روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 22 آذر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " گوانتانامو، تحقيري براي اوباما"
"سئوال است که اگر آمریکا چنین نه متهم که مجرم است که می بایست رهبرانش محاکمه شوند . چرا این مشاور رفسنجانی فراموش کرده است که چگونه رفسنجانی در نماز جمعه تهران خود خطاب به بوش اعتراف نمود که رژیم ضد بشری با اشغال گران نظامی افغانستان در اشغال نظامی این کشور همکاری کردند؟"
اگر چنانچه اینگونه که سر مقاله نویس با این عنوان " گوانتانامو، تحقيري براي اوباما " که تیتر مقاله ی خود قرار داده وادعا کرده است . بر همین اساس ، معیار قضاوت و ارزیابی تحقیر شناسی واقع شود . آنگاه با وجود سیاه چال زندان اوین و سایر سیاه چال های دیگر سراسر کشور که وجود دارد و در 32 سال گذشته نه اینکه یک لحظه ی ماشین کشتار و جنایات ضد انسانی درون ان سیاه چال قطع نشده است ، بلکه در ملاء عام صحنه های بر پائی تیرک دار و جراثقال و دار زدن زنان و مردان همراه با سنگسار کردن و شلاق زدن هم همراه بوده است. با این حساب چه می توان صفت یا نامی برای رهبران و مسئولان آدم کشان حرفه ای و دین فروش نهاد . به خصوص اینکه رژیم ضد بشر فاشیستی مذهبی دارای کارنامه ی ننگین رتبه دار اول جهانی نقض مستمرحقوق بشر می باشد . مزیت بر علت اینکه اسناد منتشرشده ی ویکی لیکس هم موجود می باشد . بنابراین مشخص نیست که سر مقاله نویس برای چه با اشراف کاملی که از محتوای عملکرد این پرونده ی ننگین و سنگین جنایات وخیانات مرتکب شده حاکمان ایران دارد . چرا از موضع دیگ به دیگ گفتن رویت سیاه باد . دست به خود زنی زده است و بقول خودش با نام بردن این چنین زندان مخوف و قرون وسطايي گوانتانامو اوباما را تحقیر نموده است؟:
"مقامات آمريكايي درحالي با ادامه كار زندان گوانتانامو موافقت مي‌كنند كه بستن اين سياه چال مخوف وضد بشري يكي از وعده‌هاي باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در برنامه‌هاي انتخاباتيش بود. اوباما حتي در نخستين مصاحبه‌اش پس از پيروزي در انتخابات اعلام كرد: من مرتباً گفته‌ام كه قصد دارم گوانتانامو را ببندم و اين كار را خواهم كرد. با اينحال پس از گذشت نزديك به دو سال از اين اظهارات اوباما، نه تنها اين زندان بسته نشد بلكه تا آينده نامعلوم اين زندان، كه بايد از آن به عنوان يكي از شكنجه‌گاه‌هاي بزرگ تاريخ نام برد، داير خواهد بود. براساس آمار رسمي مقامات آمريكائي، هم اكنون حدود 178 زنداني در اين بازداشتگاه به سر مي‌برند كه حدود نيمي از آنها را زندانيان يمني تشكيل مي‌دهند"
در ادامه سرمقاله نویس با فراموش کردن اوایل انقلاب که ادعا و افتخار می شد که رژیم شیادض دبشری اولین کشوری است که چون مردمی است وزارت اطلاعات ندارد .چونکه هنوزماهیت پلید خمینی شیاد و دجا ل فاش و نامشروع بودنش آشکار نشده بود و از شیوه ی جاسوسی36میلیونی برابرجمعیت کشوریاد می کرد . ولی اکنون نه اینکه چندگونه از مخوف ترین دستگاه وسازمان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و جاسوسی وشکنجه گری وسرکوب وآدمکشی وجود دارد، بلکه زندان ها آنگونه بیش از چندین برابرظرفیت شان لبریزشده اند که به موازات آباد کردن و توسعه دادن گورستان ها طرح ساختن چندین زندان به جای اختصاص بودجه برای تأسیس دانشگاه و ساختن بیمارستان و مدا رس و مسکن سازی وامکانات ورزشی وتفریحات سالم داده شده است. ولی سرمقاله نویس برای ردگم کردن و آدرس غلط دادن و از یاد بردن داستان رخ داده شده ی جنایت و قتل ها در بازداشتگاه کهریزک در سال گذشته، اکنون با پاک کردن صورت مسأله پیرامون مخالفت کردن کنگره ی آمریکابابسته شدن زندان گوانتانامو و بد قولی اوباما رئیس جمهور آمریکا چنین گزارش داده و رهبران را تهدید به محاکمه در دادگاه بین المللی کرده است:
"اين ادعاي شرم آور درحالي مطرح شده است كه آمريكايي‌ها تاكنون از تشكيل هرگونه محكمه قانوني براي محاكمه اين زندانيان خودداري كرده‌اند و اتهامات يكجانبه‌اي به افراد دربند در گوانتانامو وارد نموده‌اند. پرونده جنايات آمريكا در گوانتانامو به تنهايي كافي است تا سردمداران اين دولت به عنوان جنايتكار جنگي و مجرم بين‌المللي تحت تعقيب قرار گرفته و محاكمه شوند ولي از آنجا كه مجامع جهاني در سيطره و نفوذ آمريكا قرار دارند متأسفانه نه تنها اين امكان وجود نداشته است بلكه همين مجرمان و جانيان، خود را مدعيان دفاع از حقوق بشر معرفي كرده و جا زده‌اند. ، بيشرمانه در امور داخلي ديگر كشورها مداخله كرده و خود را داعي دلسوز وانمود مي‌كند. گوانتانامو تنها موردي نيست كه حقوق انسانها در آن توسط آمريكايي‌ها آشكارا زير پا گذاشته مي‌شود. موارد متعددي وجود دارند كه لزوم محاكمه سردمداران واشنگتن را در يك دادگاه صالحه مورد تاكيد قرار مي‌دهند. رسوايي افشاي جنايات آمريكا در ابوغريب و ايجاد زندانهاي مخفي در كشورهاي اروپايي از جمله مواردي از نوع گوانتانامو هستند كه بايد به پرونده جنايات اخير آمريكا افزوده شوند. با اينحال دولت آمريكا نمي‌تواند اين واقعيت را ناديده بگيرد كه ملت‌هاي جهان گوانتانامو را يك رسوايي و لكه ننگي بزرگ بر پيشاني حكومت آمريكا مي‌دانند"
در خاتمه اینکه تصور نشود که سرمقاله نویس وارونه گوی واقعاً ضد آمریکا و زندان و زندانی شدن است و مدافع زندانیان گوانتا نامو می باشد ، بلکه از موضع فرافکی و با ضرب سیلی سرخ کردن گیر به اوبا ما رئیس جمهور آمریکا داده است که چرا رئیس جمهور آمریکا بد قولی کرده است و درب این زندان را نبسته است؟ انگاری که در رژیم ضد بشری هیچ زندان و زندانی وجود ندارد . ضرب و شتم و سرکوب و باز داشت و شکنجه کردن و اعتراف گیری هم در کار نیست . بی داد گاه های فرمایشی و نمایشی فله ای – گله ای تلویزیونی صد نفره بر گزار نمی شود که از سوی سر دژخیم صلواتی بطور کمدی محاکمه نمی شود و احکام کیلوئی اعدام و حبس های سنگین صادر نمی گردد؟ یا اینکه مقامات مسئول کلیدی گذشته به خاطر اعتراض به تقلبات کودتاگران 22 خرداد 88 مورد حمایت رهبر ولی وقیح متهم به جاسوسی دشمن بیگانه و همکار دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتیشن نشده اند . یا اینکه رهبران و مسئولان رژیم ضد بشری و شیاد و دین فروش وغارتگر و جنگ افروز در 32 سال گذشته به جز دروغ گفتن و وعده های بیشتر دروغ دادن که همراه با ادعاهای خالی بندی و وارونه گوئی بوده است . حتی یک مورد یافت شده که اینان راست گفته و درست عمل کرده باشاند که اکنون بدلیل انتقاد به نقض حقوق بشر در ایران و دفاع از آزادی بیان که از سوی آمریکا مطرح شده سر مقاله نویس بر افروخته شده و از کنترل خارج شده است وکف بر دهان آورده و به خاطر زیر پا گذاشتن و نا دیده انگاشتن حقوق انسان ها از محاکمه کردن رهبران و مقامات آمریکائی سخن گفته است . سئوال است که اگر آمریکا چنین نه متهم که مجرم است که می بایست رهبرانش محاکمه شوند . چرا این مشاور رفسنجانی فراموش کرده است که چگونه رفسنجانی در نماز جمعه تهران خود خطاب به بوش اعتراف نمود که رژیم ضد بشری با اشغال گران نظامی افغانستان در اشغال نظامی این کشور همکاری کردند؟ از سوی دیگر مگر معیار جنایت علیه ی بشریت چیست؟ آیا مگر جز قتل های جمعی زندانیان سیاسی پس از 30 خردادسال 60 و قتل عام ندانیان سیاسی در تابستان سال 67 می باشد که یک سند معتبر انکار کردنی نمی باشد؟ همچنین موضوع 7 سال ادامه ی جنگ خانمان بر اندازانه ایران و عراق هم نمونه ی دیگر یک سند جنایت علیه ی بشریت است . زیرا که خمینی شیاد و اطرافیانش که پس از بازپس گیری خرمشهرکه شرایط صلحو آتش بس باپرداخت100میلیارددلارغرامت جنگی از سوی صدام حسین و رهبران کشورهای عرب منطقه آماده شد.ولی خمینی شیادتاسرکشی جام زهرشکست جنگ را ادامه داد . بنابراین وی وپیروان جنگ افروزش مجرمان جنگی یاجانیان جنایتکار علیه ی بشریت هستند .زیراکه مسئول کشته هاومجروحین وآواره شدن و تخزیب های دو کشور ایران و عراق در ادامه ی7سال اضافی جنگ می باشند که باید روزی در دادگاه بین المللی محاکمه و مجازات شوند.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890922/13890922_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 22 آذر ماه سال 1389
گوانتانامو، تحقيري براي اوباما