گزیده خبر های 23 آذر -89
در اعتراض به اقدام خلاف اصول ديپلماتيك سفير انگليس به وزارت خارجه احضار شد.خبرگزاري فارس: «سايمون گس» سفير انگليس در تهران امروز (دوشنبه) به وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران احضار شد
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909221452
این احضار سفیر دولت فخیمه ی انگلیس در تهران بی ارتباط با اخراج وزیر آدم ربا منوچهر متکی از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد نمی باشد .
به گزارش خبرگزاري فارس، سايمون گس سفير انگليس در تهران در اعتراض به برخوردهاي خشونت‌آميز و غير انساني پليس اين كشور با تجمعات مسالمت‌آميز دانشجويان و اقدام خلاف اصول و عرف ديپلماتيك وي در درج مقاله‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران امروز (دوشنبه) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران به وي ابلاغ شد.
در حمايت از فلسطين صورت گرفت.فرياد "مرگ بر اسراييل " كاروانيان آزادي غزه به چهار زبان زنده دنيا در مجلس .خبرگزاري فارس: اعضاي كاروان آزادي غزه با حضور در صحن پارلمان شعارهايي در حمايت از فلسطين و محكوميت رژيم صهيونيستي به چهار زبان زنده دنيا سر دادند
این فریاد های زده شده از سوی نمایندگان بازار مکاره مکمل فریاد های تهدید به نابود کردن اسرائیل است که از حنجره پاسدار گماشته احمدی نژاد ولی وقیح بیرون می آید که شیادانه جایگزین عدم پیگیری و پاسخ دادن به مطابات مردم ایران می باشد . از سوی دیگر این 4 زبان به حساب زبان های زنده دنیا نامید شده ا ست بطور مسلم زبان مردم ایران و خواست مطالبات شان نیست . زیرا که زبانی است که جزو سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به منطقه و دشمنی کردن با مذاکرات صلح خاور میانه و تلاش برای بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه است .
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، اعضاي كاروان آزادي غزه كه در ايران به سر مي‌برند امشب در مجلس شوراي اسلامي حضور يافتند. اعضاي اين كاروان بعد از صرف شام در مجلس شوراي اسلامي در صحن پارلمان حاضر شدند و از صحن مجلس ديدن كردند. اعضاي كاروان آزادي غزه بعد از حضور در صحن پارلمان شعارهاي «روح و خون فداي غزه»‌، «درود بر غزه»، «غزه بايد آزاد شود» و «مرگ بر اسرائيل» را به زبان‌هاي عربي، انگليسي، اسپانيايي و فارسي سر دادند. همچنين مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران توضيحاتي در خصوص سابقه پارلمان ايران و همچنين عكس شهدايي كه در صحن مجلس نصب شده بود به اعضاي كاروان آزادي ارائه داد.
در گفت‌وگو با خبرنگار فرارو:علیخانی: متکی به بدترین شیوه برکنار شد
http://www.fararu.com/vdcgx393.ak9wz4prra.html
اثبات آشکار وارونه ی شعار "ما عاشقان خد متیم ونه شیفتگان قدرت " که بیش از 5 سال پیش زمان تبلیغات نمایش خیمه شب بازی انتخابات -انتصابات ریاست جمهوری دوره ی نهم سر داده شد که اکنون پس از حذف رقیب مغلوب دامنه جنگ قدرت این چنین به میان باند های مافیائی غالب کشیده شده است که بر کناری یا حذف این وزیر معزول موجب شگفتی همپالگی هایش شده است . زیرا که معتقدند این عزل بطور نا مناسب انجام شد است .
فرارو- در حالی که بازار شگفت‌زدگی از برکناری منوچهر متکی داغ است، اکثر نمایندگان مجلس بر این باورند که متکی به روش مناسبی از کار برکنار نشده است. قدرت‌الله علیخانی، نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین نیز از این دسته است.برکناری منوچهر متکی تبدیل به بمب خبری آخرین ساعات کاری روز دوشنبه شد. شگفت‌زدگی اکثر نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، وجه مشخص این خبر بود.محمداسماعیل کوثری در نخستین دقایق انتشار این خبر، در گفتگو با فرارو سخن از کذب و شایعه بودن آن راند. پس از آن حشمت‌الله فلاحت‌پیشه شیوه برکناری متکی را نادرست دانست.فلاحت‌پیشه البته سعی می‌کرد این امر را در چارچوب اختیارات رئیس جمهوری عادی دانسته و بر صبر تا روشن‌ شدن زوایای موضوع تاکید می‌کرد. از سوی دیگر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت از شنیدن این خبر شگفت‌زده شدم.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره برکناری متکی به فرارو گفت:
برکناری در حین سفر عرف نیست

http://www.fararu.com/vdcaomni.49nea15kk4.html
روزی خمینی شیاد گفته بود که هر گز عقد اخوت با کسی نبسته ام .مگر پس از 32 سال هنوز ابهامی وجود دارد که این رژیم بربر منش و تاریک اندیش ضد بشری نامشروع عرفی نمی باشد که اکنون باید توقع داشت که اقداماتش عرفی باشد؟
فرارو- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است شکل برکناری منوچهر متکی، در شرایطی که وی در سفر خارجی و حامل پیام ریاست جمهوری بوده است، چندان با عرف دیپلماتیک سازگاری ندارد. وی می‌افزاید مجلس در ایام تعطیلی قرار دارد و کمیسیون امنیت ملی نخواهد توانست درباره این موضوع تشکیل جلسه دهد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص برکناری منوچهر متکی، به خبرنگار فرارو گفت: «باید پیش از این که وارد فضای خبری و رسانه‌ای شویم، باید راجع به این موضوع روشنگری صورت بگیرد. نوع برکناری آقای متکی نشان می‌دهد که آقای رئیس جمهوری، نگاه توام با اختلاف جدی نسبت به ایشان نداشته است. در صورت کار می‌بینیم آقای احمدی‌نژاد بسیار تقدیر و تشکر کرده اند، منتها شخص دیگری را به عنوان سرپرست انتخاب کرده اند».
سازمان استاندارد ؛
بنزین و خودروهای داخلی با استاندارد فاصله دارند
http://www.fardanews.com/fa/news/128491
مشخص است وقتی که رژیم ضد بشری قرون وسطائی غیر متعارف و نا مشروع می باشد . بنزین که جای خود دارد که می بایست در کنار خود رو ها غیر استاندارد وسرطان زا باشد. همچنین عامل اصلی آلوده کردن محیط زیست و آلوده کردن هوای تهران باشد.
به گفته رئيس سازمان استاندارد، استانداردي كه این سازمان براي بنزين تعريف كرده يورو 4 است اما بنزين‌هايي كه در داخل توزيع مي‌شود منطبق با اين استاندارد نيست .خودروسازان مدت‌هاست براي توليد خودرو‌هاي با استاندارد يورو 4 اعلام آمادگي كرده‌اند اما اين خودرو‌ها پس از توليد حتماً بايد از سوخت يورو 4 استفاده كنند.
آخرین روزهای متکی در وزارت به روایت تصویر
http://www.fararu.com/vglfjtdv.w6dm1w,iiygaw.p.html
تصاویر منوچهر متکی آدم ربا و وزیر ترور و سانسور اخراج شده ی امور خارجه به جز یک مورد نگاهی متقابل با پاسدار گماشته احمدی نژاد است که همچون نگاه گرگان هار گرسنه ی خشمگین هار بر توی چشمان همدیگر می باشد که هر گرگی منتظر چرت زدن و بسته شدن یک لحظه چشمان گرگ دیگر برای حمله و دریدن ولت و پار کردنش است بقیه تصاویر هم در اوج نشئگی و بی خیالی و رؤیائی بدون تصور طرح توطئه ی بر کناری این وزیر نگون بخت آدم ربا می باشد.
فرارو- متکی بر کنار شد. می‌گویند این آرزوی دیرینه محمود احمدی‌نژاد بوده است. حالا که متکی در سفر است احمدی‌نژاد او را برکنار کرده است. هر چند برخی می‎‌گویند که عرف دیپلماتیک نیست این نوع برکناری. اما به هر ترتیب امروز او در سنگال نامه برکناری احمدی‌نژاد را دریافت خواهد کردفرارو- متکی بر کنار شد. می‌گویند این آرزوی دیرینه محمود احمدی‌نژاد بوده است. حالا که متکی در سفر است احمدی‌نژاد او را برکنار کرده است. هر چند برخی می‎‌گویند که عرف دیپلماتیک نیست این نوع برکناری. اما به هر ترتیب امروز او در سنگال نامه برکناری احمدی‌نژاد را دریافت خواهد کرد.
پایان شایعات؛
متکی برکنار شد
http://www.fardanews.com/fa/news/128589/متکي-برکنار-شد
چهره های متفاوت از منوچهر متکی
http://www.fardanews.com/fa/news/128604/چهره-هاي-متفاوت-از-منوچهر-متکي
اینهم گزارشی کوتاه از تاریحخچه ی اختلاف منو چهر متکی بر کنا رشده با پاسدار گماشته احمدی نژاد که اکنون گزارش شده است که چگونه شایعه ی تلاش 3 ساله بر کناری وی بالاخره به واقعیت پیوسته است آنهم به بدترین شیوه ی انجام شده وی عزل شد.
منوچهر متکی در شهریور ۸۹ و پس از انتصاب نمایندگان ویژه در امور سیاست خارجی از سوی رئیس‌جمهور، از مسئولان خواست تا «با ناپخته سخن گفتن»، هزینه کشور در سیاست خارجی را بالا نبرند. رهبر انقلاب در روز ۹ شهریور ۸۹ نیز تاکید کردند وزارت امور خارجه «مسئول هدایت منسجم و برنامه‌ریزی شده سیاست خارجی» است و خواهان پرهیز از موازی‌کاری شدند.با حکم محمود احمدی‌نژاد، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برکنار شد.به گزارش «فردا»، پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری روز دوشنبه (۲۲ آذر ۱۳۸۹) از حکم انتصاب علی‌اکبر صالحی به سرپرستی وزارت امور خارجه و نامه «قدردانی از زحمات و خدمات منوچهر متکی» خبر داد.علی‌اکبر صالحی، معاون فعلی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی است. وی پیش‌تر، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر عهده داشته است. بنابر اصل ۱۳۵ قانون اساسی، وزیر امور خارجه جدید باید ظرف سه ماه آینده از سوی رئیس‌جمهور جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شود. اصل ۱۳۵ قانون اساسی: ... رئیس‌جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‏هایی که وزیر ندارند حداکثر برای مدت سه ماه سرپرست تعیین نماید.رئیس‌جمهور در حالی متکی را از وزارت امور خارجه برکنار کرده که وی امروز برای ابلاغ پیام احمدی‌نژاد به همتای سنگالی وی، عازم این کشور شده و به نظر می‌رسد که برکناری وی بدون اطلاع قبلی بوده است. البته یک وب‌سایت مطرح حامی دولت در پی این برکناری
نوشته احمدی‌نژاد سه سال است که قصد تغییر متکی را داشته، «بالاخره تصمیم خود را عملی کرده» و «انتظار می‌رود فردی با ویژ‌گی‌های مشابه احمدی‌نژاد» وزیر امور خارجه شود.منوچهر متکی جزء معدود وزرای دولت نهم است که در دولت دهم نیز در پست خود باقی ماند گرچه بارها شایعات مختلفی از استعفا و یا برکناری وی منتشر شد.آخرین مورد این شایعات به تابستان ۸۹ برمی‌گردد، زمانی که رئیس‌جمهور طی احکامی اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی، محمد مهدی آخونزاده و ابوالفضل زهره‌وند را به عنوان نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه، آسیا، افغانستان و دریای خزر منصوب کرد. رهبر انقلاب در روز ۹ شهریور ۸۹ نیز تاکید کردند وزارت امور خارجه «مسئول هدایت منسجم و برنامه‌ریزی شده سیاست خارجی» است و خواهان پرهیز از موازی‌کاری شدند. در پی این تذکر رهبر انقلاب، احمدی‌نژاد احکام قبلی خود را باطل کرد و عنوان نمایندگان ویژه را «مشاور رئیس‌جمهور» تغییر داد.پیش از ابطال این احکام، برخی گزارش‌ها از استعفای متکی حکایت می‌کردند. با این حال وی در شهریور ۸۹ و پس از انتصاب نمایندگان ویژه در امور سیاست خارجی از سوی رئیس‌جمهور، از مسئولان خواست تا «با ناپخته سخن گفتن»، هزینه کشور در سیاست خارجی را بالا نبرند. متکی تاکید کرده بود تضعیف دستگاه سیاست خارجی «در شرایط کنونی آن هم توسط برخی از اعضای دولت مصداق بارز بر شاخه نشستن و بن بریدن است.»حدود یک ماه پیش نیز برخی اخبار از انتخاب علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت امور خارجه منتشر شد که با تکذیب وی مواجه شد.
حراج 3 کشتی توقیفی ایران در سنگاپور
http://www.fardanews.com/fa/news/128600
این خبر هم زیاد جدید نیست. زیرا که ادامه ی سیاست 32 ساله ی چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن و تخلیه ی خزانه ی دولت است که مکمل غارتگری حاکمان رژیم ضد بشر فاشیستی مذهبی ایران می باشد.
متاسفانه کشتی‌های ایران در سنگاپور به حراج گذاشته شده و فردا سه شنبه قرار است این حراج برگزار شود، این در حالی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال رایزنی و تلاش برای جلوگیری از این کار است
عکس:صحنه‌ای بسیار تکان دهنده
http://www.fardanews.com/fa/news/128586/
چه فرقی میان این اسکلت مشتی استخوان انسان نما با شکم های فربه ی آخوند های گردن کلفت و شرکای دزد با آقازاده های شان و سایر غارتگران حاکم بر جهان وجود دارد ؟ مسئول این فقر یا جنایت ضد انسانی اسکلت سازی کودکان و سایر انسان ها در آفریقا و سایر جهان کیست؟
برگزاری مراسم زنجیرزنی با تیغ در یک شهر!
http://www.fardanews.com/fa/news/128587
وقتی دین ابزارقدرت و ثروت و خفقان و سانسوروسرکوب شده باشد . مشخص است که دین از محتوا خالی شده از سوی حاکمان شیاد دین فروش تبدیل به ابزارسرکوب یاآموزه و تعلیم شیوه ی عزا داری شکلی می شود که آموزش نوعی خود زنی و آزار دادن است که بر گردان همان اقدامات پاسداران تیغ کش اوایل انقلاب است که اینان توی خیابان ها تیغ بر دست بر لبان و صورت زنان و دختران آرایش کرده می کشیدند تا مبارزه با بد حجابی و بی حجابی و فرهنگ تهاجمی کرده باشند که اکنون در باز داشتگاه کهریزیک و ربودن ترانه ی موسوی و امثالهم ادامه همان مبارزه شان را دنبال می کنند.
در این مراسم زنجیرزنان با زنجیرهای تیغ دار خود مسافت ورزشگاه آدریان تا مقابل مدرسه حكیم نظامی این شهر را طی كردند صداقت: مراسم زنجیرزنی تیغی، همزمان با روز هفتم ماه محرم در محله آدریان خمینی شهر برگزار شد.این مراسم با حضور حدود 200 نفر زنجیرزنان در محله آدریان خمینی شهر از ساعت 9 صبح امروز برگزار شد.این مراسم توسط هیات كساء خمینی شهر برگزار شد و امسال مسیر حركت زنجیرزنان بر اساس توافق انجام شده با برخی مسوولین شهرستان خمینی شهر تعیین گردید.در این مراسم زنجیرزنان با زنجیرهای تیغ دار خود مسافت ورزشگاه آدریان تا مقابل مدرسه حكیم نظامی این شهر را طی كردند.دو سال گذشته مسوولین امر از برگزاری این مراسم جلوگیری نمودند.شهرستان خمینی شهر در 16 كیلومتری غرب اصفهان واقع گردیده است