روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 4 دی ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " قانون و اخلاق "
" با توجه به چگونگی بر کناری منوچهر متکی، در چنین رژیم ضد بشری صحبت از قانون و اخلاق و معنویت کردن نوعی اهانت به درک و فهم و شعور مردم ایران است که تجربه ی عملی 32 ساله ی وارونه گوئی چنین تئوری یا ادعاهای عوامفریبانه دارد"
اوایل انقلاب که مهندس بازرگان نخست وزیر امام زمانی دولت موقت بود . چون فضای نیم بند دمکراتیک در ایران حاکم بود . چونکه هنوز خفقان و بگیر و به بند و سرکوب و سانسور نهادینه نشده بود . طوریکه سازمان ها انقلابی و احزاب سیاسی فعال بودند و در دفاع از کار گران دست به تحصن زده می زدند . یا اینکه حتی گروگان گیری برای پیشبرد اهداف حق طلبانه ی محرومان و زحمت کشان در کار خانه ها و امثالهم می کردند . آنگونه که مهندس بازرگان مجبور به پاسخگوئی در تلویزیون شد . البته ابتدا ی سخنان خود گفت که تیغ چاقو نه در دست وی که در اختیار دیگران است . از سوی دیگر چون شماره 1100 خمینی دائر شده بود که دجالانه و شیادانه ادعا می شد در دفاع ا ز ملت فلسطین است پول و جواهر آلات مردم جمع آوری می شد . در صورتی که هدف تقویت قدرت مالی برای پیگیری اهداف سیاسی یا فشار برروی دولت دولت موقت و به سقوط کشانیدن آن و قبضه کردن قدرت از سوی خمینی شیاد و پیروانش بود . بهر حال مهندس بازرگان وضعیت دولت و شرایط مالی اش را تشبیه به باز گوئی این مثال ناصر الدین شاه نمود و نقل کرد و گفت که روزی نا صر الدین شاه خطاب به کریم شیره ای گفت که کریم خیلی ناراحت و عصبی ام چیزی بگو تا کمی بخندیم و فضای مان عوض شود. کریم شیره ای به نا صر الدین شاه گفته بود. قربان پول می خواهم . زیاد هم می خواهم و زود هم می خواهم . همچنین مگر کوسه و ریش پهن می شود ؟ یا اینکه عنوان قانون و اخلاق در رژیم ضد بشری همچون جن و بسم الله و داستان گنجشک و منار می باشد. بهر حال سر مقاله نویس پس از روضه ی مبسوط پیرامون قانون و اخلاق خواندن و قلم فرسائی در مورد ارجحیت و ملاحظات قانون و اخلاق کردن، بالاخره به شیوه بر کناری و عزل منوچهر متکی رسیده است و در دفاع از حکومت فاشیستی مذهبی که اینگونه اقدامات عزل کردن بهانه به بیگانگان برای تبلیغ جدائی دین از حکومت می دهد .این چنین در مورد چه دستآورد اخلاق و معنویت رژیم ضد بشری داشته است مقدمه سازی کرده است:
"در رويدادهاي اخير، از عزل وزير خارجه درحالي كه در مأموريت خارجي بود گرفته تا عزل رئيس سازمان جوانان به دليل انتقاد از يكي از كارگزاران دولت و نظاير اينها كه در سالهاي اخير كم نبوده، عده‌اي با تمسك به قانون اساسي اظهارنظر كردند كه اين كارها براساس قانون انجام شده و ايرادي به اين قبيل اقدامات وارد نيست. عده‌اي نيز ضمن پذيرش قانوني بودن اقدامات، اصول اخلاقي را يادآور شدند لكن آنرا به جايگاه اشخاص عزل شده محدود كردند و فراتر از آن نرفتند. در اين ميان، افرادي نيز به ضعف عملكرد افراد معزول در دوران تصدي مسئوليت‌هائي كه به آنها واگذار شده بود اشاره كردند و كنار گذاشتن آنها از آن مسئوليت‌ها را اقدام صوابي دانستند. جلوي لرزان شدن اعتقاد به كارائي نظام حكومتي ديني را چگونه مي‌توان گرفت؟ با تلاش‌هائي كه بدخواهان با استناد به همين عملكردها براي باز گرداندن تز استعماري جدائي دين از سياست به جامعه انقلابي ما بعمل مي‌آورند چه بايد كرد؟ آنهمه زحمت كه امام خميني براي منزوي ساختن تفكر باطل جدائي دين از سياست متحمل شدند را چرا اجازه مي‌دهيم به آساني برباد برود؟ اينها خسارت‌هاي كمي نيستند. براي حفظ ميراث امام خميني ، قبل از هر چيز بايد اخلاق را حفظ كرد. از قانون هم فقط در سايه اخلاق مي‌تواند پاسداري كرد. نظام جمهوري اسلامي و انقلابي كه اين نظام برپايه آن تأسيس شد، اگر براي جهان امروز اخلاق و معنويت نياورده باشد چه آورده است؟ "
در خاتمه اینکه دیگر جای ابهامی باقی نگذاشته است تا که نیاز باشد تحقیق و پژوهش کرد تا متوجه شد آنچه رهبران و مسئولان رژیم ضد بشری از بدو تأسیس این نظام منحوس بربر منش و تاریک اندیش قول داده و عمل کرده اند، بطور دربست وارونه بوده است . زیرا که تجربه ی عملی 32 ساله در دسترس می باشد که نه اسلام و دین که مقولاتی همچون عدالت و مبارزه و آزادی و قانون و اخلاق و جنگ و... بطور کامل ابزاری در خدمت هدف قبضه ی قدرت و چونگی انباشت هر چه بشتر ثروت از سوی حاکمان و حفظ آن بهر بهائی بوده است که همراه با جنگ قدرت و حذف رقبا و منتقدان و مخالفان و دگر اندیشان به بد ترین شیوه ی ضد انسانی بوده است . زیرا که جای معنویت مادیت و جای اقتصاد مال خر است حاکمان و شرکا و آقازاده های شان بطور تخته گاز در پی آن آنگونه دوان بوده اند که منتهی به ور شکستگی اقتصادی داخلی و افزودن روند رو به رشد ضریب چند برابر واردات کالا ها و رایج کردن اقتصاد انگلی و دلالی و واسطه گری نسبت به صادرات شده است که با تحمیل کردن روند لجام گسیخته ی تورم و گرانی و رشد فقر و بیکاری هرچه بیشتر چپاول و غارتگری همسو وهمگام بوده است . بنا براین با بودن ولی وقیح که همکاره که نه تابع قانون نیست ، بلکه به هیچ مرجعی هم پاسخگو نمی باشد چون ما ورای قانون عمل می کند . لذا اکنون که پاسداران هم کودتا کرده و قدرت را قبضه نموده با توجه به چگونگی بر کناری منوچهر متکی در چنین رژیم ضد بشری صحبت از قانون و اخلاق و معنویت کردن نوعی اهانت به درک و فهم و شعور مردم ایران است که تجربه ی عملی 32 ساله ی وارونه گوئی چنین تئوری یا ادعاهای عوامفریبانه دارد.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13891004/13891004_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 4 دی ماه سال 1389
قانون و اخلاق