روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 18 بهمن ماه سال 1389
نقد و بر رسی سرمقا له ی روزی نامه ی جمهوری " حساس‌ترين بودجه كشور در دام تاخيرها"
"به شتر گفتند که چرا گردنت کج است؟ گفت چه چیز من مثل همه کس است؟ وقتی قانون یعنی اطاعت از ولی وقیح و عدم باور رئیس جمهور به تئوری ای اقتصادی و منحل کردن سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه بندی، دیگر لایحه بودجه مهم نیست و معنی ندارد که در ارائه ی آن به بازار مکاره تأخیر شود؟ "
به شتر گفتند که چرا گردنت کج است؟ گفت چه چیز من مثل همه کس است؟ اکنون داستان رژیم فاشیستی مذهبی است که در آن نه انسان ، نه آزادی و نه عدالت در آن معنی و مفهومی ندارد تا چه رسدبه قانون. به خصوص اینکه یک ولی وقیح همکاره دارد که خود نماینده ی خدا بر روی زمین می داند. بنابراین نه اینکه به هیچ مقام و مرجعی پاسخگو نیست، بلکه هر زمان اراده کند یا به وی توصیه کنند هر عمل یا اقدام ناشایست و ضد مردمی که می خواهد مرتکب می شود . بد تر اینکه با فتوا و نامه های حکومتی که صادر می کند که ماورای قانون اساسی است موجب شده که هر چه بیشتر بر بی اعتباری و ارزش نداشتن قانون افزوده گردد . از سوی دیگر یک پاسدار گماشته خود رأی و خود سری با ضرب تقلب و توطئه و کودتای حذف کننده ی رقبا رئیس جمهور شده است که در بدو امر برای اینکه دسترسی آسان به چنگ اندازی بی حساب و کتاب بر سپرده و ذخایر ارزی کشور داشته باشد اقدام به منحل کردن سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه بندی زد . سپس برای اینکه بتواند شتاب به رشد واردات کالا ها نسبت به صادرات بدهد تا تولیدات داخلی را نا بو دکند و کار خانه و مراکز تولیدی تعطیل و کار گران بیکار شوند . همچنین بر روند رشد نرخ لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری افزوده گردد در دیدار با اقتصاد دانان خودی مدعی اصول گرایان بازار مکاره ی هفتم اعتراف کرد که باور به تئوری های اقتصادی ندارد . همینطور در شرایطی که وی مقابل پرسش گری و کنکاش پیرامون مبلغ 330 ملیارد دلار در آمد فروش نفت در دوره 4 ساله ی دولت نهم که کجا رفته وچه شده هیچ جوابی نداده است . یا دقتی که محور سئوال در مورد مفقود شدن یک میلیارد دلار فروش نفت که به خزانه ی دولت واریز نشده وقعی نگذاشته است . مشخص است که چنن رئیس جمهور و دولت نامشروعی که سخت در گیر جنگ قدرت با دو نهاد دیگر حکومتی می باشد که رؤسای شان دو اخوی انگلیسی هستند . به ویژه اینکه تازگی بازار مکاره ی هشتم وزیر راه دولت دهم نامشروع بطور غیابی را استیضاح و معزول کرد . اما پاسدار گماشته احمدی نژاد در واکنش نسبت به این اقدام بازار مکاره تهدید کرد که این عمل بر کناری بهترین وزیر کابینه ی وی غیر قانونی بوده است . لذا برای جبران و انتقام گرفتن دو باره وزیر بر کنار شده را سر پرست وزارت راه نموده است . حال با ترسیم چنین تا بلوئی مشخص است که پاسدار گماشته احمدی نژاد نه بودجه ونه بر نامه ریزی برایش مهم است . زیرا که همچون رهبرش ولی ویح مردم و مطالبات شان برایش ارزش و اعتباری به جز سیاهی لشکر مقابل لشکر کشی و قدرت نمائی مقابل رقبا و منتقدان و آرای بالای قلابی ساختن ندارد . همچنانکه برای بازار مکاره هم ارزش و اعتباری قائل نیست تا اینکه طبق قانون بی ارزش شده باید 4 ماه قبل از پایان سال لایحه بوودجه ی سال آینده را به بازار مکاره تحویل می داد تا که مورد برسی و تحقیق و ارزیابی قرار می گرفت. سپس تصویب می شد . بهمین دلیل پس از سپری شدن نزدیک 3 ماه تأخیر، هنور این لایحه ی بودجه از سوی دولت نامشروع تحویل رقیب منتقد بازار مکاره ی مجلس هشتم داده نشده است و سرمقاله نویس ناچار شده است تا که محور این تأخیر لایحه ی بودجه از سوی دولت به بازار مکاره و عواقب آن این چنین تحلیل و گزارش دهد :
"تاخير پيش آمده در زمان تحويل لايحه بودجه سال آينده درحال تبديل شدن به چالشي براي اقتصاد كشور است. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه مسئوليت بررسي لايحه پيشنهادي دولت و تصويب برنامه مالي كشور را براي سال 1390 برعهده دارند، معتقدند با تاخير بوجود آمده در ارائه لايحه بودجه، زمان كافي براي بررسي دقيق و كامل لايحه را ندارند و به هيچ وجه نمي‌توانند آنگونه كه لازمه سندي با اهميت براي برنامه مالي كشور است، زواياي پيدا و پنهان بودجه را بكاوند تا در نهايت با هم افزايي ديدگاه‌هاي دولت و نظرات نمايندگان مجلس بودجه‌اي مناسب و متعادل براي سال آينده كشور تدوين و تصويب شود. از سوي ديگر دولت هم به عنوان متولي تدوين لوايح بودجه سنواتي و مجري اين برنامه پس از تصويب در مجلس و تأييد در شوراي نگهبان قانون اساسي، براي توجيه اين تاخير بي‌سابقه كه در طول سه دهه گذشته هيچگاه به اين اندازه نبوده است، به مواردي مانند به طول انجاميدن روند بررسي و تصويب برنامه پنجم و آماده سازي مراحل اجرايي مقطع اصلاح قيمت‌ها اشاره مي‌كند. اين مسائل گرچه به طور حتم در تعويق زمان تحويل لايحه بودجه 90 در سال جاري نقش داشته‌اند اما بررسي روند و زمان ارائه لوايح بودجه‌هاي سنواتي در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد كه دولت نهم هم خود را چندان ملزم به ارائه به هنگام اين لوايح نمي‌دانسته است. ادامه و تشديد اين روند نامبارك كه در سال جاري به ميزان بي سابقه‌اي رسيده باعث شده است نمايندگان مجلس از امكان رسيدگي به لايحه بودجه سال آينده تا پايان امسال كاملاً نااميد شوند و صراحتاً از تصويب بودجه به شكل چند دوازدهم سخن بگويند. اين سخنان به اين معنا است كه به علت كمبود وقت، امكان بررسي و تصويب لايحه بودجه سال 90 تا پايان سال 89 وجود ندارد و تنها راه باقي مانده براي مجلس اين است كه بخشي از اين لايحه را تصويب كند تا روند تخصيص منابع براي مدتي از سال آينده مختل نشود. ناگفته پيداست در شرايط بسيار حساسي كه اقتصاد كشور درحال حاضر و سال آينده در آن قرار دارد، بروز چنين شرايطي چه هزينه‌هاي سنگيني براي كشور به دنبال خواهد داشت. اين اتفاقات در شرايطي كه گزارش‌هاي رسمي ديوان محاسبات كشور از انحراف 21 هزار ميليارد توماني دولت از قانون بودجه سال 88 خبر مي‌دهد، نمايندگان مجلس كسري بودجه دولت را در سال جاري رقمي در حدود 13 هزار ميليارد ريال برآورد مي‌كنند و از تراز عملياتي منفي 116 هزار ميليارد ريالي بودجه سال قبل خبر مي‌دهند، به مراتب پيچيده‌تر و نگران كننده‌تر شده است. تمامي عوامل برشمرده شده در بالا درحالي دقت و تعادل بودجه سال آينده را تهديد مي‌كنند كه به اذعان تمامي مسئولان اجرايي و كارشناسان اقتصادي كشور، بودجه سال 1390، به عنوان سالي كه نخستين سال اجراي كامل قانون هدفمندي يارانه‌ها تلقي مي‌شود، بر حساسيت‌هاي برنامه مالي كشور به غايت افزوده است. به گفته مقامات دولتي سال آينده شاهد اجراي مراحل بعدي قانون هدفمندي يارانه‌ها در حوزه اصلاح قيمت‌ها و حذف بخش ديگري از يارانه‌هاي مستقيم از كالاهاي متعدد خواهيم بود"
در خاتمه اینکه یک ضرب ا لمثل عامیانه است که گفته می شود دعوای الاغ و اسب پایمال شدن حق یابو یا قاطر است . عجیب نیست که رژیم فاشیستی مذهبی و تروریستی که ادعاهای کمدی و وارونه گوئی اش گوش فلک را کر کرده است . به ویژه اینکه مدعی است که ایران هم آزاد و امن ترین کشور و هم قدرت بر تر جان می باشد و تصمیم دارد آنگونه ساختار کنونی جهان را بر هم ریزد و اصلاحش کند که قادر باشد مدیریت آن را در اختیار خود بگیرد . از طرف دیگر پس از حرکت های اعتراضی و قیام های ملت های منطقه که علیه ی دیکتاتور ها بر پا کرده اند . باز هم شا هدیم که چگونه رهبر ولی وقیح و سایر مسئولان و مطبوعات و رسانه های خبری رژیم ضد بشری حنجره پاره می کنند و عربده کشانه موج سواری می کنند که آری ملت ای ناراضی منطقه الگو گرفته از انقلاب اسلامی خمینی شیاد و جانشین وی می باشند . زیرا که خواهان چنین انقلاب مشابه ی ایران در کشور های منطقه هستند. ولی در داخل کشور آنچنان در گیر تضاد و اختلاف و جنگ قدرت می باشند که نه اینکه دولت نامشروع طرح حذف یارانه های اجرا می کند تا طناب بر گردن محرومان انداخته شود ه کمر شان در زیر خط فقر اقتصادی خم شده است . ولی دولت بتواند از این طریق آزاد و شناور کردن قیمت آزاد کالا ها مبلغ 100 میلیارد دلاز در آمد نصیب خود کند . به خصوص اینکه که عجیب دچار رشد افزایش کسر بودجه می باشد . بهر صورت اکنون بدلیل تأخیر تهیه و تنظیم کردن بودجه ی سال 90 زیرا که هنوز لایحه ی بودجه تحویل بازار مکاره نشده است . طوریکه در ابتدای برنامه ی پنجم توسعه اقتصادی مر تبط با طرح چشم انداز 20 ساله است شرایط بحرانی طوری است که بقول سر مقاله نویس می بایست بودجه ماه به ماه تصویب شود که مشخص نیست با چنین اوضاع و پریشان احوالی که دولت و رژیم ضد بشری دارد. آنهم پس از حذف یارانه های دولتی چه بر سر 80 % جمعیت محروم کشور خواهد آمد که بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند؟ بالاخره اینکه آیا هنوز ابهامی برای مبارزه کردن همگانی برای تغییرات دمکراتیک در ایران باقی مانده است که با زهم نیاز به درنگ باشد؟
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13891118/13891118_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 18 بهمن ماه سال 1389
حساس‌ترين بودجه كشور در دام تاخيرها