گزیده خبر های 5 مهر 90 قسمت 3

جهت اطلاع

جالب است که آزاد کردن دو گروگان آمریکایی که از موضع ضعف و زبونی بود نه اینکه تبدیل به چوب و پیاز با هم خوردن شده است، بلکه روشنگری کردن شان از شیوه ی رفتار دژخیمان زندانبان به خصوص با سایر زندانیان سیاسی دیگر بیشتر موجب دامن زدن اختلاف درونی باند های مافیایی مدعی اصول گرایی شده است.

مسئولان ايراني، به خاطر آزاد كردن دو زنداني آمريكائي كه به جرم جاسوسي محكوم شده بودند، دستمزد خوبي از آنها دريافت كردند. به گزارش خبرگزاري رويترز، اين دو جاسوس آمريكائي به محض رسيدن به نيويورك در يك مصاحبه مطبوعاتي گفتند: زندان‌هاي ايران مانند گوانتانامو است. رويترز از قول اين دو جاسوس افزود: تمام پرونده و ادعاهاي عليه آنها، ساختگي و دروغ‌هاي خنده‌دار است. آنها گفتند: تنها دليل بازداشت طولاني مدت ما خصومت 32 ساله ايران و آمريكا بوده است. اين دو جاسوس، با دخالت در مسائل داخلي ايران، گفته اند: در كشور ايران مردم بي‌دليل اعدام مي‌شوند! آنها ضمناً به دولت آمريكا نيز به خاطر تعطيل نكردن زندان گوانتانامو انتقاد كردند و باز بودن اين زندان مخوف را عاملي براي اقدامات مشابه توسط دولت‌هاي ديگر از جمله ايران دانسته و افزودند: هر وقت از وضع خود در زندان ابراز نارضايتي مي‌كرديم، نگهبانان زندان، نحوه برخورد آمريكايي‌ها با زندانيان زندان گوانتانامو را براي ما مثال مي‌زدند. * وكيل جاسوس‌هاي آمريكايي، اما ادعاي آن دو مبني بر ضرب و شتم شان در زندان ايران را رد كرد. به گزارش تابناك، مسعود شفيعي وكيل سارا شورد، شين بائر و جاش فتال درباره ادعاي دو جاسوس آمريكايي مبني بر ضرب و شتم شان در زندان گفت: اساساً بنده در زندان با آنها نبودم و با آنها خصوصي هم صحبتي نداشته‌ام اما اگر آنها در زندان شكنجه شده بودند، مي‌توانستند در جريان محاكمه در دادگاه اين موضوع را اعلام كنند. وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي مي‌گويد: برخي اشخاص وقتي تريبون به دست مي‌آورند، هر چه مي‌خواهند حتي اگر آن مسائل خيلي هم به آنها ربطي نداشته باشد،‌ بر زبان مي‌آورند. وي ادامه مي‌دهد: اگر موكلانم با من تماس بگيرند حتماً به عنوان يك ايراني به اظهارات آنها ايراد مي‌گيرم كه چرا وقتي كارشان درست شد و از كشور رفتند، چنين ادعاهايي را مطرح كرده اند؟

* سخنگوي كميسيون انرژي مجلس مي‌گويد: قوه قضائيه درحال بررسي تخلف رئيس‌جمهور درخصوص برعهده گرفتن غيرقانوني سرپرستي وزارت نفت است.

سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به نیویورک و سخنرانی متضاد ووارونه ی وی نه اینکه منتهی به انحراف اذهان عمومی نشد و مشکل شعله ی آتش اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی را خاموش نکرد ، بلکه همچون نفت برر وی آتش و شعله ور شدن آتشش ده است

به گزارش خبر آنلاين، سيد عماد حسيني افزود: "هفته آينده كميسيون انرژي خواستار آخرين دستاوردهاي قوه قضائيه درخصوص اين پرونده خواهد شد." وي گفت: "به هر حال تخلف رئيس‌جمهور كاملاً مشهود بوده است و بايد ايشان جوابگوي اين تخلف خود باشد. حتي اگر قرار باشد اين پرونده مسكوت هم شود بايد در قوه قضائيه بررسي شود چرا كه مردم خواهان بررسي اين مسأله هستند و زيبنده كشور هم نيست كه يك فرد به دليل داشتن يك سمت از زير بار قانون بگريزد. اما اينكه جريمه ايشان چقدر خواهد بود نمي‌دانم اين احتياج به نظر كارشناسي قوه قضائيه دارد و از نظر كارشناسي ما خارج است

دبير سنديكاي كاغذ و مقوا: 84 كارخانه كاغذ داريم،چطور 122 واحد يارانه گرفتند؟

راستی در کدامین بخش رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد اختلاس گری نیست؟ چونکه از این آشکار تر اعتراف به دزدی و غارتگری و رانت خواری در دولت مدعی اصول گرای ساده زیست عاشق خدمتگزاری به مرذدم ایران شود. چون هر چه از مطالبات مردم ایران و دستمزد نا چیز کار گران زده می شود . در عوض اینگونه با آمار دروغین باج به خودی ها داده می شود.

دبير سنديكاي توليد كنندگان كاغذ و مقوا در واكنش به ادعاي وزارت صنعت مبني بر اعطاي تسهيلات يارانه‌اي به 122 واحد توليدكننده خمير كاغذ و مقوا گفت: تنها 84 واحد در اين صنعت در كشور فعال هستند و ادعاي وزارت صنايع از پايه بي‌اساس است. سيد طاهر شبيري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: در حال حاضر تنها 84 واحد توليدكننده خمير كاغذ و مقوا در كشور فعال هستند و ادعاي وزارت صنعت مبني بر اعطاي تسهيلات يارانه‌اي به 122 واحد توليدي در اين صنعت بي‌اساس و نادرست است. وي با بيان اينكه ما از آمار وزارت صنعت مبني بر اعطاي تسهيلات يارانه‌اي به 122 واحد فعال در صنعت كاغذ و مقوا غافلگير شديم، ادامه داد: در اين صنعت كارخانه‌اي نداريم كه در ارتباط با هدفمندي، تسهيلاتي دريافت كرده باشد اما با توجه به اعلام رسمي وزارت صنعت مبني بر اعطاي تسهيلات به 122 واحد فعال در صنعت كاغذ و مقوا، به وزارت صنعت نامه زديم و از آنها خواستيم تا اسامي اين واحدها را اعلام كنند. شبيري افزود: علاوه بر اين، به تمام شركت‌هاي زير مجموعه سنديكا نيز نامه زديم و از آنها خواستيم تا در صورتيكه تسهيلاتي دريافت كردند به ما اعلام كنند. وي تصريح كرد: بعيد مي‌دانم واحدي موفق به دريافت تسهيلات يارانه‌اي شده باشد زيرا اگر اينطور بود اين تسهيلات آنقدر تأثيرگذار مي‌شد كه توليد كنندگان به يكديگر اطلاع مي‌دادند

. وزير خارجه عراق به نقل از احمدي نژاد: با ادامه حضور نظاميان آمريكا در عراق مشكلي نداريم وزير امور خارجه عراق مدعي شد: كه ايران، دشمني و مخالفتي با باقي ماندن نظاميان آمريكايي در خاك عراق ندارد.

هرچه حاکمان ایران همراه با سفیر پاسدار تروریست حسن دانایی فرد وسپاه قدس و شبه نظامیان شیعی حامی شان در عراق دست به اقدامات تروریستی و ناا من وبی ثبات کردن عراق می زنند ونظامیان آمریکاییان را در عراق می کشند. همینطورو پاسداران به کردستان عراق تهاجم نظامی می کنند تا که فشار بر آمریکا وارد کنند که نظامیانش را از عراق خارج کند . اما اکنون مشخص شده است هر چه رشته اند بر باد رفته است.

به گزارش عصر ايران به نقل از روزنامه "الدستور" چاپ امان، هوشيار زيباري كه در شوراي روابط خارجي آمريكا در شهر نيويورك با موضوع وضعيت حضور نظاميان آمريكايي درعراق سخن مي‌گفت ادامه داد: در بررسي اين موضوع با محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور ايران، او گفت كه تهران با ادامه حضور نظامي آمريكا در عراق، به دشمني برنمي خيزد. زيباري به نقل از احمدي نژاد گفت: آنها (آمريكايي ها) اين درخت را كه كاشتند بايد از آن محافظت و حمايت كنند نه اينكه " بارو بنديل" خود را ببندند و بروند. براساس توافقنامه امنيتي بغداد - واشنگتن، تمامي نظاميان آمريكايي مي‌بايست تا پايان سال جاري ميلادي، خاك عراق را ترك كنند. تاكنون مقامات عراقي نظر قطعي خود را درباره تمديد حضور نظاميان آمريكايي در خاك اين كشور اعلام نكرده‌اند. وزير امور خارجه عراق در توجيه لزوم ادامه حضور نظاميان آمريكايي در خاك كشورش گفت كه تركيه و ايران، حملات نظامي را عليه شورشيان مستقر در كردستان عراق افزايش داده‌اند. اين دليل ديگري است كه نشان مي‌دهد دولت عراق به ادامه حضور نظامي آمريكا در كشورش براي مقابله با اين دخالت‌هاي منطقه‌اي نياز دارد.

مشایی رویت نشد

http://www.fararu.com/vdcdfs0n.yt0zf6a22y.html

مگر رحیم مشایی اینقدر نا هشیار است که در این فضای آلوده و تهدید آمیز ی که علیه اش وجود دارد از سر زمین شیطان بزرگ به ایران بر گردد و بازداشت شود و مجبور به اعتراف جاسوسی اسراییل شود و به آسانی پشت جبهه حمایتی برون مرزی را از دست بدهد و به آغوش خطر باز گردد

رئیس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته پس از یک سفر 8 روزه با بخشی از هیئت ایرانی حاضر در اجلاس نیویورک به تهران بازگشت و مورد استقبال معاون اول و تنی چند از مسئولان دولتی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد شب گذشته حدود ساعت 21 به همراه هیئت ایرانی از هواپیمای بوئینگ 747 پیاده شد و مورد استقبال محمد رضا رحیمی معاون اول، لطف الله فروزنده، محمد رضا میرتاج الدینی و مسعود زریبافان دیگر معاونین خود و بختیاری وزیردادگستری، مرتضی تمدن و فرهادی استانداران تهران و البرز و محمد علی رامین معاون مطبوعاتی سابق قرار گرفت. در سالن استقبال از رئیس جمهور و هنگام سخنرانی وی در جمع خبرنگاران، علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری حضور نداشت ولی در هنگام ترک پاویون جمهوری خودروی وی نیز رویت شد. اسفندیار رحیم مشایی نیز در سالن استقبال از رئیس جمهور رویت نشد هر چند که بنا بر گفته ها در تمامی برنامه های خبری و حتی در دیدارهای دوجانبه ای که طی این سفر انجام شد سعی می شد عکس یا تصویری از رحیم مشایی در هیئت ایرانی دریافت و منتشر نشود. .

بازرسي بدني دختران دانشجو در دانشگاه علم و فرهنگ

این اقدام اوج بربر یت وتاریک اندیشی و موضع زن ستیزانه رژیم ضد بشری و قرون وسطایی می باشد که بدلیل وحشتی از قیام دانشجویی به خصوص دختران دانشجو دارد دست این چنین اقدامی تبعیض آمیز جنسیتی زده است .

کمیته گزارشگران حقوق بشر- در پی اجرایی شدن طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور، دانشگاه علم و فرهنگ اقدام به جدایی سازی درهای ورودی دختران و پسران این دانشگاه نمود.هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، دانشجویان با پرده ای برزنتی مواجه شدند که در مقابل در ورودی دختران نصب شده است. به گونه ای که مامورین حراست پشت این پرده مستقر شده و دانشجویان دختر را وادار می نمایند که از این قسمت عبور کنند تا به بررسی پوشش، آرایش آنان بپردازند.بنا به گزارش های رسیده، روز اول بازگشایی دانشگاه ها حراست دانشگاه علم و فرهنگ طی اقدامی بی سابقه برخی از دانشجویان دختر را مورد بازرسی بدنی قرار داده است. مامورین حراست به بررسی کارت دانشجویی همه دانشجویان دختر پرداخته و به دانشجویانی که کارت خود را به همراه نداشتند، اجازه ورود به دانشگاه را نمی دادند. عده ای دیگر از دانشجویان را نیز مجبور می نمودند که کارت های شناسایی دیگر خود از قبیل شناسنامه یا گواهی نامه رانندگی را ارائه کنند. حراست در برابر اعتراض دانشجویان به بهانه صدور «بخش نامه» عملکرد خود را توجیه کرده است.همچنین حراست این دانشگاه به منظور فشار بیشتر دانشجویان بر تعداد ماموران زن خود افزوده است.گفتنی است که این گونه برخوردهای توهین آمیز به ویژه در قبال پوشش دانشجویان پیش از این نیز در دانشگاه علم و فرهنگ در گذشته به وجود داشته اما در حال حاضر با بالا گرفتن بحث تفكيك جنسيتي اين دانشگاه دست به اقدام جديدي زده است.

خبر خوش: قیمت قبر هنوز تغییر نکرده است.

وقتی شعار مرگ بر زنده ها و درود بر مرده ها وجنگ نعمت الهی و بر گزاری مراسم نوروزی در گورستان ها باشد و دانشگاه ها قرار است گورستانی شود چرا اکنون که گورستان ها آباد شده است گران نشدن قیمت قبر خبر خوش نباشد؟!

به گزارش ایسنا،معاون خدمات شهری شهردار تهران وجود هرگونه نرخ شناور برای قبور قطعات قدیمی بهشت زهرا(س) را رد کرد و گفت: نرخ همه قبرهایی که در بهشت زهرا به فروش می‌رسد قطعی است. حسین کلخورانی ، با بیان اینکه تعرفه‌های مربوط به خدمات بهشت زهرا و نرخ قبور برای سال جاری هنوز به تصویب شورای عالی اسلامی شهر تهران نرسیده است اظهارکرد: بر این اساس سازمان بهشت زهرا به تعرفه‌های سال گذشته پایبند است. وی ضمن خودداری از پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه گرانترین قبر در قطعات عادی بهشت زهرا با چه نرخی به فروش می‌رسد، در عین حال وجود قبرهایی با قیمت 17 ، 18 میلیون تومان را تکذیب کرد.

خاموشي يخچال مغازه‌ها براي كاهش هزينه برق.

چه دلیل دارد چونکه ایران امن و بی ثبات ترین کشور جهان و قدرت بر تر جهان می باشد که می خواهد فضا را تسخیر کند و مدعیست فقیری در کشور نیست . مهمتر اینکه گزارش شد که کوه موش زایید و نیروگاه اتمی بوشهر به برق سراسری وصل شد که اینگونه پیآمد در بر داشته است.

کارشناس بهداشت محیط وزارت بهداشت گفت: هنوز گزارش رسمی از خاموش کردن شبانه یخچال در سوپریها و مغازه‌ها برای کاهش هزینه برق دریافت نکرده‌ایم اما این کار قطعاً به کیفیت برخی مواد غذایی که باید در سرما نگهداری شوند، آسیب میزند. (بعد از هدفمند کردن یارانه ها قیمت نفت بشدت افزایش یافت) رضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در پاسخ به این پرسش فارس که شنیده شده برخی اغذیه فروشی‌ها، سوپری‌ها و خوار و بار فروشی‌ها برای کاهش هزینه برق شبها یخچالشان را خاموش می‌کنند، آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد و اگر هست چه عوارضی دارد، توضیح داد: من برای اولین بار است که چنین موضوعی را می شنوم و از گزارش شما ممنونم و حتماً ما از مأموران بهداشتی سراسر کشور می‌خواهیم که به این مسئله رسیدگی کنند و به این موضوع دقت کنند. وی افزود: تاکنون هیچ گزارش رسمی از طرف مأموران بهداشت محیط سراسر کشور در این مورد نداشته‌ایم. موضوع جدیدی است که باید به آن رسیدگی شود و قطعاً اگر چنین چیزی صحت داشته باشد بر کیفیت مواد غذایی به خصوص مواد پروتئینی، گوشت و محصولاتی مانند کره و بستنی که باید در سرما نگهداری شوند تأثیر منفی می‌گذارد.

افزایش اعتیاد در بین دانش آموزان.

وقتی آمار داده می شود که 7 میلیون و 135 هزار دانش آموزان مدارس را ترک کرده اند . از سوی دیگر 33 سال است که ادعای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین می شود. ولی موازی آن ده ها اسلکه های غیر مجاز پاسداران در بنادر جنوب کشور 24 ساعته مشغول تخلیه ی انواع مواد مخدر ومشروبات الکی وکالاهای قاچاق هستند . مهمتر اینکه نه مواد مخدر نه دانشگاه ها ومدارس برده می شود بلکه بدرون سلول زندان ها برده وتوزیع می گردد. نتیجه همین می شود که هم سن مصرف اعتیاد کاهش یافته هم اعتیاد در بین دانش آموزان افزایش یافته است . از سوی دیگر وقتی اینگونه بودجه ای که کمتر از یک پاکت سیگار است برای پیش گیری اعتیاد دانش آموزان می شود. یعنی آشکارا هل دادن دانش آموزان به روی آوری مصرف مواد مخدر است .

خبر آنلاین، امید سلیمی بنی: کارشناسان درباره افزایش اعتیاد بین دانش آموزان هشدار می دهند، این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده حاضر نیست آماری از وضعیت دانش آموزان معتاد ارائه کند.اکنون، رئیس انجمن مددکاران ایران می گوید اعتیاد بین دانش آموزان افزایش یافته و دلیل آن نیز "مصرف مواد مخدر صنعتی، روانگردان و شیمیایی برای نوجوانان و جوانان" است که امروزه با صرف زمان و هزینه صورت می گیرد.به گفته حسن موسوی چلک، گروه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر، دانش‌آموزان را در هدف خود قرار می‌دهند چراکه نوجوانان می‌توانند تا سال‌ها، منبع درآمدی برای آنها باشند. با این وجود، وزیر آموزش و پرورش در نشست اخیر خود با خبرنگاران درباره عدم اعلام آمار اعتیاد در بین دانش آموزان گفت: "فکر نمی کنم صلاح باشد آمار این موضوع را اعلام کنیم. چون در خانواده ای، اگر یکی از فرزندان دچار مشکل شد، باید موضوع را داخل خانواده حل کنیم، نه اینکه آن را برای دیگران علنی کنیم." حاجی بابایی همچنین با اشاره به این که دانش آموزان معتاد از مدارس اخراج می شوند، توضیح داد: "هر معتاد، یک بیمار است. طبیعی است اگر دانش آموزی بیمار باشد، برای کم کردن مشکلات او و مدرسه، باید به بیمارستان برود و تحت درمان قرار گیرد."بودجه سالانه پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان:نفری 500 تومان.این که آمار اعتیاد بین دانش آموزان اعلام شود یا نشود، تنها موضوع مورد اختلاف سیاستگذاران این حوزه نیست. واقعیت این است که بودجه مقابله و پیشگیری با اعتیاد دانش آموزان به هیچ وجه تکافوی هزینه های لازم را نمی دهد. چندی پیش رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از این بودجه، گفته بود: "در دنیا برای پیشگیری از اعتیاد به ازای هر دانش آموز 20 دلار هزینه می کنند و این رقم در ایران به ازای هر دانش آموز نیم دلار است." موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری کشور با تایید آمار 30 هزار دانش آموز معتاد در کشور، از مسئولان خواسته بود برای اعتیاد کسانی که در حال تحصیل در وزارت آموزش و پرورش هستند، فکری کنند، زیرا با بودجه نیم دلاری برای اعتیاد دانش آموزان نمی توان کار موثری انجام داد.

عقد سه دختر زیر ۱۰ سال در آذربایجان غربي.

مگر برای رژیم خرافه پرست متحجر زن ستیز که سنین تن فروشی دختران را به 13 کاهش داده است. سال مهم است که کودکان دختر زیر 10 عقد شود لابد به عقد آخوند هم در آمده اند ؟

مدیر كل ثبت احوال آذربایجان غربی از ثبت وقوع ازدواج سه دختر زیر 10 سال از ابتدای سال جاری تاكنون در این استان خبر داده است. به گزارش «كردستان امروز» به نقل از هفته‌‌نامه سيروان، "محمد جوان" بالاترین سن ازدواج پیرزنان این استان را نیز 9 مورد و در سن 75 سالگی در همین مدت عنوان كرد و افزود: در این مدت ازدواج 23 مورد پسران زیر 15 سال و 55 مورد مردان بالای 75 سال در دفاتر ازدواج این استان ثبت شده است. به گفته وی از ابتدای سال جاری تاكنون 9 هزار و 200 مورد ازدواج در مناطق شهری و 6400 مورد در مناطق روستایی این استان ثبت شده است. جوان افزود: بررسی ها نشان می دهد در این مدت 1400 مورد طلاق در مناطق شهری و 400 مورد در مناطق روستایی گزارش شده است. وی میانگین سنی 13 مورد از طلاق های ثبت شده زنان در این استان در سال جاری را 10 تا 14 سال و بزرگترین سن طلاق زنان را شش فقره در رده سنی 75 سال ذكر كرد. وی كوچكترین سن طلاق مردان را نیز یك مورد 15 ساله و بزرگترین سن طلاق را 36 مورد در سن 75 سالگی عنوان كرد.