دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 5 دی ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " مرز باريك صلاح و فساد "
"آخر این چگونه ادعای امنیت و ثبات سیاسی بی نظیر تاریخی با جراحی اقتصادی کردنی می باشد که در شرایطی که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی به سر می برند و دولت در مانده با اقتصاد ور شکسته و رشد لجام گسیخته ی افزایش واردات کالاها نسبت به صادرات و تورم و گرانی با شکاف عمیق طبقاتی مواجه است و تعطیلی کار خانه ها و بیکارشدن کار گران در حال افزایش می باشد . به ویژه آنکه موازی این شرایط دولت نا مشروع با رشد افزایش کسری بودجه روبرو است . آنچنان که مجبور شده است دست به جراحی اقتصادی علیه ی مردم محروم بزند و یارانه های حکومتی را قطع نماید؟! "
اگر می خواهید اختلاف مرز باریک صلاح و فساد را خوب بدانید که چگونه است؟ همچنین اگر حال و آمادگی برای خنده و روده بر شدن دارید و دوست دارید تا که بدانید وارونه گوئی یا فرافکنی چیست؟ لطفاً به ترجمان جوک های پاسدار گماشته احمدی نژاد که ایران قدرتمند ترین کشور جهان است و تصمیم دارد که می خواهد ساختار جهانی را تغییر دهد و آن را اصلاح نماید و مدیریت آن یر عهده بگیرد . اکنون مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس هم لهجه ی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری این چنین این ادعاهای وارونه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد را رله و بر گردان نموده است:
"ايران يكي از باثبات ترين، امن ترين و عزتمندترين سال هاي تاريخ معاصر خويش را سپري مي كند. از همين احساس ثبات و امنيت و عزت و قدرت است كه اتفاق بزرگي مانند مذاكرات ژنو- پنجه در پنجه قدرت هاي غربي- رقم مي خورد يا تحول اقتصادي با محوريت اصلاح و هدفمندسازي يارانه وارد فاز تازه اي مي شود، آن هم در روزگار به هم ريخته اقتصاد جهاني كه آشوب از مركز تا منتهي اليه غرب اروپا را فرا گرفته است. و شايد به خاطر همين اطمينان خاطر است كه هرازچندگاهي صاحب منصباني حاشيه ساز و بحث برانگيز مي شوند! احتمالا اگر اطمينان از ثبات و امنيت و اقتدار كشور نبود، بسياري از اين حواشي هم ساخته نمي شد و جا را بر «متن» و «اصل» تنگ نمي كرد"
عجیب است مأمور قلم بر دست با ردیف کردن ادعاهای وارونه دیگر نیاز نمی بیند تا به خود زحمت دهد و بگوید که این چگونه ادعای مضحک ثبات و امنیت کردنی می باشد . یا اینکه حداقل بگوید که معنی و مفهوم آن یعنی چه؟ زیرا که 32 سال است که مردم ایران شاهد و ناظر بوده اند که چگونه سیاست جنگ افروزی موهبت الهی ادامه داشته است. آنگونه که بارها اعتراف شده است که به جای جنگ در خانه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز با جدیت تمام دنبال شده است تا که با دفع کردن خطر دشمن، دیواره ی حاشیه ی امنیتی پیرامون دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای گسترده تر شود . یا اینکه از سوی دیگر بطور همزمان مانور های نظامی و همایش و رزمایش های گوناگون ار گان های نظامی و شبه نظامی با آزمایش موشک های دور برد بطور زنجیره ای بر گزار کردن که همچنان ادامه دارد. مهمتر اینکه در این مدت 32 سال لحظه ای نبوده است تا که در سیاست ارعاب و و حشت و خفقان و سرکوب و سانسور در جامعه که همراه با صدور احکام شلاق و سنگسار و قطع اندام و بر پائی بساط دار بوده وقفه ایجاد شده و ماشین کشتار فعال نبوده باشد ؟ بهر حال اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس با صغرا و کبرای کردن و آسمان و زمین بهم دوختن مدل حوزوی – پاسداری سفسطه گری و روده درازی کرده است و با دراز کردن رقیب مغلوب و نا کامی شان در فتنه 88 اینان را اقلیتی کوچک غوطه ور بهرمند و فربه شده از طریق اقتصادعلیه ی اکثریت محروم دانسته است که مخالفت با باند های مافیائی حاکم طرفدار عدالت هستند. چونکه وحشت از موفقیت خراطی اقتصادی دارند که از قبل از انقلاب تا حل به جز دولت نامشروع پاسدار گماشته احمدی نژاد جرأت و توان چنین اقدامی را نداشته اند . سپس نتیجه گرفته است که دشمنان بیگانه و رقیب مغلوب مقابل این اقدام ساکت نمی نشینند و دست بکار به مسائل حاشیه ای می شوند که بر خی در دولت با ندانم کاری همچون بر کناری متکی برای شان فضای تبلیغاتی را هموار می کند . در آخر چنین اخطار کرده است که می بایست حاشیه سازی همچون عزل منوچهر متکی تکرار نشود :
"محروميت اكثريت در ازاي افزايش بهره مندي اقليتي كوچك غوطه ور شد. اقتصاد ايران هر روز فربه تر و متورم تر و در عين حال بي تحرك تر شد، مانند انساني كه علي الدوام از فعاليت و تحرك خود بكاهد و صرفا بر قند و چربي خويش بيفزايد تا آنجا كه قلب و ريه و ديگر اعضاي او به مرز انسداد و گرفتگي و تنگنا برسند.درست به همين دليل، اراده ساماندهي يارانه ها و هدفمند كردن توزيع آن، افتخار بزرگي براي دولت دهم و مجلس هشتم است. اكنون با انسداد مجاري فراوان نشتي سرمايه ها و درآمدهاي ملي مي توان تصوير دقيق تري از ورودي و خروجي اقتصاد ايران داشت، همچنان كه راه را بر ريخت و پاش و حيف و ميل و اسراف و هرز منابع بست. و اين همه يعني كنترل و انباشت منابع ملي براي مصرف در سرمايه گذاري ها و فرصت سازي هاي اقتصادي در مقياس ملي. به اين فهرست بزرگ، كاهش وابستگي به بيگانگان و دور زدن تحريم هاي دشمنان را اضافه كنيد كه يك قلم كوچك آن را مي توان در تحريم بنزين جست وجو كرد.با اين حال ساده انديشي است اگر تصور كنيم حلقه هاي مافيايي و انگلي شكل گرفته در «اقتصاد سياسي» ايران كه تمام حيات خود را مديون بيماري و بي رمقي و در بستر افتادگي اقتصاد ايران هستند يا دشمنان سرخورده ملت ايران كه از تدابير اقتصادي كشور شوكه شده و به اعتبار ناكارآمدي فشارهاي خود انگشت به دندان مي گزند، صرفا تماشاگر مداوا و اصلاح اقتصاد ايران باشند. حيات جريان هاي انگلي و مافيايي، و نياز استراتژيك دشمنان خارجي در توقف اين درمانگري است اما به روال تاريخ، قابل فهم است كه مستقيما درگير با اين اصلاحات نشوند و پشت نقاب نگراني براي ملت ايران پنهان شوند. حكايت آنها حكايت جانيان و قاتلاني است كه با پيشدستي، به هيئت خونخواهان درمي آيند تا باقي انتقام خويش را از اولياي دم بگيرند. به يقين آنها بيكار نمي نشينند مخصوصاً كه در طول يك سال اخير، مدام از بصيرت ملت و استواري توأم با تدبير نظام لطمه هاي راهبردي متحمل شده اند. آنان در طمعي كه مي ورزند رجل يا نهادي را معاف نمي دارند. اگر بتوانند زهر خويش مي ريزند و اگر نه، دست كم خواهند كوشيد دامان اين صاحب منصبان و دستگاه ها را بيالايند و چهره آنان را ملكوك و مخدوش سازند. اين پروژه به وضوح و با شدت درحال اجراست. به احتمال قوي فتنه گران مستقيماً سراغ شخصيت هاي طراز اول نمي روند. واسطه ها را در چند حلقه- مثل يك طيف رنگين كماني- تعبيه مي كنند تا همرنگي و همدلي را تداعي كنند.اكنون كه كشور در يكي از باثبات ترين، امن ترين و عزتمندترين سال هاي تاريخ معاصر خود پاي به عرصه تحول خطير اقتصادي گذاشته و همزمان رقابتي ماراتن گونه را با قدرت هاي زورگوي بيگانه تجربه مي كند، هرگونه حاشيه سازي فاقد توجيه يا مسئله تراشي ترديدافكن و اعتبارسوز- نظير ماجراي آقاي متكي و آقاي مشايي و موازي كاري هاي كذايي بي ثمر، يا برخي حاشيه سازي ها در قوه قضائيه و مجلس و مجمع تشخيص در طول 81ماه گذشته- نقض غرض حركت كلي كشور در مسير عدالت و پيشرفت است. البته دولت و رئيس جمهور محترم به عنوان مجموعه اي كه بار اصلي اين حركت رو به جلو و درعين حال همراه مشكلات بر شانه اوست، به پرهيز از اين حواشي سزاوارترند"
در خاتمه اینکه مقابل روضه و رجز خوانی های پوشالی و وارونه گوئی کردن های قلم بر دست یاد داشت روز می بایست افزود که آخر این چگونه ادعای امنیت و ثبات سیاسی بی نظیر تاریخی با جراحی اقتصادی کردنی می باشد که در شرایطی که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی به سر می برند و دولت در مانده با اقتصاد ور شکسته و رشد لجام گسیخته ی افزایش واردات کالاها نسبت به صادرات و تورم و گرانی با شکاف عمیق طبقاتی مواجه است و تعطیلی کار خانه ها و بیکارشدن کار گران در حال افزایش می باشد . به ویژه آنکه موازی این شرایط دولت نا مشروع با رشد افزایش کسری بودجه روبرو است . آنچنان که مجبور شده دست به جراحی اقتصادی علیه ی مردم محروم بزند و یارانه های حکومتی را قطع نماید . آنگونه که از ترس و وحشت شورش و اعتراض مردم ناراضی که نا شی از افزایش قیمت های صعودی کالاها ست بسیج و آماده باش به ار گان های سرکوبگر داده شده است تا که در مراکز حساس همچون پمپ بنزین ها مستقر شوند . بلی اینگونه اقدامات ضد مردمی چگونه بمنزله ی ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی و رشد اقتصادی می باشد ؟ البته پاسخ را می بایست در ادعاهای مشابه گوش فلک پرکن تکراری رهبران و مسئولان حکومتی در 32 سال گذشته جستجو نمود که منتهی به شرایط تحمل نا پذیر کنونی شده است.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/891005/2.htm#other201
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 5 دی ماه سال 1389
مرز باريك صلاح و فساد (يادداشت روز
)