دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 29 شهریور ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان" آزمون بزرگ "

"چراوکیل تسخیری قلم زن یادداشت روز نویس همچون همتایانش نگفته است که صاحبان ثروت کیستند که دارای آنگونه نفوذی هستند که می توانند مسیرر سیدگی پرونده را به نفع خود به چر خانند تا که مانع از اجرای عدالت و مجازات شوند؟ همانگونه که هیچگاه گفته نمی شود که چگونه اینان صاحب ثروت های بادآورده شده اند؟"

این یادداشت روز نویس یا وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان بر خلاف رسم وسنت همیشگی نخ نما ولو رفته اش که تلاش می کند با رله کردن های مشابه وانمود کند که بی طرف است و از موضع مستند حقوقی و قضایی مسایل و مقولات را دنبال می کند . اما بلافاصله پس از پیش گفتار مقدماتی اش که هیچ رد ونشانی از رابطه ی علت و معلولی دیده نمی شود هم لهجه پاسدار سرباز جو حسین شریعتمداری سناریو ساز می شود و شیوه ی تکراری گذشته اش را نشخوار می کند و در پایان توصیه هایی به مخاطبان و دستگاه مربوطه از جمله دستگاه قضاییه آلوده به فساد برای پیگیری پرونده ها توصیه می کند. بنابراین اکنون پیرامون موضوع داغ اختلاس 3هزار میلیاد تومانی قلم فرسایی کرده است و پیرامون این پرونده روی سخن قرار دادن دستگاه قضاییه آلوده به فساد شروع کرده که گفته چنین انتظارات آحاد ملت و دلسوزان را بر آورده نکرده است. چونکه کشدار ومخدودش کردن پرونده های کلان و سنگین اختلاس با نوسان وکاهش احکام منتهی به فرار متهمان شده است :

نوشته حاضر تلاش مي كند تا بصورت مشخص و به دور از درهم آميختن مباحث مختلف با يكديگر تنها مواجهه دستگاه قضايي با اين پرونده بزرگ فساد مالي را در قالبي از «بايدها» و «نبايدها»ي راهبردي بررسي كند.واقعيت آن است كه دستگاه قضايي در امر مبارزه با مفاسد اقتصادي بصورت تاريخي انتظارات آحاد ملت و دلسوزان نظام را در نقطه مطلوب به سرانجام نرسانده است.متاسفانه اين خروجي باعث شده تا افكار عمومي به سرنوشت پرونده هاي بزرگ مفاسد اقتصادي خوش بين نباشند و صحبت از «قاطعيت» قوه قضاييه و «قطعيت» احكام و آراء متقن و عادلانه در زمينه محكوميت مفسدان اقتصادي را شعار و تبليغات تلقي نمايند.حافظه تاريخي مردم در خصوص مواجهه دستگاه قضايي با مفسدان بزرگ اقتصادي حكايت از آن دارد كه اين پرونده ها در گام اول دچار يك اطاله دادرسي عجيب و غريب مي شود و بعد در گام دوم احكام و آرايي متزلزل صادر مي شود كه در هر مرحله از دادرسي متزلزل تر شده و در نهايت به محكوميتي نامتناسب با جرم مربوطه ختم مي شود كه در اينجا نيز مرخصي هاي طويل المدت بازدارندگي مجازات حبس را خنثي مي كند. بالاخره گام سوم اين پرونده ها اين است كه از قضا«!» با يكسري از اتفاقات و حادثه هاي تعجب آور و شگفتي ساز گره مي خورد.در تمامي سال هاي گذشته چند پرونده بزرگ فساد اقتصادي مطرح و علني شده است كه متاسفانه آنچه كه اذهان و افكار عمومي از آن به ياد دارند اين است كه مثلا فلان مجرم اقتصادي در دادگاه بدوي به 27 سال حبس محكوم مي شود ولي در ادامه فرآيند دادرسي اين حكم به 14سال تقليل مي يابد. جريان دادرسي نيز معمولا آنقدر كش دار است كه سال ها بطول مي انجامد. طرفه آنكه در پرونده اي كه افكار عمومي به دقت و با حساسيت آن را زير ذره بين گذاشته اند متهم موفق مي شود فرار كند و...آزموني كه در صورت ادامه رويه گذشته درخصوص مفسدان بزرگ اقتصادي اين بار يك «تهديد» جبران ناپذير را براي دستگاه قضايي در پي خواهد داشت و بالعكس موفقيت در اين آزمون «فرصت» ويژه اي را نصيب قوه قضائيه و نظام مي كند "

مسخره تر اینکه این وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان با صدور فتوای رویه ی قضایی مدل خودش یکی نعل و یکی به میخ زده است . یعنی مترادف انتقاد از نحوه ی عملکرد دستگاه فاسد قضایی که موجب بد بینی اذهان عممی شده است . از سوی دیگر تعریف و تمجید حوزوی و پاسداری با دستمال یزدی از رئیس آن کرده است . در ادامه روی به دفاع از یکی از منفور ومشهورین آدم کشان حرفه ای آدم وگوشت و گوش خوار آورده است که گذشته از اینکه سابقه ی 33 سال صدور حکم اعدام ها ی فراوان دارد. نقش کلیدی هم در آمریت قتل های زنجیره ای داشته است . یعنی برای این از آخوند انتصابی رئیس دستگاه فاسد قضایی آخوند محمد صادق لاریجانی قدر دانی کرده است که آخوند دژخیم محسنی اژه ای که سابقه تبرئه کردن متهم اول 123 میلیارد تومانی بانک صادرات مرتضی رفیقدوست اما حکم اعدام برای متهم ردیف 2 فاضل خداداد صادر نمود که وی را برای پیگیری پرونده ی اختلاس 3000 میلیارد تومانی بر گزیده است . البته مکمل آن با تناقض گویی ادعایش پیگیری پرونده را بی نقض دانسته است . برای همین این چنین از بسیج شدن دستگاه تبلیغات جنگ روانی دشمنان پیرامون این پرونده گفته و آن را چاشنی نظر ادعایی خود کرده است :

"قوه قضائيه بيش از هر اقدامي مي بايست «نقشه راه» خود را براي به سامان رساندن اين پرونده در بستر قانون، عدالت و انصاف مشخص كند. خوشبختانه اين اقدام پنج شنبه گذشته در قالب ابلاغيه آيت الله آملي لاريجاني خطاب به دادستان كل كشور محقق شد.همچنين آنچه كه باعث شده است تا اميد مردم در جهت تحقق عملي دستورات رئيس دستگاه قضا شعله بگيرد انتخاب شايسته آقاي محسني اژه اي است چرا كه وي همان قاضي قاطع و شجاعي است كه در سال 74 حكم اعدام يك مجرم را در پرونده اختلاس 123 ميلياردي صادر كرد و به گواهي سه دهه گذشته سابقه اين مقام قضايي همواره با سلامت و قاطعيت قضايي عجين بوده است.بدون ترديد دشمنان نشان دار نظام، تمام ظرفيت تبليغاتي و عمليات رواني خود را به صحنه خواهند آورد تا در پرتو آن اهداف شوم و اغراض شيطاني شان را دنبال نمايند و در همين خط، در روزهاي گذشته بخشي از سناريوي رسانه اي دشمن درباره پرونده فساد مالي اخير آشكار شده است كه مي طلبد هر چه زودتر دستگاه قضايي پيوست رسانه اي خود را عملياتي كند و حتي در مواردي آفندي عمل كند تا خط دروغ پردازي ها، تحريف ها، شانتاژها و هجمه هاي مسموم رسانه اي را بسوزاند.3- ورود قوه قضاييه با مديريت توانمند رييس دستگاه قضا و نظارت دادستان كل كشور در پرونده فساد مالي اخير بدون نقص بوده و با موارد مشابه در سال هاي گذشته كاملا متفاوت است.در پرونده فساد اقتصادي اخير دستگاه قضا مدبرانه و مقتدرانه عمل كرده است چه اين كه طي همين مدت كوتاه؛ الف: 19 نفر در ارتباط با اين پرونده دستگير و بازداشت شده اند، ب: تعدادي از متهمان ممنوع الخروج شده اند، پ: براي جلوگيري از جابجايي اموال به منظور فرار از بازپس دادن اموال غارت شده، عده اي ممنوع المعامله شده اند، ت: حساب مالي برخي از متهمان مسدود شده است، ج: اموال و دارايي برخي از متهمان بلوكه شده است، چ: در كمتر از 48 ساعت پس از ابلاغ ويژه رييس قوه قضاييه به دادستان كل كشور در خصوص نظارت بر اين پرونده، آقاي اژه اي شخصا به اهواز سفر كرده و با توجه به شكل گيري اوليه پرونده در دادگستري خوزستان، تمام مراحل تحقيقات مقدماتي و اقدامات دادگستري و ضابطان را زير نظر گرفته است و... اما آنچه كه نبايد در ادامه اين مسير اتفاق بيفتد، انحراف از اين ورود مدبرانه و مقتدرانه است. اگر اين انحراف از طريق برخي از گروه هاي انحرافي و يا عمليات چندلايه كانون هاي قدرت و ثروت انجام شود آن وقت تمام زحمات و اقدامات دستگاه قضا ابتر خواهد ماند"

بالاخره این وکیل تسخیری باضد نقیض گویی کردن ، نگفته است که چگونه است که از یک سو از مدیریت مقتدرانه و مدبرانه ی دستگاه فاسد قضاییه گفته است و از طرف دیگر اعتراف به انحراف مسیر رسیدگی پرونده از سوی صاحب ثروت های ذی نفوذ در این فساد مالی اذعان کرده است که ممکن است که فضا را مهندسی کنند که اینگونه خواست خودشان را به دستگاه آلوده قضایی تحمیل کند که نباید زیر باز هیچ مصلحتی برود تاکه مفسدان از مجازات شدن در بروند :

"يكي از شگردهاي صاحبان ثروت و كساني كه در اين فساد مالي بزرگ ذي نفع هستند اين خواهد بود كه شرايط و فضا را به گونه اي مهندسي و مديريت كنند تا يك حالت ويژه و اضطراري به بار نشيند و آن وقت در ادامه اين شگرد، «مصلحت»ها و «احتياط»هايي را به دستگاه قضا تحميل نمايند.نكته كليدي اين است كه قوه قضاييه بايد در اين پرونده بزرگ فساد مالي كه جنبه ملي پيدا كرده است هيچ مصلحتي را بالاتر از مصلحت ملت نداند. به تعبير ديگر؛ مشي لايتغير دستگاه قضايي تا فرجام نهايي اين پرونده بايد اين باشد كه ميان «مصلحت» و «عدالت» فاصله اي نگذارد. چرا كه؛ در اينجا مصلحت و عدالت چيزي جز مجازات قاطعانه مفسدان اقتصادي و بازگشت اموال و پول هاي تصاحب شده به بيت المال نيست. بايد و نبايدهاي ديگري نيز وجود دارد كه در ظرف اين ستون نمي گنجد و در آينده به آن خواهيم پرداخت."

در خاتمه اینکه چراوکیل تسخیری قلم زن یادداشت روز نویس همچون همتایانش نگفته است که صاحبان ثروت کیستند که دارای آنگونه نفوذی هستند که می توانند مسیرر سیدگی پرونده را به نفع خود به چر خانند تا که مانع از اجرای عدالت و مجازات شوند؟ همانگونه که هیچگاه گفته نمی شود که چگونه اینان صاحب ثروت های بادآورده شده اند؟ مگر ولی وقیح منفور و نا مشروع و سایر مسئولان رژیم ضد بشری و نا مشروع ادعا نمی کنند که پیرو خمینی شیاد می باشند؟ مگر این شیاد نگفته بود که حکومت آیندگان از آن مستضعفان و پا برهنگان می باشد؟ پس چه شد که نتایج آن وعده های داده شده به اینجا ختم شده است و کسی هم پاسخگو نیست . همانگونه که مدعی قلم بر دست نمی گوید که چرا خودش تناقض گویی می کند . چون ضمن اعتراف به محاکمه پرونده های فسادهای کلان گذشته که احکام صادر شده شامل مرور زمان می شود وکاهش می یابد تا عاقبت منتهی به فرار متهمان می شود . همینطور چرا گفته نمی شود. اگر چنانچه دستگاه قضایی آلوده به فساد نیست و پشتیبان کلان دردان حکومتی نمی باشد. برای چه مشابه ی احکامی که برای آفتابه دزدان در 33 سال گذشته صادر شده برای کلان دزدان صادر نمی شود؟ به خصوص چرا اشاره نشده است که خبر فرار مدیر عامل شرکت ملی مس به امارات و پناهنده شدنش مرتبط با این پرونده ی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی نمی باشد که ادعا شده با انتخاب آخوند جنایتکار محسنی اژه ای برای پیگیری این پرونده هدف از مانع شدن متهمان مرتبط به این پرونده می باشد. بهرحال بهتر نیست که پاسدار گماشته احمدی نژاد به جای اصلاح شدن مدیریت جهان در سازمان ملل تلاش کند که دستگاه فاسد قضاییه رژیم ضد بشری و قرون وساطیی ایران اصلاح شود؟

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900629/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 29 شهریور ماه سال 1390

آزمون بزرگ (يادداشت روز)