گزیده خبر های 4 خرداد - 89

عکس / یک هشدار جالب به خانم های خریدار

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=2107

عکس / ابتکار ایرانی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=21073

واقعاً تبلیغات نو آور بکر بازاریابی و فر وشندگی و شرط و شروط تعیین و ترسیم وتأکید شده تصویری که همراهه با ابتکارات خود جوش است که بخشی هم ناشی از رشد شکوفائی و آوری پیام نوروزی دو سال رهبر لوطی جماران است . همچنین از سوی دیگر بیانگر عملکرد و ماهیت حاکمان غارتگر و دین فروشان و دولت مردان در 31 سال گذشته است که اینگونه شکوفا شده است.

اعتراضات گسترده جوانان بعد مسابقه فوتبال با شعار فوتبال بهونه میشه خرداد قیامت میشه

خوب این نشان دهنده ی این رشد آگاهی وتیزو ریز بینی نسل جوان و رشد بلوغ و شعور سیاسی و نوآوری تاکتیک مبارزاتی است که وقتی یک سال پیش جرقه ای یا صدائی در میان فریاد های مرگ ببر دیکتاتور زده شد که موسوی بهانه است کل نظام نشانه است . اکنون ادامه ی این پژواک حتی به میادین ورزشی اینگونه پیامش باور و همه گیر شده است که اثباتگر موج تنفر و نارضایتی عمومی به خصوص نسل جوان نسبت به حاکمان ناممشروع ضد مردم است . ضمن اینکه اذعان به شکست ارگان های سرکوبگر و ترفند های گوناگون توطئه گی در بستر بسط و تعمیم خفقان و ارعاب ووحشت سرکوب و سانسور است.

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" صدها نفر از جوانان پس مسابقه فوتبال هنگام خروج از استادیوم آزادی اقدام به سر دادن شعارهای ضد دولتی نمودند.دوشنبه غروب 3 خرداد ماه حوالی ساعت 21:15 تماشاگران مسابقه فوتبال هنگام خروج از استادیوم ورزشی آزادی اقدام به سر دادن شعارهای ضد دولتی نمودند.جوانان در حین خروج از ضلع شرقی استادیوم شعارهایی مانند، خس و خاشاک تویی / دشمن این خاک تویی/ فوتبال بهونه میشه خرداد قیامت میشه / همچنین مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگر سر دادند.همچنین جوانانی که سوار بر اتوبوس های شرکت واحد بودند در طی مسیر اقدام به سر دادن شعار نمودند. همزمان با شعار دادن جوانها خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات جوانان همراهی می کردند.این اعتراضات تا ساعت 10:30 ادامه داشت.گزارشات تایید نشده ای حاکی از آ است که تعدادی از جوانان دستگیر و به داخل استادیوم ورزشی منتقل شدند.از طرفی دیگر از ساعت 15:00 نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، نیروی انتظامی و لباس شخصیها بصورت گسترده در درون و بیرون استادیوم مستقر شده بودند. افراد ویژه سپاه پاسداران ( لباس شخصیها) و اطلاعاتیها با در دست داشتن دوربین های فیلم برداری از جوانان برای ایجاد رعب و وحشت فیلم می گرفتند. بیش از چهل خودروی نیروی انتظامی و خودروهای خاص دستگیری در آنجا مستقر بودند. نیروهای سرکوبگر با جوانان موتورسوار برخوردوحشیانه ای داشتند

تجاوز به یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

واقعاً پس از بازتاب این خبر های بشدت ضد انسانی که حتی در میان حیوانات هم سابقه ندارد چگونه می توان انسان بود و سکوت کرد و واکنش اعتراضی نشان نداد؟ آیا آنانی که هنوز بدلایلی گوشه ی چشمی نسبت به این رژیم جنایتکارحیوان صفت دارند که نه خواهان سرنگونی که بقول خودشان اصلاح شدنش می باشند فرقی نمی کند چه ایرانی و چه خارجی باشند شریک جرم در اینگونه جنایات ضد انسانی نمی باشند. زیرا که موجب بقای این ژیم کودتائی نامشروع ضد بشری با کارنامه ی ننگین بیش از 3 دهه اش شده اند و حاکمان ضد بشر را تشجیع و تشویق کرده اند تابه مرتکب شدن اینگونه اعمال ضد انسانی بد تر از هر حیوان درنده خوی وحشی خود ادامه دهند.

خبرگزاری هرانا – بهرام تصویری خیابانی زندانی محبوس در زندان رجایی شهر از سوی دو تن از پاسداران بند مورد تجاوز با باتوم قرار گرفت.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، یک زندانی عادی محبوس در زندان رجایی شهر به نام بهرام تصویری خیابانی که به دلیل نامعلومی جهت تنبیه به سلول انفرادی این زندان منتقل شده بود در اثر نگهداری طولانی در سلول انفرادی و عدم اجازه تماس با منزل، اقدام به خودسوزی در داخل سلول انفرادی نمود.نگهبانان و پاسداران پس از مشاهده خودسوزی توسط دوربین های مدار بسته وی را از مرگ نجات داده و سپس با کپسول ضد حریق اقدام به شکستن دست و پای وی نمودند و پس از انتقال به سلول دیگر به وی با باتوم تجاوز می کنند.نامبرده پس از تحمل یک ماه سلول انفرادی جهت درمان شکستگی پا که به شدت عفونت کرده بود به بهداری زندان منتقل می شود و پس از درمان سطحی و تراش استخوان پایش به بند عمومی منتقل می شود.شکایت خانواده نامبرده از مسببین امر باعث شده است که فشار و تهدید بر این زندانی از سوی آمرین در این زندان افزایش یابد.احضار یاسر زهره ای فعال مطبوعاتی به دادگاه گزارش دريافتی : با فرا رسیدن خردادماه و نزدیک شدن به سالروز انتخابات 22 خرداد و کودتای ضد مردمی ، فشارهای امنیتی بر روی اصلاح طلبان رو به افزایش است.بنا به اظهارات یکی از اعضای بنیاد باران ، یاسر زهره ای از اعضای جوان بنیاد باران ، اوایل هفته اخیر به دادگاه فرا خوانده شده است . هنوز از جزئیات این احضار اطلاعاتی در دست نمی باشد.یاسر زهره ای از خبرنگاران مطبوعات اطلاح طلب و از فعالان قدیم جنبش دانشجویی می باشد. بازداشت مختار هوشمند هنرمند و فعال مدنی کردخبرگزاری هرانا - مختار هوشمند فعال مدنی شهر مریوان روز یک شنبه دوم خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز گذشته دوم خردادماه، مختار هوشمند از فعالین مدنی شهر مریوان توسط نیروهای اطلاعاتی این شهر دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.نیروهای امنیتی ضمن تفتیش منزل نامبرده کامپیوتر و مجموعه ای از مدارک شخصی و کتابهای ایشان را با خود برده اند. همچنین خانواده نامبرده تهدید شده اند که نباید خبر دستگیری ایشان به رسانه ها و افکار عمومی درز کند.گفتنی است، نامبرده در ارتباط با اعتراض علیه اعدام فعالین کرد و قبل از اعتصاب عمومی روز پنجشنبه مردم کردستان نیز از سوی نهادهای امنیتی تهدید به بازداشت شده بود.شایان ذکر است، وی از جمله فعالان عرصه هنرهای تجسمی است که مدتها نیز مسئولیت انجمن هنرهای تجسمی مریوان را بر عهده داشته است

موسوی و کروبی: در صورت دادن مجوز، 22 خرداد راهپیمایی کنيد

مگردراین رژیم ضد مردم که دارای ولی فقیه است که ماورای قانون اساسی قدرت و اختیارات دارد ونه اینکه به هیچ مسئول و قانونی پاسخگو نیست ، بلکه سیاه را سفید و سفید را سیاه می کند و مروج بی قانونی و سرکوب و اختناق و سانسور و خفه کردن هر صدائی به جز صدای خود و لبیک گویانش می باشد ؟ همچنین مگر در این رژیم کودتائی که سرکوب و ضرب و شتم و زندان وشکنجه و تجاوز جزو اساس کارش می کنند و احکام اعدام صادر می کند که قاننن گریز است ودر آن اصلاً قانون معنی و مفهومی نداردیا اینکه مشروعیت ندارد و تابع قانون نمی باشد کهاکنون اینگونه رهنمود قانونی داده شده است که باید برای حضور سال گرد کودتای تقلباتی 22 خرداد مجوز قانونی گرفته شود؟ زیرا که اگر قانونی وجود داشت کار به اینجا نمی کشید. بنابرای آیا اینگونه آویزان شدن به قانون رژیم ملوک الطوایفی که ضدقانون است . نوعی مشروعیت دادن به کودتا گران جنایتکار دشمن قانونو مردم برسمیت شناختن آن نمی باشد؟ آنهم با علم اینکه مشخص است که چاقو دسته اش را نمی برد و موافقت با پیشنهادبه حساب قانونی برای حضور تظاهرات در 22 خرداد نمی شود.

به گزارش سحام نيوز ، مهدی کروبی روز گذشته به دیدار مهندس موسوی رفت و در مورد مسائل سیاسی و امنیتی کشور در آستانه نخستین سالگرد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به گفت و گو پرداخت.در این دیدار بر ضرورت تدوین نوشته هایی که به صورت دقیق اتفاق های آن روزها را بیان کرده اند تاکید و گفته شد: روشن شدن آنچه از ۲۲خرداد تا کنون اتفاق افتاده است برای پیشرفت جنبش سبز و نشان دادن مسیر حق جویی و حق طلبی ملت بسیار مهم است.در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی،در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد.همچنین کروبی و موسوی ضمن تاکید بر بیهودگی مقابله خشونت آمیز با جنبش سبز و گسترش امواج سبز اگاهی علیرغم همه محدودیت ها، اتفاقات یک هفته اخیر در دانشگاههارا نشانه ای از بی اثر بودن ضرب و زور در برابر مطالبات به حق مردم دانسته و تصریح کردند مردم به دنبال حقوق تصریح شده انسانی در قانون اساسی و خواهان انتخاباتی غیر گزینشی و آزاد و نیز خواهان ازادی رسانه ها و آزادی زندانیان سیاسی هستند.در این جلسه ضمن اشاره به حملات لباس شخصی ها به دفاتر و شخصیت ها، که به سلاح های سرد و گرم و بی سیم مجهز هستند تاکید شد: این اقدامات، سازمان یافته و دنباله همان فجایع کهریزک و کوی دانشگاه است که امروز به شکل دیگری ظاهر شده است .آنها همچنین ضمن ابراز تاسف از ضرب و شتم نوری زاد در زندان، اعمال خشونت و کتک زدن یک هنرمند برای ارعاب او را یک رویه از پیش تعیین شده و ظالمانه بر شمردند که دل هر دلسوز نظام را به درد می آورد.کروبی و موسوی در این جلسه تصریح کردند: همه این اتفاقات ناشی از سکوت در مقابل مظالم بوده است و برای جلوگیری و ختم این روش های غیر قانونی و غیر شرعی باید بدون توجه به عقاید و اتهامات افراد و گروه های مختلف از حقوق آنها دفاع شود چرا که رویه اسلامی دفاع از حقوق مظلوم است، با هر گرایش و فکری. کروبی و موسوی با ابراز نگرانی نسبت به شیوع گسترده دروغ در گفته ها و دستکاری آمار و اطلاعات هشدار دادند که شیوع دروغ قطعا ضمن ویران کردن اوضاع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به بنیان های فکری جامعه نیز لطمه خواهد زد و باید به همه گفت که اسلام مخالف دروغ و فساد است و باید به مردم بگوئیم حساب فساد و سایر اقدامات غیر انسانی و غیر قانونی را از اسلام جدا کنند.دراین جلسه ضمن تبادل نظر پیرامون اوضاع اقتصادی کشور، افول صنایع ملی، گسترش بیکاری و وضعیت بد حقوق بگیران و کارگران و معلمان به عنوان مهمترین مشکلات اقتصادی کشور عنوان شدو تصریح گردید منحرف کردن اذهان مردم از دلایل اصلی گریز از هنجارها، تاکتیکی برای انحراف ذهن مردم است و دولتمردان به جای دلیل تراشی بیکاری و گرانی را کنترل کنند و از اقتصاد ملی حمایت کنند آنگاه خواهند دید که بسیاری از جرم ها کاهش پیدا می کند

خانواده تعدادی از زندانیان سیاسی زندان «رجایی شهر»:مسوول حفظ جان عزیزان ما که میان مجرمان خطرناک فرستاده شده اند با کیست؟

پیرامون رهنمود مشترک تقاضای قانونی برای حضور در سال گرد 22 خرداد 88 که از سوی موسوی و کروبی در خبر فوق آمده است. اکنون سئوال است آیارژیم جنایتکار ضد بشری کودتائی که اینگونه با نیروهای سابق خود ر بازداشتگاه بر خورد ضد انسانی می کند مشروعیت دارد و تابع قانون می باشد که می بایست برای اعتراض به رفتار ضد انسانی و اعمال پایمال کردن حرمت انسان و حقوق بش ازش تقاضای مجوز قانونی برای حضور اعتراضی کرد؟

خانواده های زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات که در زندان رجایی شهر زندانی هستند ،با صدور بیانیه ای خطاب به مسوولان نوشته اند :« اکنون به جای آن که زندانیان بی گناه ما را آزاد کنند، در شرایطی ویژه احکام سنگین آنها را یک به یک تایید می کنند، به مرخصی رفته ها را به زندان باز می گردانند، آزاد شدگان را احضار می کنند و چه معامله ای بدتر از این با فرزندان ایران زمین که در سکوت آنها را به بدترین و مخوف ترین زندان ها منتقل می کنند. گویی بس نیست درد دوری و هجران و زندان که باید این درد به غایت خود نیز برسد متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار کلمه قرار گرفته است ،به این شرح است:بسم رب المظلومین.از خواب بیدار شوید.یک سال از ۲۲ خرداد۸۸ در حالی می گذرد که نتیجه آن برای ما خانواده جمعی از زندانیان سیاسی که تمام این روزها و ماه ها را پشت درب های این بازدشتگاه و آن زندان گذرانده ایم، چیزی جز دوری از عزیزانمان و اندوه و هجران گسترده و ژرف بدون مرهم نیست.نزدیک به یک سال می گذرد و ما هنوز نمی دانیم که عزیزان ما تاوان چه چیز را پس می دهند، حرف زدن و نوشتن را، ابراز عقیده و چاره جویی را یا عشق به ایران و باورمندی به قانون را؟در تمامی این مدت همواره می اندیشیدیم که پاسخ آن چه این زندانیان عزیز ملت ایران کرده اند، جز برخورداری از عدالت و حقوق مصرح ان ها در قانون اساسی و آن چه رافت اسلامی می خوانند، نیست و هر روز امید داشتیم که بی گناهی و خیرخواهی آن ها به اثبات برسد و به خانه بازگردند اما متاسفانه هر روز فشار تازه ای بر پیکره مجروح و سخت آزرده خانواده بزرگ زندانیان سیاسی وارد می شود.اکنون به جای آن که زندانیان بی گناه ما را آزاد کنند، می بینیم که در شرایطی ویژه احکام سنگین آنها را یک به یک تایید می کنند، به مرخصی رفته ها را به زندان باز می گردانند، آزاد شدگان را احضار می کنند و چه معامله ای بدتر از این با فرزندان ایران زمین که در سکوت آنها را به بدترین و مخوف ترین زندان ها منتقل می کنند. گویی بس نیست درد دوری و هجران و زندان که باید این درد به غایت خود نیز برسد.پیش از این مسعود باستانی و احمد زیدآبادی را در فرایندی پر از ابهام، قانون شکنانه و بی دلیل روشنی از زندان اوین که خود نماد جفا به فرهیختگان این ملک بوده و است، جابه جا کرده و به زندان رجایی شهر انتقال داده اند و اکنون می بینیم که این بدعت تبدیل به روالی غیرقانونی شده و زندان پردیس کرج و زندان بدنام رجایی شهر اخیرا پذیرای داود سلیمانی، مهدی محمودیان، عیسی سحرخیز، رسول بداغی، رضا رفیعی فروشانی و حشمت الله طبرزدی بودند.انتقال این عزیزان درحالی رخ داد که برخی از آن ها حتی بدون برگزاری دادگاه، ماه هاست که در بازداشت موقت بی پایان به سر می برند.ما اعلام می کنیم که انتقال زندانیان سیاسی از بند ۳۵۰ اوین به دیگر زندان ها تنها با هدف افزایش فشار بر اسرای جنبش سبز رخ داده تا بلکه در خرداد ماه سناریو دیگری ساخته شود. این انتقال ها بر خلاف تمامی موازین قانونی و حقوقی است و بدیهیترین مسایل آیین نامه زندان های جمهوری اسلامی که تاکید بر تفکیک زندانیان بر اساس جرایم دارد را هم رعایت نکرده است.هنگامی این مسایل بسیار بدیهی و ساده زیرپا گذاشته شده است، ما خانواده های زندانیان سیاسی از خود می پرسیم که مسوول حفظ جان عزیزان ما که بر اساس یک تصمیم فراقانونی به میان مجرمان خطرناک فرستاده شده اند، با کیست؟امیدواریم سنگینی مسوولیت حفاظت از جان بهترین فرزندان این آب و خاک مسوولان این نهادها را از خواب سنگین بیدار کند. والسلام علی عبادالله الصالحین.خانواده های باستانی، زیدآبادی، سحرخیز، سلیمانی، بداغی، محمودیان، طبرزدی، رفیعی فروشانی

جنگ قدرت

چگونه در رژیم ضد بشری که دشمن مردم و قانون است در شریطی که اکنون اینگونه قاتلان حرفه ای دزد و فاسد اطلاعاتی در راستای رقابت و جنگ قدرت مشغول پیگیری پرونده ی فساد و جنایت و فاش کردن همدیگر هستند انتظار اجرای قانون را داشت که به منتقدان خود طبق قانون مجوز حضور تجمع اعتراضی بدهد که موسوی و کروبی توقع دارند این چنین افعی کبوتر بزاید؟

حسین طائب، فرمانده سابق بسیج و حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، در ادامۀ اختلافات دامنه داری که طی چند ماه اخیر بینشان پیش آمده، وهمزمان با پرونده سازی این دو علیه یکدیگر، ظاهرا طائب دست به پیگیری پرونده فساد مصلحی در شهرضای اصفهان زده و همزمان مصلحی اقدامات و عملکرد طائب در زمان فرماندهی بسیج (در مواجهه با معترضین و بازداشت شدگان بعد از انتخابات) را بررسی و ضمیمهپرونده ای کرده که در حال تجمیع است.منابع خبری موثق گزارش داده بودند که این دو نفر طی چند ماه اخیر، با مراجعات مکرر به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، سعی در گروکشی از یکدیگر داشته اند.به گزارش منابع خبری جرس، چندی پیش در جریان بالا گرفتن اختلافات میان سپاه و وزارت اطلاعات که یکی از نتایج فوریِ آن انتقال تمامی افرادِ تحت بازداشت سپاه به وزارت اطلاعات بود، وزیر اطلاعات با پرونده بسیار محرمانه ای در مورد طائب در آن وزارتخانه مواجه گشت که برابر این پرونده، "در مقر طائب در خیابان سئول تهران، در جریان بازداشتهای معترضان خیابانی به چند دختر از جمله ترانه موسوی تجاوز شده است." این منبع خبری گفته بود طائب که پس از اطلاع از پرونده یادشده، به مصلحی هشدار داده بود که پرونده اخلاقیِ دهه شصت وی در اصفهان، در حفاظت اطلاعات سپاه در دست مطالعه می باشد.

جنایات کهریزک

همچنین مگر قرار است توقع داشت در شرایطی که یکی مجرمان اصلی باز داشتگاه کهریزک که قاتل سعید مرتضوی می باشد که به جای محاکمه شدن به دولت نامشروع دهم ملحق شده است ریز پرونده ی جنایات مجرمان این قتل و شکنجگاه باز و فاش شود و پرونده مجرمان مورد بررسی واقع شود سپس محاکمه و مجازات گردند؟

برخی از اولیای دم و خانواده های شاکیان پروندۀ بازداشتگاه کهریزک که در جریان رسیدگی به پرونده، در دادگاه متهمان حضور داشته‌اند، از شنیده‌ها و گزارش‌های بسیار دردناک و تلخی خبر می‌دهند که هم تایید کنندۀ اظهارات و نگرانی های مهدی کروبی است و هم از وقایعی فجیع تر در آن بازداشتگاه خبر می دهند.این درحالیست که نه تنها نتیجۀ گزارش هیئت تفحص مجلس پیرامون این بازداشتگاه اعلام و شفاف نشده، بلکه منابع آگاه از راه اندازی مجدد بازداشتگاهی تحت عنوان «سروش ۱۱۱» با همان شرایط خبر داده بودند. مهدی کروبی سال گذشته از آزار و اذیت دستگیرشدگان در حوادث بعد از انتخابات خبر داده، و شدیدا نسبت به این مسئله اعتراض کرده بود.