گزیده خبرهای 30 شهریور 90

به نظر می رسد که می تواند یک رابطه ای میان اقدامات جدید وجود داشته باشد که شامل تهاجم اشغال سفارت اسراییل در مصر و حمله به سفارت آمریکا در طرابلس و تهاجم موشکی به سفارت آمریکا و نا تو در کابل و برگزاری اجلاس بیداری اسلامی در تهران که همراه با مخالفت پیشنهاد کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت ملی سازمان ملل و موضع ضد غرب و نا تو وآمریکا بود و تظاهرات دانشجویی در تهران در دفاع و همبستگی با پایین کشیدن پرچم آمریکا در مصر و بمب گذاری در ترکیه که می تواند پاسخ به نقش و موضع گیری ترکیه در سوریه باشد و با مورد آخر کشته شدن برهان الدین ربانی در عملیات انتحاری در کابل می شود که سرنخ آن به بیت جماران در تهران و طراحی و همکاری پاسداران ختم می شود.چون ناامن وبی ثبات شدن منطقه جزو اهداف و خواست اصلی حاکمان ایران است. برای اینکه بتوانند راه عبور از بحران هسته ای و سایر بحران ه و انزوای منطقه ای و جهانی برای شان هموار گردد.

عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با فارس فاش کرد:چگونگي ورود مواد منفجره به خانه رباني و ترور وي توسط طالبان خبرگزاری فارس: «واحدیار» وزیر سابق طالبان و عضو فعلی شورای عالی صلح افغانستان روز گذشته در تماس تلفنی با ربانی به وی گفته که دو تن از رهبران مهم طالبان تمایل دارند تا با شما مذاکره و سپس به روند صلح بپیوندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «واحدیار» وزیر سابق طالبان در امور مهاجرین و عضو فعلی شورای عالی صلح افغانستان روز گذشته در تماس تلفنی با برهان‌الدین ربانی به وی اعلام می‌کند که دو تن از رهبران مهم طالبان تمایل دارند تا با شما مذاکره و سپس به روند صلح بپیوندند.واحدیار همراه با یک نفر که مواد منفجره را در عمامه خود جاسازی کرده بود به منزل برهان‌الدین ربانی وارد می‌شود.این وزیر سابق طالبان به محافظان ربانی می‌گوید که فرد همراه وی را بازرسی بدنی نکنند زیرا به وی هتک حرمت می‌شود و ممکن است از ملاقات با ربانی منصرف شود.به گفته فضل‌کریم ایماغ عضو پارلمان افغانستان این عامل انتحاری که همراه واحدیار به منزل ربانی وارد شده بود هنگام مصافحه با ربانی سر خود را به سینه ربانی نزدیک کرده و خود را منفجر می‌کند.از سرنوشت واحدیار اطلاعاتی در دست نیست، جسد ربانی در حال حاضر در بیمارستان وزیر اکبرخان کابل است.منطقه وزیر اکبرخان که منزل ربانی در آن قرار دارد تحت محاصره نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارد و به هیچ کس اجازه ورود به این منطقه داده نمی‌شود. در تمامی شهر کابل جو امنیتی حاکم شده و از تردد خودروها جلوگیری می‌شود.حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان که به منظور شرکت در اجلاس سازمان ملل در نیویورک به‌سر می‌برد ممکن است سفر خود را ناتمام گذاشته و به کابل برگردد.

آخرين اخبار و اظهار نظرها درباره ترور شهيد بيداري اسلامي.خبرگزاری فارس: "برهان الدین ربانی" اولین رئیس جمهور افغان که چند روز پیش در اجلاس بیداری اسلامی تهران حضور پیدا کرده بود، عصر امروز با نقشه ای از قبل طراحی شده ترور و به شهادت رسید.

به گزارش فارس، "برهان الدین ربانی" رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان، رئیس جمهور سابق این کشور و نماینده مجلس نمایندگان افغانستان عصر امروز با نقشه ای از قبل طراحی شده ، بر اثر یک حمله‌ انتحاری در منزل شخصی خود واقع در منطقه‌ وزیر اکبر خان کابل ترور و بهش هادت رسید. در این حادثه عامل انتحاری که از اعظای طالبان بود، به همراه واحدیار وزیر سابق طالبان در امور مهاجرین و عضو شورای عالی صلح افغانستان، مواد منفجره را در عمامه خود جاسازی کرده بود و در هنگام مصافحه با برهان الدین ربانی خود را منفجر می کند. در این حادثه شهید ربانی و چند نفر از اعضای شورای صلح افغانستان بلافاصله به شهادت می رسند. خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل نیز دو روز قبل از برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی در تهران در تماسی با برخی مقامات امنیتی و مهمانان این کنفرانس، خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه برخی مهمانان بیداری اسلامی که از افغانستان دعوت شده اند تهدید به قتل و ترور شده اند و حادثه تاسف بار و غمگین شهادت برهان الدین ربانی نیز یک روز پس از بازگشت از تهران به وقوع پیوست. مخاطبان محترم برای مشاهده جزئیات بیشتر این حادثه، خبر دستگیری یک مظنون آمریکایی در اطراف منزل ربانی، اظهار نظرهای مقامات مختلف ، لغو سفر کرزی به نیویورک و بازگشت به افغانستان، زندگی نامه برهان الدین ربانی، اخرین تصاویر وی از حضور در کنفرانس بیداری اسلامی، آخرین اظهار نظرهای این شهید بیداری اسلامی و برخی اخبار دیگر در لینک های ارسالی ذیل مراجعه نمایید.

پرونده قتل دختر با اسلحه پدرش دردادسرا

داشته باشید که اگر چنانچه ادعا نمی شد که ایران امن و آزادترین کشور جهان می باشد. آن موقع می بایست که روزانه چه فاجعه های بیشتر از این باشیم که مادر با سلاح همسرش دخترش را کشته است تا مانع از فرار کردنش از خانه شود؟

بعد از حضور مأموران پلیس در بیمارستان و بازداشت والدین مرضیه به عنوان مظنونان اصلی قتل، مادر مرضیه لب به اعتراف گشود و مدعی شد برای جلوگیری از فرار دخترش از خانه، او را با سلاح کمری شوهرش به قتل رسانده است.فارس: دادگاه کیفری استان تهران، پرونده قتل دختر جوانی که توسط مادرش و با اسلحه پدرش به قتل رسیده بود را برای انجام تحقیقات به دادسرا بر می‌گرداند.اوایل بهار سال 88، والدین دختر جوانی به نام مرضیه، جسم بی‌جان دخترشان را به یکی از بیمارستان‌های رباط‌کریم منتقل کردند و مدعی شدند که وی با اسلحه خودکشی کرده است.اما با توجه به جراحات وارده، مسئولان بیمارستان احتمال خودکشی را منتفی دانستند و مأموران پلیس را از این موضوع باخبر کردند. پزشکی قانونی هم فرضیه خودکشی را رد و اعلام کرد که مرضیه به قتل رسیده است.بعد از حضور مأموران پلیس در بیمارستان و بازداشت والدین مرضیه به عنوان مظنونان اصلی قتل، مادر مرضیه لب به اعتراف گشود و مدعی شد برای جلوگیری از فرار دخترش از خانه، او را با سلاح کمری شوهرش به قتل رسانده است.با اعترافات این زن، قرار مجرمیت وی از سوی مرجع قضایی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال شد.صبح امروز جلسه محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست صادره خواستار مجازات متهم شد. پدر مرضیه نیز به عنوان تنها ولی‌دم او، رضایت خود را اعلام کرد.در ادامه جلسه، مادر مرضیه در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام را قبول دارد گفت: مرضیه مشکل روانی داشت و قصد داشت از خانه فرار کند و به زادگاهمان در یکی از شهرهای غربی کشور برود.وی ادامه داد: روز حادثه هم سر همین موضوع باهم جر و بحث کردیم و من قصد داشتم با کلت کمری همسرم دخترم را تهدید کنم که ناگهان گلوله شلیک شد.بعد از اظهارات متهم، قاضی عزیزمحمدی با بیان اینکه پرونده دارای شبهات و نواقصی است، دستور ارجاع پرونده به دادسرا را برای انجام تحقیقات بیشتر اعلام کرد

عضو مجلس خبرگان رهبري: نظام سياسي ولايت فقيه مقتدرترين نظام سياسي دنياست / نصب رهبر خارج از حیطه اختیارات بشر است

اینکه اعتراف شده ولایت وقیح خارج از از حیطه اختیارات بشر است که آخوند متملق و چاپلوس امام جمعه ی کاشان وعضو سیرک مجمع خبرگان آخوندی بیان کرده است زیاد بی ربط نیست چونکه عملکرد 33 ساله ولایت وقیح در ایران اثبات کرده که نه بشری ، بلکه ضد بشری است

ایرنا : نماينده تهران درمجلس خبرگان رهبري و امام جمعه كاشان گفت: هيچ نظام سياسي در دنيا مقتدرتر از نظام سياسي ولايت فقيه نيست و مردم بايد از اين نظام پشتيباني كنند. گفت:به گزارش ايرنا، آيت‌الله عبد النبي نمازي سه شنبه در آيين ختم آيت‌الله حاج ميرزا احمد دشتي نجفي درمصلاي نماز جمعه بوشهر افزود: درمكتب نوراني اهل بيت فقيهان عادل جايگاه ويژه‌اي دارند و درعصر غيبت امام زمان، رهبري جامعه اسلامي به آنان تفويض شده است. وي با بيان اينكه بشر و جامعه بشري نيازمند رهبري، قيم و مدير است، ادامه داد: در مسايل سياسي و حقوق سياسي وجود رهبر شرعي نيست اما عقلي است و عقل مي‌گويد جامعه احتياج به رهبر دارد. امام جمعه كاشان اضافه كرد: براساس آيات قرآن نصب رهبر از حيطه اختيارات بشر خارج است و كاري خدايي، الهي و آسماني است. نمازي افزود:جامعه الزاما نياز به رهبر دارد و آن رهبر نيز انتخابي نيست و انتصابي از سوي خداست و در دوران بعثت پيامبر بعد از ايشان و ائمه همه از سوي خداوند منصوب هستند

نماینده خمینی شهر: در حدیثی آمده که امام صادق گفته تهران به قدری بزرگ می‌شود که درآمد شوهرها برای مخارج زن‌ها کافی نخواهد بود

مگر در زمان امام صادق تهران پایتخت ایران بود و یا حتی این نام هم وجود داشته است که چنین حدیثی در مورد تهران و رشد طلاق به وی نسبت داده شده است؟ ضمن اینکه پس تصویب طرح چند همسری و صیغه بازی در بازار مکاره برای چه بود و گسترش و رشد زنان خیابانی ناشی از چیست و مسئول کیست و راه حل چیست؟

فرارو : نماینده مردم خمینی‌شهر معتقد است حتی یک مورد طلاق هم برای جامعه ما زیاد است. به باور وی اگر آمار طلاق‌های عاطفی به آمار طلاق‌های واقعی اضافه شود نرخ آن بسیار نگران‌کننده‌تر نیز می‌شود.سیدمحمدجواد ابطحی در خصوص میزان آمار طلاق در ایران به خبرنگار «فرارو» گفت: «اگر این آمار را با نرم جوامع آمریکایی و اروپایی بسنجیم، نگران‌کننده نیست، اما از نظر ارزش‌ها که نگاه کنیم، حتی یک مورد طلاق هم برای ما نگران‌کننده است. ما در منابع خود داریم که بدترین چیزهای حلال در نزد خداوند طلاق است».وی سپس به برشمردن تبعات طلاق پرداخت و اظهار داشت: «طلاق باعث از هم پاشیدن خانواده‌ها، بی‌سرپرست شدن بچه‌ها، عقده، افسردگی، ناهنجاری و... می‌‌شود. این پدیده چنان تبعاتی دارد که بگوییم حتی یک مورد آن زیاد است. در هر صورت این آمار نگران‌کننده است و این که در شهرهایی مثل تهران ما طلاق را فزاینده می‌بینیم، مسئله بسیار مهمی است».وی سپس ادامه داد: «عشق‌های خیابانی، تاثیرگذاری فرهنگ مسلط غرب و ماهواره، عدم ارضای تمایلات همدیگر و... مسائلی است که جامعه ما با آن روبروست و بایستی متولیان فرهنگی در این خصوص اقدام بکنند. از رسانه‌ها گرفته تا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید بر روی این مسئله کار کنند و گفتن این که آمار طلاق نگران‌کننده نیست، مسئله ما را حل نمی‌کند».نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه ادامه داد: «یکی از دلایل رشد طلاق این است که انتظارات بالا رفته(!) و درآمدها پاسخ‌گوی هزینه‌ها نیست. حدیثی را از امام صادق خواندم که در آن آمده بود تهران به قدری بزرگ می‌شود که قصرهایش مثل قصر بهشت می‌شود، زنانش مثل حورالعین می‌شوند، زینت می‌پوشند و درآمد شوهرها برای مخارج زن‌ها کافی نیست. الان هم می‌بینیم همین طور شده و همین مسئله منجر به طلاق می‌شود».وی افزود: «یکی از مسائل مهمی که جامعه با آن درگیر است، طلاق عاطفی است. یعنی زوجین طلاق نگرفتند، اما زندگیشان با طلاق فرقی ندارد. اگر این را به آمار طلاق واقعی اضافه کنیم، آن وقت متوجه می‌شویم که این آمار نگران‌کننده هست یا نه»