دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 2 دی ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " آغاز انقلاب اقتصادي و ناكامي دشمن"
بدون شک اجرای این طرح حذف یارانه های دولتی منجر به هر چه بیشتر فقیر تر شدن محرومان و تهی دستان خواهد شد که به احتمال قوی با موج خیزش و اعتراضات عمومی و سراسری همراه خواهد بود.
در پاسخ به وارونه گوئی های خوشباورانه ی طلبه ی پاسدار یاداشت روز نویس که با گزینه برداری تیتر وار انتقادی خبر های رسانه ای مرتبط به اجرای طرح حذف یارانه ی کالا های دولتی را بازتاب داده است تا نتیجه گیری کند که علیه ی این طرح جو سازی شده است . و تأکید کند که پیش بینی همه شان نه درست که اشتباه از آب در آمده است . چون بر خلاف تصور اینان پس از اجرای حذف یارانه ها و افزایش قیمت ها 4 روز است که اتفاق خاصی نیفتاده است . بنابراین باید گفت که گفته می شود " شب دراز است و قلندر بیدار " طرح حذف یارانه های دولتی تازه شروع شده است . البته با پیش مقدمه ی پیشنهادی تقاضای اجرای حکم اعدام برای مخالفان و بسیج کردن در حال آماده باش ارگان های سر کوبگر در مکان های پمب بنزین و گاز در شهرها ، به خصوص در تهران مشخص است که قیمت بنزین 700 و گاز 450 تومانی و 40 برابر شدن قیمت نان آزاد و سایر کالاها که همراه با روند رشد نرخ تورم و گرانی لجام گسیخته با گسترش فقر و بیکاری و باز هم عمیق تر شدن شکاف عمیق طبقاتی می باشد به مرور بیشتر اثرات این طرح نمایان و بر جسته خواهد شد . آنگاه واکنش های اعتراضی نارضایتی که موج وار شروع می شود ثابت خواهد نمود که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس چگونه در خواب خوش خیالی یا خود به خواب زدن به سر می برده و تلاش مذبوحانه کرده است که بطور عمدی حقایق را کتمان نماید. زیرا که دولت نامشروع تصمیم دارد که با سر کیسه کردن مردم و بیشتر خالی کردن سفره های خالی محرومان و تهی دستان که شیادانه در سال 84 به اینان قول بردن نان بر توی سفر ه های خالی شان داده شد . اکنون می خواهد مبلغ 100 میلیارد دلار از طریق اجرای این طرح وارد خزانه ی دولت کند تا کسری بودجه اش جبران گردد. بهر حال طلبه پاسدار یادداشت روز نویس این چنین با گزینه برداری نمودن نتیجه ی وارونه ی همکری ملت و دولت باهم و خنثی کردن طرح دشمنان گرفته است:
"اما بعد از اعلام اجراي طرح هدفمندي يارانه ها توسط رئيس جمهور، پيش بيني رسانه ها و عوامل خارجي و دنباله هاي داخلي آنان مبني بر شروع اغتشاش در كشور با شكست مواجه شد. ناكامي دشمن براي شكل دهي و ايجاد اغتشاش در ايران بعد از اجراي قانون يارانه ها، همراهي و همدلي مردم با دولت و فضاي آرام جامعه باعث شد تا آنان كه اكنون نقشه هاي خود را بر آب مي ديدند، به برجسته كردن حاشيه ها رو آورند. در پروژه جديد تلاش كردند تا به محورهايي چون امنيتي نشان دادن تهران و ديگر شهرهاي كشور، اظهار نارضايتي برخي از شهروندان، پيش بيني وخيم شدن اوضاع معيشتي مردم، نگران نشان دادن دولت و دستگيري يك اقتصاددان منتقد پرداخته و اين وقايع را بزرگ نمايي كنند. ها صورت گرفت هيچ اخلال و مشكلي در زندگي روزمره مردم پديد نيامد و چيزي حدود 10 درصد از مردم جهت دريافت مبالغ نقدي يارانه ها از حسابهاي خودشان اقدام كردند. تفاهم دولت و مردم در اجراي اين قانون و اعتماد و همراهي كه از سوي مردم فهيم كشورمان با دولتمردان صورت گرفت، هر چند قابل انتظار بود، اما رسانه هاي بيگانه و دشمنان را دچار سردرگمي كرد. آنها انتظار داشتند - با توجه به جريان سهميه بندي بنزين- با اعلام شروع اصلاح قيمت ها، كشورمان شاهد اعتراضات خياباني باشد و مردم به سمت پمپ هاي بنزين هجوم بياورند، اما آرامش و اطمينان مردم نشان داد كه آنان به شكل ملموسي اين طرح را پذيرفته اند"
اما برخلاف ادعای طلبه پاسدار که مدعی همدلی و همراهی دولت و ملت برای اجرای طرح حذف یارانه ها شده است و نتیجه گرفته توطئه و تحریک بیگانگان و عوامل داخلی شان با شکست و نا کامی مواجه شده است . جالب است که در ادامه با زدن زیرآب ادعای وارونه دچار تناقض گوئی شده است . زیرا که ابراز نگرانی از آرامش قبل از توفان برای عبور از شرایطی اقتصادی آزادی قیمت ها پس از حذف یارانه های دولتی کرده است. مسخره تر اینکه وی یارانه های دولتی قبل از حذف را نه نا کار آمد که مانع و اخلال گر تولید ثروت در کشور دانسته است . البته ثروت منهای عدالت که نیاز به توضیح نیست که چگونه ثروت و برای چه کسانی است؟ زیرا که تجربه ی 32 ساله با وعده ی حکومت مستضعفان و پابر هنگان در دسترس می باشد که منتهی به شرایط کنونی شده است که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسرمی برند . بنابراین چشم انداز روشن است که برای محرومان و تهی دستان سمت و سوی پس از حذف یارانه های دولتی چگونه خواهد بود؟ به خصوص اینکه این چنین طبق اعتراف قلم بر دست مدعی عبور از طرح حذف یارانه ها آسان نیست :
"عبور از يك اقتصاد يارانه اي به اقتصادي كه قيمت ها در آن اصلاح شده و به مرور به سطح قيمت هاي واقعي خود مي رسد، هر چه با آرامش و تدبير بيشتري صورت گيرد، عوارض كمتري از دوره گذار دامان خانواده ها را مي گيرد.بدون ترديد نظام ناكارآمد قبلي پرداخت يارانه ها كه مبلغ آن به بيش از 110 هزار ميليارد تومان در سال مي رسد، توليد ثروت را در كشور دچار اختلال كرده است. راه منطقي خروج از اين بن بست، هدفمند كردن يارانه ها و اصلاح قيمت هاست كه با تلاش دولت خدمتگزار اين كار آغاز شده و براي به ثمر نشستن و بهره مندي نسل ها و فرزندان آينده ايران عزيز، همت والاي مردم كشورمان را مي طلبد.به اين مطلب كه در سايت موسوي درج شده نيز دقت كنيد؛ «شب تاريك هدفمند شدن يارانه ها آغاز شده است؛ طرحي كه دولت جدا از ملت، بدون تدبير و دورانديشي و بدون توجه به نظرعموم كارشناسان اقتصادي به مرحله اجرا درآورده است» "
در خاتمه اینکه گفته می شود خشت اول چون بنهاد معمار کج، تا ثریا می رود معمار کج . مگر فراموش شده است که اوایل انقلاب زمانی که ارتجاع هار قدرت را بطور کامل قبضه نکرده و اختناق و سرکوب و سانسور را نهادینه نکرده بود . چگونه در بحث های دانشگاهی و خیابانی ومحیط های کار گری و فرهنگی موضوع زیر بنا و رو بنا بودن اقتصادی مطرح بود که هم زمان هم تحصن های کارگری وجود داشت . اما خمینی شیاد وارد میدان شیادی شد و گفت "اقتصاد مال خر است " و " لاکن ملت از برای اسلام ونه ارزان شدن خربزه انقلاب کرده است" همچنین در ادامه موضوع کشدار اقتصاد و بانک ا سلامی و حذف ربای بانکی مطرح و پیگیری شد. تا اینکه دوران رفسنجانی با تز "ارزانی مشکل است ونه گرانی" فرا رسید و طرح تعدیل اقتصادی و خراطی کردن یارانه های کالاهای دولتی در مجمع مصلحت نظام شروع شد که تبدیل به پدیده ی پیدایش شوم آقازاده پروری و زنان تن فروش و کودکان خیابانی و دختران فراری از خانه ها گردید. همینطور روند رشد صعودی تورم و گرانی و شکاف عمیق طبقاتی همراه با فقر و بیکاری ادامه یافت تا این که به مرور موکول به روند بی ارزش شدن قیمت ریال و افزایش دلارشد. این وضعیت با نوساناتی در دوران مدعیان اصلاح طلبان دنبال شد . البته با ادعای تأکید آمیز اینکه هرگز شرایط به قبل از دوم خرداد 76 باز نمی گردد تا نوبت به پاسداران کودتا گران رسید تا با پس زدن رفسنجانی و کروبی و سپس موسوی پاسدار گماشته احمدی نژاد جانشین خاتمی کنند تا با شعار عوامفریبانه تبدیل کردن پول نفت به نان و بردن بر توی سفره های محرومان و ادعای مبارزه با مفسدان اقتصادی پس از رئیس جمهور شدن وی بتواند هم سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه بندی را منحل نماید تا که دستش برای بر داشت بی حساب و کتاب و نظارت خزانه ی دولت باز باشد . هم اعتراف کند که باور به تئوری های اقتصادی ندارد . صد البته عملکرد این تز آنگونه بوده است که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس اکنون بطور آشکار اعتراف کرده است که طرح اقتصادی قبلی نا کار آمد بوده است که با حذف یارانه های دولتی و اصلاح قیمت ها که معادل ادعای تغییر ساختار و اصلاح مدیریت جهان می باشد. قرار است که انقلاب اقتصادی همراه با تولید ثروت کار آمد شود . چگونه این ادعا شدنی است . جواب همانگونه است که قول بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان و مبارزه با مفسدان اقتصادی داده شد که شاهد بوده ایم در عمل چگونه اجرا شده است؟ بهرحال همانگونه که ثابت شده که رژیم ضد بشری اصلاح و تغییر نا پذیر است و وعده های رهبران و مسئولان دروغ و وارنه بوده است . پس بدون شک اجرای این طرح حذف یارانه های دولتی منجر به هر چه بیشتر فقیر تر شدن محرومان و تهی دستان خواهد شد که به احتمال قوی با موج خیزش و اعتراضات عمومی و سراسری همراه خواهد بود.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/891002/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 2 دی ماه سال 1389
آغاز انقلاب اقتصادي و ناكامي دشمن (يادداشت روز
)