روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 3 اسفند ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "ما و اين شورانگيزترين دوران" "بر خلاف توصیه ی نقل شده ی خمینی شیاد که تأکید وحدت کلمه بود . اکنون نه اینکه جای وحدت، میان گرگ های هار و باند های مافیایی در حال جنگ قدرت و حذف کردن همدیگروجود دارد ، بلکه بموازات تحولات و تغییر ات منطقه آنچنان موجب وحشت حاکمان رژیم فاشیستی مذ هبی نا مشروع شده است که سخت نگران سرایت این شرایط منطقه به درون جامعه انفجاری ایران هستندکه از یک سو با تمام امکانات سر کوبگرانه بطور وحشیانه به جان مردم معترض و ناراضی افتاده اندکه چرا همچون 25 بهمن و اول اسفند از دیوار ضخیم و چند لایه اختناق عبور کردند و فریاد مرگ بر دیکتاتور ر ا طنین انداز کردند"

سرمقاله نویس با وارونه گویی کردن به دوران طلایی و رؤیایی خممینی و دور ان تروریسم و ارتجاع و بحران به منطقه در 32 سال سفر کرده و به یاد چنین روز هایی افتاده است تا همچون گذشته بتواند باتصویر مار کشی کشیدن مار قالب کند . یعنی بدون توجه به بحران و بن بست کنونی کودتاگران و فریاد اعتراض مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح و مبارک، بن علی ، نوبت توست سیدعلی که در ایران طنین انداز شده ،مدعی شده است که شورانگيزترين دوراني كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رژم ضد بشری نا مشروع و دوران 32 ساله عمر ننگین اش که اکنون پیش آمده تحولات جهاني و منطقه‌اي است که اين روزها و هفته‌ها و ماه هاست در منطقه حاکم شده است . زیرا که از همان زمانی که رژیم شاهنشاهي سقوط نمود خمینی شیاد که با زد و بند های پش پرده با کمک های امداد های غیبی موج سوارانه بر اریکه ی قدرت خزید . خواست وی اين بود تا كه همه‌ي ديكتاتورهاي منطقه و جهان اسلام ساقط شوند و قدرت‌هاي استعماري جهان نيز درهم شکسته شوند اردوگاه كمونيسم و شرق با ادعای شعار نه شرقی نه غربی فقط حکومت اسلامی باید منتهی به افول اتحاد جماهير شوروي سابق شود شوروی که در آغاز دهه ‌ي هفتاد فرو پاشيد. اما اردوگاه غرب كه آمريكا نماينده اقتدار آن است پس از سقوط رقیبش شوروی، اقتدارش بشدت رو به ضعف و انحطاط رفته است . طوریکه اكنون شاهد یم که چگونه سقوط پياپي ديكتاتورهاي منطقه خاورميانه عربي و شمال آفريقا شروع شده است و افزوده که چه چيزی مهمتر از اين بشارت‌ها مي‌تواند شورانگيزتر باشد؟ تازه بدون آنکه اشاره کند که جنگ قدرت در رژیم ضد بشری و وجود دیکتاتور کودتائی در ایران به مرحله ای رسیده است که نه یاران نزدیک خمینی شیاد‌ همچون خاتمی و موسوی و کروبی مرگ نثارشان می شود و خواهان محاکمه و اعدام شان در هر نهاد و کوی و برزنی می شوند ، بلکه توطئه بر کناری رفسنجانی از قدرت طر احی شده است . ولی سر مقاله نویس آرزو کرده است که اي كاش خميني شیاد در ميان باندهای مافیایی در حال جنگ قدرت زنده بود تا خود نظاره گر اين صحنه ها بود و به چشم مي‌ديد که جانشین وی و پاسداران کودتا گر که کلک آقازده اش سید احمد را کند. با پیروان و یاران نزدیک وی چه می کنند؟ البته سر مقاله نویس این مقدمه چینی های وارونه را کرده است تا که پیام دهد که اگر چنانچه اکنون خمینی شیاد نیست ولی توصیه های وی هست که می بایست در این شرایط حساس و خطری دست از جنگ قدرت و حذف نمودن باتوطئه ی علیه ی یاران و پیروان خمینی شیاد بر دارند و این پیام را چنین فرموله کرده است :.

"اگر امام خميني امروز در ميان ما نيست تا اين صحنه‌ها را كه خود وعده آنها را داده بود ببيند، بيانات روشن و توصيه‌هاي آن عبد صالح خدا در ميان ما به يادگار مانده است كه عموم مردم به ويژه روحانيت را به حفاظت از انقلاب اسلامي ايران كه پايگاه جهاني انقلاب‌هاي مردمي و اسلامي است دعوت كرده و از تفرقه و اختلاف پرهيز داده است. امام خميني، با تيزبيني فوق‌العاده خود، تلاش قدرت‌هاي سلطه گر در چنين مواقعي را براي جلوگيري از گسترش انقلاب‌ها پيش بيني كرده و به روحانيت توصيه اكيد نموده‌اند كه با حفظ وحدت و هوشياري در برابر اين توطئه‌ها بايستند و دشمنان را ناكام نمايند. امام، در يكي از پيام‌هاي يوم الله 22 بهمن فرمودند: "عرض من به روحانيت محترم و ائمه جمعه و جماعات آن است كه هميشه آقايان محور وحدت كلمه در مردم بوديد. و چنانچه مي‌دانيد، امروز بيشتر از هر وقت محتاج به وحدت كلمه هستيم. امروز كه دستهاي ناپاك براي تفرقه افكني در فعاليت هستند و‌ از وحدت كلمه ملت خوف دارند، و ممكن است ساده دلان را كه از انقلابهاي جهان بي خبرند تحت تأثير قرار دهند، بهترين قشري كه با اين طبقه تماس دارد شما هستيد كه مي‌توانيد با روشنگري خود آنان را از دست بدخواهان و توطئه گران نجات دهيد؛ و به آنان گوشزد نماييد كه انقلاب را شماها كرديد و خود را از قيد و بند اسارت امريكا و ديگر جهانخواران و از ستمهاي رژيم پهلوي رها كرديد. اكنون اگر به سمپاشيهاي بدخواهان و وسوسه‌هاي وابسته و پيوسته به امريكا و ديگران گوش فرا دهيد و خداي نخواسته در صفوف فشرده شما تفرقه پيدا شود، تمام زحمات طاقت فرسايتان و خونهاي پاك شهدايتان به هدر مي‌رود، و باز اسلام و كشورهاي اسلامي و نسلهاي آينده تان در دست اجانب و دشمنان اسلام و ميهن اسير خواهد شد؛ و اسلام كه به دست تواناي شما تجديد حيات كرد با دست شما سالها و قرنها شكستي جبران ناپذير خواهد خورد، و در نزد خدا و نسل‌هاي آينده محكوم خواهيد شد." اين هشدار مهم و تاريخي را آحاد مردم به ويژه قاطبه روحانيت بايد بسيار جدي بگيرند و مطمئن باشند كه امروز فقط وحدت كلمه است كه مي‌تواند زحمات و تلاش‌ها و فداكاري‌هاي كم نظير مردم ايران براي زايل ساختن رژيم ستم شاهي و دفن نمودن استبداد داخلي و استعمار خارجي را به نتيجه نهائي برساند و مانع بازگشت سلطه جهانخواران و شكست آنها در مصادره انقلاب‌هاي مردمي ملت‌هاي مسلمان خاورميانه عربي و شمال آفريقا شود. امروز كه آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي نگران به خطر افتادن منافع نامشروع خود در منطقه هستند و تلاش مي‌كنند اذهان و افكار را به انحراف بكشانند، اين ما ملت ايران هستيم كه بايد با حفظ وحدت كلمه، آنها را از هر نوع خوراك تبليغاتي محروم نمائيم. آنها به هر وسيله و ابزاري متوسل مي‌شوند تا ايران را كه پايگاه نهضت جهاني اسلام است ناكام و درگير طوفان نشان دهند و به افكار عمومي ملت‌هاي درحال انقلاب القا كنند كه اين راه را نبايد بپيمايند و به وضعيت موجود يعني حاكميت ديكتاتورها تن دهند. امروز اگر ما هوشيار نباشيم و اين توطئه‌ها را خنثي نكنيم، علاوه بر اينكه به انقلاب ملت‌هاي منطقه خيانت مي‌كنيم دستاوردهاي عظيم انقلاب خود را نيز بر باد خواهيم داد"

در ادامه بازهم سر مقاله نویس با نقل قول کردن از خمینی شیاد به دفاع از آن روحانیتی پرداخته است که مورد تهاجم آخوند های متحجر قدرت واقع شده اند. البته وی گرچه بطور مستقیم نام کسی رانبرده است .ولی هدف دفاع از رفسنجانی می باشد که این روز ها از سوی کودتا گران غالب مورد تهاجم همه جانبه واقع شده است. آنگونه که یا باید همگام با کودتاگران حاکم حکم اعدام برای سران رقیب مغلوب صادر نماید . یا اینکه آماده کناره گیری از مقام ریاست مجمع خبر گان آخوندی باشد. بهر حال برای انتقال پیام به مخاطبان به پیام 32 سال پیش خمینی شیاد آویزان شده است که این چنین باید جای اختلاف و حذف کردن همدیگر که جریان مرموز ارتجاعی و خرافی کودتا کرده و قدرت را قبضه کرده که مخالف ولی وقیح هم می باشد دنبال می کند وحدت کلمه حفظ شود :

"امروز، سوم اسفند و بيست و دومين سالگرد انتشار پيام مهم امام خميني معروف به منشور روحانيت است. توجه به اين پيام از جهات مختلف به ويژه در مقطع كنوني ضرورت دارد. يكي از نكات بسيار هوشمندانه و دقيقي كه امام خميني در اين پيام آورده‌اند اينست كه دشمناني كه به جان روحانيت مي‌افتند به سراغ روحانيون غيرانقلابي و بي تفاوت نمي‌روند و دقيقاً آن دسته از روحانيوني را آماج حملات خود قرار مي‌دهند كه به اسلام و انقلاب و كشور خدمت كرده‌اند و براي جامعه مفيد هستند و مخالف سلطه شرق و غرب مي‌باشند.امام خميني، از آنچه به تفصيل در پيام منشور روحانيت مي‌آورند و توطئه‌هاي دشمنان اسلام و انقلاب و كشور براي خارج ساختن روحانيون پاكباخته از صحنه را تشريح مي‌نمايند، اين هشدار را نيز مي‌دهند كه: "نتيجه مي‌گيريم كه اگر روحانيون طرفدار اسلام ناب و انقلاب، دير بجنبند، ابرقدرت‌ها و نوكرانشان مسائل را به نفع خود خاتمه ميدهند." راهكار بي بديل مورد نظر امام خميني براي خنثي كردن توطئه‌ها و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي، حفظ وحدت كلمه است. امروز دست‌هاي مرموزي تلاش مي‌كنند وحدت كلمه را كه رمز پيروزي ملت ايران بود و در شرايط كنوني اين ملت بيش از هر زمان ديگري به آن نياز دارد، از جامعه انقلابي و اسلامي ما بگيرند. صاحبان اين دست‌ها كساني هستند كه همه را به جان هم مي‌اندازند و خود به عنوان شاهد ساكت صحنه با ارزيابي نتايج توطئه‌هاي خود به طراحي چگونگي استمرار سياست "تفرقه بيانداز و حكومت كن" مي‌انديشند و اقدام مي‌كنند، عناصر مرموزي كه حذف ولايت فقيه را در رأس برنامه‌هاي خود دارند. در مقابل اين دست‌هاي مرموز، وظيفه انقلابي همه‌ي اقشار ايجاب مي‌كند با محور قرار دادن ولايت فقيه، كه ستون فقرات نظام جمهوري اسلامي است، براي حفظ و تقويت وحدت كلمه تلاش كنند. فقط از اين طريق است كه مي‌توان چهره‌هاي مخفي شده در پشت دست‌هاي مرموز تفرقه افكن را افشا و رسوا كرد و جامعه را از خطر آنها رهاند"

در خاتمه اینکه بر خلاف گر د و خاک کردن سرمقله نویس در ابتدای سر مقاله ی خود که ادعا کرده است شرایط کنونی تحولات منطقه نتیجه ی همان صدور انقلاب یا در حقیقت صدور سیاست تروریسم و ارتجاع و بحران به منطقه است که خواست و پپیش بینی خمینی شیاد بود . اما در دنباله به نقش مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه پرداخته است که ادامه ی همان پیام خمینی شیاد برای بقای رژیم ضد بشری کودتایی نامشروع می باشد . ولی در نهایت درادامه ی پیام مجبور شده است که اعان کند که نه اینکه بر خلاف توصیه ی نقل شده ی خمینی شیاد که تأکید وحدت کلمه بود بلکه اکنون نه اینکه جای وحدت، میان گرگ های هار و باند های مافیایی در حال جنگ قدرت و حذف کردن همدیگروجود دارد . مهمتر اینکه بموازات تحولات و تغییر ات منطقه آنچنان موجب وحشت حاکمان رژیم فاشیستی مذ هبی نا مشروع شده است که سخت نگران سرایت این شرایط منطقه به درون جامعه انفجاری ایران هستندکه از یک سو با تمام امکانات سر کوبگرانه بطور وحشیانه به جان مردم معترض و ناراضی افتاده اندکه چرا همچون 25 بهمن و اول اسفند از دیوار ضخیم و چند لایه اختناق عبور کردند . از طرف دیگر فریاد مرگ بر دیکتاتور ر ا طنین انداز کردند . طوری که به جای شعار وحدت کلمه چوبداران عربده کش در بازار مکاره فریاد مرگ بر کروبی و موسوی و خاتمی سردادند . سپس حکم اعدام برای شان صادر نمودند . آنگاه در ادامه به رفسنجانی گیر داده شده است که یا باید وی اینگونه شعار و فریاد وحکم اعدام برای رقبای مغلول با اعلام برائت از اینان سر دهد و تکرار کند .یا اینکه همانگونه که اشاره شد می بایست از جایگاه ریاست مجمع خبر گان آخوندی کنار رود که در این رابطه سرمقاله نویس روضه ی وحدت کلمه ی خمینی شیاد را نقل قول کرده است به امید آنکه رفسنجانی از زیر فشار و تهاجم رقیب کودتا غالب خلاصی یابد. ولی محال است که تحولات منطقه و و ضعیت انفجاری جامعه راه نجاتی برای حاکمان در حال سقوط وجود داشته باشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891203/13891203_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 3 اسفند ماه سال 1389

ما و اين شورانگيزترين دوران