روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 30 شهریور ماه سال 1390

نقد و بررسی " سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " درس امروز دفاع مقدس "

به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق اعتراف شده است که حاصل سیاست 33 ساله ی جنگ افروزی و صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه و همسایه منتهی به اختلاف و شکاف و رقابت و فساد و اختلاس گری چندین هزار میلیارد تومانی شده است

گرچه رژیم ضد بشری و قرون وسطایی عوامفریب و جنگ افروز و دین فروش بر خلاف تبلیغات گسترده و هیستریک پیرامون جنگ خانمان براندازانه ی 8 ساله ی ایران و عراق که هر سال معرکه گیری زیر چتر هفته ی دفاع مقدس بر پا می کند. در صورتی که در طرف ایران رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه ی تهران خود اعتراف نمود که این جنگ هزار میلیارد دلار خسارات اقتصادی در بر داشت. اما تا کنون رهبران و مسئولین رژیم ضدبشری و قرون وسطایی هر گز تلاش نکرده اند تا که واقعیت را بیان نمایند و بگویند که این جنگ چگونه شروع شد؟ یعنی علت و ریشه آن چه بود؟ مهمتر اینکه چرا در سال دوم جنگ که خرمشهر باز پس گرفته شد و دیگر نیروهای نظامی عراق در خاک ایران نبود . صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق پیشنهاد آتش بس وصلح داد و از طریق کشور های عربی منطقه ی خلیج فارس و وساطت یک کشور آفریقایی تقبل پرداخت 100 میلیارد دلار غرامت جنگی نیز داد. ولی از سوی خمینی شیاد و پیروان و پاسداران جنگ افروز پذیرفته نشد و اصرار بر ادامه ی جنگ برای 7 سال اضافی شد تاکه در نهایت منتهی به شکت جنگ و به سر کشیدن زهر به کام خمینی شیاد شد . بنابراین چون بطور عمدی با مخالفت با آتش بس و صلح پیشنهادی موجب کشته و مجروح و آواره و بی خانمان شدن میلیون ها ایرانی و عراقی و ویرانی تأسسیات اقتصادی و مراکز نظامی و نا بودی شهره و روستاهای بیشماری در هر دو کشور شد . لذا بدون شک اقدام جنگ افروزان حاکم بر ایران یک سند انکار ناپذیر جنایت جنگی و علیه ی بشریت می باشد که متهمانش می بایست زیر پیگرد مجامع قانونی و حقوقی بین المللی واقع و محاکمه و مجازات شوند.

"فردا، 31 شهريور، كه مصادف با اولين روز هفته دفاع مقدس است، براي همه ما ايرانيان و همه علاقمندان به انقلاب اسلامي يادآور اين واقعيت نيز هست كه جنگ تحميلي يكي از مهم‌ترين ابزارهائي بود كه آمريكا و ساير اضلاع سلطه جهاني براي درهم شكستن اراده انقلابي مردم ايران و ساقط كردن نظام جمهوري اسلامي تدارك ديده بودند هر چند اين ابزار به جاي آنكه آنها را به هدف شومشان برساند، به قوي‌تر شدن اراده ملت ايران و تنومند شدن شجره طيبه نظام جمهوري اسلامي انجاميددولت‌هاي استعمارگر نيز حال و روزي بهتر از نوكران خود ندارند. ابرقدرت شرقي كه با طمطراق، خود را "اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي" مي‌ناميد و سرزميني به پهناوري شرق تا غرب را در اختيار داشت، 12 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، فرو پاشيد و ملت ايران در مرزهاي شمالي خود شاهد رنگ باختن شعارهاي هفتاد ساله لنين و استالين كه مي‌گفتند "دين، افيون توده هاست" گرديدند و بر همگان ثابت شد كه نه تنها دين، افيون توده‌ها نيست، بلكه به حركت در آورنده توده هاست و اين قدرت را دارد كه ابرقدرت‌هاي متكي بر زرادخانه‌ها و بريده از ملت‌ها را از پاي در آورد و به خاك سياه بنشاند. روزگار سخت آمريكا و كشورهاي استعمارگر اروپائي كه امروز دچار كابوس اقتصادي هستند و از نظر فرهنگي نيز از درون پوسيده و درهم شكسته‌اند و در بيرون مرزهاي خود نيز با ملت‌هاي به پا خاسته‌اي مواجه هستند كه آنها را سرآمد جنايتكاران تاريخ مي‌دانند، چندان بهتر از ابرقدرت فروپاشيده شرقي نيست."

سرمقاله نویس در ادامه ضمن کرکری خواندن علیه آمریکا و غرب از قیام ها و مبارزات ضد دیکتاتوری منطقه گفته است که چگونه علیه ی غرب به خصوص آمریکا پیش می رود توصیه کرده است به جای بهر مندی یا فرصت طلبی از شرایط منطقه کردن زیبنده ی رژیم ضد بشری نمی باشد که یک جریان نوظهور از درون جریان حاکم بر آورده موجب شود که رژیم ضد بشری قرون وسطایی را به چالش بکشاند. بدتر اینکه در شرایطی که در کشور فاسد دشمن آمریکا به خاطر ناديده گرفتن قانون منع استفاده از يك گياه كمياب که گيتار ی از چوبش ساخته شده از سوی همسر رئیس جمهور آمریکا و و هديه کردنش به به همسر رئيس‌جمهور فرانسه تحت تعقيب است که اگر اين اتهام ثابت شود ممکن است که وی به 5 سال زندان و 250 هزار دلار جريمه نقدي محكوم شود . ولی در ایران باند مافیایی غالب اینگونه رکور دار دعوا و اختلاف و فساد اختلاس و کلان 3 هزار میلیاد تومانی شده است :

"در چنين شرايطي، ملت و مسئولان نظام جمهوري اسلامي بايد از فرصت پديد آمده حداكثر بهره‌برداري را بعمل آورند و موتور به حركت در آمده انقلاب‌هاي منطقه را تقويت نمايند و زمان مرگ سلطه جهاني را جلو بياندازند. اين، كاري شدني است به شرط آنكه در اينجا اختلافات كنار گذاشته شود، با مفاسد اقتصادي قاطعانه برخورد گردد و تمايل به ديكتاتوري در دولتمردان سركوب شود. براي نظام جمهوري اسلامي، زيبنده نيست كه هر روز يك گروه تازه از دل جريان حاكم سر بر آورد و به بهانه‌اي عصيان كند و بعد از آنكه مدتي وقت و امكانات كشور را تلف كرد يا سركوب شود و يا به قدرت برسد و بار ديگر همين صحنه درباره خودش تكرار شود و كشور و ملت همواره درگير اين اختلافات و دعواها باشند. براي نظام جمهوري اسلامي زيبنده نيست كه ركورددار اختلاس و مفاسد اقتصادي در بدنه اجرائي كشور باشد. در اين نظام، يا اصولاً چنين مفاسدي نبايد اجازه پديد آمدن پيدا كنند و يا بايد آنچنان سريع و قاطعانه با عاملان آنها برخورد شود كه قابل تكرار نباشند و براي ديگران درس عبرت شوند. همين ديروز در خبرها خوانديم كه همسر رئيس‌جمهور فعلي آمريكا به دليل ناديده گرفتن قانون منع استفاده از يك گياه كمياب و هديه دادن يك گيتار ساخته شده از اين گياه به همسر رئيس‌جمهور فرانسه تحت تعقيب است و اگر اين اتهام ثابت شود به 5 سال زندان و 250 هزار دلار جريمه نقدي محكوم خواهد شد. اگر در آمريكا با آنهمه مفاسد، به قانون اينهمه احترام گذاشته شود و با متهمان در بالاترين رده‌ها چنين برخوردي گردد، ما كه با دادن آنهمه شهيد و جانباز و داشتن آنهمه آزاده و افتخارات بي‌نظير، نظام مقدس جمهوري اسلامي را تأسيس كرده‌ايم بايد كاري كنيم كه اصولاً فكر تخلف از قانون و رفتن به سراغ فساد به ذهن هيچيك از مسئولان اين نظام نيايد و اگر مسئولي مرتكب تخلف شد بدون كمترين اغماض و در اسرع وقت با او برخورد شود. پرونده‌هاي فساد مالي كلان دارند فرصت جولان دادن در عرصه‌هاي مختلف پيدا مي‌كنند. تخلف از قانون در نظام جمهوري اسلامي با اينكه مساوي با تخلف از شرع مقدس محسوب مي‌شود، توسط دولتمردان رايج شده و راه را براي نهادينه شدن گريز از قانون و ارتكاب تخلفاتي همچون اختلاس سه هزار ميليارد توماني فراهم ساخته است. متأسفانه هنگامي كه چنين مفاسدي رخ مي‌دهد شعارهاي خوبي هم در جهت مقابله با آنها داده مي‌شود اما در عمل كاري صورت نمي‌گيرد و همين بي‌عملي راه را براي بازگشت استبداد و ديكتاتوري در بدنه اجرائي كشور فراهم مي‌سازد...

در خاتمه اینکه گذشته از اینکه دیگر جای شک باقی نمانده است که چگونه 8 سال جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق که نعمت الهی نامیده شد. ولی از سوی دیگر موجب بقای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی شد . برای همین هنوز هم سایه شوم آن بر آسمان ایران سنگینی می کند . برای این که در راستای اهداف پروژه ی هسته ای می باشد . برای همین رزمایش و همایش و مانور نظامی در کنار آزمایش موشک های دور برد با برد متوسط قطع نمی گردد . مهمتر اینکه ضمن مداخله گری پاسداران در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه تهاجم نظامی به روستاهای کردستان عراق مرتکب شده اند . ولی عوامفریبانه همچنان ادعای دفاع مقدس می شود و برایش هفته ی جنگی دفاع مقدس بر گزار می گردد . مهمتر اینکه از سوی دیگر به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق اعتراف شده است که حاصل سیاست 33 ساله ی جنگ افروزی و صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه و همسایه منتهی به اختلاف و شکاف و رقابت و فساد و اختلاس گری چندین هزار میلیارد تومانی شده است.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900630/13900630_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 30 شهریور ماه سال 1390

درس امروز دفاع مقدس