دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 27 شهریور ماه سال 1390

نقد و بررسی : دروغ نامه ی کیهان موج دوم انقلاب درخاورميانه (يادداشت روز)

"روزی یارویی با کاسه ی ماست و قاشقی کنار دریا نشسته بود وقاشق قاشق از کاسه ی ماست بر می داشت و مخلوط آب دریا می کرد وبر هم می زد . رندی که در حال عبور بود .نگاهش به این حرکت افتاد . مکث کرد .سپس پرسید چه می کنی؟ یا رو گفت دارم دوغ درست می کنم . رند سئوال کرد مگر می شود با یک کاسه ماست و یک دریا آب دریا ، دوغ بسازی؟! یارو گفت ولی اگر بشه ، عجب دوغی هم می شود؟!:

گفته می شود روزی یارویی با کاسه ی ماست و قاشقی کنار دریا نشسته بود وقاشق قاشق از کاسه ی ماست بر می داشت و مخلوط آب دریا می کرد وبر هم می زد . رندی که در حال عبور بود .نگاهش به این حرکت افتاد . مکث کرد. سپس پرسید چه می کنی؟ یا رو گفت دارم دوغ درست می کنم . رند سئوال کرد مگر می شود با یک کاسه ماست و یک دریا آب دریا ، دوغ بسازی؟! یارو گفت ولی اگر بشه ، عجب دوغی هم می شود؟! اکنون داستان رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع سخت در گیر جنگ قرت و ثروت و فرو رفته در بحران و گیر کرده در بن بست که در انزوای منطقه و جهانی قرار دارد . برای عبور از این بحران مرگ بار و تلاش برای کاهش نگرانی وضعیت بحرانی و خطری هم پیمانش بشار اسد رئیس جمهور سوریه در منطقه، مقابل بهار عرب و قیام های ضد دیکتاتوری و فعال شدن ترکیه در منطقه ایستاده که پیشنهاد حکومت دمکراتیک و سکولار در منطقه داده است. بنابراین ولی وقیح منفور و نا مشروع مجبور شده است با ادا و اطوارهای ادعای بیداری اسلامی الگو گرفته از مبارزه ی خمیتی شیاد در منطقه با عجله اجلاس بیدار اسلامی منطقه در تهران بر گزار نماید تا که روضه ی ضد آمریکایی و اسراییلی و غرب وناتو بخواند و مدعی بیداری اسلامی در منطقه شود وبا نماینده ملت های کشور های منطقه شدن رهنمود دهد که هرگز به آمریکا و غرب وناتو اعتماد نکنید . از سوی دیگر پادو و جارجیانش هم پس از اجلاس بیداری اسلامی از گرده ی خر افتاده و گردو جسته و با دم شان مشغول شکستن آن شده اند . خلاصه آنگونه ذوق زده شده که یاد آور این مثل شده است که گفته می شود شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه . برای همین قلم بر دست عضو حزب الله این چنین راه افتادن موج دوم تکوینی انقلاب اسلامی در منطقه کرده است :

"از يك منظر راهبردي موقعيت فعلي بهترين وضعيت براي استدلال در اين باره است كه موج دوم انقلاب هاي اسلامي منطقه خاورميانه آغاز شده است. موج دوم به معناي پايان موج اول نيست.. موج دوم، مرحله متكامل تر و پيشرفته تر از موج اول است كه در آن با زدوده شدن پيرايه ها و اضافات، هسته اصلي و ماهيت واقعي حركت هر چه بيشتر خود را آشكار كرده است. به يك معنا مي توان گفت كه موج دوم انقلاب هاي منطقه با سقوط قذافي آغاز شده است اما نقش پديده ليبي در ايجاد آن چيزي بيش از پر كردن يكي از خانه هاي خالي پازل بزرگ بازي استراتژيك در منطقه نيست. خانه بزرگتر زماني پر شد كه بيش از 600 انديشمند موثر جهان اسلام به تهران آمدند و پاي صحبت مردي نشستند كه دقت ارزيابي هاي او از منشا، روند و هدف تحولات منطقه همچنان يگانه و بي نظير باقي مانده است. با اين حال ليبي الگويي است كه به ما كمك مي كند سرشت تحولات منطقه و نوع راهبردي را كه غرب براي مواجهه با آن اتخاذ كرده بهتر بشناسيم به اين شرط كه الگوي ليبي با الگوهاي مصر و سوريه تلفيق شود. اشتباه بزرگي خواهد بود اگر تصور كنيم كه غرب اكنون يك راهبرد منسجم، انديشيده و داراي نقشه راه درباره تحولات منطقه است."

عجیب است که مدعی قلم زن یادداشت روز نویس فراموش کرده است که چگونه تأکید های مکرر در ستون یادداشت های روز دروغ نامه ی کیهان بر بی اثر بودن تهاجم نظامی ناتو علیه ی قذافی می شد و اذعان می شد که این تهاجم نظامی منجر به شکست خواهد شد که قراراست تبدیل به الگو مشابه در مور د سوریه و تأسیسات هسته ای رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران شود.

"مردم مصر اكنون مي فهمند كه آمريكا در صدد بازسازي سيستم مبارك در پوشش ارتش است بنابراين اهميتي نمي دهند كه ارتشي ها مثلا در دادگاه عليه مبارك شهادت مي دهند يا نه. ناتو اكنون به روي خود نمي آورد اما به خوبي دريافته اند كه نبردي بسيار سخت تر از آنچه با قذافي انجام داد، با مردمي كه خواهان تشكيل نخستين حكومت اسلامي در غرب جهان اسلام هستند، در پيش خواهد داشت.- ويژگي دوم، موج جديد تحولات منطقه شفاف شدن ايدئولوژي نظم جايگزيني است كه مردم منطقه در پي آن هستند. غربي ها از روز اول در مقابل پذيرش اين ايده كه اين انقلاب ها نهايتا رنگ و بوي ديني و اسلامي خواهد داشت سخت مقاومت كردند و به اصرار تمام گفتند كه با پديده اي سكولار مواجهند. حقيقت ديني انقلاب هاي منطقه اكنون در حال تحميل خود به همه كساني است كه وجودش را انكار مي كردند و اين امر دليل روشني هم دارد و آن هم اين است كه پذيرش يا عدم پذيرش غرب تغييري در اين حقيقت ايجاد نمي كند كه انقلابيون منطقه مسلمانند پس لاجرم ايدئولوژي انقلاب آنها اسلام خواهد بود چرا كه اساسا اكنون در جهان هيچ ايدئولوژي انقلابي ديگري به جز اسلام كه برانگيزاننده توده ها باشد، وجود ندارد."

مدعی وارونه گو موضع گیری علیه ترک ها کرده است . در صورتی که هم اسلام گرایان در این کشور قدرت دارند .هم خیلی بیش از رژیم ضد بشری و قرون وسطایی حاکم بر ایران در قیام های ضد دیکتاتوری منطقه حضور داشته است. هم رابطه ی بسیار نزدیکی با کشور های عربی دارد . هم اینکه پیشنهاد حکومت دمکراتیک و سکولار بعنوان جایگزینی در منطقه داده که موجب عصبیت و بر آشفتگی ولی وقیح نامشروع و منفور و حامیانش شده است . اما اکنون قلم زن عضو حزب الله و یادداشت روز نویس درر قابت با ترکیه و جاا نداختن بیداری اسلامی مورد ادعای ولی وقیح منفور و نا مشروع از شکست پیشنهاد ترکیه یاد کرده است. در دنباله از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی و مدافع ملت فلسطین شدن به موضع ضعف آمریکا پرداخته که بدلیل شرایط منطقه نمی تواند از اسراییل دفاع کند و پیشنهاد ات فلسطین را وتو نماید . به خصوص اینکه گفته آمریکا در عراق و افغانستان و عراق و پاکستان گیر افتاده است . به خصوص اینکه حاکمان عراق فشار بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق می آورند . ازسوی دیگر از ويژگي دور شدن انقلابيون منطقه از گرايش هاي ناسيوناليستي و قومي و توجه بيشتر به الگوي رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ايران گفته است . مهمتر اینکه مدعی شده انقلابیون منطقه درخواست شريك شدن تجربه ایران شده اند . چونکه مشتاق کسب تجربه ی 33 ساله صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه هستند. همچنین خواهان بره گیری کردن از تجربه ی چگونه عراق تبدیل به باتلاق و حیات خلوت شدن حاکمان تهران هستند . یا اینگه چگونه پاسداران با حزب الله لبنان و حماس جنگ 33 و 22 روزه با اسراییل بر پا کردند . بهرحال بر ای اثبات ادعای خود اینگونه از فضای ضد آمریکایی و اسراییلی و تهاجم به سفارت های آمریکا و اسراییل از سوی ناراضیان و فرار سفیر اسراییل با چادر اشاره کرده است :

" ويژگي سوم موج دوم انقلاب هاي منطقه شكست پروژه مدل سازي لائيك براي اين انقلاب هاست. ترك ها كه نيامده مي خواستند بروند، تصور مي كردند با چند مانور رسانه اي مي توانند سرنخ تحولات منطقه را به دست بگيرند و به دوستان آمريكايي خود هم ظاهرا اطمينان داده بودند كه از دل مدل تركيه جز «لائيسيته» چيز ديگري بيرون نخواهد آمد. يكي از مهم ترين ويژگي هاي موج دوم اين است كه اين پروژه رهبرسازي قلابي را افشا مي كند و كنار مي گذارد. ترك ها در چند هفته گذشته ميزباني سپر دفاع موشكي ناتو را پذيرفته اند، به صراحت گفته اند كه يك الگوي لائيك را به كشورهاي منطقه توصيه مي كنند و حتي در موضوع چالش با اسراييل نشان داده اند كه هدف آنها بيشتر نوعي غرور ملي است تا نزاع ايدئولوژيك، بنابراين ساده ترين نتيجه اين است كه تركيه نمي تواند رهبر قيام هاي منطقه باشد.ويژگي بعدي موج دوم تحولات منطقه سرعت گرفتن تغييرات ژئوپلتيكي است. اكنون مسئله فلسطين در وضعيتي مرزي قرار گرفته است (و آمريكا از ترس تحولات منطقه قادر به حمايت صريح از اسراييل و وتوي ايده فلسطيني ها نيست) ، آمريكا قادر به نهايي كردن راهبرد خود در افغانستان و پاكستان نبوده است، عراقي ها تحت تاثير تحولات منطقه به تمديد حضور اشغالگران در خاك خود روي خوش نشان نمي دهند، معاهده كمپ ديويد و ثبات مئنظر آنها در صحراي سينا كاملا متزلزل شده است، سوريه خود را براي دور جديد از نقش آفريني در محور مقاومت آماده مي كند، سرنوشت يمن دير يا زود ثبات در عربستان را تحت تاثير قرار خواهد داد و نهايتا هيچ راهي براي سد كردن آنچه به طور سنتي نفوذ ايران خوانده شده، پيدا نشده است. پنجمين ويژگي دور شدن انقلابيون منطقه از گرايش هاي ناسيوناليستي و قومي و توجه بيشتر به الگوي ايران و درخواست براي شريك شدن در تجربه آن است. ويژگي ششم موج دوم انقلاب هاي اسلامي منطقه، صريح شدن ماهيت ضد آمريكايي و ضد اسراييلي آنهاست، گويي مردم منطقه تصميم گرفته اند حالا كه از نوچه ها فارغ شدند سراغ اربابان بروند. ترديدي نيست كه حمله به جاسوس خانه هاي آمريكا و اسراييل در منطقه رونق خواهد گرفت و از اين به بعد اين مكان ها به جاي اينكه خانه امن باشند يك «هدف» خواهند بود. كار اسراييل به جايي رسيده است كه سفيرانش چفيه بر سر مي كنند و شبانه از كشورهاي منطقه مي گريزند و همه اينها در حالي است كه تيم نتانياهو در اسراييل اساسا خردمندي لازم براي مواجهه با اين صحنه پيچيده را ندارد و آمريكايي ها هم روز به روز بيشتر در گرفتاري هاي داخلي فرو مي روند"
در خاتمه اینکه گفته می شود خشت اول چو بنهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. مگر امکان دارد رژیم عوامفریب و دین فروش و غارتگر وارونه گو که از ابتدای تأسیس و شکل گیری شالوده اش بر بنیان دروغ و نیرنگ و فریبکاری و شیادی بوده است. به خصوص اینکه دین را تبدیل به ابزار قدرت و ثروت و حفظ آن کرده است که زیر چتر آن هر گونه جنایت وخیانت و جنگ افروزی و دروغ و غارتگری و بی عدالتی و تبعیض توجیه نموده است . به ویژه اینکه با وجود اینکه پس از کودتای 22 خرداد 88 در تظاهرات های ضد حکومی فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر داده شد که منجر شد آشکارا طشت رسوایی ولی وقح نا مشروع و منفور و کودگران از بام بر زیر فتاده شود. مهمتر اینکه این حرکات اعتراضی مردم ناراضی ایران بود که موجب جرقه ی قیام های ضد دیکتاتوری در منطقه شد. چون که ابتدا کلید آن در تونس زده شد . سپس ادامه که ی آن به مصر رسید .پس از آن به لیبی سرایت نمود و اکنون به سوریه رسیده است که حاصل قیام های ضد دیکتاتوری تا کنون منتهی به سقوط 3 دیکتاتور شده است و ستون کاخ های دیکتاتور های دیگر منطقه را لرزان کرده است . اما ولی وقیح منفور و نا مشروع و عوامل تبلیغاتی و مداحان جارچی از موضع فرار به جلو و آدرس وارونه دادن مدعی موج دوم انقلاب اسلامی الگوی ایران در منطقه شده اند. در صورتی که این ادعا تداعی کننده ی داستان آن ملایی است که به روستا راهش نمی دادند اما آدرس خانه ی کدخدا را می گرفت .

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900627/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 27 شهریور ماه سال 1390

موج دوم انقلاب درخاورميانه (يادداشت روز)