گزیده خبر های 24 آذر – 89 قسمت - 2
انفجار انتحاری در چابهار / تعداد کشته ها و زخمی ها به بیش از 50 نفر ميرسد
عجب امنیتی در کشور مدعی آزاد و امن ترین کشور جهان وجود دارد که برای اثبات امنیت یا احکام اعدام و قطع اندام و سنگسار صاد ر می شود . یا اینکه بدلیل جنایاتی که حاکمانش مرتکب می شوند . از سوی خانواده های قربانیان این چنین انتقام گرفته می شود؟
ايلنا: دادستان شهر زاهدان از وقوع عمليات "تروريستي" در چابهار خبر داد. محمد مرزيه،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن تائيد اقدام "تروريستي" در شهر چابهار استان سيستان و بلوچستان گفت: اين اقدام تروريستي صبح امروز و در يكي از مراسم‌هاي عزاداري تاسوعاي حسيني به وقوع پيوست.دادستان زاهدان با بيان اين‌كه اين اقدام تروريستي به صورت انتحاري صورت گرفته است، از جزئيات و تعداد شهدا و مجروحان اين حادثه ابراز بي‌اطلاعي كرد.وي ادامه داد كه هنوز عاملان اين اقدام فجيع تروريستي مشخص نشده و گروهي مسئوليت آن را به‌عهده نگرفته است.طبق گزارش‌ هاي رسيده اين انفجار در ساعت 11 و 15 دقيقه و در نزديك مسجد امام حسين به وقوع پيوسته است. طبق گزارش‌هاي تائيد نشده تعداد کشته ها و مجروحان اين حادثه شنيع به 50 تن رسيده است. همچنين خبر مي‌رسد كه يك انفجار در مقابل فرمانداري و يك انفجار به صورت عمليات انتحاري در مجاورت آمبولانس جمعيت هلال احمر روي داد كه بر اثر اين انفجار تعدادي از هم‌وطنانمان زخمي و جان خود را از دست دادند.
هشت نفر ديگر از شهداي چابهار شناسايي شدند.خبرگزاري فارس: هشت تن ديگر از شهداي حادثه تروريستي چابهار شناسايي شدند
اگر آزادی و عدالت به جای تبعیض و خفقان و سرکوب گری وجود می داشت . اگر رشد وتوسعه و آبادانی و پیشرفت به جای بیکاری و فقر و فراوانی مواد مخدر و رشد اعتیاد در این استان محروم بود . آیا بازهم از اینگونه اتفاقات رخ می داد و اینان اینگونه کشته و مجروح می شدند؟
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، هشت تن ديگر از شهداي حادثه تروريستي چابهار شناسايي شدند. اسامي اين شهدا به شرح ذيل است: 1- مسلم آبخزر 2- عبدالله عارفي 3- ابراهيم كيايي 4- عبدالله چراغ مكان 5- صدرا دشتي 6- سعيد گرگي 7 -خالد مباركيان 8- وحيد دستكار اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي شود..
اسامي برخی شهدای حادثه چابهار
http://www.fardanews.com/fa/news/128753
فارس: مدير كل پزشكي قانوني سيستان و بلوچستان گفت: اسامي 22 نفر از شهداي حادثه تروريستي چابهار اعلام شد.فريبرز آيتي فيروزآبادي اسامي شهداي عمليات تروريستي صبح امروز تا كنون در چابهار را به شهر ذيل اعلام كرد:1- نسترن خسروي فرزند جواد2- عزيز اسفندتاج فرزند عبدالرحمن3- گلمحمد فرهمند فرزند باباخان4- رجبعلي بردبار فرزند حسين5- عليرضا خواه‌6- مسلم تاب‌خيز7- منصور مؤذن8- محمد وطن‌خواه9- غلامرضا قاسمي10- غلامرضا ميرزايي11- اكبر كوهكن12- عبدالله آرش13- مسعود منصوري 14- محسن كيخواه‌ فرزند برات15- رضا حسين‌پور صنعتي16- محمد رضايي17- مصطفي كوهكن18- سكينه سندگل به همراه فرزندش سنا پردل19- احمد چهارديواري20- عرفان كتري21- ربابه رستمي
فرماندار چابهار:تعداد كشته‌ها و زخمي‌هاي حادثه تروريستي چابهار 28 تا 50 نفر است.خبرگزاري فارس: فرماندار چابهار گفت: تعداد كشته‌ها و زخمي‌هاي حادثه تروريستي چابهار 28 تا 50 نفر است
چرا گفته نمی شود که ریشه ی اینگونه اقدامات انتقامی چیست؟ همچنین اینگونه اقدامات چه رابطه ای با سرکوب و خفقان و اعدام و فقر و بیکاری در این استان محروم بلوچستان دارد؟
سيدعلي باطني دقايقي پيش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صبح امروز سه عامل تروريستي در چابهار قصد انجام حركت انتحاري داشتند كه يك نفر نزديك فرمانداري با انتحار خود تعدادي از مردم منطقه را شهيد و مجروح كرد. وي افزود: يك نفر ديگر از عاملين قبل از انجام عمليات انتحاري دستگيري شد و ديگري نيز توسط نيروهاي امنيتي به هلاكت رسيد. فرماندار چابهار شمار كشته‌ها و زخمي‌هاي اين حادثه را بين 28 تا 50 نفر عنوان كرد. اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.
عکس / تندباد همراه با گرد و غبار در مشهد
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=25736
در رژیم مدعی آزاد و قدرتمند ترین کشور جهان تهران آلوده ترین هوای ایران را دارد. برای چه در اواخر ماه پائیز شهر مذهبی مشهد که زادگاه ولی وقیح است . باید دچار وضیعتی شده باشد؟
حكم قطع دست دو سارق در زندان مركزي شيراز اجرا شد
اینهم یک نمونه ی دیگر از امنیت شهر وندان ایران و سهم داده شده به محرومان از قدرت بر اساس وعده ای که خمینی شیاد به مستضعفان و پا بر هنگان اوایل انقلاب داده بود و گفت که حکومت آینده از اینان خواهد بود. راستی در 32 سال گذشته حکومت ننگین آخوند ها و پاسداران و شرکای غارتگرشان مگر به جز اینگونه بطور روزانه اخبار مرگ و میر و اعدام مخابره کردن خبر دیگری هم وجود داشته که به نفع مردم ایران به خصوص محرومان مخابره و با زتاب داده شده باشد؟
خبرگزاری هرانا - حكم قطع دست دو سارق در زندان مركزي شيراز اجرا و برای یک راننده تانکر به اتهام قاچاق مواد مخدر حکم اعدام صادر شد.به گزارش کیهان، سارقان چندي پيش به اتهام سرقت هاي متعدد دستگير و پس از محاكمه به علت داشتن سوابق متعدد به قطع دست محكوم شدند.اين حكم كه در مراجع قضايي صالحه مورد تاييد قرار گرفته بود در محوطه زندان مركزي شيراز به اجرا درآمد و دست اين سارقان مطابق دستورات ديني قطع شد.همچنین راننده يک تانكر به اتهام قاچاق مواد مخدر در دادگاه انقلاب اسلامي شيراز به اعدام محكوم شد.
دیدار مشایی با حافظ منافع آمریکا در تهران
http://www.fardanews.com/fa/news/128716
این دیدار که جزو مسئولیت های وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه است که رحیم مشائی دنبال کرده است که گذشته از پیام دادن غیر مستقیم به آمریکا از طریق واسطه می باشد . از طرف دیگر مشخص است که چرا منوچهر متکی عزل شد ؟ همچنین دهان کجی کردن آشکار به ولی وقیح حامی منو چهر متکی است که مخالف رحیم مشائی است . همینطور تو پوزی کردن سر بازجو حسین شریعتمداری است که در نکته ی خود در دروغ نامه ی کیهان انتقاد به اقدام بر کناری منوچهر متکی پاسدار گماشته احمدی نژاد و رحیم مشائی کرده است.
اسفندیار رحیم مشایی، عصر روز سه‌شنبه با سفیر سوئیس در جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. سوئیس، حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در جمهوری اسلامی ایران پس از قطع روابط دو کشور پس از انقلاب اسلامی است
توکلی : شیوه برکناری متکی این پیام را به کشورهای خارجی ميدهد که عقلانیت در کشور حاکم نیست
مگر جایگاه وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم قرون وسطائی در 32 سال گذشته مدافع اقدامات و اهداف تروریستی و آدم ربائی و زد وبند پشت پرده با سیاست باج دادن و ربودن و گروگان گیری سخیف نبوده است. چونکه یا مأموریتش پیگیری و تعقیب مخالفین و ترور کردن شان در برون مرز بوده است . یا وظیفه ی اجرای پیگیری سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه و دشمنی کردن با صلح خاورمیانه و جنگ افروزی بوده است که همراه با تلاش برای هموار کردن خرید تسلحیات و ابزار و وسائل قاچاقی مرتبط به تأسیسات پروژه ی هسته ای و دستیابی به سلاح هسته ای بوده است که اکنون چون در ادامه ی رشد اختلافات و رقابت میان باندهای مافیائی کودتاگر غالب این چنین عریان شده است . همینطور نشان بارز از شکاف عمیق تضاد و اختلاف میان پاسدار گماشته احمدی نژاد با ولی وقیح است که حاد شده است . آنگونه که این اختلاف منتهی به بر کناری منوچهر متکی آدم ربا بدستور پاسدار گماشته احمدی نژاد شده است . عجیب است که اکنون احمد توکلی نماینده ی بازار مکاره متوجه شده که این اقدام موجب سخیف شدن جایگاه وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم ضد بشری فاشیستی – مذهبی شده است؟
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه برکناری متکی در حالی که وی در سفر خارجی بوده است گفت: این اقدامات موجب سخیف شدن جایگاه وزارت امور خارجه و به خطر افتادن امنیت شغلی مدیران ارشد می شود.احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به خبر برکناری متکی وزیر امورخارجه کشور در حالی که وی در سفر سنگال بسر می برد گفت: برکناری وزیر امورخارجه بر اساس قانون از اختیارات قانونی رئیس جمهوری است و آقای احمدی نژاد به صورت قانونی حق داشته است این اقدام را انجام دهد.وی در بیان بازتاب بین المللی برکناری متکی با شیوه اخیر گفت: این اقدام این پیام را برای کشورهای خارجی در بر دارد که ثبات ناشی از عقلانیت در کشور حاکم نیست و اراده یک فرد است که حاکمیت می کند و هر وقت هر کاری بخواهد می کند.رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: وقتی آقای صالحی یا فرد دیگری به جای متکی انتخاب شود در گفتگوهای بین المللی نگاه کشورهای خارجی این گونه است که این فرد ممکن است امروز باشد و فردا نباشد.توکلی با انتقاد از اینکه این اقدام در زمان بسیار بدی انجام شد افزود: رئیس جمهور زمانی اقدام به برکناری متکی کرده است که وی به عنوان پیغام بر رئیس جمهور به کشور سنگال رفته است و این بدان معناست که رئیس جمهور برای فردی که پیام خودش را به کشور دیگری برده است احترام قائل نیست و حتی این احترام قائل نبوده است که بگذارم این فرد پس از انجام ماموریتش برگردد و بعد وی را عزل کنم.توکلی گفت: این اقدام همچنین این پیام را به خارج از کشور می دهد که وزیرخارجه ما که اکنون با شما گفتگو می کند آدم بی ثباتی است.وی تاکید کرد: قضاوت کشورها مبنی بر بی ثباتی دستگاه امور خارجه برای جمهوری اسلامی و هر کشوردیگری بد و نامناسب
است
.