی دهۀ 1360 که در اثر شلیک گلوله دچار قطع نخاع می باشد پس از 3 ماه مرخصی استعلاجی روز 13 اردیبهشت مجددا به زندان رشت بازگردانده شد.زندانی سیاسی هادی عابد با خدا 50 سال از روز 13 اردیبهشت ماه به زندان رشت منتقل شده است. آقای عابد با خدا دچار قطع نخاع و قادر به حرکت نیست و فقط با صندلی چرخدار و کمک شخص همراه می تواند جابجا شود.او همچنین قادر به انجام کارهای شخصی خود نیست.زندانی سیاسی عابد باخدا به دلیل شرایط حاد جسمی در بهداری زندان و در کنار زندانیان معتاد تازه دستگیر شده نگهداری می شود. شرایط نگهداری او در بهداری زندان قرون وسطائی و غیر انسانی است.رئیس زندان،پزشک زندان و قاضی پرونده بر عدم تحمل حبس این زندانی سیاسی تاکید دارند ولی مامورین وزارت اطلاعات و دادستان انقلاب رشت از آزادی او خوداری می کند.زندانی سیاسی هادی عابد با خدا علاوه بر قطع نخاع قادر به ادرار طبیعی نیست و از طریق سوند باید صورت گیرد.او همچنین از ناراحتی حاد قلب و عروق رنج می برد.لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی هادی(همایون) عابد با خدا در شعبۀ 2 دادگاه انقلاب به 2 سال زندان محکوم شده است و در تاریخ 17 آبان ماه دستگیر و به زندان مرکزی رشت منتقل شد. او همچنین در دهۀ 1360 به دلیل هواداری از سازمانمجاهدین خلق چند سال در زندانهای اوین و قزل الحصار تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. پاسداران هنگامی که قصد دستگیری او را داشتند، بسوی وی شلیک کردند که در اثر اصابت گلوله، باعث قطع نخاع او شد.قطع نخاع او باعث شده که تعدادی از اندامهایش بطور طبیعی عمل خود را نتوانند انجام دهند که از جملۀ آنها راه رفتن، مثانه (با سوند ) و کلیه و دستگاه گوارشی او بشدت آسیب دیده است. برادر او هرمز عابد باخدا در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندان اعدام شد

واکاوی دفاع جواد لاریجانی از حکومت؛ ترس از افشای رسوایی های مالی؟
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=16945

اینهم فاش کردن بخشی دیگر از بیوگرافی عنصر بشدت مرموز و متحجر ومهره ی انگلیسی که مدافع و چتر حمایتی دو اخوی انگلیسی خود می باشد که رئیس دو نهاد مهم حکومتی هستند. جالب است که اکنون دزدان حاکم از موضع دزد چو از دزد زند شاه دزد است به جان هم افتاده اند و دست به افشاگری غارتگری هم دیگرزده اند . زیرا که با گشودن پرونده ی فساد مالی فشار بر محمد جاد لاریجانی آورده می شود تا که اخوی اش دست از پیگیری پرونده ی اختلاس میلیارد تومانی محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور بردارد.

جرس ؛ نیلوفر زارع : آیا "محمود احمدی نژاد" به دنبال گروگشی در پرونده مفاسد اقتصادی است؟ آیا او می خواهد با مستمسک قرار دادن پرونده مالی "محمد جواد لاریجانی" برادر رییس قوه قضاییه، مانع پیگیری پرونده معاون اول خود یعنی "محمدرضا رحیمی" شود؟ گزارشهایی که تاکنون از سوی منابع مستقل منتشر شده موید همین فرضیه است. تازه ترین گزارشها حاکی از این است که احمدی نژاد در جلسه هیأت دولت در پاسخ به صادق لاریجانی با ادبیات خاص خود گفته است:" تو می خواهی معاون اول مرا دستگیر کنی!؟ توصیه می کنم اول به پرونده برادرت (محمد جواد) رسیدگی کنی، بعد سراغ دولت بیائی." شواهد دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد تهدید احمدی نژاد کارساز شده است.بر مبنای این شواهد احمدی نژاد و لاریجانی به مصالحه ای بر سر پرونده فساد مالی نزدیکان خود رسیده اند و توافق کرده اند که قوه قضاییه از پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی منصرف شود و دولت هم پرونده فساد مالی محمد جواد لاریجانی را مسکوت بگذارد. با توجه به مواضع سرسختانه ای که جواد لاریجانی پس از انتخابات ریاست جمهوری در دفاع از وضع موجود و حمایت از اقدام های دولت اتخاد کرده است این سوال پیش می آید که چرا احمدی نژاد باید قصد افشاگری درباره پرونده او را داشته باشد.؟ پاسخ به این سوال چندان دشوار نیست. احمدی نژاد طی پنج سال گذشته برخی از نزدیک ترین متحدان خود را در بزنگاه های حساس قربانی کرده و تردیدی نیست که اگر لازم باشد جواد لاریجانی را به عنوان قربانی بعدی خود انتخاب خواهد کرد.مزد ترس.جواد لاریجانی اگر مصلحت حکم کرد می توان در قعر جهنم با شیطان مذاکره کرد. سودای بالا رفتن از پله های قدرت . موضع گیری های جواد لاریجانی طی ماه های پس از انتخابات ریاست جمهوری را بیش از هر کس می توان با مواضع "شیخ محمد یزدی" رییس سابق قوه قضاییه مقایسه کرد.هر دو این چهره های محافظه کار در معرض اتهام های مربوط به فساد مالی گسترده قرار دارند.یزدی متهم به استفاده از رانت های کلان برای تصاحب کارخانه لاستیک سازی دنا و دخل و تصرف برخی از جنگلهای شمال توسط پسرش است و جواد لاریجانی نیز متهم به تملک هزار هکتار زمین در ورامین و گرمسار، و راه انداختن پروژه های گسترده اقتصادی از قبیل پرورش گاو، شترمرغ و گوسفند در این مناطق است." همچنینگزارشهایی وجود دارد که نشان می دهد جواد لاریجانی طی سال های اخیر در همراهی با براداران خود به خرید و فروش زمین در شمال کشور با استفاده از رانت های حکومتی پرداخته است. بر همین اساس است که برخی ناظران و تحلیل گران و حتی رهبران جنبش سبز دلیل دفاع جانانه چهره هایی مانند یزدی و لاریجانی از وضع موجود را ناشی از مصلحت سنجی شخصی می دانند.چنان که وقتی یزدی در آذر ماه گذشته سخنان انتقادی مهدی کروبی را به جک تشبیه کرد و او را بابت انتقادهایش از حکومت مورد سرزنش قرار داد، این رهبر جنبش سبز در نامه ای خطاب به او نوشت که "نمي گويم و دوست ندارم اينگونه باشد؛ اما همانگونه که در گوشه کنار مي شنويم (از جمله به استناد سخنان پاليزدار) مي گويند آقای يزدی به خاطر "لاستيک دنا" و "ماجرای جنگلهای" فرزندش (تحت فشار) اين حرف ها را زده است!". جواد لاریجانی با این حال با رسوایی به یاد ماندنی که در آستانه انتخابات دوم خرداد 76 به واسطه مذاکره با نیک براون معاون وقت وزارت امور خارجه انگلیس برای خود و همفکران محافظه کارش ایجاد کرد از برملا شدن رسوایی های مالی اش در حال حاضر به شدت نگران است.

انتقاد نخست وزیر ترکیه از نحوه استقبال طرف ایرانی

نان سنگگ و پنیر در صبحانه زوری دادن از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد مگر می تواند همراه با انتقاد نباشد زیرا برای خود نمائی کردن توهینبه دو رئیس جمهور امضا ء کنند گان بیانیه ی مشترک می باشد

جهان نيوز : نخست وزیر ترکیه از نحوه استقبال ایران انتقاد کرد.به گزارش خبرنگار سیاسی جهان رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نسبت به نحوه استقبال مسئولین ایرانی اعتراض کرده و ظاهرا اعتراض خود را نشان هم داده است. وی به دلیل آنچه رعایت نکردن اصول دیپلماتیک از سوی مسئولین ایرانی نامید،از سوار شدن بر اتومبیل تشریفات ریاست جمهوری در فرودگاه خودداری می کند.گفتنی است در این اجلاس مسئولین ایرانی اصرار داشتند که بدون تشریفات دیپلماتیک و در فضائی کاملا ساده و ایرانی مراسم را برگزار کنند.گفته می شد در اين مراسم صبحانه ايراني در كنار پذيرايي‌هاي معمول ديپلماتيك به ميهمانان ارائه شده بود؛ بطوريكه صبحانه كاري داسيلوا و اردوغان نان سنگك، پنير، گردو و برگه بود

چرا اسامی نماینده هایی که از معاون اول احمدی نژاد پول گرفتند منتشر نمی نميشود؟

چرا ندارد جون اینان وابسته به باندهای مافیائی کودتائی حاکم می باشند که از پشتوانه ی زور و قدرت و سرکوب بر خوردار می باشند بنابراین از مصونیت کامل نیزبر خوردار هستند؟

جهان نيوز : ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس قصد داشتند نامه ای به امضای نمایندگان جمع کنند و بگویند که منظور مجلس از تعبیر دانه درشت ها در نامه به رئیس دستگاه قضا، آقای رحیمی نبوده است که البته در این راه موفق به جمع کردن امضاء نشدند.به گزارش خبرنگار سیاسی جهان، توزیع این چک ها باعث شد تا الیاس نادران، احمد توکلی و علی رضا زاکانی به کمسیون اصل 90 شکایت کنند. البته شکایت این سه نماینده مردم تهران به موضوعات دیگری چون مدرک دکترای آقای رحیمی و صداقت وی و موارد دیگری از این دست نیز مرتبط بوده است.با این حال طی چند هفته گذشته که جهان اخبار و گزارش هایی را در خصوص مسائل پیرامون معاون اول رئیس جمهور منتشر کرده است، تعداد زیادی از مخاطبین و کاربران طی تماسهاي تلفنی و یا از طریق نظرات خود (كامنت‌ها) درخواست کردند که نام نمایندگانی را که از آقای رحیمی پول گرفته اند، منتشر کنیم که جهان علی‌رغم اینکه نام این نمایندگان را در اختیار دارد، در شرایط فعلی خود را از انتشار آن معذور می داند.اما چرا نام این نمایندگان اعلام و منتشر نمی شود؟1- تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که مبالغي اخذ كردند، از منشأ این پولها اطلاعی نداشتند. علی رغم اینکه پذیرفتن این پولها در حالی که منشأ آنمعلوم نیست، خود سوال برانگیز و قابل نقد است، اما نباید با انتشار نام آنها خدای ناکرده باعث تهمت یا سوء تفاهم شد.2- برخی دیگر از این نمایندگان با اینکه از منشأ این پولها اطلاع داشتند، اما آنرا پذيرفتند و صرف امور خیریه مثل ساخت مسجد و یا راه و عمران در منطقه نمایندگی خود کردند. بسیاری از این نمایندگان در حال حاضر داعیه رسیدگی به اتهامات آقای رحیمی را در دادگاهی صالحه دارند. بنابراین انتشار نام این نمایندگان نیز به نظرمنطقی نمی رسد.3- از طرفي انتشار نام باقی نمایندگان می تواند باعث ایجاد جبهه اي جدید و مانعی برای مقابله با اتهامات اصلی پرونده شود. در زمانی که بحث حمایت های مالی شهرام جزایری از برخي نمایندگان مجلس مطرح شد، بعضي از کسانی که از جزایری پول گرفته بودند با انتشار این اسامی تلاش کردند با گسترده کردن افراد مرتبط به پرونده اتهامات جزایری، بررسی عادلانه پرونده را به انحراف بکشند که البته در این راه تا حدودی هم موفق بودند.در این موضوع نیز در شرایطی که هنوز پرونده اصلی كاملا به جریان نیفتاده است،کشاندن پای این افراد به ماجرا، می تواند فشار بر قوه قضائیه را بیشتر کند و خدای ناکرده اصل موضوع را به حاشیه ببرد.لازم به ذکر است ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس قصد داشتند نامه ای به امضای نمایندگان جمع کنند و بگویند که منظور مجلس از تعبیر دانه درشت ها در نامه به رئیس دستگاه قضا، آقای رحیمی نبوده است که البته در این راه موفق به جمع کردن امضاء نشدند.با توجه به این 3 دلیل در شرایط فعلی انتشار اسامی نمایندگان به صلاح به نظر نمي رسد. با این حال در آینده به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت و در صورت لازم نامبرخی از آنها را جهت اطلاع مخاطبان و توضیح نمایندگان محترم و روشن شدن ماجرا منتشر خواهیم کرد.ذکر این نکته ضروری است که جهان تنها به دنبال اطلاع رسانی منصفانه است و ایمان داریم که دولت خدمتگزار و مجلس محترم نیز جز این، از رسانه های حامی خود انتظار ندارند.در رابطه با ماجرای آقای رحیمی تأکید داریم که هر چه زودتر دادگاهی صالح به اتهاماتي كه در خصوص ایشان مطرح است، رسیدگی کند. طبیعی است که جهان هیچگونه قضاوتی در خصوص تقصیر و یا قصور احتمالي آقای رحیمی ندارد؛ با این حال معتقدیم اين مباحث امروز نقل محافل مردمی و رسانه ای شده است و برخی بدخواهان تلاش دارند با این بهانه دولت را تخریب کنند؛ لذا قوه قضائیه بایستی هر چه زودتر از آقای رحیمی در رابطه با این اتهامات سؤال کند و نتایج دادرسی را به قصد شفاف سازي به اطلاع مردم برساند؛ انشاء الله که از همه اتهامات مبرا می شوند