گزیده خبرهای 1 مهر 90 قسمت- 2

با کشف نامه‌ای از فرد انتحاری.جزئیات جدیدی از ترور ربانی بر ملا شد.خبرگزاری فارس: با کشف نامه‌ای از جسد فرد انتحاری و همچنین اظهارات اخیر واحدیار به عنوان شاهد ماجرا، جزئیات تازه‌ای از ترور برهان الدین ربانی بر ملا شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900701000343

شرکت برهان الدین ربانی در اجلاس دو روزه ی بیداری اسلامی در تهران وترور وی پس از بازگشت به کابل بر خلاف ادعای سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری که در یادداشت روز 31 شهریور خود بطور کمدی مدعی شده است که بدلیل شرکت ربانی در این اجلاس و موفقیت سخنرانی ضد غرب و نا تو و آمریکای ولی وقیح نا مشروع و منفور منتهی به این ترور از سوی آمریکا و عربستان شد. ولی گزارش یاا عترافی که با بازگویی نامه ی قاتل انتحاری خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس از این ترور کرده است که گفته می شود دلیل مخالفت‌ با دولت و گروه های حاضر در افغانستان وجود نیروهای خارجی، در افغانستان دانسته است که درست مشابه ی نظرات رهبر و مسئولان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در مورد عراق و افغانستان می باشد . زیرا که اینان پس از همکاری در اشغال نظامی افغنستان و عراق پیوسته تأکید بر اخراج نیروهای نظامی از آمریکا از عراق و افغانستان به خصوص نا تو از افغانستان کرده اند. بهر حال اینگونه جسته و گریخته اعتراف کردن می تواند که سرنخی از همکاری پاسداران و طالبان در افغانستان باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهارات "رحمت الله واحدیار" عضو شورای عالی صلح افغانستان در خصوص هویت فرد انتحاری و همچنین نامه به دست آمده از جسد وی، اطلاعات جدیدی از جزئیات ترور برهان الدین ربانی بر ملا کرد.در این نامه که در اختیار شبکه طلوع نیوز قرار گرفته است، فرد انتحاری حامل پیام مهمی از سوی شورای رهبری طالبان به رئیس شورای عالی صلح بوده است.طالبان در این نامه ضمن تشریح دیدگاه‌های خود، دلیل مخالفت‌ با دولت و گروههای حاضر در افغانستان را وجود نیروهای خارجی، بمباران هوایی، حملات شبانه، ظلم، شکنجه و زورگویی ازسوی آنان می‌داند. در ادامه، طالبان مبادله زندانیان خود با نیروهای خارجی را دلیلی بر پایان جنگ ندانسته و این اقدام را به معنای مصالحه با هیچ گروه افغانی نیز نمی‌داند.

مرگ روزانه ۱۰ معتاد براثر مصرف موادمخدر

بدون آنکه گفته شود که مواد مخدر چگونه وارد کشور می شود و دست کدام مافیای مواد مخدر در کار می باشد . یا اینکه دلیل گرایش به سوی مصرف مواد مخدر در جامعه چیست؟ آنگونه که پس از 33 ادعای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین و صدور بیشمار احکام اعدام نتیجه به اینجا ریده است که بیلان داده شده است بدون مصرف مواد مخدر روزانه جان 10 نفر گرفته می شود. ن

مهر: مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس از مرگ روزانه ۱۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور خبر داد.دکتر مجید ابهری افزود: با توجه آمار پزشکی قانونی سال گذشته ۳ هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست داده اند.وی به تغییرالگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی اشاره کرد و گفت: وجود ناخالصیهای متعدد در اینگونه مواد و همینطور افزودن مواد بسیار خطرناک به مواد مخدر سنتی از قبیل رنگ مو، زهره گاو، مدفوع انسان، خون شتر و ...باعث مرگ معتادان می شود.این آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری تاکید کرد: مرگ معتادان به دلیل اوور دوز یعنی مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.به گفته ابهری، چنانچه مرگهای ناشی از عفونت تزریق و بیماریهای ریوی، خونی، سکته قلبی و مغزی و سایر عوارض ناشی از مصرف اینگونه مواد رابه آمار مرگهای یاد شده اضافه کنیم خطر روز افزون مصرف اینگونه مواد آشکار می شود.وی به راههای پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: پیشگیری و اطلاع رسانی ، آموزش و ایجاد امکانات رایگان و آسان برای ترک، کنترل معتادان دارای رفتارهای پرخطر برای جلوگیری از افزایش ایدز و بیماریهای خونی اهرمهای کوتاه مدت و میان مدت برای نجات این قربانیان است.

پاسدار جواد شریف نژاد فرماندار ارومیه شد

تسلط پاسداران در مناصب استانداری و شهرداری و فرمانداری تبریز و ارومیه از سوی پاسداران بدلیل کودتای پاسداران وپاسدار بودن وزیر کشور که شرایط برای قدرت گیری پاسداران در این دو شهر را شتاب داده است.

پاسدار جواد شریف نژاد فرماندار ارومیه شد. بعد از انتخابات 88 و اوچ گیری قدرت سپاه، بسیاری از سرداران سپاه در مناصب دولتی برای خود جا باز کردند بويژه در وزارت کشور که خود وزیر کشور یک سپاهی است. سردارن بسیاری در این وزارت خانه منصب اختیار کرده اند. در اینجا نمونه ای از ترافیک سنگین سرداران سپاه در آذربایجان را میاوریم : پاسدار علیرضا بیگی بعنوان استاندار ؛ پاسدر پرویز آژیده بعنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار ؛ پاسدار محمود چمنی بعنوان فرماندار تبریز و همچنین پاسدار علیرضا نوین بعنوان شهردار تبریز اینبار و در تازه ترین تلاش برای برای برقراری فضای پادگانی و امنیتی در آذربایجان پاسدار جواد شریف نژاد که اعضای باصطلاح تحصیل کرده سپاه پاسداران بشمار می آید بعنوان فرماندار جدید ارومیه منصوب گردیده است تا مجری سیاست های سرکوب حاکمیت باشد. از جمله مسئولیتهای وی می توان به موارد زیر اشاره کرد: مسئول دانشگاه امام حسین شعبه شمالغرب ، جانشین علمی فرماندهی ارشد استان آذربایجان شرقی در پروژه ملی جغرافیای نظامی ایران ، عضو شورای اسلامی کردن دانشگاههای استان آذربایجان شرقی ، معاونت اداری و مالی دانشگاه امام حسین ،دانشکده علوم انسانی ، معاونت امور شعب دانشگاه امام حسین تهران ،رییس هیت مدیره و مدیر عامل موسسه فرهنگی آران ، مشاور ، مجری و مسئول کمیته مطالعات دفاعی - امنیتی در طرح آمایش سرزمین استانهای آذربایجان غربی ، اذربایجان شرقی ، اردبیل. سایت این فرمانده سپاه سپاه http://www.sharifnejad.ir