گزیده خبر های 31 شهریور 90

شهرستان ۶۵۰ هزار نفری بهارستان بیمارستان ندارد

این خبر فاجعه انگیز با هزینه ی نمایشی و فرمایشی اجلاس دو روزه ی بیداری اسلامی 700 نفره در تهران و هزینه ی سفر هیأت 100 نفره همراه پاسدار گماشته احمدی نژاد به آمریکا و شیوه ی پذیرایی شان در هتل به خصوص با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی مقایسه شود . آنگاه در نظر گرفته شود که این وضعیت مقابل ادعاهای ایران قدرت بر جهان است و می خواهد مدیریت آن را اصلاح کند چه معنی و مفهومی دارد؟

به گزارش خبرگزاری خانه ملت (مجلس)، در نشست صحن علنی صبح امروز، چهارشنبه ۳۰ شهریور، حسن نوروزی در تذکر شفاهی خود به رئیس جمهور، تصریح کرد: شهرستان جدید بهارستان با ۶۵۰ هزار نفر جمعیت هیچ تخت بیمارستانی ندارد.نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی گلستان که از مصوبه‌های دور اول سفر استانی هیات دولت است به علت کمبود بودجه نیمه کاره رها شده است.وی با بیان این که عمر شهرستان جدید بیمارستان ۶ ماه است، یادآور شد: در این شهرستان هیچ دادگستری، دادسرا یا مکان انتظامی برای تامین امنیت مردم وجود ندارد.نوروزی ادامه داد: ساخت استادیوم ورزشی نصیرپور در شهرستان رباط کریم با بودجه ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شد که متاسفانه به علت اختلاس این طرح متوقف شده است.نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: وزیر تعاون باید هر چه سریعتر برای مشخص شدن وضعیت اداره تعاون شهرستان رباط کریم اقدامهای لازم را انجام دهد

دو آمريكايي از ایران رفتند

بالاخره پرده شوی مضحک فیل هوا کردن بیش از دو ساله جاسوس بازی و اتهام زدن به شهروندان گروگان ربوده شده آمریکایی به پایان رسید و وارد عمان شدند. همچنین زیرآب سناریوی خط و نشان برای آمریکا کشیدن و بیدادگاه نمایشی و فرمایشی تشکیل دادن و حکم 8 سال برای شان صادر کردن و تأکید بر عدم آزادی شان از موضع خفت و خواری و تسلیم شدن زده و اینان آزاد شدند . تازه آنهم پس از هم سفر شدن رحیم مشایی و حمید بقایی دومتهمی که قرار بود بازداشت شوند که بعنوان جاده باز کن آزاد شدن این دو گروگان آمریکایی به آمریکا سفر کردند. البته باز دید کنندگان نظرات جالبی در این مورد دادند که ضمیمه شده است .

دو زنداني تبعه آمريكا كه به اتهام ورود غيرقانوني به كشور و جاسوسي به مدت دو سال در ايران در بازداشت بودند، عصر امروز با قرار وثيقه از بازداشتگاه اوين آزاد و لحظاتي پيش از طريق فرودگاه مهرآباد، ايران را ترك كردند. به گزارش ايرنا، اين دو تبعه آمريكايي به نام‌هاي 'شين بائر'‌ و 'جاش فتال' با حضور سفير سوئيس در تهران و هياتي از سفارت عمان، ازبازداشتگاه اوين رهسپار فرودگاه مهرآباد شدند. به نظر مي‌رسد اين دو تبعه آمريكايي فرودگاه مهرآباد را به مقصد عمان ترك كردند تا از طريق اين كشور ، رهسپار آمريكا شوند. اين دو تبعه آمريكايي عصر امروزبا موافقت شعبه 36 دادگاه تجديد نظر استان تهران با تبديل قرار بازداشت موقت آنها به قرار وثيقه به مبلغ پنج ميليارد ريال، آزاد شدند. آنها پس از آزادي تحويل هيات سفارت عمان و سفير سوئيس در تهران كه در مقابل بازداشتگاه اوين حضور يافته بود، شدند و بلافاصله براي خروج به سمت فرودگاه مهرآباد تهران حركت كردند. قوه قضاييه امروز (چهارشنبه)با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد در پي درخواست وكيل مدافع دو تبعه آمريكايي از شعبه 36دادگاه تجديد نظر تهران مبني بر تبديل قرار وثيقه آنان كه پيش از اين از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران هر يك به تحمل هشت سال حبس غير قطعي محكوم شده بودند، شعبه 36 دادگاه تجديد نظر در مقام رسيدگي به تجديد نظر خواهي با اين درخواست موافقت كرد. بائر و فتال مردادماه سال 88 به دليل ورود غيرقانوني به خاك ايران و به اتهام جاسوسي كه در دادگاه انقلاب اتهام آنها ثابت شده است، بازداشت شدند. اين دو امروز همانند 'سارا شورد' ديگر آمريكايي كه همراه آنها به همين اتهام بازداشت و شهريورماه سال گذشته آزاد شده بود،‌ هر كدام با قرار وثيقه 500 هزار دلاري آزاد شدند.نظرات بازديدکنندگانعدم اعتماد به نفس و خرده فروشی وطن برای غربی ها است، زور و فشار برای ما. پس چی شد آن ادعا های اول انقلاب. خدا از جناب رئیس جمهور قبول کنه کاش زندانی های سیاسی ایرانی هم تبعیت آمریکایی داشتند.شاید اونوقت موقع اعیاد اونارو هم ردیف مجرمان خطرناک نمی دونستند و بهشون اجازه مرخصی می دادن. ما موندیم و حوضمون.

قد کودکان ایرانی 4 سانت کوتاه شده است

چرا برای ماست مالی کردن عدم عدالت اجتماعی و وارونه بودن تعدیل اقتصادی موجب وضع بشدت نا مناسب تغذیه ی کودکان شده که ناشی از فقر تحمیل شده ی 33 ساله است که 80% جمعیت کشور را به زیر خط فقر اقتصادی با زندگی بسیار طاقت فرسا کشانیده است. استفاده از روغن های غیر استاندارد بهانه شده است؟ بد تر اینکه چرا گفته نمی شود اقتصاد ور شکسته ورشد واردات چندین برابر صادرات و تعطیلی واحد های تولیدی و به خصوص ورود کالاهای قاچاق غیر استاندارد هم معضل دیگریست که حاصل این سیاست رشد حجم نقدینگی و تورم وگرانی و فقر و بیکاری می باشد؟

استفاده از روغن‌های غیراستاندارد آن هم با حرارت بالا که به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد مشکل دیگری است که در مورد بعضی از میان وعده‌ها وجود دارد، حرارت بالا در این فرآورده‌ها منجر به تخریب برخی مواد مغذی شده و از طرف دیگر حرارت بالا که منجر به دود کردن روغن می‌شود و ترکیباتی به نام آکرولئین تولید می‌کند که حتی تنفس آن نیز خطرناک استمهر: مصرف نوشابه‌های گازدار و حضور کمرنگ لبنیات در برنامه غذایی روزانه سبب شده در طول سالهای گذشته تا 4 سانتی متر از متوسط قد کودکان ایرانی کاسته شودآزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: مصرف نوشابه‌های گازدار و حضور کمرنگ گروه شیر و لبنیات در برنامه غذایی روزانه سبب شده در طول سالهای گذشته تا 4 سانتی متر از متوسط قد کودکان ایرانی کاسته شود. از طرفی فسفر موجود در این نوشیدنیها جذب کلسیم را در دستگاه گوارش کاهش داده و عارضه‌ای به نام پوکی استخوان را برای جامعه ایرانی به ارمغان آورده است.بنابراین گزارش، استفاده از روغن‌های غیراستاندارد آن هم با حرارت بالا که به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد مشکل دیگری است که در مورد بعضی از میان وعده‌ها وجود دارد، حرارت بالا در این فرآورده‌ها منجر به تخریب برخی مواد مغذی شده و از طرف دیگر حرارت بالا که منجر به دود کردن روغن می‌شود و ترکیباتی به نام آکرولئین تولید می‌کند که حتی تنفس آن نیز خطرناک است.این گزارش می افزاید: تنقلات نیز معمولاً دارای کالری بالا و درصد مواد مغذی کم هستند بدون اینکه نیازهای تغذیه‌ای کودکان را تامین کنند، ایجاد یک حس سیری کاذب در آنها کرده و به مرور زمان باعث کمبودهای تغذیه‌ای در کودک می‌شوند.مواد افزودنیهای زیادی که به انواع محصولات صنعتی از انواع کیک و بیسکوئیت، چیپس و پفک و انواع آبمیوه اضافه می‌شود مانند نگهدارنده‌ها، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، عطر و طعم‌ دهنده‌ها و رنگها ممکن است در کوتاه مدت اثری نداشته باشد یا مقدار آنها در مواد غذایی در حد استاندارد باشد ولی وقتی این مواد را در کل دریافتهای روزانه و حتی ماهانه در نظر گرفته شود می‌تواند خطری برای سلامتی باشد بویژه اگر مصرف این گونه از محصولات از سنین کودکی آغاز شده باشد.بر اساس این گزارش، مصرف زیاد سوسیس و کالباس که برای ماندگاری بیشتر به آن نیترات افزوده می‌شود برای سلامت دستگاه گوارش مناسب نیست و از طرفی مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به ایجاد سرطان شود.

قتل یک شهروند در سردشت منجر به اعتراض جمعی از مردم شد

.اینگونه جنایات هم ادامه ی همان تهاجمات جنایات آمیز پاسداران به روستا های کردستان عراق می باشد که به بهانه ی مبارزه کردن با گروه پژاک دنبال می شود.

آژانس خبری موکریان : یک شهروند اهل سردشت براثر تیراندازی یکی از مأمورین نیروی انتظامی در منطقه سردشت کشته شد. گفته می شود این شهروند که احمد ستاری نام داشت و اهل روستای قله ره شه از توابع سردشت بود، روز سه شنبه سی ام شهریور ماه در منطقه سوره چوم به ظن داشتن کالای قاچاق، هدف تیراندازی یکی از مأمورین نیروی انتظامی قرار گرفت و جان سپرد. شنیده ها حاکی از آن است که در پی این رویداد جمعی از اهالی روستای قله ره شه اقدام به مسدود نمودن جاده روستا نمودند و زمانیکه مأمورین جهت بازگشایی این جاده به روستا مراجعه می کنند با آنان درگیر شده اند که دراثر این درگیری یکی از مأمورین زخمی و به یک اتومبیل دولتی خسارت وارد شده است. لازم به ذکر است نماینده سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آژانس خبری موکریان، این خبر را تأیید نمود.

تجمع آرام كارگران مترو كرج در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان.

این خبر مقایسه شود باگزارش تصویری صرف غذا در هتل مکان اقامت هیأت 100 نفره ی پاسدار گماشته احمدی نژاد چون دستمزد به یغما رفته ی کارگران زحمت کش محروم می باشد که هزینه ی سفر گله هیأت 100 نفره خرد وکلان به آمریکا و اسکان در هتل تشریفاتی وچیدن میز غذای تشریفاتی شان شده است.

تعدادی از کارگران شرکت سابیر، پیمانکار قطارشهری کرج در میدان امام حسین تجمع کرده‌اند. به گزارش ایلنا، این تجمع در مقابل کارگاه قطارشهری کرج در میدان امام حسین (ع) با انگیزه احقاق حقوق معوقه کارگران صورت پذیرفته است. یکی از تجمع کنندگان گفت: مدت ۷ ماه هست که حقوق خود را از شرکت سابیر دریافت نکرده‌ایم و در تأمین معشیت خود و خانواده‌هایمان دچار مشکل شده‌ایم. بیش از ۱۲۰۰ کارگر برای شرکت سابیر در کارگاه‌های مختلف قطارشهری کرج در حال فعالیت هستند. نیروی انتظامی در کنار تجمع کنندگان حاضر است و این تجمع در آرامش کامل در حال انجام است اما هیچ یک از مدیران ارشد شهرداری کرج و شرکت سابیر تاکنون در این تجمع حاضر نشده است