خبر های مرتبط به اختلاس 3000 میلیارد تومانیو پیامده ای آن 6 مهر 90

پیر امون چند خبر ضمیمه شده که مرتبط به اختلاس 3000 میلیارد تومانی و پیامد وپس لرزه هایش می باشدآنچه مهم است کتمان این واقعیت است که بطور عمدی مخفی نگهداشته می شود چونکه مردم نا محرم می باشند و دانستن حق شان نیست . برای همین گفته نمی شود که ریشه و عامل اختلاس و رانت خواری و غارتگری و کلاهبرداری و رشد وترویج آن است. طوریکه همه سطوح رژیم قرون وسطایی و ضد بشری را فرا گرفته است . زیراکه از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد است . بنا براین بدون شک اختلاس فاش شده مبلغ 3 هزار میلیارد تومانی بانکی که نه اولین ونه آخرین می باشد ونه مربوط به شرایط کنونی است و نه حتی مر بوط به پس از باز شدن شکاف و اختلاف میان ولی وقح منفورو نا مشروع با پاسدار گماشته احمدی نژاد است که پس از عزل ونصب آخوند طوطی صفت حیدر مصلحی وزیر بد نام اطلاعات علنی شد که در ادامه دامنه ی اختلافات و جنگ قدرت و ثروت میان این دو و حامیان شان گسترش یافته است . به خصوص اینکه دولت نهم و دهم مدعی اصول گرایی و ساده زیست و عاشق خدمت گزاری به مردم ایران است که با شعار عاشقان خدمت نه شیفتگان قدرت وکودتای چراغ خاموش و خزنده وعلنی و تقلباتی پاسداران و زائده اش بسیج و نیروی انتظامی و پشتیبانی ولی وقیح منفور و نا مشروع از طریق توطئه ی حذف رقیب با شعار مبارزه با مفسدان اقتصادی روی کار آمد وباشدت مورد پشتیبانی ولی وقیح منفور و نا مشروع بوده است . بنابراین ریشه ی فساد هادر همان زمان شکل و قدرت گیری این رژیم ضد بشری و قرون وسطایی پا گرفت که خمینی شیاد شماره 1100 امام را گشود و شروع به سر کیسه کردن مردم نمود .سپس اموال دیگران را پاسداران و دستگاه آلوده به فساد قضاییه مصادره وخود تصاحب کردند . در ادامه ی طرح تعدیل اقتصادی رفسنجانی و پدیده ی آقازاده پروری و دائر کردن پیمانکاران پاسداران در ر اه و سد سازی شتاب گرفت و بطور پیوسته دامنه ی اختلاس گری و رانت خواری و غارتگری تا کنون ادامه داشته است . آنگونه که پاسدار گماشته احمدی نژاد در مناظره های تلویزیونی ریاست جمهوری دوره ی دهم به وضوح زیرآب 3 دهه غارتگری و فساد و رشوه ی دولت مردان را زد . پس همانگونه که اشاره شد بدلیل اینکه دامنه ی جنگ قدرت و ثروت همراه با اختلاف و شکاف میان باند های مافیایی اصول گرایی بالا گرفته است که ناشی از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره و ریاست جمهوری دوره یازدهم دارد که برای حذف حامیان رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد از صحنه اینگونه روشنگری پیرامون اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی شده و دارای پیآمدهای همراه با تهاجم تبلیغاتی می باشد . البته که این جنگ و افشاگری به همین محدوده ختم نمی شود زیرا که دولت هم از رقیب مهاجم حلقه زده گرداگرد ولی وقیح منفور و نا مشروع اسناد ومدارک مشابه دارد که دیر یا زود فاش خواهد شد . ولی آنچه بسیار مهم است باز شدن سر این کلاف است که حتی با تقبل هزینه ی فدا کردن چند مهره ی دولتی و وابستگان شان جمع شدنی نمی باشد. زیرا که نا مشروع بودن رژیم ضد بشری و قرون وسطایی به خصوص موقعیت تضعیف شده ی ولی وقیح منفور و نا مشروع تر میم شدنی نمی باشد.

موج استعفا وبرکناری مدیران بانکی ادامه دارد.جهرمی مدیرعامل بانک صادرات برکنار شد.خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی و مشاور وزیر اقتصاد با اشاره به نظر کمیته پیگیری پرونده اختلاس گفت: نظر این کمیته برکناری مدیرعامل بانک صادرات و سامان است.

محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس تصریح کرد: پس از موافقت با استعفای مدیرعامل بانک ملی کمیته منتخب بررسی پرونده 3 هزار میلیارد تومانی تشخیص به قصور مدیریتی مدیرعامل بانک صادرات داد. وی افزود: در این ماجرا به دلیل عدم نظارت و کنترل لازم برای گشایش اعتبار و به وجود آمدن این اختلاس نظر کمیته، برکناری مدیرعامل بانک صادرات و اصلاح مدیریتی بانک است.وی افزود: در ضمن مدیرعامل بانک سامان هم در آینده برکنار خواهد شد.وی تأکید کرد: به این دلیل که بانک ملی یک بانک دولتی است مدیر آن با نظر وزیر اقتصاد تغییر کرد؛ اما به دلیل اینکه بانک صادرات و سامان خصوصی هستند باید برکناری مدیران عامل آنها از طریق بانک مرکزی صورت گیرد.

متن کامل نامه مدیرعامل مستعفی بانک ملی,نخستين استعفا در شبكه بانكي/خاوری:از ملت و رهبری عذرخواهی می کنم,خبرگزاری فارس: وزیر امور اقتصادی با تقاضای استعفای مدیر عامل بانک ملی ایران، موافقت کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900705001032

اختلاس بزرگ محور اصلی استیضاح؛آهنگ استيضاح وزير اقتصاد/ عبور از مرز 20 امضا.خبرگزاری فارس: یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر اقتصاد از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر اقتصاد به 20 امضا خبر داد و "واگذاری غیرقانونی شرکت‌های دولتی" و "اختلاس بزرگ" را محورهای اصلی این استیضاح عنوان کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900705000959

یادداشت/احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی.ثروت مجرم اختلاس بزرگ/ ديروز 20 ميليون "سرمايه" و امروز 4700 ميليارد" ثروت"خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اختلاس اخیر نوشت: مجرم اصلی اختلاس اخیر زمانی فقط 20 میلیون سرمایه از محل فروش گاوداری خود کسب کرده بود ولی امروز 4700 میلیارد ثروت دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900705000989

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد توکلی طی یادداشتی در خصوص کلاهبرداری 1730میلیارد تومانی اخیر نوشت: فساد در کلام عامه در مفاهیمی مانند اختلاس و رشوه و نظایر آن جلوه‌گر می‌شود. اما ادبیات اقتصاد سیاسی با در نظر گرفتن روابط و تاثیرات سیاسی و اقتصادی حمایت‌های تبعیض آمیز مقامات سیاسی، نگاه‌دقیق‌تری به فساد دارد. در مورد اخیر به دلیل بزرگی ابعاد فاجعه، مردم کاملا آن را محصول پیوند قدرت و ثروت شمرده‌اند و این امر که به واقعیت بسیار نزدیک است، هزینه‌های این پدیده مشئوم را چندین برابر ساخته است. فساد سیاسی(Political Corruption) که به طور خلاصه «سوء استفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی » تعریف شده است ، عموماً با نقض موازین شایسته سالاری ( Meritocratic Guidelines) در قالب‌های مختلف اتفاق می افتد:1-رفیق بازی در سپردن مناصب یا واگذاری امتیازات به شکل غیر رقابتی ( Cronyism )شبیه نصب آقای جهرمی به دستور آقای احمدی نژاد برای مدیرعاملی بانک صادرات یا آقای پرویزیان با حمایت مشایی به مدیرعاملی بانک توسعه صادرات و شورای پول و اعتبار، یا آقای پورمحمدی با حمایت مشایی و حکم آقای احمدی نژاد در قائم مقامی رئیس کل بانک مرکزی، بدون آنکه صلاحیت علمی و تجربی لازم را داشته باشند.2- سپردن امکانات و دادن امتیاز به اقوام و نزدیکان Nepotism3- توزیع امکانات خارج از مقررات به فرد یا گروه خاص بین دوستان یا حمایت مالی یا اداری از فرد یا گروهی خاص برای جلب آرای افراد(Patronage)‌‌، مانند کمک مالی به برخی از نامزدهای مجلس به دست محمدرضا رحیمی، یا تلاش برای تقسیم پول به دست مدیر کل حقوقی ریاست جمهوری در زمان معاونت حقوقی محمدرضا رحیمی، بین برخی از استیضاح کنندگان مرحوم کردان، یا اجرای پروژه های عمرانی در حوزه های انتخاباتی نمایندگان طرفدار دولت.4-.تجارت نفوذ( Trading Influence) که دریافت وجهی از فردی برای جلب حمایت شخص سومی که در حکومت قدرتی دارد، به نفع پرداخت کننده. شخص واسط، صاحب منصب مورد نظر را یا در پول سیاه شریک می کند و یا به شکل حمایت انتخاباتی دست به جبران می‌زند.5- رانت در ادبیات مبارزه با فساد، اصطلاحاً به بهره‌برداری از مناسبات ساختاری – سیاسی برای پیشبرد منافع اقتصادی اطلاق می‌شود. رانت خواری عمدتا از طریق کاهش کارایی، زیان اخلاقی (Moral Hazard) و کج گزینی ( Adverse Selection) عمل می‌کند. به این صورت که د رمحیط رانتی، شرکتها برای افزایش نفع خود ، ناچار باید خود را به افرادی خاص که «توزیع کننده رانت» یا «حامی تاثیر‌گذار» در ساخت قدرت هستند نزدیک نمایند. به این ترتیب، رقابت شرکتی به رقابت در عرصه جلب نظر مقامات و دیوانسالاران تبدیل می‌شود. به بیان دیگر ، شرکتها به جای تلاش بیشتر و مواجهه با ریسکی که بایستی قبل از آن در جریان رقابت واقعی با سایر شرکت‌ها تجربه می‌کردند، اینک باید در فرایندی کانالیزه شده و با تبدیل شدن به موسسات چنگالی جستجوگر رانت (Grabber-Friendly Institiutions) به فعالیت تجاری ادامه دهند. در نهایت محیط کسب و کار در چنین فضایی به تدریج برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نامطبوع می‌شود. مرتبه ایران از جهت مناسب بودن محیط کسب و کار در سال 2011، از بین 183 کشور، مرتبه 129 است.

استعفاء در لندن برکناری در تهران/ جلسه صادراتی‌ها برای انتصاب مدیر عامل جدید

خبر استعفای مدیرعامل بانک ملی و عزل مدیرعامل بانک صادرات امروز در حالی منتشر شد که مسئولان ارشد نظام بانکی و اقتصادی کشور در مامورت خارج کشور به سر می‌برند فارس: درحالی که صبح امروز خبر استعفای مدیر عامل بانک ملی رسانه‌ای شد زمزمه‌های رفتن محمد جهرمی مدیر عامل بانک صادرات نیز در گوشه و کنار وزارت اقتصاد شنیده شد. البته شنیده شده که جهرمی نیز مانند خاوری متن استعفای خود را به وزیر اقتصاد داده است اما از سوی دیگر برخی منابع خبری در وزارت‌خانه از برکناری وی می‌گویند. برخی شنیده‌های دیگر حکایت از تقدیم استعفای مدیر عامل بانک ملی به وزیر اقتصاد در مأموریت وی به شهر لندن را دارد؛ خاوری درحالی متن استعفای خود را از لندن به وزارت اقتصاد فاکس کرده که حسینی نیز مانند وی در مأموریتی دیگر همراه بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به سر می‌برد. یک منبع آگاه در وزارت اقتصاد با تأیید خبر استعفای محمد جهرمی به خبرنگار فارس گفت: وزیر اقتصاد حکم برکناری سید محمد جهرمی مدیر عامل بانک صادرات را نیز در کنار مدیر عامل بانک ملی امضاء کرد. * وزارت اقتصاد: مدیران عامل بانکهای صادرات و سامان هم می‌روند.بر اساس این گزارش، محمد عزیزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس تصریح کرده است که پس از موافقت با استعفای مدیرعامل بانک ملی کمیته منتخب بررسی پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی تشخیص به قصور مدیریتی مدیرعامل بانک صادرات داد. وی افزود: در این ماجرا به دلیل عدم نظارت و کنترل لازم برای گشایش اعتبار و به وجود آمدن این اختلاس نظر کمیته، برکناری مدیرعامل بانک صادرات و اصلاح مدیریتی بانک است. مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد با تأکید براینکه در ضمن مدیرعامل بانک سامان هم در آینده برکنار خواهد شد تصریح کرد: بانک ملی به دلیل اینکه یک بانک دولتی است مدیر آن با نظر وزیر اقتصاد تغییر کرد اما به دلیل اینکه بانک صادرات و سامان خصوصی است باید برکناری مدیران عامل آن‌ها از طریق بانک مرکزی صورت گیرد. * بانک صادرات: جهرمی سفت و محکم سرجای خود است.اما جالب اینجاست که مدیر کل روابط عمومی بانک صادرات ضمن رد این خبر به خبرنگار فارس گفت: جهرمی سفت و محکم در سمت خود باقی مانده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این اظهار نظر نظر درحالی است که صبح امروز مدیر روابط عمومی و سخنگوی بانک ملی نیز خبر استعفای خاوری را رد می‌کرد. به هر حال همانطور که از شواهد بر می‌آید این هفته برای سیستم بانکی و بانکی‌ها هفته برکناری یا استعفاء خواهد بود. باید دید که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی پس از بازگشت از سفرش به اجلاس بانک جهانی چه واکنشی به اختلاس بزرگ نشان خواهد داد. شنیده‌ها حاکی از برگزاری جلسه هیأت مدیره بانک صادرات برای تعیین تکلیف وضعیت مدیر عامل فعلی و جدید این بانک است..ابتکار يک بدهکار بزرگ بانکي براي پاک کردن ردپا.خراسان : شنيده شده يکي از بدهکاران بزرگ بانکي پس از اطلاع از نحوه شناسايي شرکت هاي متعلق به افراد دخيل در اختلاس 3 هزار ميلياردي، دستور داده با اعمال تغييرات در هيئت مديره شرکت هاي متعدد خود، نام وي از اين ليست ها حذف شود تا پيدا کردن شرکت هاي تحت مالکيت او امکان پذير نباشد. البته امضاي اسناد مالي همچنان بر عهده او خواهد بود.تأسيس موسسه جديد سرمايه گذاري توسط جريان انحرافيخراسان : در حالي که مسئولان بانک مرکزي بارها از نظارت دقيق خود بر شرکت هاي سرمايه گذاري سخن گفته اند، اخيرا يک شرکت فعال در بخش دخانيات که مسئول آن ارتباط نزديکي با ليدرهاي جريان انحرافي دارد، فعاليت خود را در بخش سرمايه گذاري آغاز کرده است. اين شرکت عمده اقدامات خود را در مناطق آزاد انجام مي دهد.برکناری مدیرعامل بانک صادراتدومین قربانی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، محمدجهرمی مدیرعامل بانک صادرات ایران بود که گفته می شود وی حاضر به استعفا نشده و در نهایت کمیته منتخب دولت رای به برکناری جهرمی داده است از جهرمی که همواره به عنوان یکی از تئوریسین‌های اقتصادی دولت نهم یاد می شد، در دولت دهم دیگر وی نه تنها تئورسین نبود بلکه سمت‌های خود را نیز در این دولت یکی پس از دیگری از دست داد که حذف از شورای پول و اعتبار - پیش از برکناری از مدیرعاملی بانک صادرات ایران - آخرین آن بود.ابراز نگرانی از حجم تخلفات دولت در دو وزارتخانه.عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات از تخلفات گسترده دولت در اجرای قانون بودجه سال ۸۹ در دو وزارت خانه نفت و نیرو پرده برداشته است، گفت: اعضای کمیسیون انرژی مجلس در نشست عصر امروز خود این گزارش را بررسی کردند.عسگر جلالیان در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه پنج مهر) کمیسیون انرژی گفت: در نشست امروز این کمیسیون گزارش دیوان محاسبات از تخلفات وزارت نفت و نیرو در بودجه سال ۸۹ و سه ماه نخست سال ۹۰ بررسی شد.نماینده مردم بوشهر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی افزود: دیوان محاسبات با ارسال گزارش کاملی از تخلفات دولت در بخش انرژی بودجه سال گذشته، حجم نگران کننده‌ای از تخلفات دولت را برای نمایندگان مردم در مجلس بازگو کرده است. وی با بیان اینکه متأسفانه حجم تخلفات دولت در بودجه وزارت نفت و نیرو بسیار گسترده و نگران کننده است، تصریح کرد: نزدیک به بیست مورد از تخلفات در این بخش از سوی دیوان محاسبات مشخص و به کمیسیون انرژی مجلس ابلاغ شده است. جلالیان ادامه داد: اگر با این تخلفات گسترده برخورد قاطعی نشود ادامه این روند آسیب‌های متعددی را به کشور و نظام تحمیل می‌کند. نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان این‌که تخلفات گسترده دولت در وزارت نیرو و نفت در سال گذشته نشان از بی‌تعهدی دولت به قانون و مصوبات قانونی است، تأکید کرد: متأسفانه تخلفات گزارش شده از سوی دیوان محاسبات از بی‌توجهی دولت به قانون و قانون‌گرایی حکایت دارد که برای آینده کشور بسیار خطرناک است. جلالیان تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان حجم مطالبات و بدهی‌های وزارت نیرو تنها بخش کوچکی از نتایج تخلفات انجام شده در بخش انرژی کشور است. وی در توضیح تخلفات انجام گرفته در دو وزارت خانه نیرو و نفت، گفت: بی‌توجهی به انجام تعهدات، جابه‌جایی‌های مالی و اعتباری غیر قانونی و بی‌مورد، بلاتکلیفی و سردرگمی بسیاری از ردیف‌های قانون بودجه سال گذشته تنها بخش ناچیزی از تخلفات دولت در سال گذشته در دو وزارت خانه نیرو و نفت است. این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم با تأکید بر آثار منفی تداوم قانون شکنی دولت تصریح کرد: تخلفات مالی گسترده همچون تخلف مالی ۳هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی کشور از دل تخلفات دولت در اجرای قانون بودجه بیرون می‌آید و عدم پیگیری جدی این تخلفات بی‌اعتمادی جامعه را موجب می‌شود