دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 19 بهمن ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " اخوان المسلمين و ايران "

"چون وحشت از سرایت قیام آزادیخواهانه ی کشور های منطقه به خصوص اعتراضات مردم مصر با گرایش دمکراتیک و سکولاریسم به ایران وجود دارد . پس تلاش می شود رنگ و لعاب مذهبی و اسلامی مدل حاکمان تهران به جنبش اعتراضی ملت های کشور های منطقه زده شود"

حاکمان تهران و حامیان قلم بر دست شان در مطبوعات تلاش مستمر و همه جانبه می کنند تاهر طوری شده است از شرایط پیش آمده در مصر فرصت طلبانه سوء استفاده نمایند . بنابراین اکنون قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس برای دو مین بار وارد میدان جنگ روانی تبلیغاتی شده است تا آنگونه جانبدارانه وقایع مصر را تحلیل کند که گویا اخوان المسلمین یک زائده ی رژیم ضد بشری در مصر می باشد که وظیفه و مأموریت مبارزه برای حاکم کردن رژیم اسلامی ارتجاعی و خرافاتی حاکم بر ایران در مصر دارد . لذا ابتداعتراف کرده است که افراد و مشاغل اولیه ی تأسیس کننده ی اخوان المسلمین کسانی بودند که از نزدیکی با روشنفکران دور می جستند . چون نمی خواستند تبدیل به حزب سیاسی شوند و در قدرت شریک گردند . یعنی در ابتدا امیال شان بر خلاف حزب چماقداران جمهوری اسلامی در ایران بوده است که اوایل انقلاب در ایران شکل گرفت تا که هم قدرت را قبضه کند و هم اینکه انحصاری اش نماید . بهر صورت قلم بر دست غیر ایرانی اعضای اولیه ی تأسیس کننده ی اخوان المسلمین مصر را اینگونه معرفی و تشریح نموده است :

"اخوان المسلمين را يك راننده كه در كانال سوئز شاغل بود، باغبان يك شركت، يك درشكه چي بازار، يك صاحب رختشوي خانه، يك نجار محله افرنج، يك آرايشگر خيابان جامع و حسن البنا يك معلم زبان عربي تاسيس كردند. حسن البنا عمداً به سراغ روشنفكران و چهره هاي متنفذ نرفت و به جاي هر نام ديگري براي «جمعيت» خود، «اخوان المسلمين» را برگزيد او نمي خواست يك حزب سياسي به مفهوم رايج آن راه بياندازد و در قدرت شريك گردد..«جمعيت اخوان المسلمين» 10 سال پس از تاسيس و گسترش اعضا، كنفرانس پنجم خود را برگزار كرد. در اين كنفرانس، حسن البنا در سخنراني خود با صراحت اعلام كرد: «مسئله حكومت در اسلام جزء عقايد و اصول و نه امور فقهي و فروع است». او گفت: «اسلام، دين و حكومت» و «قرآن و شمشير است.»"

در ادامه قلم بردست غیر ایرانی پس از بیان تاریخچه شکل گیری اخوان المسلمین مصر به خیز بر داشتن این جریان برای تشکیل حکومت اسلامی در مصر از طریق مبارزه ی مسالمت آمیز پار لمانی اشاره کرده است . تا اینکه توانسته باشد با تحریف گری و گزینه بر داری از گفتگوی کمال الهلباوی با شبکه ی خبر رسانی بی بی سی انگلیس فرصت طلبانه نتیجه گیری کند وی مدافع و مبلیغ سخنان تهدید آمیز ولی و قیح نا مشروع در نماز جمعه بازار تهران بوده و افکارش در مصر را دنبال می کند. در دنباله پس از اشاره به شکل گیری اخوان المسلمین به شیوه ی مبارزات پارلمانی مسالمت آمیز آن اشاره کرده است که چگونه در کسب قدرت در مصر ائتلاف کرد سپس جدا شد . تا جائیکه مقابل عبد الناصر ایستاد. سپس از طریق هم پیمانش جهاد اسلامی انور السادات رئیس جمهور مصر ترور شد . آنگاه این چنین به قدرت گیری اخوان المسلمین در 3 کشور از جمله ترکیه وسودان و حماس در فلسطین و شعبه داشتن در17كشور عربي و 10 كشورغير عرب پرداخته است :

"اخوان المسلمين پس از آن تا امروز بر اين دو منهاج- تلاش براي برپايي حكومت اسلامي و استفاده از ظرفيت هاي قانوني و نه رويه قهرآميز- باقي مانده است. همين دو روز پيش- يكشنبه- «كمال الهلباوي» عضو ارشد اخوان المسلمين به شبكه تلويزيون بي بي سي- با وجود اصرار مجري اين شبكه براي يافتن كلمه اي در نفي مواضع الهي حضرت آيت الله خامنه اي، دامت بركاته، راجع به خيزش مردمي مصر- گفت: «من از امام خامنه اي بخاطر مواضعش راجع به مصر تشكر مي كنم. اين موضعي است كه همه مصري ها بايد از آن قدرداني كنند و من اميدوارم در مصر نيز دولت خوبي مثل دولت ايران و رئيس جمهور شجاعي نظير احمدي نژاد بر سركار بيايد».ناصر با پافشاري بر ناسيوناليسم به جاي اسلام روز به روز از اخوان المسلمين دورتر شد و كار به جايي رسيد كه ناصر جمعيت اخوان رامنحل كرد و رهبران آن را به زندان انداخت و بعضي از آنان از جمله شخصيت متفكر اخوان «سيد قطب» را اعدام كرد. بر اين اساس بايد گفت اخوان المسلمين در دوره 14 ساله رياست جمهوري عبدالناصر بحراني ترين شرايط خود را سپري كرد.. اما سادات به زودي اهداف خود را از جنگ 1973 عيان كرد، او با سفر سه روزه به تل آويو- در سال 1975- به آرمانهاي جمعيت اخوان در مورد آزادسازي قدس و فلسطين خيانت كرد و از اين رو اخوان به شدت با سادات به مخالفت برخاست كه اين مخالفت ها در جريان اجلاس كمپ ديويد به اوج خود رسيد و به بازداشت دست جمعي اعضاي ارشد اخوان و انحلال اين جمعيت انجاميد.4- با ترور سادات توسط يك افسر ارتشي عضو «جهاد اسلامي مصر» و روي كارآمدن حسني مبارك وضعيت اخوان تا حدودي دگرگون شد. مبارك قول داد كه سياست هاي ناصر و سادات در محدود كردن احزاب و كنترل انتخابات را كنار بگذارد. اخوان كه دنبال فرصت بود از اين سياست استقبال كرد و در انتخابات مجلس مشورتي مصر شركت كرد و توانست بيش از يك سوم كرسي هاي مجلس را در سال 1985 بدست آورد و آن را در انتخابات 1990 به 35 درصد برساند اين روند نگراني زيادي را براي دولت سكولار حسني مبارك و غرب به وجود آورد و سبب شد كه مبارك نتايج انتخاباتي آن سال را نپذيرد و به برگزاري انتخاباتي تضمين شده براي حزب خود- دمكراتيك ملي- روي آورد. 5- اخوان المسلمين در سطح بين المللي تاثيرگذارترين جريان سياسي سني مي باشد كه در 17 كشور عربي و 10 كشور غير عرب شعبه دارد و سه دولت اسلامي را در ميان كشورهاي با جمعيت اكثريت سني به وجود آورده است كه هم اكنون در تركيه، فلسطين و سودان در قدرت مي باشند. آنان قبلا در افغانستان دولت برهان الدين رباني را بر سر كار آوردند و سهم مهمي در دولت ماهاتير محمد در مالزي داشتند. اين جمعيت در مجموع نزديكترين رابطه را در ميان كشورها و جمعيت هاي اهل سنت با انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي دارد و از نظر فكري به انديشه هاي انقلاب اسلامي بسيار نزديك است.

بهر حال قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس در پا یان یادداشت روز خود برای اینکه اخوان السلمین را حامی خمینی شیاد و پشتیبان جانشین وی و رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی ایران قلمداد کرده باشد تا بطور غیر مستقیم چنین وانمود کند که گویا اینان رژیم مشابه ی ایران را برای مصر را دنبال می کنند . بنابراین مدعی شده است که در طول دوران 32 سال اخير اخوان المسلمیني ها در هر كجا كه بوده اند از انقلاب اسلامي خمینی شیاد و جانشین وی خامنه اي ولی وقیح نامشروع با صراحت تبليغ كرده اند . چونکه در طول 87 سال حيات اخوان المسلمين از سوی رهبران رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران همواره مورد تكريم احترام رهبران شيعه همچون خمینی شیاد بوده اند. البته اینگونه ادعا کردن و صغرا و کبرا کردن هدف فرصت طلبی از قیام اعتراضی مردم مصر و محتوای مذهبی مدل خمینی شیاد و جانشین و پیروانش است . همینطور هدف دیگر خنثی کردن گزارشات خبری از وقایع مصر از سوی رسانه های خبری انگليسي ها، آمريكايي ها و رژيم سعودي ها می باشد. برای اینکه ادعا کرده که اینان تلاش زيادي كرده ا ند تا با توهم پراكني از يك سو چهره اخوان المسلمين و خيزش اخير مصر را در نزد افكار عمومي ايرانيان مخدوش کنند و از سوي ديگر چهره رهبران رژیم ضد بشری ايران را نزد مردم مصر تخریب نمایند تا كه مانع از فرصت طلبی تبلیغاتی مواضع تحریف شده ی اخوان از اظهارات «كمال الهلباوي» با بی بی سی شوند که ادعا شده حمایت از مواضع صريح خامنه اي ولی وقیح در نماز جمعه ی تهران است که علیه ی رئیس جمهور مصر و مداخله گری در امور داخلی مصر ایراد کرد .

در خاتمه اینکه اینگونه ادعای مضحک و وارونه کردن که کوشش شده است تا که تفهیم شود که مردم مصر شناخت از ماهیت و عملکرد رژیم فاشیستی مذهبی تر و ریستی حاکم بر ایران ندارند و نمی دانند که خمینی شیاد چگونه پس از ترور انورا لسادات رئیس جمهور مصر ذوق زدههورابرای قاتل وی خالد استانبولی کشید و با آویزان کردنش تصویرش بر دیوار ها در ایران در تهران خیابان به نامش کرد . یا اینکه در 32 سال گذشته بدلیل اینکه مصر قرار داد صلح با اسرائیل امضاء نمود. چگونه با اشک تمسساح ریختن بر ای مردم فلسطین رهبران مصر خائن نامیده شد و زیر چتر دفاع تاکتیکی از فلسطین از پشت به جنبش آزادیبخش فلسطین خنجر زده شده است . همینطور مردم مصر فراموش کرده اند که چگونه خمینی شیاد و پاسداران با اصرار ادامه ی 7 سال جنگ اضافی با عراق بستر ساز اشغال نظامی عراق و جولانگاه پاسداران شد . از سوی دیگر با سقوط حکومت سکولار عراق حامی حق و حقوق مردم فلسطین یک نخست وزیر دست نشانده ی حاکمان تهران و پاسداران در عراق جایش را گرفت . ضمن اینکه حماس و جهاد اسلامی حامی رژیم ضد بشری نامشروع در فلسطین مقابل ساف گرفته است. حال برای چه زور زده می شود تا که بطور تبلیغی و تاکتیکی و ابزاری از اخوان امسلمن با تعریف و تمجید حمایت شود تا که قیام مردم مصر مذهبی متمایل به انقلاب اسلامی خمینی شیاد و جانشین نا مشروع وی ولی وقیح جا زده شود . زیرا که هدف است تا حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران تلاش کنند تا از این نمد قیام مصر کلاهی برای خود بسازند به امید آنکه روزنه ای برای شان باز شود تا عبور از بحران های تحریم و هسته ای هموار گردد . البته وحشت از سرایت قیام آزادیخواهانه ی کشور های منطقه با گرایش دمکراتیک و سکولاریسم به ایران بسیار زیاد است . برای همن تلاش می شود رنگ و لعاب مذهبی و اسلامی مدل حاکمان تهران به جنبش اعتراضی کشور های منطقه زده شود.

هوشنگ بهداد

دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 19 بهمن ماه سال 1389

اخوان المسلمين و ايران (يادداشت روز)