گزیده خبرهای 2 مهر 90

معاون عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: طیفی از اصلاح طلبان به دنبال ایجاد یک نظام سکولار هستندکه گروه رقاصان و خوانندگان خارجی در پشت آنها قرار دارد

وقتی وزیر دفاع یک پاسدار تروریست شده باشد که نامش جزو لیست تروریستی می باشد که زیر پیگرد بین المللی است . می بایست که در راستای رقابت جنگ قدرت و ثروت و اختلاف و شکافی که میان ولی وقیح نامشروع و منفور و پاسداران کودتا گر با رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد و مشاورانش وجود دارد. البته اینان متهم به جرایان انحرافی درون دولت شده اند. بنابراین می بایست که در ادامه ی این نزاع و لشکر کشی معاون و زیر پاسدار تروریست دفاع هم وارد صحنه ی جنگ روانی تبلیغاتی شود تا ضمن ابراز وحشت حاکمان از حکومت سکولار و پایین کشیده شدن کرکره ی دین فروشی جریان انحرافی درون دولت و رقیب مغلوب را متهم به سوء استفاده از رانت های اقتصادی و سیاسی کند سپس از رابطه داشتن شان با هنرپیشه ها و بازیگران سینما و رقاصان و خوانندگان خارجی روشن گری کند که هدف اینان فعالیت برای جمع آوری رأی در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم می باشد.

خبرگزاری فارس : معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: برخی با ارتباط با هنرپیشه‌ها به دنبال رای‌آوری هستند.به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ناصر دهقان در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرهای مازندران با اشاره به وجود جریان‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو در کشور یادآور شد:‌ در کشور چهار جریان وجود دارد که جریان اصولگرایی به عنوان یکی از این جریان‌ها در دو طیف جدید و قدیم در آن فعالیت می‌کنند.این کارشناس سیاسی با اعلام اینکه در اصلاح‌طلبان نیز دو گروه وجود دارد، افزود: گروهی از اصلاح‌طلبان هستند که گفتمان جمهوری اسلامی را قبول ندارند ولی ولایت‌فقیه و رهبری را قبول دارند.معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار داشت: اما طیف دوم به دنبال نظام مشروطه نیستند و تنها به دنبال ایجاد یک نظام سکولار هستند و اینها همانی هستند که گروه رقاصان و خوانندگان خارجی در پشت آنها قرار دارد. دهقان با اشاره به وجود جریان انحرافی در کشور تصریح کرد: این جریان در کشور خود را اصولگرا می‌داند در حالی که این گروه یک نو اصولگرایی ایجاد کرده ‌است. وی با اشاره به اینکه برخی جریان‌های سیاسی در کشور با پرداخت پول و رانت‌های سیاسی سعی در ورود به جریان‌های اقتصادی دارند، اظهار داشت: این‌ها همان گروه‌هایی هستند که با برقراری ارتباط با هنرپیشه‌ها و بازیگران سینما به دنبال رای‌آوری هستند.معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: این گروه تصور می‌کنند از 24 میلیون رایی که برای دولت به دست آمد تنها 4 میلیون رای از آن بچه حزب‌اللهی‌هاست و می‌گویند رای این گروه ارزش زیادی ندارد.دهقان اظهار داشت: این گروه با برقراری رابطه‌های اقتصادی و سینمایی به دنبال 20 میلیون دیگر هستند تا از آن در انتخابات آیندهاستفاده کنند.

هنگام سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رخ داد.اخم نمايندگان اسرائيل و آمريكا به محمود عباس خبرگزاری فارس: سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی بارها با تشویق حاضران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل همراه شد که نمایندگان اسرائیل و آمریکا با چهره هایی درهم کشیده تنها نظاره گر این صحنه بودند.

چرا گزارشگر دروغ پر داز پاسداران فارس نگفته است که چه فرقی میان محمود عباس با پاسدار گماشته احمدی نژا وجود دارد که از یک طرف سخنرانی محمود عباس بشدت مورد تشویق نمایندگان حاضر در اجلاس سازمان ملل واقع می شود ولی موقع سخنر انی پاسدار گماشته احمدی نژاد بعنوان اعتراض نمایندگان کشور ها سالن را ترک می کنند؟ در صورتیکه حاکمان ایران بطور تاکتیکی و تبلیغاتی مدعی حمایت از فلسطین وخواهانن نا بودی اسراییل می باشند. آیا تفاوت دو بازتاب گوناگون مثبت و مفی محور این موضوع ناشی از در انزوای منطقه ای و جهانی رژیم نا متعارف و قرون وسطایی و ضد بشری حاکم بر ایران نمی باشد؟

به گزارش مانیتورینگ فارس، لحظاتی پیش سخنرانی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، با تشویق بی سابقه حاضران به پایان رسید.حاضران در جلسه بارها برای محمود عباس که سخنرانیش با محوریت طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل همراه بود، دست زده و وی را مورد تشویق قرار دادند.از نکات جالب سخنرانی عباس می توان به این مورد اشاره کرد که نمایندگان اسرائیل و آمریکا که در جلسه مجمع حضور داشته، با چهره هایی درهم کشیده به سخنان عباس گوش فرا داده و با تشویق های حضار همراه نشدند.در پایان سخنرانی عباس در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان بسیاری از کشورها از جمله عراق و لبنان به طور ایستاده وی را مورد تشویق قرار دادند

محمد صابر ملک رئیسی، نوجوان بلوچ به ۵ سال حبس محکوم شد

در ادامه ی رکورد شکنی های جهانی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی که شامل محکومیت نقض مستمر حقوق بشر، اعدام هابه خصوص اعدام نو جوانان، مرگ و میر جاده ها ، فرار مغز و سر مایه ها و کاهش سنی 13 سالگی مصرف مواد مخدر وتن فروشی و رشد روز افزون کودکان کار خیابانی اکنون بازداشت و شکنجه و اعتراف گیری متهم ومحکوم سیاسی به زندانی کردن نوجوان هم افزوده شده است تا که این کارنامه ی ننگین کامل تر شود.

محمد صابر ملک ریسی، نوجوان بلوچ پس از تحمل بیش از یکسال بازداشت از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به ۵ سال حبس و تبعید محکوم شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این نوجوان بلوچ که در سن ۱۷ سالگی به دلیل عدم دسترسی ماموران وزارت اطلاعات به برادر بزرگ‌تر وی بازداشت شده بود پس از تحمل بیش از یک سال زندان در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس در تبعید محکوم شد. بر اساس اظهارات برادر این زندانی وی می‌بایست دوران محکومیت خود را در زندان اردبیل و به دور از محل سکونت خانواده خود در سن ۱۸ سالگی تحمل کند که دوری مسافت بین این دو شهر خود محرومیت وی از ملاقات را نیز به همراه خواهد داشت.محمد صابر ملک رئیسی در طی یک سال گذشته نیز از حق تحصیل محروم بوده است و بنا بر اظهارات برادر این زندانی تنها جرم وی رابطه برادری بوده است.ماموران وزارات اطلاعات بار‌ها برای بازگشت برادر این زندانی به کشور اقدام به تهدید خانواده وی از طریق صدور حکم اعدام برای محمد صابر کردند.با توجه به رای دادگاه انقلاب وی یکی از جوانترین زندانیانی است که با اتهام سیاسی امنیتی در زندان های جمهوری اسلامی ایران تحمل حبس خواهد کرد.

علي مطهري: دهان نماينده را در افشاي مسائلي چون كهريزك نبنديد

مشخص است وقتی علی مطهری عضو بازار مکاره اعتراف کرده است با استناد به اصول قانون اساسی در بازار مکاره به وی اجازه ی سئوال کردن محور پرونده ی جنایتی داده نمی شود. زیرا که سئوال کردن پیرامون بازداشتگاه کهریزک و جنایت علیه ی بشریت اتفاق افتاده در سال 88 وی متهم به امنیت علیه ی کشور می شود . دیگر جای ابهامی نیست که در این بازداشتگاه چه بر سر قربانیان متهم گذشت . یا اینکه چه فشار و تهدیدهایی علیه ی اعضای خانواده های قربانی و جان باختگان در این بازداشتگاه بکار برده شده است تا که پرونده را دنبال نکنند . بنابراین وقتی آشکارا از قاتلان و مجرمان دست اندر کار این جنایت علیه ی بشریت دفاع می شود چونکه دست سردار پاسدار جنایتکار رادان و سعید مرتضوی بازجو و شکنجه گر وقاتل و اعضای بازار مکاره همچون حسین فدایی و پرویز سروری در کار بوده است . معلوم است که پیگیری وگشودن این پرونده در بازار مکاره همچون تف و تاق و ریش می باشد برای همین علی مطهری تهدید به عدم پرسش گری در این مورد شده است . حال سئوال است که چنین بازار مکاره ی دست نشانده ای که خود ناقض اصول قانون اساسی می باشد می تواند عصاره ی ملت یا در رأس امور باشد. همچنین پاسخگوی مطالبان مردم باشد؟.

علي مطهري بخشي از ماده 2 طرح نظارت بر نمايندگان را برخلاف اصول 84 و 88 قانون اساسي دانست و گفت: اين مساله حريت و آزادگي نمايندگان را تحت تاثير قرار داده و كاهش ميدهد. چرا كه نمايندگان براساس قانون اساسي در اعلام نظرات خود آزادند. با وجود چنين بندي اگر نمايندهاي درباره حوادثي چون كهريزك و حمله به كوي دانشگاه و مجتمع سبحان بخواهد حرفي بزند، متهم ميشود كه خلاف امنيت ملي كشور حرف زده است! وي با تاكيد بر اينكه به استناد اين بند ميتوانند دهان نمايندگان را ببندند، ادامه داد: مرجع رسيدگي به امور جاسوسي وزارت اطلاعات است كه فرد خاطي نماينده يا رئيسجمهور باشد، موظف است به آن رسيدگي كند. نماينده تهران افزود: انجام اعمال مجرمانه در حوزه انتظامي كه مصاديق آن قتل، تجاوز به عنف و چاقو كشي و... است هم مرجع رسيدگي‌كننده مشخصي يعني قوه قضاييه و نيروي انتظامي دارد و نيازي به درج آن در طرح نظارت بر نمايندگان نيست. دست مجلس همين الان هم بسته است آن را بيشتر نبنديم. مصطفي كواكبيان نماينده سمنان نيز با اشاره به اينكه در كشور دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي داريم كه هرگز تعطيل نميشوند، گفت: با اين وجود چه نيازي است كه موارد خلاف امنيت ملي را بياوريم كه حريت نماينده زير سوال برود و اظهار نظر نماينده خلاف امنيت ملي جلوهگر شود. جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه هم گفت كه اگر قرار باشد كه تخلفات امنيتي نمايندگان را نيز بررسي كنيم، بايد يكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي هم در هيات نظارت بر نمايندگان حضور داشته باشد. اما لاريجاني تذكر وي را نپذيرفت. جهانبخش محبينيا هم با تاكيد بر حفظ صيانت از جايگاه نمايندگي، در مخالفت با بند مذكور گفت: چرا خودمان ميخواهيم مصوبهاي بگذرانيم كه مجلس را "داغون" ميكند؟ خودزني را تا حدي جلو ببريم كه خدا قبول كند! براي رضايت خدا پيش رويم نه اينكه بيرون درباره ما چي بگويند و تشويقمان كنند كه خودمان داريم دست و پاي خودمان را ميبنديم و بيش و پيش از نهادهاي نظارتي و اطلاعاتي و امنيتي مانع خودمان ميشويم. اين عضو هيات رئيسه مجلس بابيان اينكه منظور از "اعمال مجرمانه از بعد انتظامي" چيست، با اين پاسخ لاريجاني مواجه شد كه مصداق آن ميتواند "چاقوكشي" باشد. محبينيا هم ادامه داد: بهتر است از القا و نفوذ عبارات چند پهلو و مشكوك كه موجب برداشتهاي موسع ميشود، بپرهيزيم و اين عبارت را حذف كنيم