گزیده خبرهای 25 اردیبهشت - 89

آغاز فعالیت برای کنترل بدحجابی در دانشگاه‌هانسخه وزارت علوم برای بدحجابی چیست؟

http://www.fararu.com/vdcb8zba.rhbzfpiuur.html

اکنون مشخص شده است که بلند یا علم کردن چماق مبارزه با بی حجابی که این روز ها عجیب بحث آن داغ شده است . طوریکه از تریبون بازار مکاره ی مجلس دکوری و کمدی و انتصابی گرفته تا دولت نا مشروع و خطبه خوانی های نماز چمعه ها و سخنرانی های خامنه ای رهبر لوطی جماران که آن را مبارزه یا جهاد فرهنگی نا میده است در بر گرفته است . اکنون ادامه ی آن به وزارت علوم رسیده تا بخش نامه برای حراست های سرکوبگردر خدمت سازمان اطلاعات پاسداران کودتاگر صادر کند هدف نهائی این شگر و توطئه ی سرکوبگرانه مبارزه با دانشجویان دختر دانشگاه ها می باشد که چرا نه بطور فعالانه وارد صحنه مبارزه شده اند بلکه در کنار دانشجویان پسرو سایر اقشار نا راضیجامعه و توی خیابان و جلوی درب زندان اوین و بهشت زهرا و تجمع اعتراض پار ک ها حضور دارند و فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و احمدی نژاد سر ی دهند . به خصوص اینکه درهر دانشگاهی که پاسدار گماشته احمدی نژاد پا می گذارد و وارد می شود در جا با فریاد اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و دیکتاتور حیاکن ، دانشگاه ها رها کن مواجه می شود که اتفاقاً در صف اول آن دختران دانشج قرار دارند . از سوی دیگر در آستانه سالگرد کودتای پاسداران در 22 خرداد 88 یا سال گرد قیام مردم معترض و خشمگین ایران می بایست چنین ترفند پیشگیرانه ی ارعاب و خفقان زیر پوشش مبارزه با بی حجابی و اراذل و اوباش و قاچاقیان مواد مخدر و معتادین دردستور کار سر کوبگران کودتا گران حاکم قرار گیرد . ناگفته نماند اعدام قربانیان بخش اجتماعی و زندانیان سیاسی هم که انجام شد درست بر خلاف انتظار نه موجب فضای برعب ووحشت در جامعه نشده است ، بلکه سبب موج اعتراضات داخلی به ویژه در شهر های کرد نشین و دانشگاه ها و زندان و برون مرز شده است.

فرارو- در حالی که مسئله برخورد با پدیده بدحجابی در جامعه به یکی از دغدغه‌های مهم دولت و مجلس تبدیل شده است، برخی اخبار از آغاز مقابله وزارت علوم با این مسئله در دانشگاه‌ها حکایت می‌کند. به گزارشفرارو، روز گذشته خبری با عنوان "صدور بخشنامه مبارزه با بی‌حجابی در دانشگاه‌ها" منتشر شد که به نظر می‌رسد می‌توان آن را به عنوان اولین اقدام برای برخورد با این پدیده در مراکز آموزش عالی قلمداد کرد. یک مقاممسئول در این‌باره گفت: «ابلاغيه‌اي از سوي حراست كل وزارت علوم صادر شد مبني بر اين‌كه با مصاديق بدحجابي و كشف حجاب به صورت جدي و قاطعانه برخورد و تمرد مديران كميته‌هاي انضباطي دانشگاهها به حراست كل گزارش شود.

در جشنواره دختران آفتاب مطرح شدانتقاد آيت الله جنتي از عدم برخورد دستگاه هاي دولتي با پرسنل بد حجاب.خبرگزاري فارس: دبير شوراي نگهبان با تاکيد بر اين نکته که دولت ها در اجراي حجاب و عفاف کوتاهي کرده اند، گفت: دستگاه‌هاي دولتي حتي در خصوص افرادي كه حقوق‌بگير دولت هستند و حجاب را رعايت نمي‌كنند، هيچ برخوردي نداشته‌اند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902240180

این آخوند فسیل مدافع دولت نا مشروع که بازیگر نقش چماق و تهدید و منتقل کننده ی پیام خامنه ای رهبر لوطی جماران و پاسداران کودتا گران پشت صحنه ی اصلی قدرت است باز این مترسک وارد صحنه ی نماز جمعه وحشت آفرین تهران شده است تا روضه و خطبه ی ضد دولتی بخواند که چرا عرضه مبارزه با بی حجابی دولتی زرا ندارد؟ یعنی با اهرم چماق یا روسری یا تو سری 31 ساله تأکید کرده است که چرا این تر فند همچون سابق کار برد ندارد و افزوده که می بایست با فشار و تهدید ارگان های سرکوبگر باید و سرکوب و ضرب و شتم بیشترزنان و دخترانبا سیاست چماق حجاب اجباری و مبارزه با بی حجابی اجرا کنند.

دستگيری 478 زن خيابانی در مشهد

اینهم نتیجه ی اقدام مبارزه ی مشترک با بی حجابی آخوند جنتی امام جمعه موقت تهران با آخوند زن ستیز علم الهدی امام جمعه مشهد است که منجر به دستگیری آمار ارائه شده 478 زنان خیابانی است که مرتبط با همان سیاست چماق مبارز با بی حجابی می باشد . البته همانگونه که گفته شد تر فند مبارزه با بی حجابی چماق تقویت رعب و وحشت درجامعه است . زیرا که فراموش نشده است که چند سال پیش چگونه سعید حنائی بسیجی با حمایت نیروی انتظائی و دستگاه قضائی آلوده به فساداستان در مشهد دست به چه جنایتی زد و چگونه تعداد 19 زنان گون بخت خیابانی که بی حجاب هم نبودندرا ربوده و با روسی های شان خفه نمود . زیرا که بدلیل فقر مجبور به تن فروشی شده بوند تا بتوانند شکم فرزندان گرسنه شان که در حاشیه ی شهر مشهد سیر کنند تا از گرسنگی نمیرند .

در راستاي مبارزه با پديده بدحجابي در سال گذشته 478 زن خياباني، 306 لانه فساد، 456 پارتي و دو هزار ليتر مشروبات الكلي در استان كشف و ضبط شده است ایسنا: امام جمعه مشهد گفت: مساله اصلي مبارزه با پديده بدحجابي است كه علاوه بر ناهنجاري و فساد، يك انحراف سياسي است.حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد علم‌الهدي در جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خراسان رضوي اظهار داشت: عفاف و حجاب يك مساله فرهنگي است و دستگاه‌هاي فرهنگي متولي اجراي آن هستند كه نسبت به ترويج آن فعاليت مي‌كنند.وي از عرضه بي‌رويه محصولات به اصطلاح فرهنگي در سطح شهر انتقاد كرد و از مسوولان مربوط خواست که نسبت به نظارت، مديريت و كنترل عرضه آن اقدام كنند.سردار حميد فهيمي‌راد، فرمانده انتظامي خراسان رضوي نيز در اين جلسه گزارشي از عملكرد اين نيرو ارايه داد و گفت: در راستاي مبارزه با پديده بدحجابي در سال گذشته 478 زن خياباني، 306 لانه فساد، 456 پارتي و دو هزار ليتر مشروبات الكلي در استان كشف و ضبط شده است.وي افزود: در سال گذشته بيش از 31 هزار تذكر لساني صورت گرفت و هفت هزار گشت ارشاد نيز براي مبارزه با بدحجابي اعزام شد.

مقنعه تو درست کن دختر!

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20502

اینهم بخشی دیگر از دستآورد مبارزه با بی حجابی حکومت فاشیستی تحمیلی و شعار روسری یا توسری می باشد که پیآمد حجاب با دین ابزاری و اجباری شده در مدارس دخترانه چنین گزارش شده است

کارشناسان میگویندبرخوردهای بی پشتوانه ی علمی و موقتی در درازمدت نقشی ندارد زهرا مهاجری:روز- خارجی – خیابان صدف – دبستان دخترانه ی مریمصدای فریاد بچه ها قبل از صدای زنگ مدرسه بلند می شود و چیزی نمی گذرد که سر و کله شان پیدا می شود. همدیگر را هل می دهند تا چند ثانیه زودتر از بقیه از درب کوچک مدرسه بیرون بیایند. خوش رنگند! سارافون و شلوارشان صورتی است و مقنعه شان سفید. کیفهای رنگ و وارنگشان را روی دوش انداختند و هر کدام به طرفی می روند. شاد و سرخوش. سر و وضع اکثرشان به هم ریخته است؛ مخصوصا کوچکترها. مقنعه های کج و معوج و موهای بی حالت و به هم ریخته شان که از جلوی آن بیرون آمده، باعث شده شلخته به نظر بیایند. در بینشان هستند بچه هایی که مقنعه شان تنگتر است و مویی از جلوی آنها پیدا نیست. یکی دو تا هم چادری می بینم. یکیشان پشتش باد کرده؛ معلوم است اول کیفش را کول کرده بعد چادر پوشیده. آن یکی اما چادرش ایرانی است. دستهایش را از آستین چادر بیرون آورده و کیف را هر از چند گاهی روی شانه ی راست و چپ جابجا می کند.

رواج کاسبی خاص در تفرجگاههای تهران

جالب است که اصل 31 سال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین و مبارزه کردن با بی حجابی اکنون بمرحله ای رسیده است که تبلیغ آشکار تن فروشی و فاحشه گری و مصرف مواد مخدر می شود. البته نباید تعجب کرد که سرنخ کجاست جائی که سردار زارعی معاون فرمانده ی کل نیروی انتظامی در خانه ی فساد و کنار 6 زن مفسده در تهران بازداشت و پاسداران از اسلکه های غیر قانونی بنادر جنوب مواد مخدر را تا درون زندان ها می برند.

این افراد که در پارکینگ رستورانها و سفره خانه ها مستقر هستند، با نزدیک شدن به اتوموبیل مراجعان، بطور علنی به زوج های جوان و دخترها و پسرهای مراجعه کننده پیشنهاد استفاده از "منزل شخصی" خود در نزدیکی رستوران را در قبال دریافت مبالغ قابل توجهی پول می دهند.به گزارش خبرنگار اجتماعی پارسینه، اخیرا در برخی نقاط تفریحی مشهور شمال غرب تهران، عده ای بطور علنی کاسبی مشکوک و ویژه ای را به راه انداخته اند.بر اساس این گزارش، این افراد که معمولا ظاهری مثل دستفروشان یا متصدیان پارکینگ دارند، در پارکینگ رستورانها و سفره خانه ها مستقر هستند، با نزدیک شدن به اتوموبیل مراجعان، بطور علنی به زوج های جوان و دخترها و پسرهای مراجعه کننده پیشنهاد استفاده از "منزل شخصی" و تهیه مواد مخدر و مشروبات الکی و.... خود در نزدیکی رستوران را در قبال دریافت مبالغ قابل توجهی پول می دهند.

آموزش عفاف در قالب بازي و شعر در مهدكودك‌ها

عجیب رژیم جنایتکاری می باشد که زیر چوشش چماق مبارزه بی حجابی و عفاف و حجاب حتی به کودکان معصوم در مهد کودستان در راستای اهداف پلید و ضد انسانی خود رحم نمی کند.

ایلنا: مديركل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: آموزه‌هاي ما نبايد به صورت مفاهيم انتزاعي باشد به اين دليل كه كودكان تصويري از عفاف ندارند، بلكه بايد در غالب بازي و شعرهاي كودكانه باشد.مديركل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره آغاز طرح عفاف و حجاب در مهدكودك‌ها با اشاره به اينكه 80 درصد رشد كيفي مغز و 70 درصد شخصيت انسان در دوران خردسالي شكل مي‌گيرد، گفت: طبيعي است كه هر چقدر بتوانيم، آموزه‌هاي غيرمستقيم ديني به كودكانمان بدهيم، اثرات يادگيري آن در بلندمدت بيشتر است.محمدحسين جوادي در اين باره تاكيد كرد: آموزه‌هاي ما نبايد به صورت مفاهيم انتزاعي باشد به اين دليل كه كودكان تصويري از عفاف ندارند، بلكه بايد در غالب بازي و شعرهاي كودكانه باشد.وي درباره بخش ديگري از اين طرح گفت: 55 هزار نفر از مربيان و مديران مهدهاي كودك در برنامه‌هاي آموزشي فرهنگ حجاب و پوشش شركت داده شده‌اند.وي همچنين در پايان با بيان اينكه تنها 20 درصد از كودكان ما از خدمات مهدكودك‌ها استفاده مي‌كنند، گفت: در نتيجه ما تنها مي‌توانيم اين خدمات و برنامه‌ريزي‌ها را براي طيف محدودي از جامعه ارايه دهيم ولي ما حجاب را تنها براي يك طيف نمي‌خواهيم بلكه مي‌خواهيم در سطح كشور گسترش يابد پس نبايد از 80 درصد ديگر قافل شويم

احمدي‌نژاد در مصاحبه با الجزيره: -1هيچ كس قدرت جنگيدن با ايران را ندارد.خبرگزاري فارس: رئيس جمهور كشورمان در گفت‌وگو با تلويزيون الجزيره با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران اساسا رژيم صهيونيستي را به حساب نمي‌آورد، تاكيد كرد كه امروز هيچ كس در دنيا قدرت جنگيدن با ايران را ندارد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902240800

این ادعا پاسدار گماشته احمدی نژاد خیلی کمدی می باشد . زیرا در رژیمی که پاسداران کودتاگر جنگ افروز مدام تهدید به نابودی کردن اسرائیل می کنند و کردستان عراق را خمپاره باران می نمایند و پاسداران در عراق و افغانستان و یمن جنوبی و لبنان و نوار غزه و مسائل فلسطین دخالت گری می کنند اگربرای ادامه ی فلسفه ی جنگ نعمت الهی خمینی شیاد نمی باشد پس چیست؟ همچنین بیش از دو دهه پنهانی و علنی تلاش برای دسترسی سلاح هسته ای در راستای چه اهدافی است؟ مانور و همایش های نظامی با آزمایش موشک های دور برد و تهدید کردن اروپا اگر جنگ طبلی نیست پس چیست و چرا با اینگونه اقدامات که بدون شک از روی ترس و و حشت می باشد ولی رئیس جمهور تحمیلی و تقلباتی قلابی رژیم نا مشروع و رو در روی مردم معترض قرار گرفته بطور کمدی ادعا شده است که هیچ کس قدرت جنگیدن با ایران یا آخوندهای حکومتی و پاسداران کودتا گر و رهبر لوطی جماران نامشروع را ندارد؟

باحضور مسئولان كشوري و لشكري؛مردم تهران با پيكرهاي مطهر 89 شهيد دفاع مقدس وداع كردند.خبرگزاري فارس: پيكر مطهر 89 شهيد سربلند دفاع مقدس در آستانه سالروز شهادت بانوي بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، پس از نماز جمعه تهران با حضور نمازگزاران تهراني و امت شهيد پرور تشييع شد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902240684

این سیاست نخ نما شده جمع آوری کردن مشتی استخوان که مفت خوری آخوندی – پاسداری جنگ افروزی می باشد ادامه ی همان فلسفه جنگ نعمت الهی خمینی شیاد می باشد که بدون شک مرتبط به فضای انفجاری جامعه است . البته این اقدام آن روی سکه 5 روز تعطیلی در تهران نیز می باشد که به مناسبت اجلاس دو روزه ی تهران است که از ترس واکنش اعتراضی مردم معترض به خصوص دانشجویان اینگونه تلاش های مذبوحانه بعنوان طرح پیشگیرانه انجام می شود که بوضوح نشان از نامشروع و ضد مردمی بودن کودتا گران حاکم می باشد.

برخورد خشونت بار لباس شخصی ها در جریان تشییع جنازه شهدای گمنام
وانت های سپاه با پرچم حزب الله لبنان رژه می رفتند

این گزارش هم مرتبط به گزارش قبلی معرکه گیری با مشتی استخوان های پوسیده در راستای می باشد که اید هم از لبنان آورده شده باشد . ضمن اینکه نمایان شدن دلیل وحشت شعار مردم معترض در روز قدس 88 است که فریاد می زدند نه غزه نه لبنان جانم جانم فدای ایران که اکنون چنین انتقام آن شعار با رژه رفتن پاسداران پرچم حزب الله لبنان بر دست گرفته شده است . صد البته بیانگر این واقعیت است ا که پاسداران گودتاگر بریده و جداشده از مردم و علیه شان شده چگونه برای بقای حکومت ننگین شان نیاز به چماقداران حزب الله لبنان و حماس برای بحران آفرینی وجنگ افروزی در خاور میانه دارند . همانگونه که قابل فهم است که چگونه پرچم حزب الله لبنان هم جای پرچم ایران را گرفته است.

جــرس: مراسم تشییع جنازه ۸۹ تن از "شهدای گنام"، امروز در تهران برگزار شد. در جریان برگزاری این مراسم، حاکمیت جو امنیتی، کنترل خیابان ها و معابر توسط نیروهای شبه نظامی و همچنین برخورد خشونت بار لباس شخصی ها با مردم عادی؛ از حاشیه و متن های این برنامه بود.امروز بعد از نماز جمعه تهران، بر اساس گزارش ایلنا، اجساد ۸۹ تن از شهدای دوران جنگ هشت ساله، با عنوان "شهدای گمنام" از مقابل دانشگاه تهران تشییع شد که در آن مراسم محمود احمدی نژاد و گروهی از مقامات نیز حضور داشتند.به گزارش منابع خبری جرس، این تشییع جنازه که از خیابان انقلاب آغاز و در نهایت به خیابان حافظ كشیده شد، تحت کنترل شدید و با حضور متمركز نیروهای سپاه و بسیج برگزار شد.این گزارش خاطرنشان می کند "طی چند ماه گذشته، برگزاری هرگونه مراسم مشابه، از تشییع پیكر هنرمندان گرفته تا افرادی كه از سوی لباس شخصی ها و افراد مشکوک ترور می شوند، همگی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود."گزارش فوق همچنین خاطرنشان می کند "برگزاری این مراسم در ساعت چهار بعد از ظهر، ترافیك سنگینی را در خیابان های منتهی به اخیابان نقلاب و حافظ به وجود آورد که نتیجتا شمار زیادی از مردمی كه عصر جمعه از خانه ها بیرون بودند در ترافیك سنگین حوالی این خیابان ها گیر افتادند. بوق های مكرر مردم از جمله در تقاطع انقلاب و حافظ که با شدت فراوان همراه بود، با حمله و اهانت نیروهای بسیجی به مردم و ماشین های آنان روبرو شد و بسیجیان با كوبیدن و ضربه روی ماشین ها، آنها را دعوت به سكوت می كردند."منبع خبری مذکور خاطرنشان کرد "در این مراسم که غیر از شهدای گمنام و نامعلوم، جسد سردار علی هاشمی، از سرداران شهید سپاه نیز تشییع می شد، مردم عادی حتی جراتنزدیك شدن به مراسم را نداشتند و وانت های سپاه پاسداران همراه با پرچم حزب الله لبنان، مسیر تشییع جنازه را طی می کردند."از نکات قابل ذکر دیگر اینکه "مداح این مراسم خطاب به مدیران شهری و همچنین فتنه گران! پیرامون برچیده شدن پوسترهای حضرت فاطمه و تصاویر امام خمینی از میدان های انقلاب و ولی عصر شدیدا حمله کرد. "خبر واصله همچنین افزوده است "در دو سوی خیابان محل برگزاری تشییع جنازه، موتورهای ویژه سپاه و بسیج و نیروهای لباس شخصی پراكنده شده بودند و پخش ساندیس و آب میوه و شربت در اطراف خیابان به چشم می خورد. "طی سالهای اخیر، بهره برداری از نام و یاد شهدای جنگ و موارد مشابه، از حرکات مرسوم جناح اقتدارگرا در جهت قدرت نمایی، مظلوم نمایی و توجیه سرکوب های داخلی به شمار می رود.

متكي در پاسخ به فارس خبر داد؛حضور بيش از 10 كشور در سطح رؤساي جمهور، معاونان و وزرا در اجلاس تهران .خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد بيش از 10 كشور در سطح رؤساي جمهور، معاونان رؤساي جمهور و وزرا در چهاردهمين اجلاس سران گروه 15 در تهران شركت مي‌كنند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902240296

چگونه است که این نام اجلاس تشریفاتی عدد 15 را یدک می کشد که نوعی صف آرائی خنثی کردن تصویب قطعنامه ی شماره 4 تحریم اقتصادی شورای امنیت سازمان ملل می باشد . ولی وزیر آدم ربای وزارت امور خارجه ترور و جاسوسی منوچهر متکی اکنون اشاره به حضور رئیس جمهور و معاون 10 کشورکرده است لابد بدلیل زیاد مهم بودنش می باشد که اکنون تعداد حضور این کشور ها در این اجلاس دو روزه در تهران آب رفته است . یا اینکه دلیل بی اعتبار و نامشروع بودن رژیم کودتائی تروریستی و قاتل می باشد؟

اردوغان: سفر به تهران منتفی است، ايران تلاشی برای حل مسئله اتمی‌اش انجام نميدهد

دويچه وله : نخست وزیر ترکیه احتمال سفر به تهران برای مذاکره با رئیس جمهوری برزیل بر سر مناقشه اتمی را منتفی دانست. وی علت لغو سفر خود را عدم تلاش تهران برای حل مسئله اتمی‌اش عنوان کرد.

با عدم سفر اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران اکنون بیشتر عدم تعطیل آب رفتن تعداد رؤسای جمهور کشور های شرکت کننده در این اجلااس مشخص شده است.

استاد محمد گلريز در گفت‌وگو با فارس: افتخار من خواندن سرودهاي انقلابي است.خبرگزاري فارس: استاد محمد گلريز گفت: افتخار مي‌كنم سرودهاي انقلابي را خوانده‌ام به نظر من انسان بايد براي كاري كه كرده شجاعت داشته باشد. برخي خوانندگان وقتي كاري را مي‌خوانند بعد منكر آن مي‌شوند و مي‌گويند ما مجبور به اين كار شديم

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902200352

هنرمندان مورد تأئید رژیم ضد فرهنگ و هنر و آزادی کودتائی نا مشروع از این قماش هنر مندان می باشند و سایرین بدلیل این تحمل می شوند تا که در بستر اهداف پلید ازشان سو ء استفاده شود و هر زمان هم گه احساس شود موی دماغ می باشند از صحنه ی فعالیت حذف می گردند.

اولین اظهار نظر تند وزیر خارجه جدید انگلیس علیه ایران

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=20499

این گزارش نشان می دهد که تبلیغات رسانه ها و مسئولان رژیم کودتائی نا مشروع علیه حزب کار گر دولت فخیمه ی ارباب چیزی را به نفع پروژه و بحران هسته ای نو کر تغییر نداده است.

خبرگزاری فارس: با وجود تاکید مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، وزیر امورخارجه جدید انگلیس در آستانه سفر امروز خود به آمریکا ادعاهایی را درباره ماهیت برنامه هسته‌ای تهران مطرح کرد. به گزارش فارس، "ویلیام هیگ " در آستانه نخستین سفر خود به واشنگتن در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی "تایمز " مدعی شد: مقابله با اشاعه تسلیحات هسته‌ای در ایران از اولویت‌های مطرح برای دولت جدید انگلیس است.

با ابلاغ وزارت خارجه به سفرای ایران تحصیل فرزندان مسئولان در انگلیس ممنوع شد

این موضع گیری فرار به جلو که واکنشی منعلانه حاکمان کودتاگر در برابر موضع گیری وزیر اور خارجه ی جدید انگلیسی یا دولت فخیمه است همچنین با زتاب ملحق شدن همسر و دو فرزند مهدی رفسنجانی به وی در لندن است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اخیراً وزارت امور خارجه به سفرای کشورمان در اروپا ابلاغ کرد از تحصیل فرزندان خود در برخی از این کشورها جلوگیری کنند.اهم اظهارات کریم عابدی در گفت وگو با فارس را در ادامه بخوانید.* اخیرا وزارت امور خارجه به سفرای کشورمان در اروپا ابلاغ کرد از تحصیل فرزندان خود در برخی از این کشورها هم چون انگلیس که با ما تخاصم دارند، جلوگیری کنند.* این وزارتخانه همچنین به مسئولین راهبردی نظام، نمایندگان و نیز وزراء توصیه کرد که فرزندان خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی، از کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس به ایران فرا بخوانند.* وزارت علوم مکلف شد زمینه تحصیل فرزندان برخی مسئولان که در خارج از کشور تحصیل می‌کردند را فراهم کند.* این وزارتخانه آمادگی دارد پس از مراجعت فرزندان برخی از مسئولان نظام به کشور، شرایطی را برای آنان فراهم کند تا در دانشگاه‌های کشور ادامه تحصیل دهند.

زندانیان سیاسی در حسینیه زندان رجایی شهر نوبتی می خوابند

به نظر می رسد که شرایط سیاه چال ا بدلیل بازداشت های گسترده مشابه شرایط پس از 30 خرداد سال 60 شده است که نشان از آشکار شدن عدم مشروعیت حاکمان کود تاگر ضد مردم و تر سیده از آن و بر طرف شدن توهم مردم معترض می باشد .

کلمه:عیسی سحرخیز روزنامه نگار و فعال مدنی به دلیل اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر تبعید شد.بر اساس گزارش رسیده به کلمه تبعید سحرخیز به رجایی شهر در حالی صورت می گیرد که با گذشت نزدیک به یازده ماه از بازداشت هنوز دادگاهی برای بررسی اتهامات این فعال مدنی و روزنامه نگار برگزار نشده استمهدی سحرخیز فرزند وی با تایید خبر تبعید پدرش به زندان رجایی شهر اعلام نمود کهماموران سازمان زندانها آنچنان برای انتقال سحرخیز به زندان رجایی شهر عجله داشتند که حتی اجازه ندادند وی برای همراه آوردن داروهایش به سلول سابقش باز گردد.این در حالیست که عیسی سحرخیز از بیماری های تنفسی و فشار خون رنج می برد و عدم دسترسی وی به داروهایش موجبات نگرانی خانواده وی را فراهم ساخته است،فرزند سحرخیز با انتقاد از وضعیت دادگستری تهران فاش ساخت که یکبار نیز وی را پس از اعتراض به معاون دادستان تهران در مورد وضعیت نامناسب زندان و بازداشت غیر قانونی به انفرادی انتقال داده اند و اینبار نیز بعد از مصاحبه با دادستان و نامه به دبیرکل سازمان ملل وی را به همراه جمعی دیگر از زندانیان اصلاح طلب تبعید نموده اند.مهدی سحرخیز با اشاره به اینکه روحیه پدرش در آخرین تماس تلفنی همچنان بالا بوده است افزود: زندانی های تبعیدی از تهران را در زندان رجایی شهر به حسینیه زندان انتقال داده اند و بر اثر کثرت زندانیان حداقلهای امکانات بهداشتی و زیستی برای زندانیان فراهم نیست .وی اعلام نمود که در روزهای اخیز به علت بالارفتن حجم زندانیان در زندان رجایی شهر فضای زیست برای زندانیانی نظیر مسعود باستانی ، احمدزیدآبادی و عیسی سحر خیز و دیگر زندانیان در حسینه زندان در مساحت بسیار کمی به سر می برند که به همین دلیل ناچارند نوبتی بخوابند.پسر سحرخیز با اعلام اینکه پدرش در تماس تلفنی از زندان رجایی شهر بر عدم دریافت داروهایش و عدم همکاری بهداری زندان تاکید کرده افزود :عیسی سحرخیز همچنان با روحیه و مقاوم از اعتقادات خود دفاع می کند.