دروغ نامه ی کیهان دو شنبه 29 آذر ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " سراب ديپلماسي درامان، رياض، قاهره و صنعا "
"برای رد گم کردن سر نخ ترور های دانشمندان هسته ای که نه در داخل و زیر سر پاسداران نبوده است ، بلکه عامل ترور در برون مرز بوده است .3 کشور عربی عربستان و مصر و اردن به اضافه یمن متهم شده اند که چرا این ترور ها را محکوم نکردند؟"
عجیب است که قلم بر دستان مدافع و جارچی و توجیه گر سیاست شتر گاو پلنگی همچنان با سیاست توبره و آخور خوری در حال تبلیغات به سبک وارونه گوئی و فراموش کاری هستند. به خصوص در شرایط کنونی که رژیم ضد بشری کودتائی نا مشروع در محاصره بحران های داخلی و بیرونی می باشد . مشروط بر اینکه با وجود اینکه حاکمان کودتاگر در بن بست و انزوای منطقه ای و جهانی قرار دارند . بنابراین برای عبور از بحران های فراگیر جارچیان و مداحان شان مجبورهستند که با اعتراف به وارونه گوئی و زدن ز یرآب ادعاهای گذشته، اکنون بیش از گذشته آویزان به سیاست صدور تروریم و بحران و ارتجاع به برون مرز شوند . برای همین است که قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس بدون توجه به ادعاهائی که تا کنون دم از پیروزی حزب الله لبنان درجنگ 33 روزه با اسرائیل زده شده است . البته مشابه همین ادعا هم پیرامون جنگ 22 روزه ی حماس با اسرائیل بر پا شد . چونکه عامل محرک و مشوق و محرک این دو جنگ سپاه پاسداران و ولی وقیح و پاسدار گماشته احمدی نژاد بودند که برای عبور از بحران هسته ای تاکتیک دفاع تاکتیکی از فلسطین و شعار اسرائیل نابود باید گردد سر داده و پیش مقدمه ی این دو جنگ حزب الله لبنان و حماس با اسرائیل شد . اما اکنون قلم بر دست غیر ایرانی برای اینکه مصر و اردن و عربستان را به عنوان سازشکار متهم نماید. همچنین اسرائیل را عامل شروع کننده ی دو جنگ 33 و 22 روزه معرفی کند و مقصر بداند . بعلاوه برای رد گم کردن سر نخ ترور های دانشمندان هسته ای که نه در داخل و زیر سر پاسداران نبوده است ، بلکه عامل ترور در برون مرز بوده است . پس با بهانه ی اینکه این 3 کشور عربی عربستان و مصر و اردن به اضافه یمن این ترور ها را محکوم نکردند .به ویژه اینکه پس از 22 خرداد 88 از رقیب مغلوب هم حمایت نمودند . پس ضد ایرانی و مقصر هستند . بهر حال اینان در کنار اسرائیل متهم شده اند که اینگونه وی ادعا کرده و تحلیل داده است :
"عربستان، اردن و مصر سه كشور محورسازش با رژيم صهيونيستي در فاصله سالهاي 1352- پس از آخرين جنگ مصر و اسرائيل- تا امروز بوده اند و تاكنون عليرغم همه فراز و فرودهايي كه منطقه ما بخود ديده، اين هم پيماني شرم آور حفظ شده و تحكيم يافته است تا جائيكه به سهولت مي توان ردپاي دولت هاي ياد شده را در تجاوز زميني، هوايي و دريايي رژيم صهيونيستي به لبنان- در جريان جنگ تابستان 1385- و تجاوز گسترده و سنگين اين رژيم به غزه- در زمستان سال 1387- مشاهده كرد.از آن طرف ماهيت شديداً ضد ايراني دولت هاي رياض، امان و قاهره- و نيز صنعا- تا آنجا پيش رفته كه هيچكدام از آنان شهادت دكتر مجيد شهرياري را- نه در سطح رسمي و نه در سطح رسانه اي- محكوم نكردند و همسان غرب و رژيم صهيونيستي با سكوتي معنادار از كنار آن گذشتند. تا اين لحظه دولت هاي قاهره، رياض و صنعا حاضر نشده اند جنايت تروريستي چابهار را محكوم كرده و يا با مردم ايران ابراز همدردي نمايند اين در حالي است كه رد پاي سرويس هاي اطلاعاتي اين كشورها در چنين حوادثي بارها مشاهده شده است.اين رژيم ها كه نسبت روشني با انتخابات و شركت دادن مردم در امور خود ندارند در جريان فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري ايران در كنار عوامل آشوب قرار داشتند و به حمايت از آنان مي پرداختند بعضي از خبرها از اعطاي كمك هاي ويژه دربار سعودي به سران داخلي فتنه حكايت مي كرد. رسانه هاي عربستان سعودي تا همين الان به دادن سرويس هاي ويژه به عوامل فتنه سرگرم اند و هنوز خبرهاي مربوط به ايران و يا مصاحبه هاي اين رسانه ها با عوامل فتنه را ذيل عنوان «بحران در ايران» پخش كرده و وانمود مي كنند كه هنوز ايران درگير آشوب هاي داخلي است. در جريان ربايش شهرام اميري و اعزام به آمريكا كه با همكاري CIA و دستگاه اطلاعاتي عربستان انجام شد، رژيم عربستان سعودي حاضر به هيچ نوع همكاري با دولت ايران نبود و تا آخر نگفت كه وي چگونه و در چه زماني از عربستان رفته است.در مصر پرونده ايران در اختيار استخبارات- وزارت اطلاعات- اين كشور و نه وزارت خارجه است يعني دولت قاهره بحث رابطه با ايران را يك موضوع امنيتي تلقي مي كند و نه يك موضوع سياسي. پرونده ايران در دستان عمرسليمان- با گرايشات شديد صهيونيستي- است. وي در جريان محاصره غزه به كمك رسانان اروپايي كه به مصر عزيمت كرده و اجازه حركت از قاهره به سمت غزه نداشتند، گفت: «اگر آنقدر در آفتاب بايستيد كه مغزتان پخته شود به شما اجازه ورود به غزه را نمي دهم.» بن اليعازر مقام ارشد اسرائيلي در آن موقع گفته بود سليمان از هر اسرائيلي اسرائيلي تر است. همين چند روز قبل حسني مبارك با صراحت گفت تا من زنده هستم اجازه نمي دهم پاي ايرانيان به مصر برسد.بحث گرم كردن رابطه با اردن از اين هم جالب تر است! اردني ها اولا در حال حاضر هيچ جايگاهي در روابط منطقه اي ندارند و يك كشور حذف شده در اين مناسبات به حساب مي آيند. ثانيا آنان در روابط ديپلماتيك با ايران بدترين برخوردها را داشته اند. اردن ضمن آنكه تاثيري در تحولات منطقه اي ندارد و كسي آن را به چيزي نمي گيرد، هم اينك كانون حضور سران تروريست منافقين، بعثي ها و سايرين نظير گروهك سلفي حارث انصاري مي باشد و امروزه مهمترين عمليات هاي تروريستي عليه مردم بي پناه عراق و عتبات عاليات و زوار ايراني از اردن هدايت و رهبري مي شوند"
پاسدارغیرایرانی قلم بردست برخلاف پاسدار رشید که دولت پاکستان را عامل عملیات انتحاری چابهار دانسته است و تهدید به سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به پاکستان کرده است تا بقول این پاسدارمرکز آموزش تروریست ها در پاکستان سرکوب و نا بود شوند. اما اکنون پاسدارقلم بر دست غیرایرانی عربستان را عامل انتحاری چابهار در روز تاسوعا متهم نموده است و اینگونه با دخالت گری در امور داخلی یمن و سخنگوی شیعیان یمن شده است :
" در مورد تماس هاي يك جانبه با دربار سعودي هم جاي اين سؤال وجود دارد كه آيا كسي ترديد دارد كه انجام عمليات هاي تروريستي درشرق ايران- و از جمله اقدامات تروريستي روز تاسوعا عليه عزاداران حسيني- بدون كمك ويژه مالي عربستان و پوشش اطلاعاتي آمريكايي ها امكان پذير نيست. از دربار سعودي كه در جريان جنگ 33 روزه با وقاحت در كنار رژيم صهيونيستي و عليه مردم مظلوم لبنان ايستاد توقعي نيست ولي چشم بستن بر خباثت هايي كه انكار آن، خيانتكاران را جري مي كند دور از توقع است.همزمان با بحث مصر، اردن و عربستان، زمزمه هايي هم در مورد اعزام فرستاده ويژه به يمن مطرح شده است. دولت يمن در شرايط فعلي هم پيمان دولت عربستان در اعمال فشار بر شيعيان مظلوم يمن است. دولت علي عبدالله صالح از جنوب و دولت سعودي از شمال، شيعيان يمن را زير سندان ضربات خود قرار داده اند.از سوي ديگر يمن عليرغم آنكه به كانون بعثي هاي عراق تبديل شده و حتي از فرماندهان ارتش صدام درپست هاي حساس دولتي استفاده مي كند، طي 6-5 سال گذشته ايران را زيرتبليغات دروغين و بي وقفه حمايت تسليحاتي از حوثي ها قرار داده است. دولت صنعا در طول سالهاي اخير كليه تحركات ديپلماتيك ايران براي رفع سوءتفاهم را ناكام گذاشته و تاكنون حاضر به پذيرش هيچ مقام ايراني نشده است"
در خاتمه اینکه قلم بر دست غیر ایرانی برای اینکه هم به نگرانی برکناری منوچهرآدم ربا اشاره کرده و پاسخ داده باشد . پس از یک از سوبا هندوانه زیر بغل وتیغ برزیر دم پاسدارگماشته احمدی نژاد گذاشتن مدعی شده است که همه مي دانند كه دولت نا مشروع پاسدار گماشته احمدي نژاد اصول گراترين دولت رژیم ضد بشری کودتائی می باشد . برای اینکه این پاسدار گماشته احمدي نژاد باشعار اسرائیل نا بود باید گردد در خارج از مرزها، پس ازولی وقیح به عنوان «ضد اسرائيلي ترين» شناخته مي شود . بنابراین تغییرو تحولات درون کابینه ی دولت نامشروع دهم و اعزام فرستادگان ويژه ی دولت به طرف و آن طرف نمي تواند اين تابلو را از بالاي سر اين دولت نا مشروع کودتائی بردارد. لذا اقدام برکناری منوچهر متکی و فعال شدن رحیم مشائی درقد وقواره وزیر ترور وجاسوسی امور خارجه اگرچه موجب نگرانی سایربا ند ها وحامیان مدعیان اصول گرائی شده است. البته که دشمنان را به اشتباه نمي اندازد. ولی با وجود فعل و انفعالات اخير در حوزه ديپلماسي كشور که شامل اعزام نمايندگان ويژه ی دولت و تغيير وزير ترور و جاسوسی منوچهر متکی می شود بخصوص اظهارات سرپرست وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه علی اکبر صالحی عراقی در هنگام معارفه که اعتراف کرد اكنون وقت اعتماد سازي فرا رسیده است که هدف بود با این پیام دادن «ديگران» « یا مخاطبان » دريابند كه سياست خارجي رژیم ضدبشری نا مشروع حاکم بر ايران در حال تغيير است. اما اين روش قطعا پاسخ نمي دهد و راه به جايي نمي برد . برای اینکه همه مي دانند كه سياست هاي اصولي رژیم ضدبشری در اختيار قوه مجريه یا دولت نيست بلكه در فرآيند دیگر و با حضور همه مسئولان که در راس آنها ولی و قیح تصمیم گیری و تعيين مي شود و همانگونه که تاکنون ثابت شده است در اكثر موارد اين سياست ها، همچون سیاست دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه و بر پائی دو جنگ 33 و 22 روزه با اسرائیل و مقابله کردن با اقدامات آمريكا در منطقه، از سوی ولی و قیح و پاسداران کودتا گر ترسیم می شود که با سیاست کلیدی تغييرناپذير صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و به ویژه در منطقه خاور میانه دنبال شده است .
هوشنگ بهداد
http://naghdematboat.blogspot.com/2010/12/29-89.html
دروغ نامه ی کیهان دو شنبه 29 آذر ماه سال 1389
سراب ديپلماسي درامان، رياض، قاهره و صنعا (يادداشت روز
)