گزیده خبر های 6 مهر 90 قسمت - 2

سفر کاری احمدی‌نژاد به آمریکا خانوادگی بود!

http://www.fararu.com/vdcd5o0n.yt0zo6a22y.html

مگر گفته نمی شو که سنگ مفت وگنجشک مفت است . برای چه در شرایطی که 3هزار میلیارد تومانی اختلاس می شود و 12 میلیارد دلار در آمد نفتی به حساب خزانه ی دولت واریز نمی شود . خلاصه هم سنگ و هم گنجشگ مفت فراوان هم وجود دارد . چرا حالا که پا داده است از این موقعیت مفت بطور دسته جمعی و خانوادگی دولت ساده زیست اصول گرا استفاده نکنند؟ آحمد توکلی هم چون خودش و خانواد جزو این هیأت نبوده شاکی شده ودست به عقده گشایی زده است . البته ایشان سفر به لندن دولت فخیمه ی انگلیس را به نیویورک در آمریکا و سر زمین دشمن ترجیح می دهد.

الف نوشت:رئیس جمهوری ایران در سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل در نیویورک، گروهی صد نفره شامل وزرا، مشاوران، دیپلماتها، محافظان، مترجمان، خبرنگاران و تعدادی از اعضای خانواده خود را همراه برده است. در فهرست اسامی همراهان رئیس جمهور در سفر نیویورک، این اسامی وجود دارند: خانم فراحی شاندیز (همسر رئیس جمهور) آقای مهدی احمدی نژاد (پسر رئیس جمهور) خانم طیبه رحیم مشایی (عروس رئیس جمهور) خانم فاطمه احمدی نژاد (دختر رئیس جمهور) آقای مهدی خورشیدی (داماد رئیس جمهور) دختر مهدي خورشيدي و فاطمه احمدي نژاد (نوه رئیس جمهور) علاوه بر احمدی نژاد، خانواده برخی از نزدیکان وی نیز در سفر نیویورک حضور داشته اند از جمله: خانم ذبیحیان لنگرودی همسر آقای رحیم مشائی، خانم طیبه ترکستانی همسر آقای بقائی، آقای امیر رضا بقایی فرزند معاون رئیس حمهور، خانم قصری ضرغامی همسر آقای ثمره هاشمی، خانم راد همسر وزیر امورخارجه قبلا اعلام شده بود مهدی خورشیدی و مهدی احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری کار می کنند.گروه همراه رئیس جمهور ایران در سفر 3روزه وی به نیویورک در 2طبقه از هتل وارویک نیویورک واقع در خیابان 54 این شهر مستقر شده بودند. هزینه هرشب اقامت هر اتاق2 تخته از این هتل 4ستاره در ماه سپتامبر، از حدود 400 تا 700دلار اعلام شده است. پیش از این در جریان حج تمتع سال1387 نیز نام فرزندان مشایی و احمدی نژاد كه بدون نوبت در کاروان ویژه وزارت خارجه به حج مشرف شدند، منتشر شد و مورد اعتراض عدالتخواهان قرار گرفت اما دفتر رئیس جمهور و خود آقای احمدی نژاد در باره این موضوع سکوت اختیار کردند. خبرنگار الف قبل از انتشار این خبر، بطور شفاهی و کتبی دلایل و توجیهات حضور فرزندان و عروس و داماد و نوه رئیس جمهور را در سفر آمریکا و هزینه های این سفر را جویا شد اما روابط عمومی ریاست جمهوری به این نامه جوابی نداده است. متن نامه تاكنون بدون پاسخ خبرنگار الف چنين بوده است: جناب آقای محمد حسن صالحي ‌مرام .معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری .سلام علیکم .به ما خبر رسیده است رئیس محترم جمهور در سفر اخیرشان به آمریکا برخی از اعضای خانواده شان از جمله عروس و نوه شان را همراه کرده اند. از آنجا که این سفر کاملا جنبه کاری و دیپلماتیک داشته و با هزینه بیت المال انجام شده است، لطفا بفرمایید .اولا - هزینه کل این سفر چقدر برآورد شده است؟ .ثانیا - تعداد اعضای هیات ایرانی و همراهان رئیس جمهور در این سفر چندنفر بوده است؟ ثالثا - هویت همراهان آقای رئیس جمهور چه بوده است؟ رابعا- همراه بردن اعضای خانواده رئیس جمهور در سفر به آمریکاچه توجیهی داشته است؟ با احترام علی حسینی خبرنگار سایت خبری الف .با توجه به سابقه ساده زيستي آقاي احمدي نژاد و حساسيتي كه رئيس جمهور اسلامي ايران براي حفظ بيت المال بايد داشته باشند، انتظار مي رود آقاي احمدي نژاد و نهاد رياست جمهوري توجيه قانع كننده اي درباره حضور دختر و داماد و عروس و نوه رئيس جمهور در اين سفر خارجي ارائه كنند.

آقای احمدی نژاد! چرا در آمریکا گفتید با رهبری اختلاف دارید؟

عجب این عضو بازار مکاره میخ و ساده اندیش است که هنوز نمی داند که مگر این اختلاف پنهانی کردنی می باشد که نیاز به عدم بیانش باشد . به خصوص اینکه دروغ و وارونه گفتن و خالی بندی کردن در این مورد زود تبدیل به داستان تف و تاق ریش می شود؟

اینکه احمدینژاد در نیویورک گفته بود که در صورت ارائه اورانیوم غنی شده 20 درصد از سوی هر کشوری ولو آمریکا، ایران غنی سازی را متوقف می کند، اظهار داشت: شما اختیار این را دارید که از ادامه غنی سازی جلوگیری کنید؟1احمدی نژاد به نیویورک انتقاد کرد.اهم اظهارات وی در پی می آید:*متاسفانه مانند سال‌های گذشته فرصت حضور در سازمان ملل از دست رفت و موضع رئیس جمهوری منفعلانه و به دور از سیاست‌های کلی نظام و فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود.* آقای احمدی نژاد! شما رفته بودید به نیویورک تا مایه عزت شوید! اما با خفت رابطه با آمریکا را مطرح کردید. در حالیکه رابطه با آمریکا به فرموده مقام معظم رهبری، از خطوط قرمز نظام است.* مشاهده کردیم که احمدینژاد در نطق سالیانهاش در سازمان ملل، بیداری اسلامی را به بیدرای فطرتها تغییر داده بود، چرا در هیچ یک از اظهارنظرهای داخلی و خارجیتان از لفظ بیداری اسلامی استفاده نکردهاید؟ این است احترام شما به جایگاه رهبری و مواضع ایشان؟ * اقای احمدی نژاد! شما که ادعای پیروی و تبعیت از رهبری را دارید، چطور در نخستین روز حضورتان در آمریکا گفتید که با ایشان اختلاف نظر دارید؟!* احمدینژاد در نیویورک گفته بود که در صورت ارائه اورانیوم غنی شده 20 درصد از سوی هر کشوری ولو آمریکا، ایران غنی سازی را متوقف می کندف اقای رییس جمهور! شما اختیار این را دارید که از ادامه غنی سازی جلوگیری کنید؟!* وی در پایان خطاب به مجریان خاطی و درگیر با مساله اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: یکبار در تاریخ جمهوری اسلامی استعفا بدهید تا الگویی برای آیندگان باشید.

ابهام در رفت ؛ تردید در برگشت: مشایی کجاست؟

برای چه مته ته خشخاش گذاشته می شود .مگر هر که از ایران در می رود سر از آمریکا و رادیو فردا یا دولت فخیمه ی انگلیس و شبکه ی بی بی سی در نمی آورد . خوب اکنون قسمت رحیم مشایی شده است که راهی آمریکا شود تا همچون جاسوس و دلال دو جانبه هوشنگ امیر احمدی از آمریکا نا مزد ریاست جمهوری شود. مهمتر اینکه چرا خاوری رئیس بانک ملی به کانادا نزد عیال و فر زندان برود . اما مشایی که مقامش از وی بالا تر است به به آمریکا نرود؟

عصرایران - وقتی محمود احمدی نژاد در روز 28 شهریور ماه از پاویون فرودگاه مهرآباد گذر کرد و سوار هواپیمای قدیمی دولت شد ، مهم ترین خبری که مخابره شد این بود:‌ اسفندیار رحیم مشایی هم با رئیس جمهور راهی نیویورک شد.این خبر از آن نظر مهم بود که پیش از این ،‌ شایعاتی مبنی بر ممنوع الخروج بودن مشایی بر سرزبان ها بود و حتی سخن از دستگیری گفته می شد.اینک اما با برگشتن احمدی نژاد ،‌ شایعه ای قوی تر و البته مستند به قرائن و شواهد در محافل سیاسی و رسانه ای وجود دارد:‌"مشایی برنگشته است."این خبر ابتدا همزمان با خروج هیات ایرانی از نیویورک منتشر ولی ساعاتی بعد، برخی رسانه ها مدعی شدند که مشایی در موریتانی با احمدی نژاد است اما هیچ فیلم یا تصویری از حضور مشایی در موریتانی منتشر نشد تا این که رئیس جمهور به تهران بازگشت اما هیچ کدام از کسانی که به استقبال او رفته بودند ، از جمله عکاسان و خبرنگاران ،‌ کسی به اسم اسفندیار رحیم مشایی را همراه او ندیدند تا شایعه بازنگشتن مشایی جدی تر از همیشه تقویت شود و البته دولتی ها هم در این باره سخنی نگفتند!این در حالی است که اگر مشایی برگشته است ، با توجه به شایعات سنگینی که درباره عدم بازگشت او وجود دارد ، دفتر ریاست جمهوری می توانست عکس یا خبری که دال بر حضور او در ایران باشد ، منتشر نماید ، اما حتی در تصاویر بازگشت احمدی نژاد نیز کوچک ترین اثری از رئیس دفترش نبود ، گو این که اساساً مشایی در هواپیمای بازگشت حضور نداشته است!اما نکته ای که در این میان مغفول مانده ، تردید درباره اصل رفتن مشایی به آمریکاست. این که گفته می شود مشایی رفته و برنگشته ، سخنی است اما سخن دیگر آن است که آیا مشایی اصلاً به این سفر رفته بود؟ این سوال وقتی جدی تر می شود که بدانیم تا آخرین روز قبل از سفر ، همه خبرها از نرفتن او حکایت داشتند و حتی خودش نیز اعلام کرد که نمی رود ، در روز سفر نیز هیچ عکسی از او در فرودگاه مهرآباد منتشر نشد و تنها اعلام شد که مشایی دور از چشم عکاسان سوار هواپیما شده است! سوال اینجاست که اگر قرار بود مشایی برود و خبرش هم اعلام شود و همه بدانند ، چرا عکسی از رفتنش منتشر نکردند و گفتند که دور از چشم عکاسان سوار هواپیما شده است؟!جالب اینجاست که سایت ریاست جمهوری که بخش ویژه ای برای سفر احمدی نژاد به نیویورک هم تدارک دیده بود ، هیچ عکسی از مشایی منتشر نکرد و تنها شبکه سی ان ان ، 30 ثانیه او را نشان داد که در کنار احمدی نژاد حرکت می کند!به راستی مشایی در خفای رسانه ای اش در آمریکا چه کار می کرد که هیچ خبری حتی در یک حد یک تیتر هم از او منتشر نشد ؟ و آیا برگشته است؟ انگار که مشایی همانند ارواح و اجنه در این سفر نامرئی بوده است!آیا دفتر ریاست جمهوری وظیفه خود نمی داند در این باره پاسخگو باشد؟!

مدیر بانک صادرات: مدیر بانک ملی فرار کرده است/ آدرس غلطی به مردم می دهند

اولاً باید گفت که این خبر هم زیاد تازگی ندارد . برای اینکه 33 سال است که از سوی رهبران و دولت مردان و سایر مسئولان رژیم عوامفریب و دین فروش و غارتگر قول و وعده های دروغین و سر خرمنی و وارونه به مردم ایران داده شده است . دوماً : تلاش شده است تا که پیوسته با صورت پاک کردن در همه زمینه ها به مردم آدرس غلط داده شده شود. چونکه این رژیم عوافریب و دین فروش از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد ورشوه و رانت خواری و کلاه بر داری و اختلاس گری و غارتگری می باشد. سوماً: مگر دستگاه آلوده به فساد قضایی خودش پشتیبان کلان دزدان و دشمن آفتابه دزدا نیست و با تبعیض و قانون شکنی حکم صادر نکرده است . برای چه باید اختلاس گران به این دستگاه آلوده به فساد حامی شان پاسخگو باشند؟!

مهر: مدیرعامل سابق بانک صادرات ایران در بیانیه‌ای به بیان ناگفته‌های خود از اختلاس بزرگ پرداخت و با اشاره به فرار مدیرعامل سابق بانک ملی به کانادا، مطرح کرد: اکنون عوامل مرتبط با محمودرضا خاوری در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند.مسئولان چرا آدرس غلط به مردم می­دهند؟!در این بیانیه آمده است: حق این بود که بنده پس از کشف این فساد بزرگ در شبکه بانکی که منشأ آن از سال 1388- قبل از حضور بنده در بانک صادرات ایران- با تبانی یک رئیس شعبه و مالک یک کارخانه شروع شده بود، از مردم عزیز عذرخواهی می­نمودم و استعفا می­دادم؛ اما دلایل زیر سبب انجام نشدن آن شد.باید بگویم علی­رغم پیگیری­های انجام­شده توسط اینجانب و تماس با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای دستگیری متهمان اصلی، کسانی­که پشتیبان اصلی این فساد بودند، موضوع را به نحوی در رسانه­ها مطرح کردندکه گویی تمام اتهام­ها و تقصیرها متوجه بانک صادرات ایران و مدیر عامل آن بوده است.این افراد در صدد بودند با فرافکنی، گناهان خود را پنهان نموده و آدرس غلط به مردم بدهند. ازاین­رو، مجبور شدم مصاحبه نمایم و برخی از ابعاد گستردۀ این فساد را در بخش­های بانکی و مسئولان اجرایی برای مردم بازگو کنم و با پیگیری­های جدی­تری از گذشته، به دنبال عوامل اصلی این فساد در بانک مرکزی و بدنه دولت و شبکه بانکی باشم اما این مصاحبه برای این عوامل گران تمام شد.در ادامه این بیانیه می خوانیم: امروز هم با کنارگذاشتن بنده باز هم آدرس غلطی را به مردم می­دهند، زیرا با فرارآقای خاوری(مدیر عامل بانک ملی) به کانادا برخی از آنان دچار سردرگمی و دست­پاچگی شده­اند. خاوری که با توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در این پرونده و پرونده­های دیگر، احتمال دستگیری خود را به خاطر ارتباط با این پرونده­ها و عوامل پشت پرده آن­ها می­داد به کانادا گریخت و اکنون عوامل مرتبط با وی در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار، که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده­تر شدن ابعاد این موضوع با شخص اصلی پیگیری­کننده و شکایت­کننده اصلی این پرونده برخورد نمودند.اکنون مسئولانی که اقدام به واگذاری زمین­های بسیارارزان به آقای مه­آفرید امیرخسروی و گروه امیر منصورآریا کرده­اند و برای دادن مجوز تاسیس بانک به این گروه و واگذاری پروژه­های بزرگ کشور بدون مناقصه به آن­ها پیگیر بوده­اند، باید پاسخگوی مردم و قوه قضائیه باشند. آن­هایی که آقای خاوری مدیر عامل بانک ملی را که از اول، خود و خانواده­اش مقیم کانادا بودند و با داشتن اقامت در کانادا به نظر نمی­رسد هیچ تعهدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، انتخاب نمودند، اکنون باید پاسخگوی این فساد مالی توسط این نوع افراد باشند.

دولت بخشی از درآمد نفتی را به یکی از بانکهای خارج از کشور واریز می کرد

مگر قرار است که فقط حساب بانکی در خارج از کشور برای آقازاده مجتبی خامنه ای و سایر آقازاده های حکومتی و شرکای دزد و غار تگرن شان باز شود . یا اینکه مگر دولت مردان گذشته حسابب انکی خارجی باز نکرده وپس انداز ندارند که قرار باشد دولت اصول گرای مدعی ساده زیست مستثی باشد؟

در پی اظهارات اخیر رئیس کل دیوان محاسبات کشور پیرامون عدم واریز بخشی دیگر از درآمد نفتی کشور به خزانه، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون که با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد، از واریز درآمدهای نفتی به یک حساب بانکی به جای واریز به خزانه خبر داد.چند روز پیش، رحمانی فضلی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، در نشستی خبری با انتقاد شدید از نظام مالی دولت گفته بود "دولت دوازده میلیارد دلار از مازاد درآمد نفتی را به صندوق ذخیره ارزی واریز نکرده و همچنین پنج هزار میلیارد تومان برای واریز یارانه های نقدی از بانک مرکزی استقراض کرده است."به گزارش فارس، مؤید حسینی ‌صدر، عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص موارد مطرح ‌شده در جلسه روز سه شنبۀ کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در این جلسه رئیس کل دیوان محاسبات گزارشی از عملکرد دولت در حوزه نفت و گاز در سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری ارائه کرد و در این گزارش مواردی از تخلفات دولت در عمل نکردن به قانون بودجه و برنامه پنجم ارائه شد.در توضیح برخی از تخلفات طرح‌شده در گزارش دیوان محاسبات تصریح کرد: کاهش میزان تزریق گاز در میادین نفتی از میزان مقرر، واریز درآمد فروش نفت به حساب یکی از شعب بانک ملی در خارج از کشور، کاهش تولید نفت خام و افزایش "گازهای همراه" از موارد تخلف بوده است.از دولت می‌خواهیم که در خصوص تخلفات مطرح‌شده در جلسات آینده کمیسیون توضیح دهد سپس در صورت لزوم کمیسیون تخلفات را در صحن علنی قرائت خواهد کرد.در گزارش سازمان بازررسی کل کشور آمده است: "عدم نظارت بر طرحها و بازپرداخت تسهیلات ارائه شده از حساب ذخیره ارزی و همچنین عدم پیگیری موثر وصول مطالبات از سوی دستگاههای مسئول ( بانکهای عامل، هیئت امنای حساب ذخیره ارزی و بانک مرکزی) موجب شده است، مانده حساب ذخیره ارزی در سالهای ۸٧ و ۸۸ پس از کسر تعهدات قطعی بدهکار شود." (11.2 میلیارد دلاز از درآمد نفتی سالهای ۸٧ و ۸۸ به حساب ذخیره ارزی واریز نشده و سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

يک ميليون و 600 هزار مشترک گاز قبوض خود را پرداخت نكرده‌اند

از بس رقم قبوض زیاد است . معلوم است در شرایطی که 80% جمعیت کشور زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند مردم ندارند که این رقم سنگین را به پردازند برای اینکه قبوض برق هم همچون تلفن وگاز و آب چندین برابر شده است

سخنگوی كميسيون انرژی مجلس گفت: يک ميليون و 600 هزار مشترک خانگی قبوض گاز خود را پرداخت نكرده و به شركت گاز بدهكارند.به گزارش آفتاب، سيد عماد حسينی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاين با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر كسری دولت برای تامين بودجه يارانه‌ها گفت: دولت ماهانه بيش از سه هزار ميليارد تومان بابت يارانه پرداخت می‌كند.وی افزود: اگر جمعيت ايران را هفتاد ميليون نفر در نظر بگيريم دولت بايد هر ماه همين مبلغ را بابت يارانه پرداخت كند.نماينده قروه در مجلس گفت: از آنجا كه بسياری از مردم قبوض آب، برق و گاز خود را پرداخت نكرده‌اند دولت با كسری اعتبار مواجه شده است.حسيني تصريح كرد: پيش‌بينی می‌شود كه دولت بيش از پنج ماه در سال جاری با كسری اعتبار برای يارانه نقدی روبه‌رو شود.

نامه القاعده خطاب به احمدی نژاد درباره یازدهم سپتامبر : این عملیات را ما انجام داده ایم، نسبت دادان آن به آمریکا از سوی شما مسخره است

خوب القاعده مزاح کرده است . چونکه مگر القاعده دست ساز کیست و اکنون با کدامین ار گان های فاشیستی در عراق و افغانستان وحتی پا کستان همکاری می کند؟ مگر همکاری مشترک با پاسداران به خصوص سپاه قدس ندارد؟ مگر دار و دسته پاسدار گماشته احمدی نژاد د ر پشت پرده زد وبند نمی کنند؟ مگر تازگی بطور خانوادگی به آمریکا سفر نکردند پس منظور از آدرس غلط دادن مشابه ادعای مبارزه با آمریکا کردن ولی وقیح نا مشروع و منفور می باشد؟

ایران دیپلماتیک: القاعده خود را مسئوول مستقیم حوادث تروریستی یازدهم سپتامبر می داند و این در حالی است که رئیس جمهور در سخنرانی دو سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار نحقیقات درباره نقش سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در این حوادث شده است.در آخرین بیانیه منتشر شده توسط القاعده که به زبان انگلیسی هم هست، تئوری انجام حملات یازده سپتامبر توسط دولت آمریکا مسخره عنوان شده است. در بیانیه القاعده پرسیده شده چرا ایران با وجود همه مدارک و اسناد و شواهد همچنان بر این باور (دخالت دولت آمریکا در یازدهم سپتامبر) تاکید می کند؟القاعده در بیانیه خود می افزاید: القاعده به دلیل نفوذ خود در قلوب هزاران مسلمان برای ایران یک رقیب محسوب می شود و برای ایران چه کاری می تواند بهتر از بی اعتبار جلوه دادن حوادث یازدهم سپتامبر باشد. بیانیه القاعده در ادامه به آخرین دستنوشته اسامه بن لادن رهبر القاعده پیش از ترور اشاره می کند که در آن از اعضای القاعده خواسته هیچ وقت اجازه ندهند آمریکا در نظرشان بزرگ جلوه کند.در پایان بیانیه القاعده نوشته شده: خطاب به محمود احمدی نژاد درباره یازدهم سپتامبر.

اعدام مخفیانه یک زندانی در زندان خورین ورامین

دیگر شکی باقی نمانده است که قربانیان را دو بار به مسلخ بردن نه از موضع قدرت و مشروعیت و اجرای قانون که از موضع ضعف ونا توانی و تبعیض و بی قانونی ضعیف کشی است که ناشی از وحشت قیام اعتراضی عمومی است که برای دفع خطر سرنگونی اعدام ها بصورت علنی و پنهان اجرا می شود

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" صبح روز گذشته یک زندانی در زندان خورین ورامین مخفیانه به دار آویخته شد. روز دوشنبه 4 مهرماه زندانی علی ناظمیان 50 ساله که نزدیگ به 6 سال در زندان خورین و قزل حصار زندانی بود در زندان خورین ورامین به دار آویخته شد. او به اتهام داشتن مواد مخدر محکوم به اعدام شده بود.علیرغم اینکه 2 روز از اعدام این زندانی می گذرد هنوز قوۀ قضاییۀ ولی فقیه علی خامنه ای و رسانه های حکومتی از انتشار خبر اعدام این زندانی خوداری می کنند.زندانی علی ناظمیان 28 شهریورماه از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی زندان خورین –ورامین جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بود ولی پس از انتشار نام زندانیانی که در آستانۀ اعدام قرار دارند اجرای حکم او را به مدت چند روز به عقب انداختند.

شلاق سارقان 3میلیاردی بانك ملی درملاءعام

این خبر مکمل خبر قبلی است . چونکه آن روی سکه ی دار زدن های علنی و به خصوص محاکمه کردن های آفتابه دزدان است که محال است برای کلان دزدان همچون آفتابه دزدان اعدام حکم صادر و اجرا شود . بنابراین برای تبرئه کردن مفسدان اقتصادی دانه درشت این یکی کوچک تر شلاق زده می شد تا که برای سایر اختلاس گران اجرا نشود وراه فرار و تبرئه شدن شان وجود داشته باشد . همینطور باا ین ترفند مردمم عترض قانع یا سیاه شوند.

حكم شلاق عاملان سرقت از بانك ملی شهرستان گتوند امروز در ملاء‌عام شلاق می‌خورند.به گزارش ایسنا، كریم سجادی‌فر-دادستان عمومی و انقلاب گتوند از توابع استان خوزستان – در این‌باره گفت: با قطعی شدن رای صادره درخصوص محكومان سرقت بانك ملی گتوند، بخشی از این حكم امروز روبه‌روی محل سرقت به اجرا در می‌آید.سجادی‌فر گفت: به موجب این حكم، «م. د»، «ع. م» و «ج. م» متهمان ردیف اول تا سوم این پرونده و دارای سوابق عدیده كیفری و متواری به دلیل ارتكاب جرایم مشاركت در سرقت 32میلیارد و 38 هزار و 500 ریال وجه نقد از بانك ملی شهرستان گتوند و یك دستگاه ون از این بانك، به تحمل سه سال حبس و 74 ضربه شلاق در ملاء‌عام همچنین درخصوص مشاركت در تخریب درهای ورودی، قفل دوربین‌های مداربسته و سیستم دزدگیر به سه سال حبس محكوم شدند.وی ادامه داد: متهم ردیف چهارم به هویت «الف. ق» به دلیل ارتكاب معاونت در سرقت مزبور، به تحمل شش ماه حبس و یك ضربه شلاق محكوم شد. سجادی‌فر گفت: همچنین با توجه به سوابق كیفری متعدد محكومان به ویژه در امر سرقت از بانك‌ها و شركت آنان در قاچاق كالا، دادگاه از باب تتمیم مجازات، هر چهار متهم را به اقامت اجباری به مدت سه سال در شهرستان‌هایی دور از محل سكونت‌شان محكوم كرد