گزیده خبر های 21 آذر - 89
حجت‌الاسلام صالح در گفت‌وگو با فارس:بيانيه جامعتين تبيين گفتمان اصولگرايي است.خبرگزاري فارس: دبير سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: بيانيه اخير جامعتين تبيين فرهنگ و گفتمان اصولگرايي است نه بحث حزبي يا جريان اصولگرايي
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909201291
اوضاع مدعیان عاشقان خدمت نه شیفتگان قدرت اصول گرایان که با طرح کودتا و حذف رقیب مغلوب قدرت را گرفته اند آنگونه آشفته بازار و خرت و خر است و دچار تضاد و اختلاف و رقابت و در گیر جنگ قدرت شده اند که حتی 4 بار سفر در کوتاه مدت ولی وقیح به قم نه اینکه کارساز نبوده است، بلکه مشکل ساز هم شده است . آنگونه که اکنون دو آخوند متحجر و فاسد و آلوده ی انگلیسی که مسئولیت دو تشکل آخوندی حامی و وابسته به ولی وقیح درتهران و قم را یدک می کشند بیانیه ی مشترک پیرامون گفتمان اصولگرائی ا رائه د اده اند که این روز ها این بیانیه از سوی پادو ها و جارچیان حلوا حلوا می شود. در صورتی که هنوز فراموش نشده است که شیخ محمد یزدی این قاضی ا لقضات اسبق موقع تحویل دادن جایگاهش به جانشین خود آخوند دزد و غارتگر و رشوه گیر محمود شاهرودی عراقی عملکردش آنگونه بود که شاهرودی عراقی اعتراف نمود که یک کاخ مخروبه را تحویل گرفته است . عجیب تر اینکه خودش این کاخ مخروبه ی را و یرانه شده از قبل تحویل جانشین خود آخوند انگلیسی محمد صادق لاریجانی داد . همچنین از یاد برده نشده است که چگونه نام آقازاده فاسد شیخ محمد یزدی جزو 44 دانه درشت های مفسدان اقتصادی و تاراج کنندگان ذخایر و منابع طبیعی و سرمایه کشور بود که از سوی عباس پالیز دار در دانشگاه بو علی سینا همدان اعلام و افشا شد . ازسوی دیگر وضعیت آخوند انگلیسی مهدوی کنی و دانشگاه امام صادق و رابطه با مراکز قدرت معلوم است . زیرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه نقش کلیدی درون دولت نامشروع و صدا و سیما و وزارت سانسور تفتیش عقاید ارشاد دارند که کاملاًبرجسته است . همانگونه که رابطه ی خانوادگی وی با محمد البرادعی هم که معلوم است که اکنون این آخوند با بی اعتبار شدن رفسنجانی در مجمع مصلحت و خبرگان و جامعه روحانیت مبارز تهران بعنوان کلید حل معمای ولی وقیح وارد کار زار شده است تا در کنار عنصر فاسد و آلوده و متحجر تر از خودش شیخ محمد یزدی قرار گیرد و دو تائی نسخه ی وحدت و جوش دادن به جای اختلاف و انشاق میان باندهای مافیائی مدعیان اصول گرایان تجویز نمایند.
ميركاظمي در حاشيه نشست اوپك:ايران خواهان افزايش قيمت نفت به 100 دلار است .خبرگزاري فارس: درحالي‌كه ايران از ابتداي سال 2011 رياست اوپك را برعهده مي‌گيرد وزير نفت ايران در حاشيه نشست اوپك در اكوادور خواهان افزايش قيمت نفت به 100 دلار در هر بشكه شد
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909201732
مگر آن زمان که نفت 150 دلار در هر بشگه فروخته می شد جز سر به نیست شدن مبلغ 330 میلیارد دلار در آمد فروش نفت 4 ساله ی دولت نهم و مفقود شدن یک میلیارد دلار و افزایش چند برابر واردات کالا ها نسبت به صادرات همچنین افزایش نرخ تورم و گرانی و فقر و بیکاری و عمیق تر شدن شکاف طبقاتی همراهبا فزونی کاهش کسر بودجه چه دستآورد وحاصل دیگری در بر داشته است که اکنون قرار است پیشنهاد 100 دلاری فروش نفت کار ساز باشد. آنهم به امید آنکه با اینگونه خود نمائی کردن کشور بحران زده ومنزوی منطقه ای و جهانی از یک سو در انزوا بودن خودش را جبران کند و از طرف دیگر با افزایش در آمد نفت موازی سرکیسه کردن مردم با اجرای طرح هدفمندی نقدی کردن یارانه های دولتی موجب تأمین کسر بودجهاش شود . ناگفته نماند پیش بینی شده است که سال آینده قیمت هر بشگه نفت به مرز 100 دلار خواهد رسید . ضمناً جایگاه رژیم ضد بشری در سازمان اوپک از ردیف دوم به چهارم نزول کرده است که نقش تعیین کننده ی مهمی نمی تواند در این سازمان داشته باشد که این وزیر پوشالی نفت دولت نامشروع ده ژست پیشنهاد 100 دلاری قیمت نفت در سازمان اوپک را گرفته است.
متكي برخورد پليس انگليس با دانشجويان معترض را محكوم كرد.خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه‌ ايران سركوب و برخورد خشن پليس انگليس با دانشجويان معترض در اين كشور را محكوم و به دولت انگليس توصيه كرد كه در قبال مطالبات اجتماعي مردم از خود خويشتن داري نشان داده و حرمت و كرامت انسان‌ها را مد نظر داشته باشد
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8811180187
چگونه است که منوچهر متکی این وزیر آدم ربا ی وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم ضد بشری دایه مهربانتر ازمادر برای دانشجویان دولت ارباب فخیمه شده است و به جای حمایت از دانشجویان ایرانی و محکوم کردن ارگان های سرکوبگر دانشجویان در روز 16 آذر با پاک کردن صورت مسأله و پیروی و کپی کردن از موضع بسیج چماقدار بسیج اینهم مأموریت یافته است تا که برخورد پلیس دولت فخیمه ی انگلیس با دانشجویان معترض انگلیسی را محکوم نماید؟
شش دانشجوی دانشگاه هنر تهران هم بازداشت شده‌اند
این خبر را با ادعای خبر مضحک و کمدی قبلی محکوم کردن پلیس دولت فخیمه ی انگلیس بدلیل سرکوب دانشجویان معترض انگلیسی از سوی منوچهر متکی مقایسه کنید که چگونه این وزیر ترور و جاسوسی وزارت امور خارجه ی رژیم ضد بشری از موضع فرافکنی و نمایش عریان اوج وقاحت و وارونه گوئی دستبه خود زنی زده است؟
پس از انتشار اخبار مربوط به بازداشت دانشجویان سه دانشگاه رازی کرمانشاه، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شیراز در روز ۱۶ آذر، اکنون خبری که سایت ادوارنیوز منتشر کرده، نشان می‌دهد که دانشگاه هنر تهران را نیز باید به فهرست دانشگاههای فوق اضافه کرد، چرا که شش تن از دانشجویان آن نیز بازداشت شده‌اند .به گزارش کلمه، این شش دانشجو به نامهای وحید نصرتی، هومن جعفری، سوین شیوا، مجید صادقی، حجت صحرایی و سعیدی در “روز دانشجو” بازداشت شده‌اند و طبق گزارش ادوارنیوز، وحید نصرتی یکی از دانشجویان بازداشت‌شده در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود، خبر داده که او و پنج دانشجوی دیگر دانشگاه هنر تهران، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند.گفتنی است پیش از این هم گزارش‌هایی در خصوص بازداشت احمد غیاثوند و سید قاسم محمودی، دو دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه رازی کرمانشاه که به حضور صفار هرندی در این دانشگاه اعتراض کرده بودند؛ افشین کشتکاری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شیراز که پس از احضار به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به «پلاک ۱۰۰» بازداشت شده بود و نیز پنج دانشجوی دانشگاه پلی‌تکنیک (صنعتی امیرکبیر) که در مراسم ۱۶ آذر این دانشگاه بازداشت و به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات منتقل شده بودند، منتشر شده بود.
عکس / فروش آب آشاميدني شيرين در اهواز در همين زمینه:
مردم آبادان هنوز آب شور می‌خورند / طرحی که احمدی نژاد افتتاح کرد، بی‌نتیجه مانده است
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25607
عجیب است که آب شور در آبادان است و فروش آب شیرین در اهواز انجام می گیرد که جزو دستآوردهای سفر احمدی نژاد به استان خوزستان و وعده های دروغین ووارونه ی وی می باشد. ولی همچنان ادعایساده زیستی و پیشرفت و عدالت خواهی می کند و سنگ محرومان و تهی دستان راب سینه می زند و مدعی مبارزه با مفسدان اقتصادی دارد؟
پخش ویروس در بند 4 زندان رجایی شهر
اینهم شیوه ی توطئه و جنایت آمیز دیگرسر به ئیست و خاموش کردن قربانیان دربند سیاه چال های رژیم ضد بشری حاکم که از سوی زندانبانان و دژخیمان طراحی و اجرا می شود.
خبرگزاری هرانا – در طی هفته های اخیر ویروس نا مشخص در زندان رجایی شهر کرج بین زندانیان در حال گسترش است و مسئولین بهداری اقدام عملی برای درمان زندانیان مبتلا به این ویروس انجام نمیدهند.بنا به اطلاع گزارشگر خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) تا کنون 9 تن از زندانیان محبوس در سالن 10 و 11 بند 4 زندان رجایی شهر به این ویروس مبتلا شده اند که دو تن از ایشان به نامهای رضا شریفی بوکانی و میثاق یزدان نژاد حال جسمی نامساعدی دارند.از علائم اولیه این ویروس می توان به آب ریزش بینی، اسهال، سرفه های شدید تنفسی و سیاه شدن مردمک چشم اشاره کرد.مسئولین بهداری با تجویز داروهای معمولی به مبتلا شدگان تا کنون اقدام جدی در درمان بیماری این افراد صورت نداده اند.
همسررضاشهابی، فعال کارگری که در اعتصاب غذای خشک بسر ميبرد: او حتی نمی تواند راه برود، حالش خیلی بد است
این مورد نمونه ی دیگر سهم در یافتی چگونگی بقدرت رسیدن مستضعفان و پا بر هنگان می باشد که خمینی شیاد اوایل انقلاب قول آن را به محرومان و تهی دستان داده بود که به جای بقدرت رسیدن اینان، در عوض شاهدیم که چگونه هرروز کار گران و زحمت کشان بیشتری بر بند اسارت و شلاق و شکنجه همراه با محرومیت کشیده می شوند؟
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران : همسر رضا شهابی، زندانی عقیدتی و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از روز شنبه ۱۳ آذر ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب خشک زده است به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت که وی در وضعیت حادی به سر می برد و گفته است که تا زمانی که تکلیفش روشن نشود به این اعتصاب ادامه خواهد بود.رضا شهابی ۲۲ خرداد ماه امسال در محل کارش بازداشت شد و ۴۰ روز را در بند انفرادی بود اما تا این زمان جرم او مشخص نشده است. او به دلیل فعالیت های صنفی خود چهار سال پیش نیز از کار اخراج شد.زهره رضایی ، همسر این زندانی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « امروز که به ملاقات رفتم، دیدم حتی نمی تواند راه برود ، قدرت حرف زدن هم نداشت حالش خیلی بد بود. خیلی از دوستان و همکارانش از من خواسته بودند که امروز از او بخواهم که اعتصابش را بشکند اما او گفت من تا روشن نشدن تکلیفم اعتصابم را ادامه می دهم. آخر او نزدیک به هفت ماه است که بازداشت شده و هنوز جرمش مشخص نیست.»همسر این فعال کارگری با اظهار اینکه همسرش فقط از حقوق هم صنف های خود دفاع می کرده و به غیر از این کار دیگری انجام نداده است، گفت: « او نزدیک به هفت ماه است که در زندان است، دو ماه پیش با آزادی او با قرار وثیقه موافقت شد، بار اول گفتند که ۶۰ میلیون اما دوباره گفتند که ۱۰۰ میلیون باید وثیقه گذاشته شود ما هم تهیه کردیم با این وجود هنوز او را آزاد نکردند.» زهره رضایی با اظهار اینکه علیرغم تلاش های وکیلش اما هنوز او موفق به دسترسی و خواندن پرونده همسرش نشده است، گفت: « فقط می خواهم که زودتر تکلیف پرونده همسرم روشن شود و آزاد و به خانواده اش برگردد. انتظار دارم که همان طور که رضا شهابی حتی در زمانی که دیگر از کار اخراج شده بود اما از حقوق هم صنف های خود دفاع می کرد حالا آنها هم از او و وضعیتش دفاع کنند و پشتش را خالی نگذارند.»در حالی هفت ماه از بازداشت این زندانی می گذرد که او تنها نان آور خانواده بوده است، آنها مستاجر هستند و در این مدت و درنبود او دوستانش به خانواده از لحاظ مالی کمک کرده اند.درحال حاضر به غیر از رضا شهابی، منصور اسانلو و سعید ابوترابیان از دیگر فعالان کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در بند هستند.کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران شدیدا نگران وضیت وخیم شهابی میباشد و مقامات ایرانی را مسئول سلامتی وی میداند.
كارگران اصفهاني تا 6 ماه حقوق طلب ‌دارند
بازهم مورد دیگری از چگونگی بقدرت رسیدن ومحرومان و کارگران در رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی که دارای دولت مدعی اصول گرا و ساده زیست عاشق به خدمت به مردم ایران می باشددکه این عشق خدمت گزاری به کار گران زحمت کش این چنین ارائه و نشان داده شده است؟
دبيراجرايي خانه كارگر استان اصفهان ‌مي‌گويد: درحال حاضر بيشتر كارگران اصفهاني بابت حقوق قانوني خود از يك تا شش ماه طلبكارهستند. اصغربرشان درگفت‌وگوبا خبرنگارايلنا گفت: در عموم واحدهاي توليدي صنعتي به دليل آنچه كه كمبود نقدينگي و مشكل فروش ناميده مي‌شود كارگران ازكارفرمايان بابت حقوق و مزاياي قانوني خود طلب‌دارند. وي با بيان اينكه دربرخي موارد كارفرمايان مطالبات كارگران خود را بصورت قسطي و تدريجي پرداخت مي‌كنند، گفت: نبود امنيت شغلي باعث شده است تا كارگران تا حد ممكن درمقابل تاخيرايجاد شده سكوت كنند. به گفته برشان تاكنون در برخي موارد اين كارگران كه بيشتر قراردادي هستند تنها با مراجعه حضوري به استانداري و ادارات كار و تامين اجتماعي نسبت به دريافت مطالبات خود اقدام كرده‌اند. اين فعال كارگري با بيان اينكه در برخي از موارد كارفرما با وجود فروش محصولات و فعاليت خط توليد از پرداخت مطالبات كارگران خود داري مي‌كند؛ گفت: در اين شرايط به دليل نبود امنيت شغلي كمتر كارگري حاضر به پيگري حقوقي براي وصول مطالبات معوقه خود است.
"زندانیان حوادث انتخابات مفسد فی الارض هستند"
مفهوم ادعای آزاد ترین کشور جهان بودن یعنی همین که رقیب مغلوب که با طرح کودتای پاسداران حذف شد . اما چون تسلیم کودتاگران نشد و اعتراض به تقلبات کرد . اکنون پاداش شان بدلیل حضور و تنور گرم کردن نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد 88 اینگونه با مجازات اتهام مفسد فی الارض داده شده است .
آخرین نیوز: عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با تأكيد بر اينكه زندانيان فتنه 88، از جرم سياسي عبور و مفسد في‌الارض هستند، گفت: اقدامات زندانيان فتنه 88 اصلاً ربطي به جرم سياسي ندارد.به گزارش فارس موسي غضنفرآبادي، نماينده مردم بم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه 16 تن از زندانيان فتنه 88 به هاشمي رفسنجاني در تعريف جرم سياسي، اظهارداشت: حتي اگر جرم سياسي هم تعريف شود اين افراد نمي‌توانند تحت پوشش جرم سياسي از ارتكا به جناياتي كه انجام داده‌اند، خارج و تبرئه شوند.عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با تأكيد بر اينكه اقدامات فتنه‌گران سال گذشته در قالب يك بحران خود را بروز و نشان داد، يادآورشد: افرادي كه اين اقدامات را ايجاد و دشمنان با حمايت مالي آنها را سازماندهي مي‌كردند، مجازات قانوني اين‌ها روشن بوده و جزو جرائم سياسي به شمار نمي‌روند.وي با بيان اينكه اقدامات محاربانه فتنه‌گران بسيار صريح، شفاف و روشن است، خاطر‌نشان‌كرد: اين افراد طبق قانون مجازات اسلامي و موازين شرعي مجرم هستند و بايد به مجازات قانوني خود برسند و آنهايي هم كه مجازات شده‌اند، براي ديگران عبرت باشند.
درخواست فرزند سحرخیز از سازمان پزشکان بدون مرز برای رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار
آخر چگونه رژیم جنایتکار ضد بشری قرون و سطائی با مهره های سابق وابسته به رقیب مغلوب حذف شده این چنین برخورد وحشیانه ی ضد انسانی در سیاه چال هایش می کند . می تواند مشروعت داشته و مردمی باشد و دلسوز مردم عراق و فلسطین و لبنان و افغانستان باشد که بطور سیستتماتیک در امور داخلی شان مداخله گری می کند وست به اقدامات تروریستی و ناامنی و بی ثباتی می زند؟
بدنبال وخامت حال عیسی سحرخیز فرزندش با درخواست از سازمانهای جهانی برای نجات زندانیان بیمار، اظهار داشت که من و خانواده ام نگران حال پدرم هستیم و هر اتفاقی برای پدرم رخ دهد مسئولیتش با مسئولان جمهوری اسلامی است.عیسی سحر خیز به علت تنگی نفس و افزایش شدید فشار خون از ۱۱ به . ۱۹ به بهداری زندان اوین منتقل و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت . بنا به این گزارش ضربان قلب وی نیز به ۴۵ رسیده که تا زمان ارسال این گزارش پزشکان در بهداری کاری نتوانسته اند انجام دهند و اعلام کرده‌اند برای ادامه درمان، سحر خیز باید به بیمارستان منتقل شود.مهدی سحر خیز فرزند این روزنامه نگار دربند در گفتگو با خبرنگار تحول سبز با اعلام این خبر گفت:با اینکه پزشک پدرم دستور جراحی وی را در بیمارستان داده بود ولی باز هم مسئولین سر باز زدند و وی را در داخل زندان عمل کردند.مهدی سحرخیز در ادامه از سازمان پزشکان بدون مرز به عنوان ارگانی مستقل و غیر سیاسی خواست تا به وضعیت زندانیان بیمار سیاسی ایران از جمله پدرش، ابراهیم یزدی، نسرین ستوده، هنگامه شهیدی، مهدی محمودیان و.. بپردازند و می خواهیم به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی زندانیان سیاسی به‌ ایران فشار آورده و به این کشور بیایند و وضعیت زندانیان سیاسی را پیگیری نمایند.