روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 25 بهمن ماه سال1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " انقلاب مصر و موانع راه"
سر مقاله نوس قلمش نمی چرخد تا اذعان کند اوضاع داخل ایران چگونه است؟ یا اشاره کند مردم معترض ایران چه
می خواهند ؟ یا امروز در ایران چه خبر است؟ چرا مجوز حضور به مردم ایران در صحنه داده نمی شود تا که معترضان ایرانی با قیام کنند گان ملت های تونس و مصر اعلام همبستگی کنند وهمان فریاد وشعار و خواست و مطالبات شان را در ایران فریاد بزنند؟
اعتراف سرمقاله نویس به خنثی شدن توطئه ی کیسه ی گشادی که حاکمان تهران برای قیام مردم مصر دوخته بودند . آنگونه که تلاش می شد تااین گونه وانمود شود. مردم مصر با قیام خود می خواهند حکومت اسلامی مشابه ایران در مصر تشکیل دهند. غافل ا ز آنکه اکنون در فیس بوک به نقل از آفتاب نیوز گزارش داده شت به خاطر حضور رئیس جمهور ترکیه در تهران رژیم ضدبشری مجبور شده است مجوز راهپیمائی دهد . مشخص نیست که اگر چنانچه این خبر واقعیت داشته باشد . چگونه حضور سیل وار مردم در صحنه ی تظاهرات با فریاد مرگ بر دیکتاتورسرازیر خواهندشد .آنگاه معلومنیست که عاقبت وضعیت رژیم متزلزل آسیب پذیر چگونه خواهد شد؟ بهر حال عجیب است که رطب خورده کی منع رطب کند . یعنی اینکه گر در ایران کودتای پاسداری شود و معترضان را بطور وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دهد و با سرکوب خفقان و حکومت نظامی تحمیل نماید و زندان ها را ا نباشته از معترضان ناراضی کند و با شکنجه و قتل و تجاوز دست به اعتراف گیری بزند . سپس بیدادگاه نمایشی تلویزیونی تشکیل دهد تا که بطور کیلوئی و صلواتی احکام سنگین زندان و اعدام برای باز داشت شدگان معترض صادر کند . اینگونه اقدامات و اعمال سبعانه و ضد بشری انقلابی می باشد. زیرا که علیه ی ضد انقلاب و عوامل نفوذی و جاسوس و گول خوردگ ان دشمن بیگانه اعمل شده است . ولی اگر چنانچه در مصر قدرت و زمام امور کشور بطور موقت 6 ماهه در اختیار شورای عالی نیروهای مسلح قرار گیرد تا شرایط انتخابات فراهم شود . این عمل اقدامی مذموم و آمریکائی و صهیونیستی و ضد مردمی می باشد. مگر کوسه و ریش پهن و یک بام و دو هوا می شود؟ زیرا که سر مقاله نویس با بیانیه های ارتش مصر و قبضه ی قدرت 6 ماهه تا بر گزاری انتخابات نتیجه گیری کرده است که نظاميان مصري قصد دارند تا مصر را به راهي ببرند كه در عين حال كه ديكتاتور ساقط شده است ولی ديكتاتوري همچنان در مصر برقرار باشد. و شعار اساسي مردم معترض كه در تظاهرات 18 روزه خود همواره فرياد بر مي‌آوردند مرگ بر دیکتاتور به نتيجه نهائي نرسد و قيام مردم ابتر بماند. برای اینکه اسرائیل و آمريكا از نخستين روزهاي قيام مردم مصر كه سقوط حسني مبارك ديكتاتور اين كشور را قطعي مي‌نمود به شدت از رويدادهاي اين كشور نگران بود ند . زيرا هرگونه تغييري در مصر بيشترين زيان‌ها را متوجه سرائیل می کند.
در ادامه سر مقاله نویس به بيانيه اخير ارتش مصر اشاره کرده است كه تأكيد مي‌كند قاهره به تمامي توافق نامه‌هاي بين‌المللي از جمله كمپ ديويد پايبند است تا که سران رژيم اسرائیل را از اين نگراني و كابوس رهاند . آنگاه با نماینده و سخنگوی مردم مصر و خواست های شان شدن افزوده است که اين رويدادها با خواست مردم مصر كاملاً در تضاد است . زیرا كه در تظاهرات ميليوني 18 روزه خود خواستار سقوط رژيم ديكتاتوري حسني مبارك شدند . از سوی دیگر اعتراف کرده است که متأسفانه احزاب مصر يا از بينش كافي براي درك شرايط حساس اين مرحله از تاريخ كشورشان برخوردار نيستند . يا در چنبره سازش‌هاي پشت پرده با آمريكا گرفتار شدند. همچون حزب اخوان المسلمين مصر با آب پاک بر روی دستان حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی ایران ریختن بقول سر مقاله نویس ديروز در ميان شگفتي ناظران بين‌المللي اعلام كرد به توافق سازش با اسرائیل پاي بند است. اما ولی سر مقاله نویس برای اینکه بیشتر مغبون شدن سران رژیم ضد بشری از اوضاع مصر را نمایش داده باشد . فاش ساخته است که ائتلاف جوانان مصر نيز كه سازماندهي تظاهرات ضد ديكتاتوري ميدان التحرير قاهره را برعهده داشتند هنوز مخالفتي با مواضع سازشكارانه شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر ابراز نكرده و فقط اين مواضع را ناكافي دانسته است. بالاخره سرمقاله نویس از روی ناا میدی که چرا اوضاع مصر طبق خواست و امیال حاکمان تهران پیش نمی رود اذعان کرده است که به نظر مي‌رسد كشور مصر روزهاي حساسي را پيش روی دارد، روزهائي كه تحولات آن سرنوشت اين كشور را رقم خواهد زد. و افزوده اين تحولات اگر با هوشياري رهبران سياسي و ديني مصر هدايت شود مي‌تواند به ريشه كن شدن ديكتاتوري منجر گردد ولي اگر به درستي رهبري نشود چه بسا ديكتاتوري باقي بماند و آنچه تغيير مي‌كند فقط نام ديكتاتور باشد. در نهایت سرمقاله نویس مجبور شده است که بیشتر بالا آورد و با تناقض گوئی کردن چشم به حرکت جوانان مصری بدوزد به امید آنکه در اثر مقاومت و ادامه ی تظاهرات تا در راستای اهداف خاص حاکمان تهران حرکت نمایند. اما اعتراف نموده که گرچه مواضع نظاميان موانعي را بر سر راه انقلاب مصر پديد آورده است . اما در عين حال، تحولات مصر و روحيه انقلابي مردم معترض كه هنوز صحنه را ترك نكرده‌اند سد بزرگي بر سر راه تحقق خواسته‌هاي آمريكا و رژيم اسرائیل است و شرايط انقلابي منطقه اجازه نخواهد داد مصر بار ديگر به شرايط زمان حسني مبارك برگردد. در خاتمه اینکه فراموش نشود که هر گز این سر مقاله نوس قلمش نمی چرخد تا اذعان کند اوضاع داخل ایران چگونه است؟ یا اشاره کند مردم معترض ایران چه می خواهند . یا امروز در ایران چه خبر است؟ چرا مجوز حضور به مردم ایران در صحنه داده نمی شود تا که معترضان ایرانی با قیام کنند گان ملت های تونس و مصر اعلام همبستگی کنند وهمان فریاد وشعار و خواست و مطالبات شان را در ایران فریاد بزنند؟ بهر صورت با اینگونه وارونه و تناقض گوئی کردن ها قرار است که چه کسانی گول بخورند وتا کی و کجا می تواند ادامه یابد؟
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13891125/13891125_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه یحکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 25 بهمن ماه سال1389
انقلاب مصر و موانع راه