گزیده خبر های 5 مهر 90

واکنش رئیس کمیسیون بهداشت به نامه عناصر جریان فتنه به بشار اسد:اگر پزشکید چرا به قلع و قمع پزشکان و پرستاران بحرین اعتراض نکردید؟خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به نامه برخی عناصر جریان فتنه به بشار اسد ، گفت: این مدعیان حرفه پزشکی چرا زمانی که حکومت آل خلیفه پزشکان و پرستاران را در بیمارستان ها قلع و قمع کرد ، موضع گیری نکردند؟

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900704000663

مشخص است که سر نوشت ولی وقیح نا مشروع و منفور با سر نوشت بشار اسد دیکتاتور آدمکش رئیس جمهور سوریه گره خورده است . برای همین دکتر بسیجی و عضو بازار مکاره شهریاری علیه ی دکترهای عریضه نویس منتقد بشار اسد شاکی شده اند و اینان را مورد بازجویی و تهدید و زیر سئوال بردن قرار داده اند که چرا نامه انتقادی برای بشار اسد نوشته ان؟ اکنون سئوال است که چرا این عضو بازار مکاره از زاهدان نمی گوید که چرا در رابطه با جنایت علیه ی بشریت بازداشتگاه کهریزک دکتر وظیفه ای که در نیروی انتظامی بود ودرا ین مورد اطلاعات داشت. ولی سر به نیست شد و ادعا شد که خود کشی کرده سکوت کرده است؟ همچنین چرا بازار مکاره یا دکترهای بسیجی به جای وکیل مدافع دیکتاتور سوریه بشار اسد ومخالف پادشاه بحرین شدن در این مورد پرسش گری نکردند ؟ یا اینکه چرا گفته نمی شود برای چه دکتر های فارغ التحصیل های دانشگاه های کشور که بیکارند یا راننده تاکسی می شوند در این رابطه سخنی گفته نمی شود یا از اینان حمایت نمی شود؟

حسینعلی‌ شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به نامه برخی سیاسیون فتنه‌گر ایرانی تحت عنوان نامه «پزشکان به بشار اسد» و تایید اتهامات آمریکا و اسرائیل علیه رئیس جمهور سوریه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای تضعیف مقاومت و افزایش سلطه بر منطقه خاورمیانه، ضمن حمایت از حکومت‌های دست‌نشانده خود در کشورهای بحرین، یمن، مصر و عربستان در اقدامی قابل تامل به دنبال سرنگونی حکومت سوریه هستند.وی با بیان اینکه جریان فتنه همراه و همصدا با آمریکا اهداف نظام استکبار را دنبال می‌کند و نگارش نامه اعتراضی آنها به بشار اسد نشانگر استمرار همراهی آنها با آمریکاست، تصریح کرد: اینکه رضاخاتمی، شکوری راد، بهزادیان نژاد، مصطفی معین‌،تاجرنیا و فاطمه رمضان‌زاده به اسم جامعه پزشکی علیه بشار اسد اقدام می‌کنند طبیعی است چرا که این افراد همان فتنه‌گرانی هستند که ملت ایران آنها را در پازل آمریکا می‌بیند.رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پزشکان برای نجات جان انسان سوگند خورده‌اند، گفت: حساب فتنه‌گرانی که بعد از انتخابات به دستور آمریکا و دیگر دشمنان ملت ایران، اقدام به سلب امنیت عمومی مردم شده‌اند از جامعه پزشکی جداست.شهریاری که خود ردای پزشکی بر تن دارد، در پاسخ به این سؤال که «چرا برخی سیاسیون فتنه گر ،به نام جامعه پزشکی در راستای استراتژی آمریکا در منطقه علیه بشار اسد نامه اعتراضی نوشته‌اند، هیچ اقدامی برای دفاع از مردم یمن، بحرین، مصر و لیبی نمی کنند»، گفت: وقتی آمریکایی‌ها در این کشورها به جای مردمی که قتل‌عام می‌شوند از حکومت‌های دست‌نشانده خود دفاع می‌کند، دلیلی ندارد این افراد در این کشورها همانند موضع گیری علیه سوریه عمل کنند.به گزارش فارس، برخی روزنامه‌های دوم خردادی ، صبح امروز نامه‌ای از تعدادی سیاسیون وابسته به جریان فتنه را تحت عنوان نامه پزشکان به بشار اسد منتشر کرده و در آن بر اتهامات آمریکا و رژیم صهیونیستی به رئیس‌جمهور سوریه مهر تائید زدند.

سردار نقدی در آیین بزرگداشت شهید مهدی رجب بیگی.آمریکا و انگلیس مستقیم در صحنه اند/با آنها درگیریم نه با عوامل شان.خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهدا در جنگ نرم و جهاد فرهنگی پیش قدم هستند و موج بیداری را به شهرهای کشور میافکنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900704001359

اگر ادعای در حال جنگ با آمریکا و انگلیس بودن رژیم ضد بشری و قرون وسطایی واقعیت دارد که این بسیجی گیج و مشنگ عراقی محمد رضا نقدی ادعایش را کرده است . سئوال است که برای چه شهروندان گروگان گرفته و متهم به جاسوسی و محکوم به 8 سال زندانی آمریکایی آزاد شدند؟. همچنین هیأت 100 نفره با همسران شان همراه پاسدار گماشته احمدی نژاد در آمریکا چرا رفتند؟ از سوی دیگر برای چه پاسداران و بسیجیان و اطلاعاتی ها هر شب روی آنتن بر نامه ی نوبت شما شبکه ی ماهواره ی بی بی سی دولت فخیمه انگلیس می روند؟ مهمتر اینکه بری اینکه از وزیر بد نام اطلاعات و سربازجو پاسدار شکنجه گر حسین شریعتمداری عقب نماند پاچه مجاهدین را به مناسبت 5 مهر سال 60 گرفته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت یاد شهید مهدی رجب بیگی در مسجد جامع جمهوری اسلامی که امشب برگزار شد گفت: اگر امروز یاد و خاطره شهدای را گرامی می‌داریم ادای دینی است که به گردن ما است. وی افزود: اگر امروز پرده تزویر از چهره جهان خواران کنار رفت و آنها که با شعار حقوق بشر کشورها را تسخیر می‌کردند امروز طبل رسوایی‌شان در دنیا به صدا در آمده نتیجه ایستادگی شهدا ما در مقابل ترورها بمب‌ها حملات شیمیایی، و حمله به هواپیمایی غیر نظامی ما است. نقدی در ادامه تصریح کرد: امواج بیداری اسلامی جهان از برکت خون شهدا است و شوری که در عالم پیدا شده امتداد نهضت فهمیده‌ها است. وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه گفت: چه کسی جرات مقابل با لانه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان را داشت. رجب بیگی‌ها در این امر خط شکنی کردند و بیداری اسلامی را پی نهادند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به جنایات گروهک منافقین در اوایل انقلاب اشاره و تصریح کرد: منافقین در روز 5 مهر با تمام تسلیحات و تجهیزات شان به خیابان‌ها ریختند و مردم از کودک گرفته تا پیرمرد و پیر زن را به شهادت رساندند و اینها حقوق بشری بود که آمریکا از آن دم می‌زند. نقدی ادامه داد: با استقامت و پرچمداری شهدا امروز پرده تزویر‌ها کنار رفته و آمریکا و انگلیس مستقیما در صحنه هستند و ما با خود آنها درگیر هستیم نه عوامل‌شان . نقدی در پایان خاطرنشان کرد: طی این 30 سال آمریکا هر روز ذلیل تر شده و در سیاست ، اقتصاد، فرهنگ و غیره با مشکل مواجه شده است. در مقابل ملت ایران هر روز عزیز تر شده و در حال پیشرفت است و این به برکت خون شهدا است.

زیر سئوال بردن عملکرد سیاسی محسن رضایی در زمان جنگ

به نظر می رسد که پس از پخش فیلم مستند پیرامون نقش مهره های بیت رهبری از شبکه ی ماهواره ای بی بی سی که از سوی جریان رقیب مغلوب سبز تهیه شده است . اکنون برای اینکه پرونده موسوی سنگین تر شود پاسدار محسن رضایی زیر سئوال برده شده و از گردونه ی مهره های وابسته به بیت رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع کنار زده می شود . چونکه از سوی یک پاسدار آدمکش عضو بازار مکاره اسماعیل کوثری مورد انتقاد واقع شده است.

میهن : سرتیپ محمداسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله تهران در دوران جنگ و نماینده کنونی درمحلس طی مصاحبه ای عملکرد سیاسی محسن رضایی را همزمان با حمله به عملکرد وی در دوران جنگ زیر سوال برده است. این اولین حمله یکی از فرماندهان سپاه در دوران جنگ به محسن رضایی به شمار می رود.سرتیپ کوثری گفته است حمایت محسن رضایی از باقی ماندن میر حسین موسوی در سمت نخست وزیری در سال ۱۳۶۴ در برابر اصرار حجت الاسلام علی خامنه ای رییس جمهور وقت برای برکناری موسوی موضعی شخصی بوده و ربطی به رزمندگان نداشته است. محمد کوثری هم اکنون عضو “جبهه پایداری” وابسته به مصباح یزدی است در حالی که محسن رضایی لیدر “جبهه ایستادگی” به شمار می رود.

در ايران كسي شب گرسنه نمي‌خوابد

یک زمانی که اسلام نام مستعار خمینی شیاد بود و وقتی می گفت اگر احساس کنم که اسلام در خطر است دستور می دهم نماز و روزه و حج تعطیل شود منظور اعلام وضعیت خطری خودش بود . اکنون از سوی جانشین و پیروان وی هر جا که سخن از ملت و ایران می شودد منظور خودشان می باشد . بنابراین اکنون ادعای مضحک کپی شده پاسدار گماشته احمدی نژاد که گفته بود در ایران فقیری وجود ندارد وکسی با شکم گرسنه شب بر بالین نمی گذارد از سوی معاون اول وی رله و کپی شده است که دارای پرونده ی گشوده شده ی اختلاس میلیاردی می باشد.

ايرنا نوشت: «محمدرضا رحيمي» دوشنبه گذشته در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس كه در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شده گفته: امروز ما براي جهانيان نمونه بارزي هستيم كه همه به آن تاسي مي‌كنند. امروز ايران در جهان ۱۱برابر از متوسط علمي جهان جلو افتاده است. در جمهوري اسلامي ايران هيچ كس با گرسنگي سر به بالين نمي‌گذارد و همه از حداقل ممكن برخوردار هستند. ما درصدد هستيم كه در ايران هيچ كس بدون مسكن نباشند و طي امسال و سال آينده جشن پيروزي مسكن‌دار شدن خانواده‌هاي بدون مسكن برگزار مي‌شود.

آلودگی آب، تعدادی از زندانیان زندان اوین را بیمار کرد

اینهم شیوه ای دیگر از اقدامات ضد انسانی حاکمان آدم کش حرفه ای ایران است که موازی و مترادف روش زجر کش کردن زندانیان اسیر است که از سوی دژخیمان و زندانبان در سیاه چال ها نسبت به قربانیان اعمال می شود.

تعداد زیادی از زندانیان زندان اوین به دلیل آلودگی آب این زندان بیمار شده اند. به گزارش کلمه، به دلیل آلودگی آب زندان اوین در اندرزگاه های هفت و هشت این زندان تعدادی از زندانیان به شدت بیمار شده اند، اما مسوولان زندان نسبت به این ماجرا بی تفاوت هستند و به زندانی های بیمار برای درمان تنها یک آسپرین می دهند. زندانیان این بندهای زندان اوین آلودگی آب زندان را دلیل بیماری و عفونت روده زندانیان اعلام می کنند. دیگر زندانیان زندان اوین در بندهای ۳۵۰، بند نسوان و بند ۲۰۹ نیز هر از گاهی از آلودگی آب این زندان شکایت داشته و از مسوولان خواسته اند وضعیت بهداشتی آن را کنترل کنند. هرچند تا لحظه تنظیم این خبر، از بیماری زندانیان در این بندها خبری به ما نرسیده است. همچنین زندانیان بند ۳۵۰ از نبود امکانات بهداشتی اولیه در این بند شکایت دارند. در بند ۳۵۰ زندان اوین بیش از ۱۷۰ زندانی سیاسی نگهداری می شوند اما این بند با وجود تعداد بالای زندانیان تنها ۴ دستشویی و حمام دارد و زندانیان مجبورند در طول روز، ساعت های زیادی از وقت خود را در صف سرویس بهداشتی و حمام بگذرانند؛ چرا که این تعداد سرویس بهداشتی برای زندانیان ناکافی است. همچنین به علت تعداد اندک سرویس های بهداشتی و تناسب نداشتن آن با جمعیت زندانیان بند ۳۵۰ تلاش های زندانیان برای تمیز نگه داشتن این سرویس ها کمتر نتیجه داشته است. بند ۳۵۰ زندان اوین در یک زیرزمین در گوشه ای از زندان اوین واقع شده و امکانات رفاهی محدودی دارد. هواخوری این زندان نیز بسیار کوچک است و این بند همچنین از امکانات ورزشی که در سایر بندهای این زندان وجود دارد، بی بهره است.

نگار منظمی در دومین هفته نیز ممنوع الاملاقات شد

این روش هم ادامه ی سیاست شکنجه های روحی و روانی و جسمی زندان اندر زندان ساختن است که از سوی سربازجو یان و دژخیمان و زندانبانان نسبت به زندانیان سیاسی مقاوم اعمال می شود تا که روحیه شان شکسته ومجبور به اعتراف وتوبه و مصاحبه شوند .

نگار منظمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که در بیست و سوم خردادماه جهت اجرای حکم بازداشت شده است، برای دومین هفته متوالی محروم از ملاقات شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازپرس مستقر در زندان اوین از ملاقات مادر این زندانی با وی خودداری کرده است. نگار منظمی متولد سال ۱۳۶۱، در تاریخ ۸ مارس (روز زن) سال ۱۳۸۹ در میدان ولیعصر تهران توسط نیروهای بسیج بازداشت شد و در ایتدا به پلیس امنیت منتقل شد.وی که اندکی بعد به زندان اوین منتقل شده بود، پس از گذشت ۲۸ روز و به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان آزاد شد.نگار منظمی، چندی بعد توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۴ ماه زندان و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد.گفته می‌شود حکم ۷۵ ضربه شلاق برای این زندانی نیز در زمان بازداشت از سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب به اجرا در آمده است

عفو قاتل پس از 18 سال.

چرا در همه موارد این چنینی امان جمعه دخالت یا واسطه گری نمی کنند؟ مهمتر اینکه اگر بر اساس اعتراف که اسلام دین عفو وبخشش است برای چه در حکومت فاشیست دینی به نام اسلام هرروز بی نهایت جنایت شده و خون های بنا حق ریخته شده است؟

وی که 18 سال پیش در یک نزاع دسته جمعی یک نفر را با ضربات چاقو از پای در آورده بود بعد از دستگیری به قصاص محکوم شد و با وساطت امام جمعه این شهرستان مورد عفو اولیای دم قرار گرفت واحد مرکزی خبر: قاتلی پس از 18 سال انتظار قصاص در ملکان ، امروز از آویخته شدن به دار مجازات رهایی یافت.وی که 18 سال پیش در یک نزاع دسته جمعی یک نفر را با ضربات چاقو از پای در آورده بود بعد از دستگیری به قصاص محکوم شد و با وساطت امام جمعه این شهرستان مورد عفو اولیای دم قرار گرفت.به علت کمی سن فرزندان مقتول ، قصاص قاتل به زمان بلوغ فرزندان مقتول موکول شد تا آنان خود ، حکم را اجرا کنند.یکی از اولیای دم علت عفو مجرم را درخواست امام جمعه و اعتقاد به اینکه اسلام دین عفو و بخشش است ، عنوان کرد.شهرستان ملکان با 105هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری تبریز واقع است.