روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 8 اسفند ماه سال1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " قيام مردم بحرين و فريبكاري حاكمان"

"راه حل بحران منطقه مرتبط با3پارامتر متصل هم است که شامل تلاش مسئولانه بین المللی برای تغییرات دمکراتیک درایران است. همچنین پیگیری جدی مذاککرات صلح شرافتمندانه وعادلانه فلسطین و اسرائیل وتشکیل کشور مستقل و دمکراتیک فلسطین است .بالاخره اینکه کوشش برای ایجاد فضای دمکراتیک کشورهای منطقه می باشد"

عجیب است باوجود اینکه رژیم ضد بشری کودتایی از نظر نقض مستمر حقوق بشر خیلی سال است که در جهان رتبه ی اول را دارا می باشد و شرایط خفقان و رعب و وحشت کنونی در ایران آنچنان است که حتی کلیدی ترین مهره های سابق نظام همچون موسوی و کروبی و خاتمی نه اینکه تحمل نمی شوند ،بلکه مورد بدترین توهین واهانت و اتهامات همراه با تهدید واقع می شوند.حتی برای شان تقاضای اعدام شده است . اکنون نیز پس ازاینکه مورد حصر خانگی قرار گرفتند . پس ازآن به خانه های امن منتقل شده اند. طوری که اعضای خانواده های شان از اینان هیچ اطلاعی ندارند . از طرف دیگر بارفسنجانی باوجود اینکه ریاست دو مجمع مصلحت نظام و مجمع خبرگان آخوندی راعهده دار است .با اتهام اینکه عنصری بصیر نیست . یعنی اینکه مطیع تمام عیار کودتا گران و لبیک گوی ولی وقیح دیکتاتور نیست که این روزها از سوی ناراضیان توی خیابان ها مرگ نثارش می شود . ولی رفسنجانی متهم به همکاری و همسویی با رهبران فتنه یارقیب مغلوب وچندپهلو گویی شده است .حتی تهدیدشده که از ریاست مجمع خبرگان رهبری برزیرکشیده می شود . همچنین توی خیابان هادخترش فائزه مورد فحاشی و هتاکی لمپن های لباس شخصی های دژخیم واقع شده است. فراموش نشود وقتی با خودی های سابق اینگونه بر خورد می شود .مشخص است که بامعترضان منتقد و مخالف بازداشت شده ی توی خیابان ودانشگاه ها درسیاه چال های رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی چگونه رفتار می شود ؟ ولی سرمقاله نویس بابستنن چشمان خود بر روی این واقعیات ملموس ونادیده انگاشتن آن، نماینده مردم بحرین شده است و با وقاحت تمام از اعمال 38سال زورسرکوب وخفقان با ابعاد عظیم فشار بر روی مردم مظلوم این شیخ نشین سخن گفته است.البته بدون توجه به شرایط مقایسه ای میان شیوه ی برخورد حاکمان بحرین بامعترضان بحرینی و روشبرخورد وحشیانه یحاکمان ایران وارگان های سرکوبگردرخدمت کودتاگران با معترضان ناراضی ایرانی که چه می کنند یا رفتارمی نمایند ؟ یااینکه بدون درنظرداشتن اینکه 75% جمعیت بحرین شیعه هستندکه اکثراًایرانی هستند.همچنین غافل از آنکه فاش شده است که مزدورانی که تازگی درعراق معترضین عراقیان رادر شهرهای عراق به رگبارمی بستندکه منجر به کشته ومجروح شدن تعدادی از عراقیان معترض شده است .در صورتی که به زبان فارسی با هم صحبت می کردند . همینطور از سوی شاهدان عینی درصحنه گزارش شده است که تظاهر کنندگان روز 25بهمن درتهران از سوی مزدوران لبنانی موردضرب وشتم وسرکوب وحشیانه واقع شدند . اما اکنون سرمقاله نویس از موضع ضدآمریکایی و عربستان سعودی بااعتراف به نقش مداخله گری در مورداخلی یمن که ا زطریق پاسداران که برای حوثی های شورشی سلاح ارسال و نیرو اعزام کرد . چونکه هدف ناآرام کردن یمن وشبه جزیره ی عربستان بود . بهر حال سر مقاله نویس در مورد تظاهرات مردم بحرین این چنین از رفتارفریبکارانه حاکمان بحرین با نیروهای خارجی یادنموده است .

"اين رفتار حاكمان فريبكار نشان مي‌دهد كه آنها حتي امروز هم دروغ مي‌گويند و همچنان درصدد خسته‌كردن مردم بحرين و فرصت‌طلبي به منظور سركوب قيام آنها هستند. شواهد و قرائن موجود نشانگر آنست كه عليرغم ادعاي حاكمان كه مي‌گويند فرياد اعتراض مردم را شنيده‌اند و خواستار بهبود شرايط سياسي - اجتماعي هستند، اوضاع‌ بحرين همچنان بر محور حاكميت اقليت كوچكي بر اكثريت مردم استوار است و هدف اينست كه همين روال ادامه يابد. اما چرا؟ 1. حاكمان بحرين تصور مي‌كنند با توسل به شگردهاي مختلف مي‌توانند دفع‌الوقت كنند و همچنان به نيروهاي امنيتي، پليس و ساير نيروهاي سركوبگر متكي باشند. نكته اصلي در اين ميان اينست كه بخش اعظم نيروهاي امنيتي، پليس و ساير نيروهاي سركوبگر داراي "مليت غيربحريني" هستند كه نه تنها كوچكترين حساسيتي نسبت به سركوب و مرگ مردم بحرين ندارند، بلكه حتي با سركوب آنها است كه مي‌توانند به استمرار حضور و فعاليت خود در بحرين اميدوار باشند. حاكمان بحرين تصور نكنند كه با اين شگرد رسوا مي‌توانند حاكميت غيرمشروع خود را حفظ و تضمين كنند. بلكه اساساً با وجود همين نيروها و با اطمينان از همين ناحيه بود كه امروزه خود را در اين بحران عظيم، گرفتار مي‌بينند. در واقع اصل بحران با وجود همين "عناصر غيربحريني" به وجود آمد و ادامه يافت و در مجموع، اين عناصر اگرچه گوش به فرمان آل خليفه و مشتي "شيوخ بي‌ريشه" هستند ولي هرگز حاضر نيستند بخاطر آنها جانفشاني كنند. اين عمده‌ترين دليل براي اثبات ضربه‌پذيري اميربحرين و اطرافيانش محسوب مي‌شود. . امروزه اصرار و فشار آل سعود براي سركوب قيام مردم بحرين، حتي بيشتر از شيخ بحرين و اطرافيانش محسوس و ملموس است. چرا كه آل سعود براي حفظ موقعيت خود به راحتي حاضر است آل خليفه دست به هر جنايتي بزند تا "خاكريز اول" سقوط نكند. حاكمان بحرين از اين بابت خرسند نباشند كه نظاميان و جنايتكاران سعودي بخاطر آنها دست به جنايت بزنند و مردم مظلوم بحرين را قلع و قمع كنند. آل سعود در ماههاي گذشته همين جنايات را به نيابت از "علي عبدالله صالح" رئيس‌جمهور منفور يمن هم عليه شيعيان و "حوثي‌ها" در شمال يمن مرتكب شدن. ناوگان پنجم آمريكا در بحرين مستقر است. واشنگتن عليرغم آنكه براي شهداي بحرين اشك تمساح مي‌ريزد، با تمامي توان و ظرفيت خود به حمايت و هدايت آل خليفه براي كشتار دستجمعي مردم بحرين پرداخته و به طرز آشكاري از قابليت‌هاي جاسوسي، اطلاعاتي ونظامي خود براي كمك به سركوب فوري قيام بحرين، سوءاستفاده مي‌كند"

در خاتمه اینکه همانگونه که سرمقاله نویس بدون لکنت زبان به مداخله گری در امور داخلی بحرین اعتراف نموده یافاش ساخته است که مشابهو همسو با سیاست سایرهمتایانش در دروغ نامه کیهان و مطبوعات حکومتی است که مترادف و همراه بارسانه های خبر رسانی و رهبر و مسئولان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی میباشد که بطورمشترک آشکارااهداف و سیاستی را پیگیری می کنند که در راستای حیات ننگین این رژیم اصلاح و مهار نا پذیر می باشد که با اتکای سیاست سرکوب و رعب و وحشت داخلی و تعقیب مجدانه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به کشور های همسایه و منطقه است. چون که هدف مداخله گری در امور داخلی کشور ها و اعمال تروریستی و خرلبکارانه می باشد . برای اینکه جزو مشتقات هدف ناامن وبی ثبات کردن منطقه است .برای اینکه می بایست باپیگیری این سیاست فرصت عبورمقطعی از تهدید وخطرات داخلی فراهم شود. بنابراین جرقه ای که ابتدادرتونس زده شد . سپس به مصر رسید .آنگاه منطقه ی اور میانه وشاخ یا شمل آفریقارا در نوردید و به یمن و بحرین وعراق و حتی به ایران رسید . چون که این جرقه زده یاچاشنی کشیده شده همچون کبریت برانبار باروت درحال انفجار منطقه کار ساز شد . بهمین دلیل پس ازقیام مصرشاهدبودیم که چگونه رهبرولی وقیح وسران رژیم ضد بشری ازموضع فرار به جلو ومرده خواری وفرصت طلبی تلاش نمودند که به قیام مصر و منطقه بارمذهبی گرایش به سوی تهران دهند .ولی در25 بهمن پاسخ منفیدندان شکن در داخل ایران را گرفتند. چونکه پس از سرکوب وحشیانه از 25 خرداد 88 که تا 25بهمن 89 ادامه داشت . با کمال تعجب بافریاد مرگ بردیکتاتور و خامنه ای واصل ولایت وقیح وفریاد پژواک شعاراعتراضی مبارک،بن علی ،نوبت توست سیدعلی مواجه شدند. لذازموضع ترس ووحشت برای عبور ازخطر خیلی جدی تر از گذشته روی به سیاست صدورتروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز آورده شده است .البته بموازات پیگیری این سیاست تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای هم افزایش یافته است. بهرصورت راه حل بحران منطقه مرتبط با3پارامتر متصل هم است که شامل تلاش مسئولانه بین المللی برای تغییرات دمکراتیک درایران است. همچنین پیگیری جدی مذاککرات صلح شرافتمندانه وعادلانه فلسطین و اسرائیل وتشکیل کشور مستقل و دمکراتیک فلسطین است .بالاخره اینکه کوشش برای ایجاد فضای دمکراتیک کشورهای منطقه می باشد. در غیراینصورت نه اینکه بحران انبارباروت منطقه به آتش نزدیک شده آرام ومهار شدنی نمی باشد، بلکه با تحریکات و تهدیدات رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران که ازطریق سپاه دس وحزبالله لبنان وحماس وشیعیان حوثی یمن وحرکت اسلامی وحتی برخی مهره های اخوان المسلمین بشدت دنبال می شود .می تواند سمت وسوی انفجارات انبار باروت منطقه را آنگونه شعله ورسازد که مهار وخاموش شدنی نباشدآنچا ن که ادامه ی سرکش شعله هایش به آسمان غرب کشیده خواهدشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891208/13891208_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 8 اسفند ماه سال1389

قيام مردم بحرين و فريبكاري حاكمان