پیآمد های سیاست سنگ بستن و سگ رها کردن مقامات آمریکائی به خصوص وزارت امور خارجه اش"

سور و ضیافت شام دادن به مقامات خارجی از جمله نمایندگان کشور های عضو شورای امنیتی سازمان ملل که از سوی ر ژیم پاسداری نامشروع در آمریکا دنبال و اجرا شده است آن طرف معادله ی سیاست چوب حراج زدن بر منابع طبیعی و ذخایر کشور می باشد که هدف پوشانیدن چهره ی پلید حاکمان تهران وپوشش و استتار دادن اهداف پشت پرده ی هسته ای است . البته که اینگونه رمال و دجال گری های سور دادن ها ناشی از همان بازی کثیف و ضد انسانی می باشد که ادامه ی سیاست گروگان گیری کار کنان سفارت آمریکا در 13 آبان ماه سالل 12358 می باشدکه اکنون از طریق وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه منوچهر متکی در آمریکا دنبال شده است . ناگفته نماند که این وزیر سابقه و تجربه ی آدم ربائی در ترکیه دارد . همانگونه که این ترفند ضیافت شام ادامه ی سیاست گروگان گرفتن دختر جوان 24 ساله ی فرانسوی در اصفهان است که ابتدا قرار بود آزاد کردن وی منتهی به آزادی تروریست و قاتل دکتر شاپور بختیار وکیل راد در پاریس شود که مورد موافقت رئیس جمهور فرانسه واقع نشد . ولی تا کنون منجر به آزاد کردن یک جاسوس هسته ای بنام مجید کاکاوند درفرانسه شده است . زیرا که به جای تحویل دادنش به مقامات قضائی آمریکا دولت فرانسه ترجیح داد تا وی را آزاد و راهی ایران کند به امید آنکه گروگانش درایران آزاد شود . همانگونه که دولت ایتالیا هم با تهدید کردن حاکمان تهران مجبور به آزاد کردن مأمور اطلاعاتی و جاسوسی و دلال اسلحه در ایتالیا شد که زیر پوشش خبر نگار اعزامی فعالیت جاسوسی و خرید سلاح های غیر مجاز می کرد .

اما عجیب است اکنون در شرایطی که 5 زندانی سیاسی در زندان اوین اعدام شدند که در بین شان یک معلم کرد و یک زن وجود داشته است و موجب موج گسترده اعتراضات داخلی و برون مرزی شده است . همینطور با وجود اینکه که حاکمان تهران پس از اشغال افغانستان وعراق تأکید و تهدید کرده اند که نیروهای نظامی آمریکا می بایست از این دو کشور اخراج گردند. مهمتر اینکه اخیراً پاسدار گماشته احمدی نژاد در سخنرانی خود در سازمان ملل که مرتبط به اجلاس بازنگري معاهده ان ‌پي‌تي در نيويورك بود در دفاع از پروژه ی هسته ای خواهان اخراج آمریکا از عضویت شورای حکام شد. از سوی دیگر خطاب به اوبا ما رئیس جمهور آمریکا گفت با خلع سلاح هسته ای کردن آمریکا به نهضت یکتا پرستی وی ملحق شود که می خواهد جهان را اصلاح کند . عجیب تراینکه از یک سو نماینده ی آمریکا در سازمان ملل با نمایندگان چند کشور دیگر همراه با دبیر کل سازمان ملل بعنوان اعتراض به سخنرانی پاسدار گماشته احمدی نژاد سالن سخنرانی را ترک کردند . ولی تعجب بر انگیز تر اینکه مشخص نیست که برای چه نماینده ی سطح پائین خود را آمریکا در ضیافت شامی می فرستد که نمایندگان کشور های عضو شورای امنیت سازمان ملل از سوی منوچهر متکی وزیر امور خارجه آدمربا به ضیافت شام تدارک دیده بود دعوت شدند که ارتباط به اجلاس بازنگري معاهده ان‌پي‌تي در نيويورك و سخنرانی پاسدار گماشته احمدی نژاد در این اجلاس داشت . تا که پیآمد اینگونه ضیافت شام و حضور در آن تبدیل به دیپلماسی آلوده و سیاست تجارت وخون شود که بخشی از نتیجه ی منتهی به صدورویزا برای مادران گروگان آمریکائی شده است که گزارش خبری اش را اینگونه خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس به نقل از منوچهر متکی وزیر آدم ربا بازتاب داده است: صدور ويزا براي مادران سه آمريكايي بازداشت شده به ایران صادر شده است .

اکنون است که اگر چنانچه واقعیت داشته باشدکه این 3 آمریکائی ربوده شده در کردستان عراق که گفته شد در نوار مرزی کردستان ایران دستگیر شده اند اینان جاسوس سازمان اطلاعاتی سیا می باشند . همینطور اگر همانگونه که جانشین و پیروان خمینی شیاد با افتخار از وی نقل قول می کنند که وی مخالف قانون کاپیتولاسیون در زمان شاه بود . همچنین همانطوریکه در 31 سال گذشته تعداد بیشماری از متهمان زندانیان سیاسی به اتهام جاسوس بیگانه و ستون پنجم دشمن و پیاده نظام آمریکا تیر باران و اعدام شده اند . اکنون برای چه به مادران 3 آمریکائی که فرزندان شان متهم به جاسوسی شده اند ویزای سفر به ایران داده می شود؟ چرا به پدران و سایر اعضای این خانواده های شان ویزا داده نشده است ؟ اگر چنانچه اتهام جاسوسی زدن به این 3 گروگان پوچ وواهی می باشد برای چه ربوده و گروگان گرفته شده اند و چرا به گروگان گیر ها باج داده می شود؟ بعلاوه چرا پس از سخنرانی تهدید آمیز پاسدار احمدی نژاد در در اجلاس بازنگري معاهده ان‌پي‌تي در سازمان ملل در نيويورك سپس این ضیافت شام برای اعضا و نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل تر تیب داده شد؟ چرا پس از حضور نماینده سطح پائین آمریکا در این ضیافت چنین تصمیم صدور ویزا برای 3 مادر آمریکائی گرفته شد که فرزندان شان در ایران به گروگا ن گرفته شده اند ؟ مهمتر اینکه این بازی تبلیغاتی چه رابطه ای با بحران هسته ای و تصویب قطعنامه ی چهارم تحریم های اقتصادی در شورای امنیت سازمان ملل دارد؟

چرا می بایست طبق تجربه ی 3 دهه ی گذشته هزینه ی اینگونه سیاست های زد و بند کثیف ضد انسانی پشت پرده را مردم ایران و مخالفان و منتقدان ودگر اندیشان به پردازند؟ چگونه مقامات آمریکائی می خواهند توجیه گراین واقعیت باشند چرا جائیکه حتی به وکیل مدافع متهمان اعدام شدگان اخیر گفته نشده بود که متهمان قربانی قرار است اعدام شوند . یا اینکه قول آزادی برخی از متهمان به اعضای خانواده ها داده شده بود . یا اینکه با وجود اینکه وکیل مدافع فرزاد کمانگر با رادیو فردا گفته است که موکلش 100% بی گناه بود ولی اعدام شد . حتی بد تر اینکه چرا زمانی که جسد قربانیان اعدام شدگان زندانیان سیاسی به اعضای خانواده های شان داده نمی شود . چنین آسان می توان در ضیافت شام این جانیان و قاتلان و دژخیمان رژیم ضد بشری و نا مشروع حضور داشت و وارد مذاکره و زد و بند کثیف پشت پرده شد. در صورتی که این کشور از سوی مقامات آمریکائی هم محورشرارت و هم پدر خوانده ی تروریست جهانی نامیده شده است. هم اینکه رکوردار جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر است . هم عامل اصلی ناامن سازی و باتلاق کردن عراق است . هم مشکل و دشمن اصلی روند مذاکرات صلح خاورمیانه می باشد ؟

صد البته که کودتا کنندگان 22 خرداد سال 88 و حذف کنندگان رقیب مغلوب دوم خردادی ها می باشد که از آن تاریخ تا کنون نه فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه یک لحظه قطع شده است . در صورتیکه هزینه های تهدید آمیز وبس سنگین برای تظاهر گنند گان ناراضی خشمگین و خانواده های شان در بر داشته است . طوریکه روزی نیست که از باز داشت و ضرب و شتم وسرکوب و متهم و محکوم کردن و مخابره ی مرگ مشکوک معترضان ناراضی خبر باز تاب داده نشود . البته که هر روز هم تجمع مادران داغدار و عزادار و اعضای خانواده های زندانیان سیاسی در جلوی درب زندان اوین بیشتر می شود .

در خاتمه اینکه مقامات آمریکائی به خصوص وزارت امور خارجه ی آمریکا تا کی تصمیم دارند که آزمون شکست خورده ی 3 دهه ی سیاست مماشات گری با حاکمان کودتائی و ضد بشری و نا مشروع تهران را بازهم آزمون کنند و به این سیاست خائنانه ی خود ادامه دهند؟ آیا اینان فریادهای اعتراضی مردم ایران در اوایل انقلاب را نشنیده و فراموش کرده اند که بدلیل حمایت آمریکا از سیستم شاه واکنش اعتراضی مردم چگونه بود؟ تا جائیکه خمینی شیاد از این شرایط نهایت فرصت طلبی را نمود و با اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 در تهران که طراحی کرد بر موج فضای ضد آمریکائی سوار شد وهمه نیروهای انقلابی و منتقدان را از صحنه حذف کرد و بستر سازجنگ خانمان بر انداز و ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق شد . حتی هنوز هم در بحث و گفتگوهای دانشجوئی در دانشگاه ها که میان حامیان رژیم کودتائی حاکم بر گزار می شود از جمله مناظره ای که میان صادق زیبا کلام و مرتضی نبوی و عماد افروغ در دانشگاه امیر کبیر بوده است که گزارش آن به نقل ازهمین خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس است دانشجویان بدفعات شعار مرگ بر آمریکا سر داده اند. همینطور تاکی قرار است که مکمل همین سیاست خائننه ی مماشت گرایانه ی نام سازمان مجاهدین توی لیست گروه و سازمان های تروریستی باقی بماند تا بهایش را هم مردم ایران وهم مردم عراق به پردازند . زیرا که سرکوب های مستمر داخل کشور ایران و بمب گذاری ها و اقدامات تزروریستی در خاک عراق وناامن وبی ثبات کردن این کشور حاصل همینگونه سیاست سنگ بستن و سگ رها کردن از سوی مقامات آمریکا به خصوص وزارت امور خارجه ی می باشد.

هوشنگ – بهداد

21 ازر دیبهشت ماه سال 1389

متكي خبر داد:صدور ويزا براي مادران سه آمريكايي بازداشت شده در ايران.خبرگزاري فارس: وزير خارجه كشورمان از صدور ويزا براي مادران سه آمريكايي بازداشت شده در ايران خبر داد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902201749

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان شب گذشته در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما با بيان اينكه مادران سه آمريكايي بازداشت شده در ايران از مدتها قبل براي سفر به ايران و ديدن فرزندانشان درخواست داده بودند گفت: اين موضوع قبل از اجلاس بازنگري معاهده ان‌پي‌تي در نيويورك در تهران مطرح و بررسي شده بود و به لحاظ انساني در مورد آن تصميم‌گيري شده بود كه براي اين سه مادر ويزا صادر شود تا بتوانند به ايران بيايند و فرزندانشان را ببينندوزير خارجه با ذكر اين نكته كه دستور صدور ويزا به نمايندگي جمهوري اسلامي در نيويورك داده شده خاطرنشان كرد: مادران اين سه نفر بايد به نمايندگي ايران رجوع و اين ويزاها را دريافت كنند و مي‌توانند به ايران بيايندمتكي در پاسخ به سؤالي از ديدار سعيد جليلي و اشتون رئيس كميسيون سياست خارجي اتحاديه اروپا در تركيه خبر داد و گفت:‌پيشنهاد گفت‌وگو بين نماينده ايران و نماينده اتحاديه اروپا ابتدا توسط چيني‌ها در سفر آقاي جليلي به اين كشور و پس از آن توسط تركيه و برزيل مطرح شد كه ما آن را مورد بررسي قرار داديم و از آن استقبال كرديم.وزير خارجه كشورمان همچنين تأكيد كرد كه بايد تضمين‌هاي لازم در مبادله سوخت مورد نياز رآكتور تحقيقاتي تهران داده شود.وي بار ديگر با بيان اينكه قطار خلع‌ سلاح به راه افتاده اظهار داشت: اين قطار قطعاً به منزلگاه‌هاي خودش خواهد رسيد.
مشروح اين اظهارات متعاقبا منتشر مي‌شود.