گزیده خبر های 7 مهر- 90

تاسيس نمايندگي شرکت سوئيسي فروش قليان در ايران

باز هم فاش شدن ادعا و عملکرد تناقض آمیز مسئولان و زدن زیرآب ادعای مخالف بودن خمینی شیاد با کاپیتولاسیون در ایران در زمان شاه به خصوص اینکه گروگان های متهم به جاسوسی و محکومیت 8 سال زندان آمریکایی هم آزاد شدند.

خراسان : در حالي که وزارت بهداشت مرتبا از برخورد با عرضه کنندگان قليان در کشور خبر مي دهد، به تازگي يک شرکت سوئيسي فعاليت گسترده خود را با موضوع خريد و فروش قليان و وسايل جانبي آن و همچنين توليد و توزيع تنباکوي معسل، در يک منطقه مرفه نشين در تهران آغاز کرده است.
ساعت ها بازداشت، تفتیش دفتر و منزل ضبط پاسپورت وکیل سه آمریکایی به دنبال کنفرانس خبری آنها

در آمریکابدون شک هدف این یورش و ضبط پاسپورت شفیعی وکیل مدافع 3 گروگان آزاد شده ی آمریکایی یکی بدلیل گفتگوهای تلفنی وی با شبکه ی ماهواره ای بی بی سی دولت فخیمه است و دیگر وحشت از فرار وی و فرصت داشتن برای ناگفته های وی پیرامون پرونده ی این 3 گروگان آمریکایی آزاد شده می باشد.

پنج نفر از ماموران امنیتی صبح روز سه شنبه با داشتن حکم بازداشت مسعود شفیعی، وکیل سابق دو آمریکایی وارد منزل او شده و پس از چند ساعت بازرسی منزل و دفتر کارش، او را به زندان اوین منتقل کردند. این وکیل دادگستری پس چند ساعت بازجویی آزاد شده است. مسعود شفیعی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« ساعت ۷ صبح دیروز، پنج نفر از ماموران امنیتی با داشتن حکم جلب من وارد خانه ام شدند. عجیب این بود که حکم جلب برای من صادر شده بود، حکم جلب برای قاتل یا فراری صادر می شود. بهرحال آنها وارد خانه شدند و یکی، دو ساعت همه خانه را تفتیش کردند، صندوق ، گاو صندوق، کمد و همه چیز.علیرغم اینکه رفتار ماموران محترمانه بود اما نفس عمل اشتباه بود. آنها درست پس از اینکه همسرم از خانه خارج شد، آمدند.مثلا می خواستند که خانمم ناراحت نشود بعد آرام آرام خواستند که بقیه اعضای خانواده که خوابیده اند را بیدار کنم. بعد از بازرسی خانه پاسپورت و چند چیز دیگر را برداشتند و من را به دفترم بردند. آنجا هم کامپیوتر و هادرش و اسناد و پرونده های دو آمریکایی و چند سند دیگر را برداشتند و بعد به اوین بردنداین وکیل دادگستری گفت:« زندان رفتن مسئله ای نیست، بهترین زمان استراحت است که من به آن احتیاج دارم. دیروز به آقایان گفتم آخر شما به فکر شان قوه قضاییه نیستید آخر چرا من را می خواهید بازداشت کنید؟»مسعود شفیعی در خصوص بازجویی چند ساعتش در اوین گفت:« بیشتر صحبت ها حول محور پرونده های دو آمریکایی بود. اما خدا را شکر همه چیز به خیر تمام شد و دوباره مدارک من از جمله پاسپورتم را پس دادند و به خانه برگشتم. اگر جوان های آمریکایی هر کار ی می کنند، هر حرفی می زنند به من چه ارتباطی دارد. من معتقد بودم که آنها بی گناه هستند و کارم را انجام داده ام اما اینکه می روند آنطرف و حرف های می زنند آخر به من چه ارتباطی دارد. بازداشت من اصلا توجیه قانونی نداشت.من ایرانیم و در تمام مدتی که از دو آمریکایی دفاع کردم طبعا به فکر مصالح کشورم و حفظ شان قوه قضاییه بودم اما حالا این جواب صادقانه کار کردن من است. از همه چیز سرخورده شدممسعود شفیعی در حالیکه به شدت از حکم بازداشتش ناراحت بود به کمپین گفت:« فقط امیدوارم ممنوع الخروج نشده باشم. من یکشنبه هفته آینده عازم سفر برای دیدن دخترم هستم و می خواهم سر قبر خواهرم بروم که مدتی پیش فوت کرد.به دلیل وکالت پرونده آمریکایی ها که طول کشید نتوانستم بروم خواهرم را در لحظه های آخر ببینم. حالا نگرانم که نکند ممنوع خروج شده باشم که به نظر می رسد شده ام. صبح امروز به اوین مراجعه کردم تا در این مورد پرس و جو کنم تا اگر ممنوع خروج هستم حداقل بروم و پول بلیط پرواز را پس بگیرم که اجازه ورود ندادند و گفتند خبرت می کنیم

صبح شنبه، راهپیمایی و تجمع فعالان پارچه‌فروشان بازار تهران در میدان ارگ.

آخر رژیمی که زنان ومعلمان وارگران ودانشجویان وبازاریان ناراضیمی باشند وباوجود فضای پلیسی ونظامی وامنیتی که مترادف حکومت نظامی تحمیل ولی اعلام ناشده است چگونه می تواند مشروعیت داشته ومردمی باشد؟

فعالان صنف پارچه بازار تهران اعلام کردند که قصد دارند صبح روز شنبه پس از راهپیمایی در محوطه‌ی بازار، در مقابل ساختمان دارایی در میدان ارگ تهران تجمع کنند و خواستار رسیدگی مسئولان به خواسته‌هایشان شوند.به گزارش خبرنگار کلمه، در این اطلاعیه که امروز بر روی دیوارهای بازار نصب شده، آمده است: با توجه به طولانی شدن اعتصاب و عدم توجه و پیگیری دولت و اداره دارایی مبنی بر اعتراض صنفی پارچه فروشان در خصوص طرح آزمایشی مجلس برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده، لازم است کلیه اعضای صنف، به صورت یکپارچه و متحد مغازه‌هایشان را به صورت کاملا بسته نگه دارند و احیانا مغازه‌هایی که به صورت نیمه تعطیل است نیز با بستن کامل مغازها تا اطلاع ثانوی از باز کردن خودداری کرده و با تجمع در راسته بازار پیگیر مطالباتشان باشند.بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است: همه بازاریان صنف پارچه که تعداد اعضا آن به بیش از ۶۰۰۰ عضو می رسد، در تاریخ شنبه ۹مهر۹۰ ساعت ۱۰:۳۰ با تجمع در مقابل مسجد ملک واقع در بازار حمام چال و راهپیمائی در بازار تهران و حرکت به سمت میدان ارگ مقابل ساختمان اداره دارائی صدای خود را به گوش مسئولان مخصوصا آقای عسگری خواهند رسانید.در این اطلاعیه همچنین خاطرنشان شده است: صنف پارچه از جمله آسیب پذیرترین اصناف کشور است که در صورت عدم همکاری دولت و ارگان های مختلف با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.از جمله مطالبات قید شده در این اطلاعیه، به تعویق انداختن قانون مالیات بر ارزش افزوده به مدت پنج سال، بررسی کارشناسان و مسئولان به همراه فعالین صنف در خصوص مشکلات این طرح، حل معضل چک های برگشتی و عدم نقدینگی در صنف پارچه است.

فیلم / جمع اوری دیش های ماهواره و تخریب انها توسط نیروی افتضاحی -

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=38748

آیا با این شیوه ی یورش وحشیانه نیروی انتظامی به جمع آوری بشقاب های ما هواره ای آنهم در شهر مذهبی مشهد که زادگاه رهبر ولی وقیح منفور و نا مشروع می باشد به جز بهدر دادن سر مایه ی کشور و اثبات ستانسور وتفتیش عقاید نهادینه شده وو حشت از آگاهی و قیام مردم در کشور مدعی آزاد وامن و با ثات ترین کشور جهان نمی باشد؟

پيشنهاد تغيير نام تخمه "ژاپني"

مشخص نیست وقتی که دانشمندان ریز بین وکشاف حوزوی و پاسداری اینقدر دقیق و مسئولانه کنکاش می کنند تا پیرامون نام تخمه هندوانه پژوهش و تحقیق کنند تا مانع از کار برد استفاده از کار برد نام خارجی برایش شود . چرا با اینگونه با کار تحقیقی خود کاری نکردند تا مانع از گند 3000 میلیارد تومان بانکی نشوند.

خراسان : يک مقام ارشد دولتي که هر از گاهي پيشنهادهاي جالبي را در سطح عمومي مطرح مي کند، در ديدار اخير خود با برخي فعالان اقتصادي از آنها خواسته است تا برخي اصطلاحات غلط در بازار داخلي را کم کم اصلاح کنند. وي به عنوان نمونه اظهار داشته که بايد تخمه ژاپني را با نام واقعي آن يعني «جاباني يا جابوني» که منطقه اي در اطراف دماوند است، به مردم معرفي کنيم.

بسیاری از واحدهای تولیدی لبنیات ورشکسته شده‌اند

چه اشکال دارد در عوض در سال جهاد اقتصادی همچنان رشد شتاب گرفته افزایش چندین برابر واردات کا لا ها نسبت به صادرات موجب می شودتا که این رشد جای واحد های تولیدی ورشکسته از جمله صنایع غذایی را پر نماید.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندان به شدت از سیاستهای دولت درباره صنعت لبنیات انتقاد کرد و خوستار پاسخگوی مسئولان شد.به گزارش خبر آنلاین، رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران در همایش صنعت لبنیات کشور که امروز در ساری برگزار شد گفت: “دولت پشت اعداد و ارقام غیر واقعی مخفی شده و می ترسد به مطالبات مردم جواب گوید، بعد هم دق دلش را سر صنایع خالی می کند و می گوید شما ضرر بدهید.” به گفته دکتر اسماعیل خاتمی مقدم، در حال حاضر، با حذف یارانه صنعت شیر، ناگهان، فشارهای اقتصادی به واحدهای تولیدی لبنیات وارد شده و بسیاری از آنها در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند