روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 26 بهمن ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " امام خميني، انقلابي اول "
"چرا خمینی شیاد پیش بینی نکرد که در بازار مکاره موسوم به مجلس وکیل الدوله های دست آموز ولی وقیح و کفتر های پرقیچی پاسداران کودتاگرفریاد مرگ بر خاتمی و موسوی و کروبی سرمی دهند و خواهان محاکمه شدن شان می شوند تا این چنین پاسخ مطالبات مردم داده شود؟"
سرمقاله نویس خود به خواب عمیق خوش باوری زده است . چونکه بدون آنکه بگوید که چر محتوای گفتاری و نوشتاری خمینی شیاد با هم فرق فاحش و اساسی داشت. طوری که کاملاً مشخص بود کسی دیگر همچون آقا زاده احمد نویسنده ی نوشتاری اش بودند . ما اکنون بدون توجه به کمک های امداد های غیبی که خمینی شیاد بقدرت رسید تا با توطئه ی اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان در تهران زیر چتر تهاجمی ادعای مبارزه داشتن با آمریکا نیروهای انقلابی و سیاسی را از صحنه حذف کند . همچنین فراموش نشده است که چگونه این اشغال سفارت آمریکا در تهران موجب جنگ ضد ملی و ضد میهنی خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق شد که پس از 8 سال منتهی به شکست و سرکشی جام زهراز سوی خمینی شیاد شد که بهای این شکست و برای منحر ف کردن اذهان عمومی از اعتراض ادامه ی جنگ نعمت الهی خوانده شده فرمان اعدام یاقتل عام زندانیان سیاسی در سراسر کشور بود . از سوی دیگر هنوز از یاد نرفته است که چگونه رفسنجانی پس از اشغال نظامی افغانستان در خطبه ی نماز جمعه ی تهران خود خطاب به بوش گفت اگر چنانچه حمایت و همکاری ما نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود. البته همین همکاری در اشغال نظامی عراق تکرار شد ومنتهی منجر به سقوط صدام حسین شد . آنگاه با همکاری دولت فخیمه و عوامل نفوذی درون دولت دست نشانده در عراق صدام حسین در روز عیید قربان آن وضع فجیع ضد انسانی بر دار کشیده شد .اما اکنون ادعا شده است مردم عراق اعدامش کردند چون خمینی شیاد پیش بینی چنین سر نوشتی برایش کرده بود . از سوی دیگر مدعی شده است که خمینی در عریضه ی خود به گورباچف اخطار کرده بود که شوروی از هم فرو می پاشد . سپس سرنوشت رهبران کشور ها عربی که اکنون سقوط می کنند در این مورد هم گوشزد کرده بود . همانگونه که مدعی شده است سرنوشت مشابه ی شوروی سابق برای غرب خمینی شیاد پیش بینی کرده بود که حال مرحله فروپاشی را غرب طی می کند. البته سر مقاله نویس نگفته است که نه وعده ی حکومت از آن مستضعفان و پا بر هنگان است خمینی چرا عملی نشد ، بلکه درست بر عکس و وارونه عمل شده است ؟ همینطور سر مقاله نویس نگفته است که خمینی شیاد م نتوانست پیش بینی کند که پس از مرگ وی شرایط طوری خواهد شد که مخالفان متحجر و خرفاتی وی قدرت را از طریق کودتا قبضه و انحصاری می کنند آنگونه که ملیجک وی رفسنجانی و نخست وزیر 8 ساله ی دوران جنگ وی و احمد خاتمی یار دبستانی سید احمد سر به نیست شده و کروبی رئیس بنیاد شهید وی نه از قدرت و صحنه کنار گذاشته می شوند ، بلک مورد بدترین اتهامات گونا گون با توهین و تهید واقع می شوند. آنگونه که در بازار مکاره موسوم به مجلس مرگ نثارشان می کنند و خواهان محاکمه شدن شان می شوند . ولی وی اینگونه خوش باورانه از خمینی شیاد و پیش بینی های درست وی یاد نموده است:
درباره كشورهاي عربي و حكومت‌هاي ديكتاتوري منطقه، آنچه در كلام امام خميني آمده چيزي شبيه معجزه است. همه پيش بيني‌هاي اين پير روشن بين درباره اين ديكتاتورها تحقق يافت و با بيداري ملت‌هاي منطقه مسير تاريخ خاورميانه تغيير كرد. صدام با ذلت بارترين وضع سرنگون و به دست مردم عراق اعدام شد. ذلت و خفت بزرگي در جريان حمله ارتش عراق نصيب حاكمان كويت شد كه بعضي از آنها فرار را برقرار ترجيح دادند و بعضي ديگر در پستوهاي كاخ‌هاي خود سكته كردند و جان دادند و تعدادي نيز خودكشي كردند. ديكتاتور تونس به عربستان پناهنده شد، حسني مبارك با گريه كاخ رياست جمهوري را ترك كرد و مخفيانه از قاهره گريخت و اكنون موج‌هاي تكان دهنده انقلاب به كاخ‌هاي ديكتاتورهاي يمن و اردن و الجزاير و مراكش رسيده و پادشاه بحرين نيز براي در امان ماندن از قهر مردم اين شيخ نشين به آنان پول نقد پرداخت مي‌كند! امام خميني در سال 1360 بعد از اعدام انقلابي انورسادات، رئيس‌جمهور خائن مصر، توسط خالد اسلامبولي با اشاره به توطئه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي مهره چيني در حكومت مصر با صراحت اعلام كردند: "ملت مصر بايد اين مطلب را بداند كه اگر قيام كند برخلاف اين توطئه‌ها همانطوري كه ايران قيام كرد، پيروز خواهد شد .زوال رژيم غاصب و اشغالگر صهيونيستي و آزادي فلسطين، از آرمان‌هاي اصلي امام خميني بود كه بارها در قالب عباراتي با اين مضامين كه اگر مسلمانان با هم متحد شوند و هر يك از آنان يك سطل آب به روي اسرائيل بريزند اين رژيم در دريا غرق خواهد شد و اينكه غده سرطاني اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود، آنرا به گوش مسلمانان رساندند و آزادي قدس را به عنوان آرمان مهم اسلامي در كل جهان اسلام مطرح كردند. امروز، با تحولاتي كه در جهان عرب رخ داده و درحال گسترش است، رژيم اشغالگر قدس در سخت‌ترين شرايط بسر مي‌برد و چنان زلزله‌اي در اركان آن پديد آمده كه سردمداران اين رژيم با صراحت اعلام مي‌كنند دچار پيچيده‌ترين بحران تاريخ خود شده‌اند"
بالاخره سر مقاله نویس در پایان مقاله ی خود با وجو این همه تعریف و تمجید ها که از خمینی شیاد کرده است و بر روی تیز بینی و آینده نگری وی متمر کز شده و مانور تبلیغاتی پیرامون نابودی اسرائیل و قطع رابطه با مصر به نقل از خمینی شیاد داده است . ولی در نهایت مجبور به اعتراف شده است که مخالفان خمینی شیاد زیر نام مصلحتی وی قدرت گرفته اند واز 20 سال پش تا یک ماه قبل تلاش می کردند تا رابطه با مصر بر قرار کنند. حتی برای سفر به مصر و دیدار با مقامات مصری در صف نوبت بودند . چون اینان از خمینی شیاد و افکار وی و انقلاب فاصله گرفته اند . لذا به اینان توصیه کرده برای اصلاح خود این چنین به اطاعت و پیروی از خط خمینی شیاد باز گردند:
"اكنون كه بيداري ناشي از نفوذ افكار امام خميني در خارج از مرزهاي ايران موجب بيداري ملت‌ها شده و به سقوط پياپي ديكتاتورها انجاميده، جا دارد يكبار ديگر افكار بلند امام خميني بازخواني شود و مهمتر آنكه كليه دست اندركاران و مسئولان با مطالعه عميق مواضع امام و دقت در آنها، افكار و عملكردهاي خود را با خط امام تطبيق دهند. در ماجراي مصر، در طول 20 سال گذشته بسياري از مسئولان ايراني در سطوح مختلف تلاش كردند با رژيم حسني مبارك رابطه برقرار نمايند. اولين بار حدود 20 سال قبل اين نغمه ناموزون از وزارت خارجه آن زمان شروع شد و تا همين يكماه قبل‌ اين تحرك ادامه داشت. در سال‌هاي گذشته كار به جائي رسيد كه تعدادي از مسئولان ايراني براي سفر به مصر و ديدار با مبارك و اعضاي رژيم او در صف مي‌ايستادند و با هم مسابقه مي‌دادند، سخن از حذف نام شهيد خالد اسلامبولي از يكي از خيابان‌هاي تهران به ميان آوردند و حتي اعلام كردند كه اگر دولت مصر آمادگي داشته باشد تا آخر وقت اداري همين امروز آماده بازگشائي سفارت‌ها در قاهره و تهران هستيم! طرفداران برقراري رابطه با رژيم مبارك، حتي روزنامه‌اي را كه در برابر اين تفكر انحرافي مي‌ايستاد سرزنش مي‌كردند و به تحجر و دگم‌انديشي متهم مي‌نمودند. اينها نشان دهنده فاصله گرفتن اين افراد از انقلاب و خط امام بود. خدا را شكر كه طرفداران برقراري رابطه با رژيم مبارك موفق به چنين كاري نشدند و فرمان امام كه موجب قطع رابطه با آن رژيم كمپ ديويدي شد همچنان محترم باقي ماند. اين تجربه بايد براي همه مسئولان جمهوري اسلامي درس آموز باشد و همه اعتراف نمائيم كه امام خميني، انقلابي اول در جهان معاصر بود و نظام جمهوري اسلامي فقط هنگامي با موفقيت به راه خود ادامه خواهد داد كه در خط امام حركت كند و مواضع آن يگانه دوران را خط مشي هميشگي خود بداند و به آن پاي‌بندي نشان دهد."
در خاتمه اینکه قبل از اینکه بیداری به برون مرز سرایت کند، آنگونه که سر مقاله نویس ادعایش را کرده است که عامل این بیداری پیام 32 سال پیش صدور انقلاب خمینی شیاد بود . زیرا که خواهان نا بودی اسرائیل و قطع رابطه با مصر شد که چرا با اسرائیل قرار داد صلح منعقد کرد و نتیجه گیری کرده است که اکنون منطقه قیام کرده است و خواهان پیگیری انقلاب اسلامی مشابه ایران هستند . در صور تی که سر مقاله نویس فراموش کرده و یا نشنیده که روز گذشته در شرایطی که بشدت فضا امنیتی و پلیسی بود و خطر جدی تظاهر کنندگان را تهدید می کرد در تهران بغل گوش وی چگونه ناراضیان ضد دیکتاتور توی خیابان ها ریختند و فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولاثیت وقیح سر دادند و گفتند مبارک ، بن علی ، نوبته سید علی. یعنی اینکه همان خواست و مطالبات و در خواستی را فریاد زدند که قیام کنندگان تونس و مصری پیگیری کردند . بنا براین موج بیداری سرایت کرده به منطقه از 32 سال پیش در ایران شروع شد و بمرور تکرار شد و ارتقاء یافت تا که از مرز عبور کرد و به منطقه رسید که بد ترین نوع حکومت ، حکومت دینی است . چونکه 32 سال است که مردم ایران مخوف ترین حکومت فاشیستی مذهبی را تجربه کرده اند و می دانند که چگونه حاکمان دین را برای حفظ قدرت و انباشت ثروت ابزار کرده اند . طوری که امروز در بازار مکاره موسوم به مجلس وکیل الدوله های دست آموز ولی وقیح و کفتر های پرقیچی پاسداران کودتاگرفریاد مرگ بر خاتمی و موسوی و کروبی سردادند و خواهان محاکمه شدن شان شدند تا این چنین پاسخ مطالبات مردم داده شود. آری این بیداری و هشیاری درایران آنچنان است که مردم ایران تا این رژیم ضد بشری تغییر و اصلاح ناپذیر را به حکومت دمکراتیک مبدل نکنند دست از مبارزه بر نمی دارند.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13891126/13891126_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 26 بهمن ماه سال 1389
امام خميني، انقلابي اول