گزیده خبر های 25 بهمن – 89 قسمت - 2
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی: به طور قطع 25 درصد دانش‌آموزان سالانه ترک تحصیل می‌کنند
مصطفی اقلیما
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=45076
نیاز نیست تا که ادعا شود مبارزات و قیام های تونس و مصر و منطقه علیه دیکتاتور های ناشی از الگوی مبارزاتی خمینی شیاد و جانشین و پیروان وی در ایران می باشد . یا اینکه ضرورت ندارد که برای برون رفت از منزوی بودن رژیم ضد بشری و نا مشروع در منطقه و جهان با وعده ها و التماس کردن ها رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراهش را به تهران کشانیده شود تا با سیاست خائنانه ی چوب حرا ج زدن بر منابع وتاراج کردن ذخایر کشو باج های بس کلان به ترکیه داده شود و قرار داد های سنگین وطن فروشانه منعقد گردد . بلکه اگر ولی وقیح و کودتا گران حاکم و دولت نامشروع بویی ا زانسانیت برده اند و هنوز ارزنی شرف و انسان دوستی و وطن پرستی دارند ارجحیت دارد تاکه قبل از هر اقدامی به اوضاع فاجعه انگیز آموزش و پرورش کشور رسیدگی شود تا که بدلیل فقر و تورم و بیکاری گریبانگیر خانواده ها شده و مکمل آن شکاف عمیق طبقاتی در جامعه موجب نشودسالیانه 25% دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شوند و به آمار پدیده ی شوم کودکان خیابانی کار به پیوندند و یا معتاد شوند؟
الناز محمدی: همین هفت هشت سال پیش بود که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند یک چهارم بودجه این وزارتخانه صرف دانش‌آموزانی می‌شود که ترک تحصیل می‌کنند. هرچند از آن زمان تا به حال زمان زیادی نگذشته، اما دیگر خیلی وقت است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش ترجیح داده‌اند که در مورد تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل‌کرده که هنوز هم به عنوان یکی از مشکلات این وزارتخانه شناخته می‌شود آماری منتشر نمی‌کنند اما این باعث نشده تا انجمن‌های غیردولتی برای درآوردن و اعلام آمار دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند، تلاش نکنند. چند روز پیش مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران نتایج تحقیقی را اعلام کرد که طی آن مشخص شده در مدارس بیش از 25 درصد از دانش‌آموزان سالیانه تا قبل از رسیدن به مرحله دیپلم از مدارس ترک تحصیل می‌کنند و بنابراین باید گفت که از هرچهار دانش‌آموز، یک نفر ترک تحصیل می‌کند
چهار دانشجوی دانشگاه علامه ممنوع الورود شدند
http://www.fararu.com/vdchxvn-.23nwvdftt2.html
این اقدام تناقض آمیز ارتجاعی جنسیتی جدا سازی دختران و پسران دانشجویان در دانشگاه ها که از سوی عوامل و پادو های رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران اعمال می شود . بوضوح بیان گر ماهیت ارتجاعی و تانقض گویی های رسوای فرصت طلبانه می باشد . چون که از یک سو این چنین با دانشجویان بر خورد می شود و از طرف دیگر از قیام ملت های مصر و تونس حمایت می گردد . در صورتی که دختران و پسران دانشجویان تونسی و مصری در کنار هم و سایر مردم معترض این دو کشور علیه ی دیکتا تور ها فریاد مرگ بر دیکتاتورو با ید برود زدند و مبارزه نموده و می کنند.
این در حالی است که چندی پیش رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از تفکیک جنسیتی تعدادی از کلاس‌های این دانشگاه به زودی و در سال جدید تحصیلی خبر داده و گفته بود: «جدا شدن کلاس‌های دانشجویان دختر و پسر فقط مربوط به کلاس‌های دروس عمومی است که تعداد جمعیت دانشجویانش بیشتر است.» نحوه مدیریت ریاست دانشگاه در طی سال‌های اخیر هموراه مورد اعتراض دانشجویان، اساتید و حتی نمایندگان مجلس بوده است.چندی پیش بود که 75 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای اعتراضی خطاب به وزیر علوم از نحوه مدیریت صدر الدین شریعتی انتقاد کردند
دکتر عبدالله ناصری از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بازداشت شد
این اقدام تلافی جویانه هم به خاطر اطلاعیه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بهزاد نبوی است . هم وحشت از تظاهرات امروز 25 بهمن است . البته نوعی زهر چشم گیری کردن از معترضین هم می باشد که در تظاهرات 25 بهمن حضور نداشته باشند که از سوی پاسداران کودتا گر و رگان های اطلاعاتی و امنیتی دنبال و اعمال می شود.
ندای سبز آزادی: دکتر عبدالله ناصری از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوره اصلاحات بازداشت شد.بر اساس گزارش رسیده به ندای سبز آزادی، دقایقی پیش مامورین امنیتی با حکم دادستان اقدام به تفتیش منزل دکتر عبدالله ناصری از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوره اصلاحات نموده و وی را بازداشت کردند.دکتر ناصری استاد برجسته تاریخ اسلام و از دانشگاهیان فرهیخته و خوش نام است که به اعتدال مشهور است. به گفته دوستان و همکاران ویی ودستگیری این استاد بازنشسته اجباری دانشگاه در شب 25 بهمن ماه نشانگر عدم تعادل روحی اقتدارگرایان و به هم ریختگی کامل آنان است که در صددند عقلای سبز را به بند بکشند و به دست خود شرایط را بحرانی کنند.خانواده ناصری از مشکلات جسمی او از جمله ناراحتی گوارشی اش ابراز نگرانی می کنند و امیدوارند در اقدامی عاقلانه و مدبرانه هرچه زودتر او را در جمع خانواده ببینند.
تماس های تهدید آمیز نیروه های امنیتی ایران با فعالان سیاسی
این سیاست تهدید آمیز که بطور قطع از موضع ترس و وحشت می باشد. زیرا که نگرانی از تکرار صحنه های قیام ملت های تونس و مصر می باشد که از موضع ضف فرار به جلو قدرت نمائی شده است . بهر حال مکمل گزارش خبر قبلی و ترس ناشی از تظاهرات امروز 25 بهمن است.
ندای سبز آزادی: تماس های تهدید آمیز نیروه های امنیتی ایران با فعالان سیاسی برای منع فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی مجازی ، تهدید متهمینی که برایشان احکام تعلیقی صادر شده است.بنا به گزارش های رسیده از شهرهای مختلف ایران ،مامورین امنیتی ایران با تماس های مکرر با فعالین سیاسی آنها را از فعالیت در فیس بوک منع میکنند.به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی؛ بعد از صدور فراخوان 25 بهمن موج جدیدی از بازداشت فعالین سیاسی ایران آغاز شد و همزمان بانزدیک شدن به روز 25 بهمن مامورین امنیتی ایران طی اقدامی هماهنگ اقدام به تماس تلفنی با فعالین سیاسی در شبکه های اجتماعی کرده و فعالیت آنها را جرم دانسته و با تهدید های فراوان مانع از فعالیت آنها شده اند.گفتنی است این فشار بیشتر بر دانشجویان و خصوصا متهمینی که برای آنها طی حوادث پس از انتخابات احکام تعلیقی صادر شده است چشمگیرتر است.
كشته ‌شدن تعدادی از دانشجویان بسیجی
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=44952
رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی و ضد بشری آنگونه در مانده و وحشی و خونخوار شده است که حتی به سیاهی لشکر های حامی خودش هم رحم نمی کند . زیرا که به جز غارتگری و سرکوب و خفقان و سانسور برای حفظ قدرت کهدر 32 سال گذشته شده است . دیگر هیچگونه اقدامی مثبت همچون راه سازی در کشور نکرده است. برای همین است که به جاده های کشورچنین تبدیل مرگ آفرینی شده که فقط سرویس مرگ می دهند و مرگ تولید می کنند.
جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان مركزی كه به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) و شركت در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی‌یاور عازم شهر قم بودند، در مسیر سلفچكان به قم با كامیون تصادف كرده و جان باختند. تعدادی از دانشجویان بسیجی استان مركزی كه برای حضور در گردهمایی دانشجویان مهدی‌یاور عازم قم بودند، در مسیر جان باختند.
امام‌ جمعه ‌مسلح‌ ارومیه‌ در راهپیمایی (عکس) حجه الاسلام غلامرضا حسنی - 22 بهمن 89
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=45063
چگونه است که حمل چاقو بعنوان حربه ی دفاع از خود جرم می باشد . اما یک آخوند کمدی در نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد می توانند بطور مسلح در این نمایش حضور داشته باشد؟ ضمن اینکه سئوال است که مگرادعای پوشالی نمی شود که ایران امن و آزاد تین کشور جهان است . پس اینگونه مسلحانه در جمع تظاهر کنندگان نمایشی ناشی از چه ترس یا ناامنی در جامعه می باشد؟
مخالفت وزارت کشور با درخواست سران فتنه
هيچ مجوزي براي راهپيمايي به بهانه حمايت از مردم مصر صادر نمي شود

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=44942
مشخص نیست وقتی گفته می شود در 22 خرداد 88 کودتای تقلباتی شده است و رئیس جمهور قلابی و دولت نامشروع می باشد . برای چه با اقدامات تناقض آمیز تلاش می شود تا به کودتا گران تقلب کار نا مشروع مشروعیت داده شود . بد تر اینکه از موضع بالا پاسخ تهدید آمیز اتهامی هم در یافت شود؟ اگر چنانچه هدف همبستگی با ملت های قیام کننده ی تونسی و مصری و حمایت از اینان است . اینان که فریاد مرگ بر دیکتاتور و پائین کشیده شدنش سر دادند. چرا به جای در خواست مجوز راه پیمائی کردن با این فریاد مرگ بر دیکتاتور ملت های تونس و مصر برای بر زیر کشیدن دیکتاتور در ایران اعلام همبستگی نمی شود؟
اين درخواست فتنه گران، حركت منافقانه و بازي جديد غرب براي بازگرداندن مشروعيت از دست رفته آنهاست كه ضمن خوراك دادن به رسانه هاي بيگانه و سايتهاي ضد انقلابي مي خواهد پيروزي بزرگ ملت مصر را كه نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران بوده، تحت الشعاع قرار دهد و كمرنگ كند./ اين عناصر به غيرقانوني بودن درخواستشان كاملاً واقف هستند و مي‌دانند كه مجوز اغتشاش دريافت نمي‌كنند.
وزارت کشور: مجوز نمی‌دهیم.سخنگوی حزب کروبی: نیازی به مجوز نداریم
از ابتدا می بایست دچار خوش باوری پوچ نمی شد و چنین سیاستی اتخاذ می شد . برای اینکه هیچ نیاز به در خواست مجوز راهیپیمایی یا مشروعیت دادن به دولت نامشروع و پاسداران کودتا گر و ولی وقیح نبود . چونکه قرار نیست که چاقو دسته ی خودش را ببرد و دیکتاتور موافق دادن مجوز تظاهرات علیه ی خودش شود؟
جرس: در حالی که معاون سیاسی وزارت کشور صراحتا اعلام کرد که برای راهپیمایی ۲۵ بهمن ماه مجوز صادر نمی‌شود، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت که طبق قانون اساسی این راهپیمایی نیازی به مجوز ندارد. به گزارش تغییر، معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور درخواست مجوز راهپیمایی "به بهانه حمایت از مردم مصر" را نتیجه‌ی "اجرای خط القای انگلیس مبنی بر تحت الشعاع قرار دادن پیروزی بزرگ ملت مصر تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران" دانست.مهدی علیخانی‌صدر اعلام کرد: این عناصر به غیرقانونی بودن درخواست‌شان کاملاً واقف هستند و می‌دانند که مجوز اغتشاش دریافت نمی‌کنند.ساعاتی پس از این اعلام، اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی اعلام کرد که اصلا نیازی به مجوز نیست وی که به پرسش خبرنگار رادیو بی‌بی‌سی فارسی پاسخ می‌داد تصریح کرد: بر اساس اصل بیست و هفتم قانون اساسی برای .راهپیمایی نیازی به مجوز نیست و آنان که در خرداد ۸۸ آمدند هم به دعوت یا اجازه کسی نیامده بودندگرامی مقدم افزود: مردم انتظار ندارند که وقتی حاکمیت از جنبش‌های آزادی‌بخش تونس و مصر حمایت کرده است در تناقضی آشکار با مردم خود برخورد کند.پیش از این، اردشیر امیر ارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی نیز اعلام کرده بود که درخواست مجوز، کاری حقوقی بود اما راهپیمایی ۲۵ بهمن برگزار می‌شود و برنامه‌ای برای لغو آن وجود ندارد .وی از حکومت خواسته بود که به وظیفه قانونی‌اش برای حفظ امنیت راهپیمایان عمل کند.
نفاق جديد سران فتنه و خانه عنكبوت
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=44953
اینهم یک نوع فرافکنی و وارونه گوئی کردن با سبک صغر و کبرا چیدن حوزوی - پاسداری که ناشی از وحشت تظاهرات امروز 25 بهمن است که چرا بیانیه ی حضور تظاهرات بمناسبت همبستگی و حمایت از ملت های تونس و مصر داده شده است
شدت نفاق‌ورزي‌شان به حدي است كه نمي‌فهمند مگر دوستان اسرائيلي تا دندان مسلح توانسته‌اند بن علي تونس و نامبارك مصر را كه بيخ گوش آنان بوده و با آنهمه يال و كوپال بر زمين خورده‌اند را حفظ كنند، كه اين مفلوكان بي‌خبر را بتوانند از يأس‌ها، سرخوردگي‌ها و تناقضات رها سازند. /از بس كه دروغ بافته حتي بافته‌هاي خود را نيز باور نمي‌كند و خود را نيز؛ گذشته باسابقه‌اش، روابط و مواضع به حق‌اش و حركت‌هاي صحيح و درست‌اش را نيز تكذيب مي‌كند.منافق خود گويد و خود خندد. از شدت نفاق‌ورزي، ديگر زاويه ديد او نيز تغيير مي‌كند. روز را كه عينيت و حقيقت دارد نمي‌بيند. همه به او تذكر مي‌دهند كه چرا چشمت را بسته‌اي؟ نه، او چشمش بسته نيست. چرا كه چشمش ديگر صدق نمي‌بيند. ساختارش عوض شده. دروغ مي‌بيند، خدعه مي‌زند و فريب مي‌چيند. اين است علت آنكه در آموزه‌هاي‌مان، مراقبت از خود توصيه شده است
جهت اطلاع
عجب اوضاع قاراچمیش و خرت و خری حاکم شده است . زیرا از یک سو سینما گران منتقد به بند و زندان کشیده می شوند . از طرف دیگر فاش شده است که بازیگران و فیلم سازان سینمایی رژیم گذشته به بازی گرفته می شوند وجوایز به اینان اهداء می گردد.
زمينه تشويق فيلم سازان رژيم طاغوت در جشنواره فيلم فجر هم فراهم شد! عصر ايران به نقل از پارس توريسم گزارش داد فيلم كوچه ملي ساخته مهرشاد كارخاني از فيلم‌هاي بخش نوعي نگاه جشنواره در سينما آفريقا به نمايش درآمد. در اين فيلم كه بخش‌هايي از مهمترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ازكارگرداناني چون سهراب شهيد ثالث، مسعود كيميايي، امير نادري، بهرام بيضايي و... نمايش داده شد بخشهايي از فيلمهايي با حضور بهروز وثوقي نيز به نمايش درآمد كه جمعي از تماشاگران حاضر در سالن به تشويق اين بازيگر دوران طاغوت پرداختند. هنوز مشخص نيست چرا در جشنواره فيلم فجر اجازه داده مي‌شود بازيگران دوران طاغوت مطرح شوند.
واقعاً عجب که رژیم فاشیسنتی مذهبی تروریستی توطئه گر طلبکاری که توقع دارد که آزادانه دست بهر جنایت و خینت و اعمال ضد انسانی که می خواهد بزند .حتی همراه با تفتیش عقیده و ضرب و شتم کردن با شکنجه و زندان و متهم و محکوم کردن که توأم با احکام اعدام می باشد . ولی هنوزانتظار دارد که بازهم از سوی متهمان در بند و اعضای خانواده های شان هیچگونه تلاش اقدام افشاگرانه برای آزادی شان نشود؟
*
خانواده بهايياني كه به جرم جاسوسي براي رژيم صهيونيستي و اقدام عليه امنيت ملي در زندان بسر مي‌برند، دست به دامان آمريكا شدند. به گزارش آتي نيوز به نقل از صراط نيوز، تعدادي از بستگان اين افراد روز چهارشنبه با حضور در كميسيون موسوم به آزادي مذهبي از اعضاي اين كميسيون دولتي آمريكا خواستند با بكارگيري كليه امكانات خود براي پيگيري وضعيت بهاييان زنداني و بهبود وضعيت پيروان اين فرقه ضاله در ايران اقدام كند. دولت آمريكا از اين كميسيون براي اعمال فشار به كشورهاي غيرهمراستا با سياستهاي سلطه طلبانه خود استفاده مي‌كند. جامعه بهائي كه توسط استعمار انگليس ساخته شده همواره مورد حمايت انگليس و آمريكا بوده است.