گزیده خبر های 6 مهر90 قسمت- 4

انفجار دفتر یكی از علما در شیراز

http://www.fararu.com/vdcawyno.49nwa15kk4.html

گفته می شود چند درویش در گلیمی بخسبند ودو پادشاهی در کاخ حکومتی نه . اکنون آخوند های دو زاری منبری بقدرت رسیده و خلیفه و شاه و شاهزاده شده اند مشخص است که در شرایطی که میان اینان وشرکا و رقبای شان جنگ قدرت و ثروت و رقابت و اختلاف با لا گرفته است .نمی توانند همدیگر را تحمل کنند و با هر ترفند و اهرمی که در دست داشته باشند برای حذف و تهدید علیه همدیگر استفاده می کنند.

دفتر نمایندگی آیت الله محمد باقر شیرازی از علمای صاحب رساله مشهد واقع در خیابان قاآنی شیراز ساعت 3 و 15 دقیقه بامداد منفجر شد. به گزارش ایسنا منطقه فارس، این انفجار منجر به جراحت سطحی یك طلبه و تخریب نزدیك به 40 درصد از بنا شده است. حجت الاسلام مرتضی شیرازی فرزند آیت الله محمد باقر شیرازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در شیراز ضمن تایید این خبر اظهار داشت: حدس می زنم این انفجار كار وهابی ها باشد چرا كه مجالس مربوط به اهل بیت در دفتر آیت الله شیرازی به طور مدام برگزار می شود و این مسئله باعث عصبانیت وهابی ها شده است،لذا گمانم بر این است كه آنها با این انفجار زهر خود را ریخته اند. وی با اظهار تاسف از این واقعه گفت:چرا باید در مملكت شیعه برای برپایی مجالس اهل بیت امنیت نداشته باشیم؟چند مدت پیش نیز مسجدی كه من متولی آن هستم را نیز آتش زدند كه همان وقت این مورد را به نهاد های امنیتی اطلاع دادم اما متاسفانه كسی جدی نگرفت. ...

میزان خروج از کشور متقاضیان فوق لیسانس و دکتری در 80 روز

http://www.fararu.com/vdcg3t9y.ak9z74prra.html

در ادامه ی رکورد شکنی فرار مغز ها از کشور به برون مرز بدلیل ضریب بالای امنیت شغلی وتضمین آن و ورود بدون درد سر و آزادانه به دانشگاه ها برای داوطلبان در کشوری که مدعی آزاد وامن و با ثبات ترین کشور دینا است . اماگزارش شده است که سرمایه و مغزهای نسل جوان کشور این چنین کشور را ترک می کنند ورراهی خار جاز کشور می شوند؟

بیش از یکهزار جوان ایرانی که نیمی از آنها در سن 22 تا 23 سالگی قرار دارند در 80 روز نخست امسال برای تحصیل در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری با هزینه شخصی از کشور خارج شدند که سه کشور مقصد حدود 60 درصد این جوانان ایرانی بودند. به گزارش مهر، آمار کنکور کارشناسی‌ ارشد نشان می‌دهد که بیش از 900 هزار نفر داوطلب ورود به مقطع کارشناسی‌ارشد در کشور وجود دارد. این درحالیست که ظرفیت کل آموزش عالی کشور اعم از دانشگاه‌های دولتی، پیام‌نور و آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد نزدیک 90 هزار نفر است یعنی کمتر از 10 درصد متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه‌های داخل کشور پذیرش می‌شوند. در تشریح میزان پذیرش داوطلبان ورود به مقطع دکتری نیز همین بس که 127 هزار نفر داوطلب اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری بودند که از میان آنها 5 هزار و 600 نفر پذیرش می‌شوند. گزارش یک دستگاه رسمی حاکیست از آغاز سال 90 تا پایان دهم اردیبهشت ماه امسال 175 جوان ایرانی که از نظر نظام وظیفه مشمول حساب می‌شدند و بالغ بر نیمی از آنها در سن 22 سالگی قرار دارند برای تحصیل با هزینه شخصی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری از کشور خارج شدند. در این بازه زمانی 40 روزه 90 نفر از آنها برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس و 85 نفر برای تحصیل در مقطع دکتری از کشور خارج شده‌اند. این داوطلبان تحصیل در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به ترتیب دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، آلمان، مالزی و ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده و حدود 25 درصد آنها موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشورها شده‌اند یعنی هزینه تحصیل‌شان توسط دانشگاه خارجی پرداخت می‌شود. بنابراین از آغاز سال 90 تا پایان 21 خرداد ماه امسال 560 نفر از مردانی که دارای مشکل خروج از کشور به لحاظ خدمت نظام وظیفه بوده و از طرفی متقاضی خروج از کشور با هزینه شخصی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی‌ارشد یا دکتری بوده‌اند شناسایی شده‌اند.

گزارش تکان‌دهنده دیوان محاسبات از عملکرد دولت در حوزه نفت و گاز

http://www.fararu.com/vdciv5a3.t1auv2bcct.html

سئوال است اکنون که اعضای بازار مکاره تصمیم گرفته اند وزیر اقتصاد را استیضاح نماید و سئوال از رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد را در بازار مکاره دنبال کند . چرا اینان و دیوان محاسبات نمی گویند مگر اختلاس و فساد ودزدی و رانت خواری و کاه بر داری ونا رسایی های مطرح شده یک شبه درون دولت به وقوع پیوسته است یا نه اگر ریشه ی 33 ساله ندارد لا اقل بیش از 6 سال متهمان یا مجرمان دولتی سابقه دارند که چرا تا قبل از علنی شدن جنگ قدرت و ثروت باندهای ما فیایی پیگیری و مطرح نشده است؟ مهمتر اینکه مگر فقط قوه ی مجریه آلوده به فساد است در صورتی که ادعای پرچمدار مبارزه با مفسدان اقتصادی می باشد و سایر نهادهای حکومتی رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد نمی باشند؟

گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور درباره روند اجرای قانون بودجه در حوزه‌های نفت و گاز و نیرو نشانگر ضعف‌ها و نقائص بزرگی در این حوزه‌ها است که از آن جمله می توان به جابجایی های غیرقانونی مالی و بدهی‌های سنگین دولت به بخش خصوصی اشاره کرد. کاهش تولید نفت از 72 هزار بشکه به 120 هزار بشکه رسید .تخلف بانک مرکزی در زمینه بدهی نفتی هند برنامه کمیسیون انرژی برای ارسال تخلف بانک مرکزی به قوه قضاییه .14 هزار و 400 میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به بخش خصوصی .وزارت نیرو پیمانکاران بخش خصوصی را ورشکسته کرد .هزینه نصب 4نیروگاه صرف یارانه نقدی شد 2.9 میلیارد دلار درآمد صادرات نفت سال 89 یارانه نقدی شد .کاتوزیان یادآور شد: ‌برداشت‌های خلاف قانون از منافع دیگر و مصرف کردن آنها برای پرداخت یارانه ها تنها به وزارت نیرو ختم نمی‌شود. براساس گزارش دیوان محاسبات 2.9 میلیارد دلار در سال 89 از محل صادرات نفت به حساب یارانه‌های مردم ریخته شده و این امر برخلاف قانون هدفمندی یارانه‌ها است که محل پرداخت را از واقعی کردن قیمت‌ها دیده بود. عدم وازیر 610 میلیون دلار از درآمد صندوق توسعه ملی .وازیر خلاف قانون درآمد های نفتی به حسابهای خارجی شرکت نفت پیش از این نیز سه تخلف عمده وزارت نفت در قالب یک گزارش از کمیسیون انرژی مجلس به صحن علنی ارائه و با تصویب مجلس به قوه قضائیه ارسال شد و هم اکنون قوه قضائیه در حال پیگیری این تخلفات است.

تهدید یك نماینده دیگر به استعفا

http://www.fararu.com/vdcjhxeh.uqeyozsffu.html

این گزارش خبری هم مکمل خبری قبلی می باشد و سئوال از وی کردن شامل همان سئوالاتی می شودکه از منتقدان عملکرد دولت در گزارش قبلی مطرح شد. برای اینکه در این مورد هم صدق می کند. چون همه منتقدان بطور عمدی و مصلحت گرایانه تا کنون سکوت کردند و باز کردنش در شرایط کنونی هم ناشی از جنگ قدرت و ثروت وهم جنبه ی تبلیغاتی محور بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم دارد.ا

پس از آنكه علی مطهری در اعتراض به اقدام هیات رئیسه مجلس، درباره طرح سوال از رییس جمهور تهدید به استعفا كرد، بهمن اخوان نیز در موضعگیری مشابهی، سخن از استعفا به میان آورد. نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان و عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ، در این باره به اعتدال گفت: وقتی كه یك نماینده نمی‌تواند به وظایف نمایندگی خود عمل كند، عقل و انصاف به او حكم می‌كند از سمت خود كناره‌گیری كند و با این اقدام سیاسی خود حداقل صدای موكلان خود را به گوش مسوولان برساند. طبق اصل 88 قانون اساسی «در هر مورد كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یك از نمایندگان از وزیر مسوول ، درباره یكی از وظایف آنان سوال كنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یك ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تاخیر بیفتد، مگر با عذر موجه و به تشخیص مجلس شورای اسلامی. »متاسفانه اكثر جوانان حوزه انتخابیه بنده بیكار هستند و در زمینه اشتغال‌زایی تاكنون دولت نه خود اقدام خاصی انجام داده ‌است و نه از نقطه نظرات نمایندگان مجلس در این خصوص استفاده می‌شود و این درحالی است كه هر روز مردم برای حل مشكل بیكاری خود و جوانانشان به ما مراجعه می كنند و ناتوان از حل مشكلات آن هستیم. وقتی نمی‌توانیم دردی از مردم را حل كنیم، چرا باید به ماندن اصرار كنیم، گفت: هنگامی از مقامات اجرایی درباره مشكلاتی كه در دستگاه تحت كنترل آنها، به وجود آمده سوال می‌كنیم، برخی آقایان با حضور در مجلس به صورت كلیشه‌ای صحبت می‌كنند، كه نشان می‌دهد خود این افراد هم از ابعاد این اتفاقات غافلند و واقعا دلیل قانع كننده‌ای ندارند. وی در ادامه اظهار داشت: اگر از همین چند‌هزار میلیارد تومانی كه اخیرا اختلاس شده است، تنها 400 میلیارد تومان را به حوزه ‌انتخابیه بنده اختصاص داده بودند، در ظرف سه سال ، 6 تا 8 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌كردیم، و این در حالی است كه آقایانی كه برای پاسخگویی به مجلس آمده‌اند درباره این اختلاس عظیمی كه در دستگاه تحت امر آنها رخ داده، از یك عذر خواهی ساده دریغ كرده و تمام تلاش آنها این است كه خود را از بحران مدیریتی پیش آمده جدا بدانند. : با گذشت شش سال نه تنها پول نفتی به سر سفره مردم نیامد، بلكه این پول نفت آتش گرفته و دارد زندگی مردم را از بین می‌برد. شیوه كنونی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با قانون مصوب مجلس فاصله‌ای بسیار دارد و تنها20 درصد از مردمی كه هزینه‌های آب و برق، گاز و حمل و نقل بسیار پایین دارند، از وضعیت موجود راضی هستند. بهتر است دولت به جای شعارهای غیر واقعی با یك نظرسنجی واقعی متوجه شود، چند درصد از مردم از روشهای در پیش گرفته شده، رضایت دارند. یهمن اخوان كه خود از امضاكنندگان سوال از رییس جمهور است، گفت: در صورتیكه طرح سوال نمایندگان از رییس جمهور، بیش از این از سوی هیات‌رییسه با بی‌مهری روبرو شود، بنده نیز تنها راه را استعفا از سمت نمایندگی می‌دانم و اگر با استعفای آقای مطهری موافقت بشود، بنده هم مثل آقای مطهری از نمایندگی استعفا می دهم و در دوره نهم شركت نمی‌كنم

فرمانده سپاه تهران بزرگ : در جنگ نرم خسارات زیادی دیده‌ایم

عجیب است که با نهضت ادامه دار بیخون زدن نیروی انتظامی به جمع آوری بشقاب های ما هواره ای و کنترل تلفن های مبایل و ف یر گزاری شبکها ینترنت وتوقیف و تعطیل مطبوعات و بازداشت وبلاگ نویسان وخبر نگاران هنوز اعتراف شده است که کافی وکاری نبوده است و رژیم ضد بشری و قرون وسطایی آزادی کش بدلیل فریاد های مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح پس از کودتای 22 خرداد و بر پاشدن تظاهرات های ضد حکومت ضربه و خسارات دیده است!

دیگربان : حسین همدانی٬ فرمانده سپاه تهران بزرگ با انتقاد از «کم‌کاری» مسئولان و نهاد‌های فرهنگی٬ گفته که جمهوری اسلامی در «جنگ نرم» خسارت‌های زیادی دیده است.به گزارش روز سه‌شنبه (پنجم مهر) خبرگزاری فارس٬ آقای همدانی در جمع کارمندان سازمان بهزیستی افزوده که «تلفات در جنگ نرم بیش از تلفات در هشت سال دفاع مقدس استاین فرمانده سپاه اظهار داشته است: «متولیان کار فرهنگی باید اقدامات مهمی را در حوزه فرهنگی انجام دهند و سخنان مقام معظم رهبری را در این زمینه به دقت بررسی کرده و آن را عملیاتی کنندفرمانده سپاه استان تهران اضافه کرده که «امروزه سرداران جنگ نرم، افسران و سربازان این حوزه باید کاملاً آگاه و آماده باشند چرا که دشمن در کمین ما نشسته استروحانیون و فرماندهان حاکم بر ایران از این اعتراض‌ها با عنوان «جنگ نرم» یاد می‌کنند و بار‌ها اعلام کرده‌اند تلاش می‌کنند با آموزش «افسران و سربازان جنگ نرم» در آن پیروز شوند.پیش‌تر محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی «برای پیشبرد دفاع در جنگ نرم ۳۵ هزار مسجد و ۱۵۰ هزار روحانی کم داردسازمان بسیج مستضعفین پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در سال ۱۳۸۸ اجرای طرحی با عنوان «صالحین» را در دستور کار خود قرار داده که یکی از اهداف آن «مقابله با جنگ نرم» است.در حال حاضر مهم‌ترین برنامه راهبردی سپاه و بسیج اجرای کامل این طرح در تمام پایگاه‌های بسیج در محلات و ادارات دولتی است.فرماندهان سپاه امیدوارند با اجرای این طرح٬ آسیب‌پذیری نیرو‌های بسیج در «جنگ نرم» را به حداقل برسانند.

.شما كه به جاي صدور انقلاب ختم انقلاب گرفته بوديد(خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900706/2.htm#other205

دراز کردن محمد رضا خاتمی به شیوه ی بازجویی از سوی پاسدار شکنجه گر و پرونده سازحسین شریعتمداری که چرا انتقاده کرده است هدف صدور از انقلاب به برون مرز که اوایل انقلاب مطرح شد صدور تفکر و اندیشه بود نه اینکه بستن فضای بحث و گفتگو در داخل و صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز باشدو مداخله گری در امور داخلی سایر کشور ها جایگزین شود که منجر به انزوا کشیده شدن رژیم ضد بشری قرون وسطایی در منطقه و جهان شده است. بهر صورت سر بازجو شریعتمداری محمد رضا خاتمی و حزب ورشکسته مشارکت را متهم به وابستگی به آمریکا و اسراییل کرده است چون پیام وحرف های اینان را می زنند.

دبيركل سابق حزب مشاركت در راستاي دفاع فصلي و موسمي از انقلاب ادعا كرد شعار صدور انقلاب بعد از انقلاب بر ضد خودش تبديل شد.محمدرضا خاتمي در گفت وگو با سايت جماران گفت: در سال هاي اول انقلاب در همين تلويزيون جمهوري اسلامي گفت وگو بود، توده اي ها و چريك هاي فدايي خلق مي آمدند و با مسلمانان و عالمان اسلامي بحث مي كردند، دانشگاه ها محل گفت وگو بود. بعد از يك مدتي البته به خاطر مسايلي اين باب گفت وگو بسته شد و ما چه در داخل و چه در خارج از اين مساله ضرر و زيانهايي را متحمل شديم.وي درباره شعار صدور انقلاب اسلامي گفت: منظور از صدور انقلاب در ديدگاه امام(ره) كاملا روشن بود كه چيست. ولي دو اتفاق افتاد كه ما دراين راه ناكام مانديم نه فقط ناكام بلكه همين شعار صدور انقلاب هم به ضد خودش تبديل شد. يكي گرفتاريهاي داخلي بود. شما مي خواستيد بگوييد صدور انقلاب يعني صدور انديشه و الگو، ما با گرفتاريهاي بعد از انقلاب متاسفانه الگوي درخشاني را كه به دنبالش بوديم نتوانستيم بسازيم نه تنها الگو را نساختيم بلكه در زمينه توليد فكر و انديشه هم دچار اختلال شديم. ما بعد از انقلاب چند تا آقاي مطهري يا آقاي بهشتي تربيت كرديم و يا با متفكرين خودمان الان چگونه برخورد مي كنيم؟ متاسفانه ما در توليد فكر و انديشه و الگو در بعد از انقلاب آن توفيق لازم را نداشتيم.وي ادامه داد: دومين مشكل اين است كه ما هيچ وقت نيامديم بگوييم كه اگر ما مي خواهيم اين انقلاب را به عنوان يك تفكر و انديشه صادر كنيم در طرف مقابل هم ممكن است تفكر و انديشه وجود داشته باشد. ما چه جايگاهي براي پذيرش آن تفكر و انديشه داريم؟ بسياري وقتي صدور انقلاب را مطرح مي كنند يعني انديشه انقلاب و اسلام و تفكر اصلاح يك جاده يك طرفه اي است كه فقط هر چه ما مي گوييم دنيا بايد بشنود. وقتي صدور انديشه انقلاب موفق مي شد كه به عنوان يك گفت وگو مطرح مي شد درباره اين اظهارات چند نكته قابل تأمل به نظر مي رسد مخصوصا اينكه دبيركل سابق مشاركت و برادر رئيس دولت اصلاحات ژست دلسوزي براي انقلاب گرفته و از موضع يك طرفدار انقلاب حرف زده است.

گران فروشي 10ميليارد ريالي شركت توليد شكر درهمدان

وقتی که از رأس تا ذیل رژیم قرون وسطایی دین فروش و عوامفریب به فساد آلوده است طوریکه برخی از آخوند های حوزوی و آقازاده های شان همچون آخوند تمساح یزدی و مکارم شیرازی خیلی سال است که مشغول واردات شکر با حوالجات دولتی هستند که از اختلاف فروش در بازار آزاد نه صاحب پول های باد آورده ی نجومی شده اند ، بلکه موجب ورشکسته شدن واخراج کار گران صنعت تولیدی نیشکر هفت تپه ی خوزستان شده اند . اما اکنون یکی از رقبای شان در همدان فاش شده است که یک میلیارد تومان گران فروشی شکر کرده است.

همدان -خبرنگاركيهان:پرونده يك شركت توليد و عرضه شكر به جرم گرانفروشي 10ميليارد ريالي به سازمان تعزيرات حكومتي همدان ارسال شد.معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني استان همدان دراين باره گفت: بازرسي هاي انجام شده از سوي كارشناسان اين سازمان نشان داد كه توليدات شركت مذكور، مبلغ 10ميليارد و 912ميليون ريال گران تر از قيمت تعيين شده، فروخته شده است.عليرضا شجاعي افزود: سازمان حمايت از توليد و مصرف كننده، قيمت شكر را تعيين كرده و واحدهاي توليدي طبق قانون موظف به رعايت نرخ مصوب اين سازمان هستند.وي ادامه داد: در خصوص برخورد با گرانفروشي، سازمان بازرگاني فقط وظيفه شناسايي متخلفان را برعهده دارد و نوع و ميزان جريمه را سازمان تعزيرات حكومتي تعيين مي كند

نجات يك صنعتگر ايلامي از مرگ

نتیجه رشد روز فزون واردات کالا ها که روزانه سود های بس کلان با آورده بر توی کیسه ی دلالان اقتصادی وابسته به دزدان و سایر شرکای شان می کند موجب تعطیلی رو به گسترش واحدهای تولیدی و اخراج کار گران وبیکار شدن شان شده است . همچنین موجب فشار بر روی صنعت گران شده است که ناچار به خودکشی با بنزین شده است.

ايلام- خبرنگاركيهان:يكي از صنعتگران ايلامي كه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام با ريختن بنزين بر روي خود قصد خودسوزي داشت توسط كاركنان اين سازمان نجات پيدا كرد.اين صنعتگر ايلامي كه براي تكميل ظرفيت واحد توليدي خود به سازمان مراجعه كرده بود به دليل عدم مديريت صحيح بر اين سازمان و ندادن جواب لازم از مسئولان ظرف بنزيني كه همراه داشت بر روي خود ريخت و كبريت را روشن كرد اما كاركنان حاضر در محل فورا وارد عمل شدند و مانع از خودسوزي اين صنعتگر شدند.يكي از اعضاي هيئت مديره خانه صنعت ايلام به خبرنگار ما گفت: تحويل و تحول مديريت صنعتي در استان وضعيت نامناسبي دارد كسي كه تا ديروز مسئوليت صنعت و معدن استان را عهده دار بوده است با ادغام وزارت صنايع و بازرگاني اكنون فاقد مسئوليت است و مديريت آن را به افراد غيرصنعتي واگذار كرده اند كه قطعا حاصل آن به وجود آمدن اين مسائل خواهد بود.وي افزود: در سفر اول هيئت دولت به استان ايلام اعتبارات قابل توجهي براي صنعت و معدن در اين استان درنظر گرفته شده كه جذب نشد و استان هاي برخوردار توانستند به خوبي از سفرهاي هيئت دولت استفاده كنند.اين مسئول اضافه كرد: مسئوليت ها با رابطه واگذار مي شوند و تا زماني كه در اين استان در دادن مسئوليت ضابطه جاي رابطه را نگيرد شاهد اين حوادث تلخ و ناگوار خواهيم بود.

افزایش اخراج کارگران از واحدهای تولیدی

مشخص است وقتی که در آشفته دزد بازار در همدان یکی فقط یک میلیارد تومان گران فروشی شکر می کند که موازی با اختلاس 3000 میلیارد تومانی می باشد. می بایست که از طرف دیگر یک صنعت گر در ایلام با بنزین دست به خود کشی بزند . همچنین کار گران محروم وزحمت کش هم بدلیل تعطیل شدن واحد های تولیدی یا کار خانهه ا اخراج و بیکار شوند.

ایلنا: عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با انتقاد از وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی اظهار داشت: درحال حاضر ۵۰ درصد از مدیران واحدهای تولیدی فاقد صلاحیت هستند. علی اکبر عیوضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از روند تدوین پیش نویس قانون کار فعلی تصریح کرد: نمایندگان کارگری مخالفت خود را با ۸۰ درصد از این پیش نویس اعلام کرده‌اند. وی با تاکید بر لزوم رعایت اصل سه جانبه گرایی در روند تدوین قانون کار خاطرنشان كرد: در صورتی که وزارت تعاون، ‎‌ کار و رفاه اجتماعی خواسته جامعه کارگری را در زمینه تدوین پیش نویس قانون کار نادیده بگیرد جامعه کارگری با تجمع اعتراض خود را اعلام خواهند کرد. به گفته عیوضی، موانع تولید در کشور ۱۳ مورد است که قانون کار تنها یکی از موارد آن تلقی می‌شود. وی یکی از دلایل افزایش واحدهای بحرانی را افزایش حجم واردات به داخل کشور اعلام کرد و افزود: به دلیل افزایش حجم واردات هر ساله شاهد افزایش بی‌رویه اخراج کارگران از واحدهای تولیدی هستیم.تعطیلی یک کارخانه و بیکاری ۱۵۰ کارگر در رشت.فارس : در استان گیلان ۱۵۰ کارگر به دلیل تعطیلی کارخانه تولیدی فناوری شیمیایی توسط بانک عامل بیکار شدند. شرکت تعاونی و تولیدی فناوری شیمیایی گیلان به دلیل پاره‌ای از مشکلات بانکی تعطیل شد و ۱۵۰ کارگر این کارخانه بیکار شدند. مدیر و مالک شرکت تعاونی فناوری شیمیایی گیلان عصر امروز با حضور در دفتر این خبرگزاری در رشت به بیان مشکلات کارخانه مذکور پرداخت و اظهار داشت: مدت ۱۰ ماه است که این شرکت به دلیل کارشکنی بانک عامل تعطیل شده و تاکنون نامه‌های متعدد و …عریضه‌ها و دوندگی‌های زیادی را انجام دادم ولی جز سرگردانی چیزی دیگر عاید ما نشد. علی کریمی با بیان اینکه ۱۵۰ کارگر در این شرکت مشغول به‌کار بودند، افزود: به دلیل تعطیلی کارخانه توسط بانک عامل این کارگران بیکار شدند و روز گذشته کارگران به درب منزل بنده آمدند تا حق و حقوق خود را بگیرند

كمبود 21 ميليون ليتري بنزين روزانه كشور از كجا تامين مي‌شود؟

داستان سناریوی مچ گیری وسئوال و پرسشگری از دولت کردن که ناشی از ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و اختلاف و رقابت میان با ندهای مافیایی و کودتایی مدعی اصول گرایی حاکم می باشد . این دوئل آنگونه شبیه بازی کردن با آن چیز بد بو شده است که هر چه بیشتر بر هم زده می شود بیشتری بوی گندش بیشتر موجب آزار بازیگرانش می شود.

سيدعماد حسيني سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با تاكيد بر اينكه من تعجب مي‌كنم ازدوستان خودمان در دولت، گفت: يك معادله ساده در مورد واردات بنزين جاري است روزانه 44 ميليون ليتر بنزين در كشور توليد مي‌شود مصرف به طور متوسط 65 ميليون ليتر است پس اين 21 ميليون ليتر از كجا تامين مي‌شود.به همين سادگي است. يا نياز 21 ميليون ليتري ما از ذخاير استراتژيك ماست كه بعيد مي‌دانم ما از ابتداي امسال توانسته باشيم از ذخاير استراتژيك تا چنين حجمي برداشت كنيم و اصلا ذخاير ما توان پوشش اين مدت را داشته باشد بنابراين واضح است كه وارد مي‌كنيم.اما در تعجب هستم كه آقايان اينقدر سعي در پنهان كردن اين موضوع دارند در حالي كه يك معادله ساده نشان مي‌دهد توليد ما كم است. به گزارش خبر آنلاين به گفته او، پالايشگاه آبادان قراربود 6 ميليون ليتر به توليد بيفزايد كه متاسفانه با اتفاقي كه در اين پالايشگاه افتاد اين امر هم محقق نشد بنابراين واقعيت را نبايد شكل ديگري نشان داد.اما اگر آقايان خلاف حرف ما باور دارند بايد بگويند اين 21 ميليون ليتر در روز چگونه تامين مي‌شود؟واقعا اين سوالي است كه من به طور جد به دنبال جواب آن هستم كه با چنين معادله ساده‌اي چگونه مسوولان اين خبررا تكذيب مي‌كنند. اماراتي‌ها حساب 32 شركت ايراني را بلوكه كردند طي يك هفته گذشته، حساب 32 شركت ايراني توسط امارات بلوكه شده است. به گزارش آفتاب، رضا حسين‌آبادي يكي از كارشناس‌هاي كميسيون توليد و تجارت اتاق بازرگاني تهران از بلوكه شدن حساب 32 شركت ايراني در امارات طي هفته گذشته خبر داد. او همچنين با بيان اينكه حواله‌هاي دولتي براي افراد خاص صادر مي‌شود اين نكته را نيز يادآور شد كه در حال حاضر تنها دو يا سه صرافي خاص هستند كه سهميه ارزي از بانك مركزي دارند. گفتني است يكي از فعالان بخش خصوصي در تكميل گفته‌هاي كارشناس كميسيون توليد و تجارت اتاق بازرگاني تهران يادآور شد كه مديران اعتبارات ارزي بانك‌ها امضاي طلايي دارند و تنها تعداد معدودي از پرونده‌هايي كه در بانك‌ها تلنبار شده است با اين امضاهاي