روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 20 بهمن ماه سال 1389
نقد و بررسی: سرمقاله روزی نامه حکومی جمهوری " انقلاب اسلامي و كرامت انساني"
"آیا بر اساس طبق ادعای سر مقاله نویس که اهداف انقلاب اسلامی خمینی شیاد از جنس انفجار نور بود. یا بقول بهشتی معدوم انقلاب ارزش ها بود . یا بقول سایر حامیان خمینی شیاد زیر بنای فرهنگی بود؟ اینگونه بوده یا واقعیت این است که اوضاع بمراتب خیلی بد تر از گذشته شده است که مدعی با کتمان کردن حقایق ملموس در راستای پیگیری اهداف خاص نظر تحلیلی وارونه داده است؟"
گفته می شود روزی شاهزاده ای خطاب به پدر از سلطنت و قدرت خلع شده اش گفت پدر جان چه موقع قرار است که از شما ادعای حیثیت شود و به کشور خود باز گردی و تاج و تخت و سلطنت شاهی را پس بگیری که مدام وعده اش را می دهی؟ پدر در جواب سئوال پسرش گفت بگذار همه ی آنانی که ما را می شناسند بمیر ند آنگاه اقدام برای باز گشت به تخت شاهی می شود . اکنون سر مقاله نویس تصور کرده است که همه ی آنانی که در صحنه تظاهرات انقلاب سال 57 در صحنه حضور داشتند یا شاهد آن صحنه ها بودند از بین رفته اند که هر طور دوست دارد قلم فرسائی و رجز و لغز خوانی می کند . آنهم در شرایطی که در 32 سال گذشته آشکارا ثابت شده است که انسان و مطالبات و حق بیان و نظرش در رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی ایران ارزش ندارد. اما وی با نادیده گرفتن عملکرد رهبر ولی وقیح و دولت مردان در 32 سال گذشته از کرامت انسانی در انقلاب اسلامی خمینی شیاد یاد کرده است و بقول خودش در آستانه ی آغاز سی و سومین سالگرد انقلاب تحولات بزرگ جهان عرب وقیام های مصر و تونس و اردن و یمن و برخی از شیخ نشینان خلیج فارس را اینگونه جزو امتداد قیام پر خروش خمینی شیاد جازده است:
"در آستانه يوم الله 22 بهمن، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، نگاهي به جايگاه كرامت انساني در زادگاه اين انقلاب بزرگ، يك ضرورت است. اين نگاه از آن جهت بيشتر اهميت پيدا مي‌كند كه اين روزها شاهد تحولات بزرگي در جهان عرب هستيم، تحولاتي كه نشان مي‌دهد تكيه امام خميني بر مردم و پيشبرد اهداف انقلابي با پشتوانه نيروي مردمي يك تجربه موفق بوده و آنچه اكنون در مصر و تونس و يمن و اردن و حتي بعضي شيخ نشين‌هاي جنوب خليج فارس جريان دارد و تاج و تخت ديكتاتورها را به لرزه در آورده همين حركت‌هاي پرخروش مردمي است كه امام خميني مبتكر آن بود"
مقابل خوش رقصی و وارونه گوئی کردن سر مقاله نویس سئوال است که آیا خواست و آرمان و اهداف مردم ایران از مبارزه با شاه بر آورده شده است؟ یا نه اینکه بر خلاف ادعای این سر مقاله نویس که مدعی شده اهداف انقلاب اسلامی خمینی شیاد از جنس انفجار نور و کرامت انسان بود. یا بقول بهشتی معدوم انقلاب ارزش ها بود . یا بقول سایر حامیان خمینی شیاد زیر بنای فرهنگی بود اینگونه بوده است . یا نه اینکه واقعیت این است که اوضاع بمراتب خیلی بد تر از گذشته شده است؟ ولی سرمقاله نویس با کتمان کردن حقایق ملموس که در راستای پیگیری اهداف خاص است اکنون به مناسبت سالگرد انقلاب اینگونه نظر تحلیلی وارونه داده است:
"هدف اصلي انقلاب‌هائي از جنس انقلاب اسلامي ايران، كه محور تحركات آن‌ها را مردم تشكيل مي‌دهند، خارج ساختن قدرت از دست ديكتاتورها و زورگويان داخلي و خارجي و سپردن سرنوشت هر جامعه به دست مردم آن جامعه است. طبعاً محتوا و درون مايه نظام‌هاي حكومتي برخاسته از چنين انقلاب‌ هائي اعتقادات و باورهاي ديني اكثريت مردم خواهد بود و به همين جهت در ايران نظام "جمهوري اسلامي" تأسيس شد كه بر دو پايه "جمهور مردم" و "اسلام" استوار است. مردم،صاحب رأي و نظر هستند و ساختارها را مشخص مي‌كنند و مجريان را انتخاب مي‌نمايند و اسلام نيز تعيين سمت و سوي نظام حكومتي و محتواي آنرا برعهده دارد. در چنين نظام حكومتي حساب شده و دقيقي، فرهنگ و ارزش‌ها حرف اول را مي‌زنند و به همين دليل است كه در همان روزهاي آغازين انقلاب، امام خميني و ياران ايشان در توصيف انقلاب اسلامي آنرا با عناويني كه همگي حكايت از غلبه جنبه معنوي آن بر جنبه مادي دارد تعريف كردند. امام خميني گفتند: انقلاب ما انفجار نور بود، آيت‌الله بهشتي گفتند: انقلاب اسلامي، انقلاب ارزش هاست و بزرگان ديگري نيز گفتند اين انقلاب داراي زيربناي فرهنگي است. . ما به عنوان ملتي كه صاحب انقلاب اسلامي هستيم و كشورمان زادگاه و پايگاه اين انقلاب است، اگر در بخش‌هاي مادي از جمله علوم و صنايع و رفاه به پيشرفت‌هاي بزرگ دست يابيم بسيار خوب است ولي اگر اين پيشرفت‌ها با پيشرفت اخلاقي و حفظ كرامت انساني همراه نباشد، ما حرف تازه‌اي براي مردم جهان نخواهيم داشت. مردم ايران، با انقلاب اسلامي خود و تأسيس يك نظام مردمي و ديني، راه نفوذ قدرت‌هاي سلطه گر را بستند و زمينه را براي رشد و تعالي در همه‌ي زمينه‌هاي مادي و معنوي مساعد ساختند. خوشبختانه اين مردم توانستند در طول سه دهه‌ي گذشته در برابر انواع توطئه‌هاي داخلي و خارجي از جمله جنگ و تحريم‌هاي اقتصادي و فشارهاي سياسي و تهاجم‌هاي تبليغاتي و فرهنگي بايستند. اينها پيروزي‌هاي بزرگي است كه ملت ايران به دست آورده و اگر آنها را به پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي ضميمه نمائيم به اين نتيجه خواهيم رسيد كه نظام جمهوري اسلامي كارنامه درخشاني از خود برجاي گذاشته است. اين كارنامه مربوط به همه‌ي دولت‌ها و همه‌ي مديران و كارگران و كارمندان و آحاد مردم است و هيچكس و هيچ جمعي حق مصادره آنرا ندارد و نظام جمهوري اسلامي نيز متعلق به آحاد مردم است و همه‌ي افتخارات آن بايد به نام اسلام و مردم ايران ثبت شود.
جالب است که بالاخره سرمقاله نویس مجبور شده است پس از کلی صغرا و کبراچیدن و تعریف و تمجید پوشالی وارونه از هدف اصلی جایگاه کرامت انسان و معنویت به جای مادیات در رژیم ضد بشری کودتائی سخن پراکنی کردن اعتراف نموده که همه اش خالی بندی است آنگونه که در نهایت مجبور شد ه است تا با ابراز تأسف این چنین اعتراف کند که هر چه گفته دروغ و وارونه بوده است"
"درخشندگي اين كارنامه هنگامي كامل خواهد شد كه در بخش كرامت انساني نيز عملكرد قابل قبولي داشته باشيم. با تأسف شديد بايد اعتراف كنيم كه در اين زمينه عملكرد قابل قبولي نداريم.بزرگاني كه آماج اين حملات قرار مي‌گيرند به دليل سعه صدر و تجربه‌اي كه در تحمل چنين سختي‌هائي دارند در برابر اين موج‌هاي منفي سكوت مي‌كنند و با پيروي از قرآن كريم، از خود كرامت و خويشتن‌داري نشان مي‌دهند، ولي اين شيوه خلاف اسلام اگر ادامه يابد به يك فرهنگ تبديل مي‌شود و تأسف بارتر اينكه اين قبيل اقدامات ضد فرهنگي چون در جامعه‌اي انقلابي و اسلامي جريان دارند و نه تنها با آنها برخورد نمي‌شود بلكه مورد حمايت هم قرار مي‌گيرند، به نام اسلام و انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ثبت مي‌شوند"
در خاتمه اینکه در رژیم ضد بشری ارتجاعی دین فروش که 32 سال است که بطور مستمر ارزش های انسانی لگد مال شده و حق و حقوق انسان ها نا دیده گرفته شده و پایمال گشته است . طوریکه رکوردار جهانی نقض محکومیت حقوق بشر می باشد . بنابراین تصور نشود که دفاع کردن سر مقاله نویس از کرامت انسانی آنهم با ادعای اینکه اذعان نموده هدف اصلی انقلاب اسلامی خمینی شیاد دفاع از کرامت انسانی بود. یا منظورش دفاع از کرامت همه انسان هائی می باشد که زیر حاکمیت فاشیستی مذهبی کودتائی ایران بسر می برند و به معنی عام منظور دفاع از جایگاه وحرمت و ارزش انسان می باشد ، بلکه منظور وی افراد خاص از جمله رفسنجانی است که در روند ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و حذف رقبا نه اینکه وی مورد احترام واقع نمی شود ، بلکه با گوشه و کنانه و سر زنش همراه با اتهام و توهین و تهدید شدن توطئه برای حذف وی از صحنه طراحی می شود . زیرا که پس از کودتای 22 خرداد 88 رفسنجانی بطور دربست لبیک گوی ولی وقیح نامشروع نشده است . همچنین دولت نامشروع پاسدار گماشته احمدی نژاد را نیز برسمیت نشناخته است که مورد حمایت ولی وقیح نا مشروع می باشد . مهمتر اینکه رفسنجانی همچون کودتا گران و ولی وقیح هنوز حاضر نشده است تا سران مغلوب رقیب خاتمی و کروبی و موسوی را بعنوان فتنه گران آلت دست دشمن بیگانه آمریکا متهم کند . به خصوص اینکه ماه دیگر بر گزاری اجلاس مجمع خبرگان آخوندی می باشد که قرار است پیرامون انتخاب رئیس این مجمع رأی گیری شود که از هم اکنون مقابل رفسنجانی آخوند کنی علم شده است و برای تخریب و تهدید رفسنجانی به شیوه های گو ناگون فضا سازی می شود. از جمله برای پیش مقدمه بر کناری وی از ترفند صلوات فرستادن استفاده شده است . برای همین سر مقاله نویس که گفته می شود جزو مشاوران رفسنجانی می باشد محورعدم رعایت کرامت اسلامی در رژیم فاشیستی مذهبی فاش ساخته است بزرگاني كه آماج اين حملات قرار مي‌گيرند به دليل سعه صدر و تجربه‌اي كه در تحمل چنين سختي‌هائي دارند در برابر اين موج‌هاي منفي ، از خود كرامت و خويشتن‌داري نشان مي‌دهند و افزوده ولي اين شيوه ی خلاف اسلام ، اگر ادامه يابد به يك فرهنگ تبديل مي‌شود و ادامه داده تأسف بارتر اينكه اين قبيل اقدامات ضد فرهنگي چون در جامعه‌اي انقلابي و اسلامي جريان دارد نه تنها با آنها برخورد نمي‌شود ، بلكه به نام اسلام و انقلاب مورد حمايت هم قرار مي‌گيرد و در کار نامه ی ننگین رژیم ضد بشری نامشروع نظام ثبت مي‌شود.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13891120/13891120_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 20 بهمن ماه سال 1389
انقلاب اسلامي و كرامت انساني