دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 3 اسفند ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " راز عصبانيت "

" از موضع ضد آمریکیی اعتراف آشکار به سیاست مداخله گری در امور داخلی عربستان و بحران و تلاش برای ناامن کردن شان شده است "

مدعی قلم بر دست از موضع فرار به جلو فرافکنی کرده است . چونکه با نا دیده گرفتن فضای ارعاب و وحشت و سرکوب و سانسور تحمیل شده در ایران، در عوض از سیستم انحصار گرا و فوق العاده سانسور چیان آمریکا سخن گفته است . زیرا که مدعی شده تغییر و تحولات منطقه که علیه دیکتاتور های وابسته به آمریکا می باشدموجب شده تا ضربه شدید به منافع آمریکا وارد شود . پس بدلیل نا آرام شدن منطقه رسانه های غربی به خصوص آمریکا مجبور به پخش اخبار سانسور شده ی وقایع منطقه شده اند تا نشان داده شود اوضاع خاور میانه زیر کنترل است و شرایط همچنان همچون گذشته حفظ می شود . در ادامه قلم بر دست یادداشت روز نویس افزوده که دولت آمريكا در مخمصه اي سخت گرفتار شده است. چونکه آمريكايي ها هرگز باور نمي كردند تا که قادر به پيش بيني چنین تحولاتی با شدت بحرانی در خاورميانه باشند که اينگونه اوضاع و احوال از كنترل خارج شود. آنگاه مدعی قلم بر دست برای پوشاندن فریاد معترضین 25 بهمن در خیابان ها که مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و مبارک ، بن علی ، نوبت توست سیدعلی زدند ، با پاک کردن صورت مسأله این چنین محور مشکل آمریکایی ها در منطقه تحلیل داده وادعا کرده است:

"مشكل آمريكايي ها اين نيست كه نتوانستند «زمان جرقه» را پيش بيني كنند، بلكه مشكل اين است كه آنها حتي قادر به ديدن آتشي چنين مهيب كه زبانه هاي آن تا آستانه كاخ سفيد سرك مي كشد هم نيستند. در واقع مسئله اساسي تر از آن چيزي است كه در سخنراني هاي هيستريك خانم كلينتون و بيانيه هاي زرد آقاي اوباما ديده مي شود. تنها چيزي كه در اين اظهارنظرها نمي توان ديد واقعيت است و تا زماني كه اين واقعيت چنان كه هست ديده نشود نمي توان دريافت كه چرا آمريكايي ها اينگونه دستپاچه و عصباني هستند و براي جمع كردن اوضاع منطقه به تكاپو افتاده اند. اين يادداشت كمي به پس پشت اين واقعيت بزرگ خواهد پرداخت.. مشكل آمريكايي ها اين نيست كه نتوانستند «زمان جرقه» را پيش بيني كنند، بلكه مشكل اين است كه آنها حتي قادر به ديدن آتشي چنين مهيب كه زبانه هاي آن تا آستانه كاخ سفيد سرك مي كشد هم نيستند. در واقع مسئله اساسي تر از آن چيزي است كه در سخنراني هاي هيستريك خانم كلينتون و بيانيه هاي زرد آقاي اوباما ديده مي شود. تنها چيزي كه در اين اظهارنظرها نمي توان ديد واقعيت است و تا زماني كه اين واقعيت چنان كه هست ديده نشود نمي توان دريافت كه چرا آمريكايي ها اينگونه دستپاچه و عصباني هستند و براي جمع كردن اوضاع منطقه به تكاپو افتاده اند. اين يادداشت كمي به پس پشت اين واقعيت بزرگ خواهد پرداخت."

قلم بر دست یادداشت روز نویس پس از بررسی مصر و تونس و آسیب رسانی به سیاست آمریکا در منطقه در ادامه به موقعیت لرزان عربستان اشاره کرده و و نقش مهم این کشور در زمینه ی نفت و از فروش قرار داد های هنگفت تسلیحاتی آمریکا به این کشور یادنموده است. البته لو داده است که چگونه رژیم ضد بشری کودتایی نا مشروع شاکی از نقش تأثیر گذاری عربستان در دو کشور روسیه و چین پیرامون تحریم ها شده است. به خصوص اینکه شامل عدم فر وش یا منصرف كردن روسيه از فروش سامانه هاي دفاع موشكي اس-300 به ايران از سوی عربستان و نقش حياتي در كشاندن چين به سوی تحريم ها علیه رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ا يران ایفا كرده است . آنگاه به سراغ بحرین رفته که اکثریت جمعیت آن شیعه است و روزی نامه ی جمهوری اسلامی مدتی قبل از تحولات منطقه رخ دهد . با رله کردن یک خبر جنجالی کلید شروع آشوب در بحرین را همان موقع زد که چگونه حاکمان تهران طرح برای آشوب و نا آرامی در این کشور دارند . بهر حال قلم بر دست یادداشت روز نویس نقش بحرین راعربستان کوچک برای آمریکا در منطقه دانسته است و پس از اعتراف مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه به ویژه عربستان و بحرین نتیجه گرفته است که این دو کشور همچون سایر کشورهای منطقه مقابل موج عدالت طلبي، استكبارستيزي و اسلام خواهي قرار گرفته که این موج از مرزهاي آنان درخواهد نورديد . بلاخره عضو حزب الله و قلم بر دست یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان از موضع ضد آمریکایی پیش بینی شرایط بحران ونا آرامی آینده ی منطقه به خصوص اوضاع بحرانی عربستان و بحرین برای آمريكايي ها ترسیم کرده است . طوری که چرا مجبور می شوند تا که از همه امكاناتی كه تا مفت و مجاني در اختيارشان بوده چشم پوشی کنند و محروم شوند. جالب است که مدعی قلم بر دست نا خواسته اینگونه به نقش مداخله گری وبی ثبات و نا آرام کردن منطقه از سوی رژیم ضد بشری کودتایی نا مشروع با اعتراف نموده است که:

"پس از مصر مهم ترين نگراني آمريكايي ها عربستان است كه نقشي حياتي در دو عرصه بسيار كليدي براي آمريكا ايفا مي كند. نخست، اين عربستان است كه با خريدهاي كلان و عموما غير ضروري كمپاني هاي عظيم اسلحه سازي آمريكا را سرپا نگهداشته است. فقط در آخرين مورد از قراردادهاي اعلام شده ميان عربستان و آمريكا، اين كشور بنا دارد در زماني به مدت چند دهه چيزي حدود 120 ميليارد دلار سلاح ازآمريكا بخرد كه اين معامله، بدون شك اوضاع بازار جهاني تسليحات و توليدكنندگان آمريكايي را به طور اساسي دگرگون خواهد كرد و بسياري از كمپاني هايي را كه به دليل «كمبود جنگ» در جهان در حال ورشكسته شدن هستند، نجات مي دهد. عربستان آنقدر مطيع و سر به راه است كه موقع خريد اسلحه ها به اصلي ترين و پيش پا افتاده ترين سوال ممكن يعني اينكه «چطور بايد از اين سلاح ها استفاده كرد»، حتي فكر هم نمي كند. بسياري در آمريكا -و البته در اسراييل- تاكيد مي كنند ايرادي ندارد كه سلاح هايي گران قيمت و فوق العاده پيشرفته به سعودي ها فروخته شود چرا كه اولا بالاخره بايد اين سلاح ها را به كسي فروخت و ارتش آمريكا به دليل كاهش تعهداتش در عراق و افغانستان، ديگر آن مشتري هميشه پاي كار سابق نيست و ثانيا چه بهتر كه اين سلاح ها را سعودي ها بخرند چرا كه همه مي دانند «نمي تواند از آنها استفاده كند»! نشان كاركرد دوم عربستان بدون شك نقشي بي بديل است كه اين كشور در بازار جهاني نفت ايفا مي كند. عربستان است كه ذخيره استراتژيك نفت آمريكا را تضمين مي كند و مهم تر از آن با بالانس كردن بازار جهاني نفت به نفع سياست هاي آمريكا اجازه نمي دهد، قلب تپنده اقتصاد آمريكا يعني «دلار» دچار افت ارزش شود. يك نمونه جالب و عموما گفته نشده اين است كه عربستان نقشي حياتي در كشاندن چين به ورطه تحريم ايران و همچنين منصرف كردن روسيه از فروش سامانه هاي دفاع موشكي اس-300 به ايران بازي كرده است. اكنون عربستان كه اينگونه در مركز راهبرد منطقه اي آمريكا قرار دارد لرزان و هراسان منتظر است كه موج عدالت طلبي، استكبارستيزي و اسلام خواهي كي مرزهاي آن را درخواهد نورديد. شايد بسياري تصور كنند احتمال ناآرامي در عربستان پايين است اما متخصصان راهبردي مي گويند تنها مسئله، مسئله زمان است و خصوصا اگر خبر تمام شدن كار عبدالله سعودي قطعي شود آن وقت هم درون حكومت عربستان و هم در سطح جامعه آن اتفاقاتي حيرت انگيز رخ خواهد داد.پس از عربستان هيچ كشوري در منطقه خليج فارس براي آمريكايي ها مهم تر از بحرين نيست كه حكومت آن در اين روزها تا آستانه سقوط رفته و مسلما عمري بيش از چند ماه نخواهد داشت. بحرين براي آمريكا يك عربستان كوچك است"

در خاتمه اینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس در پایان مدعی شده است که آخرين اطلاعات جمع آوري شده و گزارش هايي كه از سوی برخي از منابع غربي منتشر شده نشان مي دهد که 10 عدد از اين تاسيساتی که در اختیار آمریکا می باشد در اثر تحولات اخير منطقه به شدت ناامن شده و آمريكايي ها بايد به زودي به دنبال جايگزين هايي براي آنها باشند . در ادامه نتیجه گرفته است که به اين ترتيب نه فقط محل استقرار نيروهاي بيگانه در منطقه ناامن شده بلكه اساسا آنچه آمريكايي ها در استراتژي نظامي 2025 خود «حضور در مقياس جهاني» و «تردد برق آسا» ناميده بودند هم زير سوال رفته است . سپس با ترسیم کردن ضعف و آسیب پذیری آمریکا در منطقه از موضع قدرت نمایی کاذب ادعا کرده است که مشخص است که چرا عبور دو رزمناو رژیم ضد بشری و کودتایی نامشروع از كانال سوئز براي استقرار در سوريه اينگونه آمريكايي ها و صهيونيست ها را بر آشفته نموده است. زیرا که آنها خوب مي دانند كه تحولات سياسي منطقه به زودي نقشه نظامي و امنيتي آن را هم تغيير خواهد داد و حركت این دو رزمناوها به سمت مديترانه فقط يك نشانه سمبليك از واقعيت بزرگي است كه بايد در انتظار آن باشند. البته این عضو حزب الله فراموش کرده است که از کجا که مجوز عبور به این دو رزمناو دادن از تنگه سوئز دام نباشد. چونکه اگر این دو رزمناو مورد حمله جنگنده های اسرائیل یا آمریکا قرار گیرند با کدامین پشتوانه قادر به دفاع از خود می باشند؟ بهرصورت مدعی شده است که آنچه حضور نظامي آمريكا در خاورميانه خوانده مي شود 4 ركن اساسي دارد كه همگي در حال فرو ريختن است. چونکه این 4 رکن که شامل : 1- شبكه اي از پايگاه هاي نظامي 2- تبادل اطلاعاتي مستمر با كشورهاي منطقه 3- استفاده از آب هاي سرزميني كشورها 4-حق پرواز در آسمان كشورها. به زودي روزي خواهد رسيد كه آمريكايي ها از همه اين امكانات كه تا به حال مفت و مجاني در اختيارشان بوده محروم خواهند شد . پس دیگر دشوار نیست فهم این واقعیت که چرا آمريكا از سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز رژیم فاشستی مذهبی ايران عصباني است . برای اینکه اکنون متوجه شده است که می بایست براي متوقف كردنش اقدام ضروری نماید ؟

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/891203/2.htm

دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 3 اسفند ماه سال 1389

راز عصبانيت (يادداشت روز)