روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 23 بهمن ماه سال1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " درك صحيح شرايط منطقه"
مقامات غربی به خصوص مقامات آمریکائی می بایست برای حل بحران منطقه همانگونه که مجبور شدند از مبارک فاصله بگیرند و نوعی همسوئی با قیام کنند گان مصری از خود نشان دهند . همین شیوه را نیز مقابل حاکمان مستبد سرکوبگر در ایران در پیش گیرند و فشار آورند تا که همچون حاکمان مصر مجوز حضور به مردم معترض بدهند تا که مقدمه ی تغییرات حکومت دمکراتیک در ایران به و جود آید تا سپس منطقه هم دارای ثبات و امنیت گردد
بر خلاف ادعای سر مقاله نویس از 32 سال پیش انقلاب مردم ایران که منحرف شد و پسوند اسلامی به آن افزوده شد . نه موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل نشد ، بلکه سیاست های بحران آفرین تنش زا و جنگ افروزی همراه با تهدید ها و ادعای صدور انقلاب حاکمان تهران موجب بی ثباتی و نا امنی منطقه شد و زمینه و حضور پر رنگ نظامی آمریکا در منطقه فراهم نمود . در ادامه این شرایط بحرانی منطقه و اشتباه فرصت طبانه ای که روس ها اشغال به افغانستان مرتکب شد که در ادامه بستر ساز سقوط شوروی سابق شد . از سوی دیگر سیاست خیانت آمیز خائنانه تهران در منطقه سبب شد که حذف یا تضعیف دولت و نیروهای حامی فلسطین و مخالف اسرائیل در منطقه شود . البته این سیاست با طرح اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 58 در تهران شروع شد. چون که هم موجب دولت موقت مهندس بازر گان و ی بسته شدن فضای نیم بند دمکراتیک و حذف مخالفان و منتقدان و دگر اندیشان از صحنه شد. هم اینکه بهانه ای شد تا که تیغ تیز بر کف زنگیان مست قدرت گرفته شده گذاشته شود تا برای 32 سال هر صدا و حرکت اعتراضی و آزادیخواهانه را با چتر و چماق ادعای مبارزه با آمریکا سرکوب و خاموش گردد . بهر صورت اکنون سرمقاله نویس پیرامون آغاز سی و سومین سال انقلاب و بر کناری حسنی مبارک اینگونه که خود خواسته تحلیل داده است :
"سرانجام آمريكا توانست با استفاده از نفوذ خود در ايران و روابط دوستانه شاه ايران با انورسادات رئيس‌جمهور مصر، شاه حسين پادشاه اردن و شاه حسن مراكشي، زمينه برقراري روابط ميان تعدادي از دولت‌هاي حاكم بر كشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي را فراهم نمايد. در اين زمينه، انورسادات پيش قدم شد و در سال 1357 قرارداد ننگين كمپ ديويد را با رژيم صهيونيستي امضاء‌ كرد و اندكي بعد روابط سياسي ميان مصر و رژيم صهيونيستي برقرار و رسماً سفارت اسرائيل در قاهره افتتاح شد. اين اقدام، عبور از خط قرمزي بود كه اعراب در مسأله فلسطين ترسيم كرده بودند و هيچ دولت عربي تا آن زمان جرأت برقراري رابطه با رژيم صهيونيستي و به رسميت شناختن اين رژيم را به خود نداده بود. قرارداد ننگين كمپ ديويد، اين سد را شكست و از آن پس تعدادي از كشورهاي عربي به خود جرأت دادند با رژيم صهيونيستي رابطه برقرار كنند"
طبق اعتراف سر مقاله نویس ادعای اسلامی شدن حرکت های اعتراضی در مصر و منطقه از همان ابتدای سال 58 از سوی خمینی شیاد شروع شد که وی به وزارت ترور و جاسوسی خارجه فرمان داد تا رابطه ی دیپلماتیک با مصر قطع گردد . زیرا که مصر قرار داد صلح با اسرئیل منعقد کرده بود . پس چنین نتیجه گیری کرده است که آن دستور و اقدام خمینی شیاد موجب چنین تحولات اعتراضی در منطقه به خصوص موجب بیداری مردم مصر شد و موجب نگرانی اسرائیل گردید. طوریکه از سوی یک افسر ارتش مصر انور السادات رئیس جمهور مصر ترور شد تا که ادامه ی آن نهضت اسلامی چنین به بر کناری حسنی مبارک منتهی شده است:
"امام خميني، كه از سال‌هاي آغازين نهضت اسلامي خطر اسرائيل را در سخنراني‌ها و بيانيه‌هاي خود همواره گوشزد مي‌كردند، در ارديبهشت 1358 به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران دستور دادند رابطه ميان ايران با مصر را در اعتراض به قرارداد كمپ ديويد قطع كند. اين، ضربه بزرگي به رژيم صهيونيستي بود كه توسط امام خميني وارد شد و در واقع آغازي بود بر جريان اسلامي شدن مبارزات مردم فلسطين عليه رژيم صهيونيستي و بيداري ملت‌هاي عرب و تحركات آنان براي شروع مرحله جديدي از مبارزات ضد صهيونيستي. خالد اسلامبولي، افسر رشيد مصري نيز با تأثير گرفتن از همين تحركات، انورسادات را ترور كرد و با اعدام انقلابي كسي كه قرارداد ننگين كمپ ديويد را امضاء كرده بود فرياد انقلابي مردم مصر عليه سازش با صهيونيست‌ها را به گوش جهانيان رساند و صهيونيست‌ها از اين فرياد اسلام خواهي به خود لرزيدند"
اما کیست که نداند رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران خیلی بیش از حسنی مبارک و بن علی رؤسای جمهور های بر کنار شده ی مصر و تونس می باشد . برای اینکه دیکتاتوری فاشیستی مذهبی بدترین نوع دیکتاتور ها می باشد . بهمین دلیل زود تر از ملت های منطقه این مردم ناراضی و خشمگین ایرانی بود ند که پژواک مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح در در ایران و منطقه و جهان طنین انداز کردند . گرچه این قیام اعتراضی با سرکوب و ضرب وش تم وحشیانه ی ارگان های سر کوبگر وابسته به کود تا گران حاکم بطور موقتی مهار شده است . ولی آتش پنهان زیر خاکستر است که منتظر فرصت و وزیدن نسیم است تا که شعله های خشم سر کش دو باره شعله ور شود . لذا سر مقاله نویس از موضع فرار به جلو فرا فکنی کرده است که مدعی شده بر کناری مبارک هم زمان با نمایش خیمه شب بازی 22 بهمن در ایرا داشت که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل از سوی ساندیس خوران داده شد تا هبستگی با مردم مصر باشد که اکنون اینگونه موجب وحشت آمریکا و اسرائیل در منطقه شده است:
"اكنون كه انقلاب مردم مصر عليه حسني مبارك جانشين سادات و مهره ديگر آمريكا و رژيم صهيونيستي به نتيجه رسيده، بار ديگر صهيونيست‌ها دچار وحشت شده‌اند و اركان اين رژيم غاصب و اشغالگر به لرزه درآمده است. فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل مردم ايران در يوم الله 22 بهمن امسال و شعارهائي كه عليه فرعون مصر در سراسر ايران و شهرهاي مختلف سر داده شد، بار ديگر آمريكا و اسرائيل را دچار نگراني كرده است. علاوه بر رژيم حسني مبارك، آمريكا و رژيم صهيونيستي از آنچه اين روزها در مصر رخ داده است زيان خواهند ديد. آمريكا با سقوط حسني مبارك، وفادارترين و گوش به فرمان‌ترين نوكر خود در منطقه خاورميانه را از دست داد و رژيم صهيونيستي با چنان افق تاريكي مواجه شد كه به نظر مي‌رسد سران آن غير از جمع كردن بساط اشغالگري و تن دادن به فرار راه ديگري پيش روي خود ندارد"
در خاتمه اینکه سر مقاله نویس در جمع بندی پایانی سرمقاله ی خود مدعی شده است که سقوط رژيم مبارك در مصر فقط سقوط يك رژيم نيست، بلكه با وجود اینکه هیچگونه شعاری علیه ی آمریکا و اسرائیل در قیام از سوی مردم مصر شنیده نشده است ولی بر کناری مبارک آغاز يك انقلاب بزرگ ضد آمريكائي و ضد صهيونيستي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقاست .آنگونه كه سيل برخاسته از آن، بساط ديكتاتوري، استعمار و اشغالگري را جمع خواهد كرد. البته این مدعی نگفته است که چگونه این انقلاب شامل دیکتاتور های منطقه می شود ولی بدترین دیکتاتور منطقه یعنی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران را در بر نمی گیرد؟! جالب است که سر مقاله نویس برای رد گم کردن و پاک کردن صورت مسأله قیاس به نفس کرده و با نماینده و سخنگوی ملت های منطقه، اذعان کرده است که آمريكا و صهيونيست‌ها بي كار نخواهند نشست و هر كاري بتوانند براي پهن كردن مجدد بساط خود در اين منطقه انجام خواهند داد. به همين دليل، بهره برداري از فرصت پيش آمده براي از بين بردن نفوذ كامل استعمار و زمينه‌هاي بازگشت مجدد آن، مهمترين وظيفه امروز همه انقلابيون مسلمان در كل منطقه است. در ادامه سرمقاله نویس برای اینکه پیام خطر ناک بودن جنگ قدرت در داخل کشور که حذف رقبا را دنبال می کند و به اختلافات درونی به خصوص فشار برای عزل رفسنجانی از ریاست دو مجمع مصلحت نظام و خبر گان آخوندی دامن می زند رهنمود داده باشد که رژیم ضد بشری کودتایی نامشروع ايران باید در منطقه سهم مهمي را برعهده بگيرد تا بتواند به وظيفه تاريخي خود در اين مرحله عمل كند . لذا درر استای این هدف می بایست با درك صحيح شرايط روز پیگیری شود تا که زمينه‌هاي تفرقه در داخل از بين برود و "وحدت كلمه" سرلوحه كار قرار گیرد . به ویژه اینکه فرياد رساي ساندیس خوران در نمایش خیمه شب بازی 22 بهمن دعوت از مسئولين و فعالان سياسي به پرهيز از تفرقه و درك صحيح شرايط منطقه و جهان تأکید داشت . همینطور تلاش براي بهره برداري صحيح و به موقع از اين شرايط به نفع اهداف ترسیم شده ی حاکمان تهران باشد که زیر چتر حمایت و همبستگی با ملت‌هاي مظلوم و ستم ديده منطقه دنبال می شود . بهر حال مقامات غربی به خصوص مقامات آمریکائی می بایست برای حل بحران منطقه همانگونه که مجبور شدند از مبارک فاصله بگیرند و نوعی همسوئی با قیام کنند گان مصری از خود نشان دهند . همین شیوه را نیز مقابل حاکمان مستبد سرکوبگر در ایران در پیش گیرند و فشار آورند تا که همچون حاکمان مصر مجوز حضور به مردم معترض بدهند تا که مقدمه ی تغییرات حکومت دمکراتیک در ایران به و جود آید تا سپس منطقه هم دارای ثبات و امنیت گردد
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13891123/13891123_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 23 بهمن ماه سال1389
درك صحيح شرايط منطقه