روزی نامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 27 آذر ماه سال 1389
نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " بهاي استقلال"
اگر جنگ افروزی و 80 % جمعیت کشور را بر زیر خط فقر اقتصادی بردن، رتبه دار مقام اولی جهان نقض مستمر حقوق بشر و رتبه ی اولی مصرف مواد مخدر جهانی داشتن، مهمتر ر تبه جهانی فرار مغزها و رتبه ی جهانی مرگ و میر جاد ه ها با رشد روز افروز پدیده ی های شوم زنان خیابانی و دختران فراری از خانه ها و کودکان کار خیابانی داشتن با آمار جنایات ضرب و شتم و زندان و شکنجه کردن و شلاق زدن و سنگسار نمودن و تیرباران و اعدام و قطع اندام اگر چنانچه اینگونه اقدامات ضد بشری به منزله ی استقلال می باشد . پس سئوال است که وابستگی یعنی چه و چه معنی و مفهوم و عملکردی دارد؟
بدون آنکه هیچگونه توضیحی داده شود که ریشه ی ناامنی در 32 سال گذشته در استان محروم بلوچستان چه بوده است؟ یا اینکه حد اقل اشاره شود که عامل رشد اقدامات انتحاری و انتقام گیری در این استان چیست ؟ یا حاصل اعمال کدام سیاست یا عملکردی می باشد؟ آنگونه که برای انتقام گرفتن در مراسم مذهبی شیعه اتفاقات انتحاری رخ داده می شود که با تلفات سنگین جانی روبر و می شود. بدتر اینکه چگونه است که یک مسئولی یافت نمی شود تا که بر اساس رابطه ی علت و معلولی پاسخی برای اینگونه اقدامات داشته باشد؟ مگر در 32 سال گذشته از این استان محروم بلوچستان جز خبر در گیری و مرگ و میر و دار زدن و اعدام همراه با فقر و بیکاری گزارش شده است که اکنون بدلیل اقدامات انتحاری روز تاسوعا در چا بهار که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر شده است . سرمقاله نویس فیلش یاد هندوستان کرده و یادش افتاده است که این بهای استقلال است . زیرا که وی این روضه ی استقلال خود را با پیش مقدمه ی خطبه خوابی قبل از روضه اش شروع کرده است و این عملیات انتحاری را نه انتقام جوئی از عملکرد حاکمان ضد بشری که وحشت قدرت‌هاي شيطاني و استعماري و استكباري از رژیم ضد بشری قرون وسطائی دانسته ود ر ادامه ی این چنین تحلیل وارونه و فرافکانه داده است .
"بلاهت دشمنان اسلام در اينست كه درست در روز تاسوعاي حسيني، مزدوران خود را با بمب‌هائي كه به خود بسته‌اند به ميان جمعيت عزاداران حسيني مي‌فرستند و كساني را به خاك و خون مي‌كشانند كه هر قطره خون آنها مردم يك شهر را از توطئه‌ها و فريبكاري‌هاي دشمنان وحدت شيعه و سني آگاه مي‌كند و سرتاسر وجود آنها را پر از نفرت نسبت به عاملان داخلي اين جنايت و اربابان خارجي آنها مي‌نمايد. وجود زنان و مردان و دختران و پسران نوجوان سني در ميان عزاداران حسيني چابهار و در آميختن خون آنان با خون شيعيان در روز تاسوعا و در خيمه عزاي امام حسين عليه السلام، رسوائي بزرگي براي دشمنان و بدخواهان به بار آورد. ترديدي وجود ندارد كه اسلام و نظام جمهوري اسلامي برنده اصلي اين نبرد ناجوانمردانه است. دشمنان ملت ايران، با شعارهاي پرحجم مبارزه با تروريسم اكنون در سراسر جهان به عنوان سردمداران تروريسم شناخته مي‌شوند و مردم ايران و نظام جمهوري اسلامي قربانيان مظلوم و در عين حال پيروز تروريسم هستند. آنچه در چابهار رخ داد و آنچه قبلاً در زاهدان و شهرها و روستاهاي استان سيستان و بلوچستان و كردستان رخ داده و از شيعه و سني قرباني گرفته، بهائي است كه ما براي استقلال ايران مي‌پردازيم. خون‌هائي كه در جريان اصل انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و خيانت منافقين و گروهك‌هاي تروريستي داديم نيز بهاي استقلال اين كشور بود و البته استقلال، چنين بهاي سنگيني را طلب مي‌كند"
اکنون پرسش است که استقلال یعنی چه؟ آیا 32 سال چوب حراج بر منابع و ذخایر و سرمایه های طبیعی کشور زدن و 8 سال جنگ خانمان باندازانه ی ایران و عراق برپا و آن را ادامه دادن که منجر به حد اقل هزار میلیارد دلار خسارات مالی و اقتصادی کشور شد و میلیون ها ایرانی کشته و مجروح و بی خانمان و آواره برای گذاشت و شهرهای کشور ویران شدند تا که از یک سو این جنگ ویرانگر موهبت الهی نا میده شود. از طرف دیگر منتهی به شکست و سرکشی جام زهر گردد . همچنین برای پیشبرد اهداف هسته ای به کشور های ریز و درشت منطقه و جهان باج های کلان اقتصاد و نفتی و گازی دادن که همراه با وام و هدایا به سازمان و جریانا ت تروریستی در منطقه بوده است . زیرا که مکمل سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران و جنگ افروزی به منطقه به منطقه بوده است . چونکه هدف دشمنی ورزیدن با روند مذاکرات صلح خاومیانه می باشد. همینطور مجموع پیگیری این سیاست آمیخته با افزایش رو به رشد واردات کالا ها نسبت به صادرات بوده که موجب و ورشکستگی اقتصادی داخل کشور شده است و رشد نرخ تورم و گرانی لجام گسیخته همراه با رشد فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی در جامعه که بیداد می کند بخشی دیگری از عملکرد حاکمان ایران یوده است . همچنین 80 % جمعیت کشور را بر زیر خط فقر اقتصادی برده اند و رتبه دار مقام اولی جهان نقض مستمر حقوق بشر و رتبه ی اولی مصرف مواد مخدر جهانی هستند. مهمتر اینکه در کنارر تبه جهانی فرار مغزها رتبه ی بی رقیب یکه تازی جهانی مرگ و میر جاد ه های سراسر کشور را هم دارند به اضافه رشد روز افروز پدیده ی های شوم زنان خیابانی و دختران فراری از خانه ها و کودکان کار خیابانی هم باید که به این لیست آمار جنایات ضرب و شتم و زندان و شکنجه کردن و شلاق زدن و سنگسار نمودن و تیرباران و اعدام و قطع اندام هم بر این بیلان ارائه شده افزوده گردد. اگر چنانچه اینگونه اقدامات ضد بشری به منزله ی استقلال می باشد . پس سئوال است که وابستگی یعنی چه و چه معنی و مفهوم و عملکردی دارد؟
در خاتمه اینکه کشوری می تواند ادعای استقلال کند و از استقلال واقعی داشته بر خور دار باشد که اولاً : رهبران و مسئولانش متکی به مردم باشد و بطور آزادانه از سوی مردمش بر گزیده شده و در خدمت مردم و منافع ملی و حافظ کشور باشند . دوماً : دارای این رهبران و مسئولان کشور تلاش نمایند تا بهترین روابط مسالمت آمیز و نه تحریک و تهدید کننده با کشور های همسایه و منطقه و جهان داشته باشند . تا اینکه قادر باشند از رفع و حل و فصل و بر طرف نمودن هرگونه موانع یا مشکلات داخلی و مرزی و بیرونی خود د ر سایه ی پیگیری و اعمال سیاست مسالمت آمیز ونه جنگ افروزانه بر آیند . در صورتیکه بنیان گذار رژیم ضد بشری با افتخار از جنگ افروزی بعنوان موهت الهی یاد نمود و گفت لاکن تا فتنه در عالم هست جنگ هم هست و افزود راه قدس از کربلا می گذرد . بنابراین با تجربه ی 32 ساله ی عملکرد حاکمان ایران که در دسترس می باشد به آسانی ثابت کرده اند که نه اینکه بر خلاف ادعاهای شان مستقل نبودند ، بلکه شیوه و رفتار عملکردش جنایت و خیانت آمیزی ک نسبت به مردم و کشور ایران روا داشته اند از هر دکیتاتور مستبد خود خواه وابسته بد تر بوده است
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890927/13890927_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 27 آذر ماه سال 1389
بهاي استقلال