روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 1 اسفند ماه سال1389

ضرورت تغيير نگرش نسبت به لوايح بودجه

"مقاومت مردم منتهی به شکاف رأس حاکمیت و گسترش رقابت و اختلافات بیشتر درون نهادهای حکومتی مدعی اصول گرائی حامی ولی وقیح شده است . آنگونه که از یک سو فریاد مرگ و اعدام از سوی هر 3 نهاد علیه ی رهبران رقیب مغلوب بلند شده است . از طرف دیگر اختلاف میان رهبران 3 نهاد رژیم کودتائی نا مشروع قرون وسطائی هم مقابل هم آنچنان شده است که دولت نا مشروع با بی بر نامگی اقتصادی و بودجه بندی و از روی عناد و لج بازی لایحه ی بودجه ی سال آینده را که می بایست در بازار مکاره ارزیابی و نقادی وجرح و تعدیل و تصویب شده بود . تازه در ماه پایان سال تصمیم گرفته است تا به بازار مکاره تحویل دهد تا به جای تصویب بودجه ی سالیانه بودجه ماه به ماه تصویب گردد"

کیست که نداند که اقتصاد چه نقشی اساسی در دولت ها دارد؟ مهمتر اینکه مدیریت بر نامه ریزی و بودجه بندی مدون چه ار تباطی با اقتصاد کشور دارد؟ خوب وقتی که اقتصاد کشور آنگونه ورشکسته شده باشد که همچنان رشد چند برابر واردات کالا ها نسبت به صادرات کالا ها رو به افزایش ادامه دارد طوری که موجب شتاب دادن به روند رشد نرخ تور و گرانی لجم گسیخته با فقر اقتصادی شده است که همراه با تعطیل شدن کار خانه ای تولیدی و اخراج روز افزون کار گران و موج بیکاری شان شده است . از سوی دیگر بدلیل منحل نمودن سازمان مدیریت بر نامه ریزی و بودجه بندی دولت که بیش از 5 سال است انجام شده . حال داشته باشید که چه اندازه کمدی و پریشان حالی و هذیانی گوئی می خواهد که سران رژیم ضد بشری کودتائی ایران یکی پس از دیگری ادعا می کنند که سرنخ قیام های منطقه ایران است . زیرا که الهام بخش انقلاب اسلامی 32 سال پیش خمینی شیاد می باشد . در صورتی که پس از کودتای تقلباتی 22 خرداد 88 و به ویژه پس از تظاهرات اعتراضی 25بهمن 89 که ناقوس مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح گفتن معترضان توی خیابان ها طنین انداز شد .برای بار دیگر ثابت شد که ولی وقیح و رژیم پاسداران کودتا گر مشروعیت ندارد . بنابراین در چنین اوضاع نا بسامان وهرج مرجی که حاکم شده است . مشخص است که بودجه سر هم بندی شده ی سال آینده می بایست که از سوی دولت با 3 ما تأخیر به بازار مکاره ای برای بررسی و تصویب ارائه شود . چون که الویت برنامه پیگیری جنگ قدرت با نهادی دیگر از جمله دولت است . همینطور سر دادن فریاد مرگ علیه ی رهبران رقیب مغلوب با در خواست یا صادر کردن حکم اعادم برای شان می باشد. پس بی جهت نیست که سر مقاله نویس در موورد تأخیر ارائه ی لایحه ی بودجه ی سال آینده از سوی دولت به بازار مکاره این چنین شکوه نموده است :


"اين عدم اطمينان و اطلاع، در اقتصادي مانند اقتصاد ايران كه به علت ساختار به شدت بروكراتيك و حجم بالاي دولت در آن، حتي در زماني كه لوايح بودجه سنواتي در زمان مناسب بررسي و تصويب مي‌شد، با مشكلات متعددي به علت بي‌انضباطي‌هاي مالي مواجه بود، اميدواريها را براي اينكه سال 90 از نظر اقتصادي سالي موفق باشد تا حدودي كمرنگ مي‌كند. در شرايط فعلي و با در نظر گرفتن حساسيت‌هايي كه سال آينده به عنوان نخستين سالي كه قرار است، قانون هدفمندي يارانه‌ها در آن به صورت كامل عملياتي شود و سال اول اجراي برنامه دوم سند چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي ايران به حساب مي‌آيد، شايد پرداختن به علل و ريشه‌هاي گرفتاري لايحه بودجه سال 90 به اين تأخير چندان ضرورتي نداشته باشد و گرهي از مشكلات كشور نگشايد"

بدتر اینکه بر خلاف ادعای کاذب مسخره ی پیام نوروزی 2 سال پیش رهبر ولی وقیح که سال را سال رشد شکوفائی اقتصادی و نو آوری نامید . ولی پس از آن نه اینکه اثری از رشد شکوفائی و نو آوری اقتصادی در کار نبوده است ، بلکه ضریب وابستگی دولت به تک محصولی بودن صادرات نفت و وابستگی دولت دولت پروار شده است . آنگونه که بیش از گذشته دولت هزینه نیاز دارد . لذا در این مورد سر مقاله نویس پیرامون چگونگی تأمین بودجه و وابستگی دولت به آن ، چنین توضیح انتقاد آمیز داده است :

"از سوي ديگر، پيش بيني قيمت 80 دلاري هر بشكه نفت در لايحه بودجه سال آينده نشان مي‌دهد كه حركت جدي و چشمگيري در راستاي كاهش سهم و نقش نفت و درآمدهاي نفتي در بودجه و اقتصاد كشور صورت نگرفته است و همچنان شاهد وابستگي اقتصاد كشور به نفت خواهيم بود"

در خاتمه اینکه رژیم ضد بشری کودتائی نا مشروع که 32 سال است بر اساس نیرنگ و دغلکاری و عوامفریبی و بی بر نامگی اقتصادی و بودجه بندی زیر چتردین ابزاری شده با بحران آفرینی و جنگ اقفروزی همراه با سر کوب و خفقان و سانسور و غارت گری به حاکمیت ننگین و ضد مردمی خودش ادامه داده است. معلوم است پس از اینکه پاسداران با طرح دو کودتای انتصاباتی – تقلباتی زیر پوشش انتخابات یا نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری موفق شد تا رقیب را کنار بزند و نظام را یک دست نماید تا که با انحصاری کردن قدرت، هرچه بیشتر انباشت امکان پذیر شود . ولی مشکل اصلی اینجاست که چون برخلاف تصور کودتاگران حذف رقیب و منقبض کردن شرایط و افزایش اختناق و سرکوب و سانسور در جامعه منجر به سکوت مردم معترض و به تبع آن تسلیم کامل رقیب مغلب نشد تا که لبیک گوی ولی وقیح و پاسداران کودتا گر و دولت نشروع شوند . نتیجه این شد که مقاومت مردم منتهی به شکاف رأس حاکمیت و گسترش رقابت و اختلافات بیشتر درون نهادهای حکومتی مدعی اصول گرائی حامی ولی وقیح شده است . آنگونه که اکنون از یک سو فریاد مرگ و اعدام از سوی هر 3 نهاد علیه ی رهبران رقیب مغلوب بلند شده است . از طرف دیگر اختلاف میان رهبران 3 نهاد رژیم کودتائی نا مشروع قرون وسطائی هم مقابل هم آنچنان شده است که دولت نا مشروع با بی بر نامگی اقتصادی و بودجه بندی و از روی عناد و لج بازی لایحه ی بودجه ی سال آینده را که می بایست در بازار مکاره ارزیابی و نقادی وجرح و تعدیل و تصویب شده بود . تازه در ماه پایان سال تصمیم گرفته است تا به بازار مکاره تحویل دهد تا به جای تصویب بودجه ی سالیانه بودجه ماه به ماه تصویب گردد . آیا باز هم این رژیم فاشیستی مذهلبی تروریستی مشروعیت دارد و باید بیش از این بهش فرصت داده شود تا به جنایات و خیانت و غارتگری و چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور ادامه دهد تا تلاش کند با بحرانی کردن بیشترمنطقه روزنه ای برای عبور از بحران برای خودش دست و پا کند و بر تلاش دستیابی به سلاح هسته ای برای تضمین بقای ننگین اش بی افزاید . یا نه اینکه باید تلاش و مبارزه همگانی برای تغییرات دمکراتیک در ایران نمود؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891201/13891201_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 1 اسفند ماه سال1389

ضرورت تغيير نگرش نسبت به لوايح بودجه