روزی نامه ی حکومتی جمهوری 2 شنبه 14 شهریورماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " درباره شيب تند گزارش جديد آمانو"

"مشخص نیست که چه مدت زمان برای غرب زمان نیاز می باشد تا که به این واقعیت برسد که باید به سیاست خائنانه ی مماشات گرایانه ی موش و گربه بازی و دست پس زدن و با پا پیش کشیدن خود پایان دهد و یک سیاست همراه با تصمیم جدی در این مورد اتخاذ نماید؟"

بدلیل شتاب گیری تغییر وتحولات منطقه که موجب سقوط برخی از دیکتاتورهای منطقه شد و موقعیت برخی دیگر را نیز خطری وبی ثبات نموده است . موجب شد تا که از نوک تیزی و ضریب حساسیت پیگیری پروژه ی هسته ای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی کاسته و به حاشیه برده شود . طوری که خیلی وقت است که خبری از پروژه ی هسته ای و اهداف آن همچون گذشته باز تاب داده نمی شد. تاا ینکه پس از مدتی سکوت انتشار جدید یا فصلی از سوی کل آژانس بین المللی گزارش شد و خبر از فعالیت های هسته ای با هدف خاص بطور مخفیانه می دهد که تلاش درر استای اهداف نظامی می باشد. لذا موجب تکاپو واکنش تلاش های مذبوحانه به سبک کپی برداری شده ی سابق برای لوث کردن گزارش شد که ادعا شده گزارش چند پهلو است و مدیر کل آژانس مستقل نمی باشد . پس سیاست چند پهلو بودن گزارش بهانه و فرصت برای غرب به خصوص آمریکا فراهم کرده است تا با تبلیغات فشار بر روی رژیم قرون وسطایی و ضد بشری وارد کند . برای اینکه سرمقاله نویس مدعی است که گزارش 10 روز پيش از برگزاري نشست شوراي حكام به طور غير رسمي در اختيار 35 عضو اين شوراي قرار گرفته است تا زمینه ی تبلیغات از سوی غرب علیه ی پروژه هسته ای وجود داشته باشد . البته سرمقاله نویس به جای متهم کردن مدیر کل آژانس مثل همیشه به تهیه ی گزارش چند پهلو نمی گوید که اگر چنانچه ریگی در کفش نیست و ادعای شفاف و اعتماد سازی می شود. برای چه این پرونده به شورای حکام و سپس شورای امنیت سازمان ملل کشانیده شد که همراه با تصویب قطعنامه های تحریم های اقتصادی بوده است؟ از سوی دیگر با وجود نفت وگاز فراوان و ارزان وبی خطر برای تولید انرژی سوخت رسانی در ایران برای چه به دنبال نیروگاه اتمی بوشهر رفته شد که هم بسیار پر هزینه وهم خطر آفرین می باشد؟ به خصوص آنکه پس از چندین دهه صرف هزینه های بسیار کلان نیروگاه اتمی بوشهر اکنون خبر از اینکه کوه موش زاییده داده شده است . یعنی اعلام شده این نیروگاه اتمی با تولید 60 مگاوات به شبکه ی سراسری پیوسته است ! بهر حال سرمقاله نویس در راستای دفاع از پروژه و اهداف آن مدیر کل آژانس اتمی را به وابستگی و چند پهلو گزارش متهم کرده است که چنین بهانه برای تبلیغات غرب فراهم کرده است تا که این چنین وانمود شود اهداف پروژه نظامی می باشد:

"با انتشار گزارش فصلي و ادواري مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران بار ديگر فضايي براي كشورهاي غربي و رسانه‌هاي استكباري فراهم شد تا مدتها خوراك تبليغاتي مناسبي به منظور جوسازي عليه جمهوري اسلامي ايران در اختيار داشته و آتش تهيه را جهت اقدامات بعدي آمريكا فراهم كنند. در گزارش جديد يوكيا آمانو مدير كل آژانس از احتمال وجود برنامه مخفيانه در ايران براي ساخت سلاح هسته‌اي ابراز نگراني شده و در عين حال وي براي اولين بار مدعي شده كه اطلاعات موجود در اين گزارش برمبناي شواهد و قرائني است كه از سوي كشورهاي عضو در اختيار آژانس قرار گرفته است! ، اما با سمت و سويي تنظيم شده كه نشان مي‌دهد از اهداف و عقبه‌هاي شوم و تحريك آميزي برخوردار است كه براي ملت ايران شناخت اين عوامل محرك و گردانندگان اين نمايش، كار چندان دشواري نيست. - نصب نسل دوم سانتريفيوژها در نطنز به افزايش 3 برابري ميزان توليد سوخت هسته‌اي ايران انجاميده است. - نصب سانتريفيوژهاي جديد با هدف توليد اورانيوم با غناي 20 درصد در تأسيسات زيرزميني "فردو" قم صورت گرفته است. - ايران همچنان از تعليق كامل فعاليتهاي مرتبط با غني سازي خودداري كرده و با اين اقدام نگراني‌ها درباره ابعاد نظامي احتمالي برنامه‌هاي هسته‌اي خود ادامه مي‌دهد! - آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نگران است كه ايران مخفيانه، درحال كار برروي اجراي يك برنامه سلاح اتمي باشد و در اين زمينه اطلاعاتي از سوي برخي كشورهاي عضو درباره فعاليتهاي مربوط به توليد يك كلاهك اتمي براي يك موشك دوربرد به آژانس رسيده است! انتشار گزارش آمانو بازتاب نگراني جامعه بين‌المللي درباره افزايش توان ايران براي ساخت سلاح هسته‌اي است. سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا نيز در ادامه فرافكني‌ها عليه برنامه هسته‌اي ايران مدعي شد درصورتي كه ايران تصميمي راهبردي را براي تبديل اورانيوم با درصد غناي پائين به سطحي پيشرفته‌تر بگيرد، قادر خواهد بود در دو سال آينده به سلاح هسته‌اي دست يابد! 2 - اين گزارش از اين حيث "چند پهلو" تلقي مي‌شود كه در كنار رگه‌اي از اعلام حسن نيت ايران درخصوص اجازه بازديد به بازرسان آژانس، در عوض شامل ابهامات و اتهامات فراواني است كه اصولاً اساس و ماهيت گزارش را مخدوش و مغرضانه مي‌نمايد بنظر مي‌رسد شيب تند ابهام زايي و القاي اتهام عليه فعاليت هسته‌اي ايران در اين گزارش آنچنان بالاست كه مي‌تواند دستمايه اقدامات فراقانوني غرب و تكوين توطئه‌هاي جدي باشد"

چرا گفته می شود پروژه ای که قبل از فاش شدن از سوی مجاهدین بطور پنهانی دنبال می شد . به خصوص اینکه مردم آنگونه نا محرم می باشند که پیرامون عادی ترین موضوعات به اینان اطلاع رسانی نمی شود تا چه رسد به پروژه ی هسته ای که اکنون توصیه شده است که برای دفاع از این پروژه ی هسته ای باید مردم آگاه شوند . البته از آگاه کردن مردم گفتن نه اطلاع یافتن از کم وکیف این پروژه است ، بلکه برای بسیج کردن شان همچون دیوار های گوشتی جلوی تأسیسات هسته ای نیز است تا با فریاد مرگ بر آمریکا و انرژی هسته ای حق مسلم ماست مورد سوء استفاده واقع شوند . یا اینکه نوعی حالت آماده باش دفاع جنگی گوشت دم گلوله می باشد که چنین با متهم کردن به وابستگی و غیر مستقل مدیر کل آژانس توصیه راهکار مدبرانه آگاه کردن مردم داده شده است :

"بنابر اين، بايد اولاً واقعيت‌ها را آنگونه كه هست به مردم منتقل كنيم و ثانياً ضمن دادن آگاهي‌هاي لازم به افكار عمومي، در جهت اتخاذ راهكارهاي مدبرانه و مقتدرانه اقدام نمائيم. 4 - مدير كل آژانس در روند فعاليت يكساله خود در اين سمت نشان داده كه هرگز مستقل نبوده و وام‌دار كشورهاي غربي است، و لذا به عنوان اتمام حجت بايد به او گوشزد شود درصورتي كه به وظيفه حرفه‌اي خود، بدون فشار سياسي و در فضاي توأم با همكاري و اعتماد عمل نمايد، جمهوري اسلامي ايران نيز متقابلاً در نهايت شفافيت به رفع ابهام‌ها و سئوالات اقدام كرده و در يك تعامل سازنده همچون گذشته به جامعه بين الملل ثابت خواهد كرد كه ادعاهاي مربوط به فعاليت‌هاي غيرصلح آميز، كاملاً بي‌اساس و همراه با اهداف سياسي است."

در خاتمه اینکه مشخص نیست که چه مدت زمان برای غرب زمان نیاز می باشد تا که به این واقعیت برسد که باید به سیاست خائنانه ی مماشات گرایانه ی موش و گربه بازی و دست پس زدن و با پا پیش کشیدن خود پایان دهد و یک سیاست همراه با تصمیم جدی در این مورد اتخاذ نماید . زیرا که دیگر جای شک باقی نمانده است که هدف کشدار شدن این سناریو ی مذاکره و گفتگوی هسته ای که از سوی حاکمان ایران و مسئولان هسته ای دنبال شده است فقط تلاش برای تولید زمان دستیابی به سلاح هسته ای می باشد . از قرار معلوم بازیگران غربی راغب می باشند که آنچه ظاهراً با آن مخالفت می کنند که حاکمان ایران به سلاح هسته ای دستیابی نداشته باشند . ولی در باطن مخالفتی ندارند . زیرا که منطقه نفت و گاز فراوان دارد که مورد نیاز شدید غرب می باشد . بنابراین دامن زدن به رقابت هسته ای در منطقه آرزوی اینان همراه با منافع شان تأمین می شود . حال پس از آن چه اتفاق خواهدافتاد دیگر مهم نیست . چون فکر می کنند داشتن سلاح هسته ای در کشور های منطقه شبیه اسراییل و پاکستان و هندوستان و کره شمالی می باشد که قابلیت کنترل دارد. و غیر متعارف ومهار ناپذیر بودن رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی حاکم بر ایران را بطور عمد نا دیده می گیرند.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900614/13900614_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری 2 شنبه 14 شهریورماه سال 1390

درباره شيب تند گزارش جديد آمانو