گزیده خبر های علیه مستند سازان و شکبه ی ماهواره ای فارسی بی بی سی دولت فخیمه انگلیس 4 مهر 90

عجیب است پس از اینکه یک فیلم مستندی از شبکه ی ماهواره ای خبر رسانی فارسی بی بی سی دولت فخیمه پخش شد که مرتبط به بیت رهبری و نقش مهره های مستقر در این بیت در شکل گیری قدرت و انحصاری کردنش بود. انگاری که آب بر توی سوراخ مورچگان بیت رهبری در جماران و نهاد های و ابسته به رهبر ولی وقیح منفور و نامشروع و حامیان شان ریخته و نفوذ کرده است که از ترس سیل بردن شان از سوراخ های شان بیرون زده و سراسیمه این طرف و آنطرف در حال دویدن هستند وهوار می زنند. بشتابید فرار کنید که سیل ویرانگر دارد همه چیز را خراب می کند و با خود می برد . لذا برای نجات همه دستگاه تبلیغاتی و اطلاعاتی و کودتایی و هنری و سینمایی و دانشجوی بسیجی و اعضای بازار مکاره ی مجلس وابسته به بیت رهبری آماده باش تهاجمی داده و بسیج شده اند تا پاسخگوی باشند. البته چون این واکنش ها بطور عجولانه و کارشناسی ناشده است . موجب بیشتر فاش شدن ضریب وحشت ناشی از آب گرفتگی لانه های مورچگان ترسیده شده است . بنابراین بدون در نظر گرفتن نقشی که این شبکه ی خبر پراکنی بی بی سی دولت فخیمه در روند انقلاب 57 و پس از آن داشته است که چگونه در خدمت حاکمان ایران بوده است . به ویژه با اتخاذ سیاست حمایت تاکتیکی و تبلیغاتی که از جناحی از رژیم ضد بشری و قرون وسطایی اصلاح نا پذیر ایفا نموده است . زیرا که هدف اپوزیسون سازی از درون ومنحرف کردن اذهان عمومی و علیه ی مخالفین بر انداز بوده است . اما اکنون بدلیل پخش فیلم روشنگر مستند که بیانگر چگونه قدرت گیری خامنه ای و نقش بیت رهبری در ساختار قدرت حامیان ولی وقیح و پاسداران کودتا گر البته با طرح حذف رقیب مغلوب از صحنه است . پس برای انتقام گرفتن از پخش فیلم مستند شبکه ی بی ی سی موجی از تهاجم همه جانبه و باز داشت و بازجویی و اعتراف گیری مستند سازان در داخل کشور بر پا شده است تا این چنین بر سر و روی مجریان این شبکه پنجول کشیده شود تا وادار به تسلیم کردن شان مقابل اراده ی بر تر گردند تا بدون جانبداری از جریان رقیب مغلوب جنبش سبز خوانده شده مجبور به ادامه ی همان سیاست گذشته و دفاع از رهبر ولی وقیح منفور و نا مشروع شوند . مسخره تر اینکه مدعی گزارشگر قلم زن خبر گزاری دروغ پر داز فارس از موضع دیگ به دیگ گفتن روت سیاه و کپی برداری از شیوه ی فرار به جلوی سخنرانی وارونه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد در سازمان ملل آنگونه تحلیل و نظر انتقادی عدم استقلال و...پیرامون عملکرد شبکه ی خبر سانی بی بی سی داده است که انگاری هم خودش مستقل است. هم رژیم ضد بشری قلم شکن و صدا خفه کن ودیکتاتور تک صدایی نمی باشد. هم اینکه حاکمان فعلی ادامه دهندگان همکاران کودتای ننگین 28 مرداد دولت فخیمه و سازمان سیا و در بار شاه نمی باشند.

/گزارش مشروح فارس/واکنش گسترده به بیانیه حمایت خانه سینما از همکاران BBCخبرگزاری فارس: سیل انتقادها از بیانیه خانه سینما که در آن از متهمان شبکه جاسوسی وابسته به BBC حمایت شده همچنان ادامه دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900703001303

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت اطلاعات چندی پیش با بازداشت گروهی از عوامل مخفی وابسته به شبکه‌ دولتی انگلیس (bbc)، اعلام کرد این افراد از طریق فعالیت های زیرزمینی و غیرقانونی در قبال دریافت وجوه کلان از مجاری پنهان و با روش‌های پیچیده پولشویی، مأموریتهای ضدملی محوله از طرف ستاد ارتباطات پوششی و مرکز عملیات روانی سرویس اطلاعاتی انگلیس را دنبال می‌کردند.شورجه: «خانه سینما» همچنان دنبال ورود به بازی‌های سیاسی است.. کارگردان «33 روز» در ادامه گفت: از آن سو شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای مانند BBC و VOA از بیانیه خانه سینما حمایت می‌کند و مورد تشویق قرار می‌دهند. خانه سینما تشکل صنفی نیست،باشگاه سیاسی کاران است.خانه سینما کانون منحرفین است/ اقدام وزارت اطلاعات تحسین‌برانگیز است.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز با بیان اینکه خانه سینما کانون منحرفین شده است، افزود: اقدام وزارت اطلاعات در شناسایی مرتبطین BBC تحسین‌برانگیز است.خانه سینما "نقش اول نمایشنامه" سفارت انگلیس را بازی می‌کند.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد.انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس.انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج.همکاری با رسانه رژیم سلطنتی انگلیس(BBC) اقدام علیه امنیت ملی است.بی‌بی‌سی جاسوس‌پروری می‌کند/تقدیر از اقدام وزارت اطلاعات . دستگیری مرتبطین با بی‌بی‌سی فارسی آغاز کار بود/"BBC" یک تشکیلات اطلاعاتی است.مستندسازان اجازه فروش فیلم‌ به شبکه‌های معاند را نداشته و ندارند

گزارش فارس از پیوندهای BBC با قدرت و سیاست در انگلیس.ماشین رسانه ای رژیم سلطنتی انگلیس چگونه کار می کند؟خبرگزاری فارس: وقتی عملکرد یک رسانه بین‌المللی در حد بی بی سی کاملا در مسیر اهداف یک نظام سیاسی – امنیتی – اقتصادی مشخص است و هر جا لازم باشد به عنوان بازوی تبلیغاتی آن وارد عمل می شود، دیگر نمی توان از آن به عنوان یک رسانه آزاد نام برد بلکه باید آن را بازوی رسانه‌ای رژیم سلطنتی بریتانیا خواند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900703001165

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود یک سال پیش که دانشجویان انگلیسی در خیزشی در اعتراض به افزایش سه برابری شهریه‌های دانشگاهی خود به پا خواسته و با خشم و ناامیدی اعتراض خود را به دولت ائتلافی دیوید کامرون، نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس ابراز می‌داشتند، رسانه‌های مختلف عملکردهای مختلفی را از خود نشان دادند. پرس‌تی‌وی، رسانه‌ فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران گزارش‌های مبسوطی را از خیزش دانشجویان لندن ارائه کرد و تصاویر این قیام را بعضا مستقیما پخش می‌کرد اما در حین پخش این تصاویر از پرس‌تی‌وی و بسیاری دیگر از رسانه‌های مستقل جهان، بی‌بی‌سی مشغول پخش انواع و اقسام گزارش‌های ورزشی و سرگرمی بود و تنها 2 دقیقه و در میان اخبار صحنه‌هایی را از لندن پخش می‌کرد. * استفاده از عبارات هولیگانیسم و خشونت برای تخطئه اعتراضات * قیام محرومین، نمونه بارز کارنامه سیاه بی‌بی‌سی * بی‌بی‌سی هر جا که لازم باشد در خدمت اهداف سیاسی است* بی‌بی‌سی تنها یک رسانه نیست

خانه سینما سوءاستفاده دشمنان از بیانیه خود را محکوم کرد.انتشار بيانيه دوم خانه سينما بدون محكوميت صريح همكاري با بي‌بي‌سي.خبرگزاری فارس: در پی انتقادات اهالی سینما و رسانه‌ها از بیانیه خانه سینما مبنی بر حمایت از مستندساران مرتبط با بی بی سی فارسی، این تشکل بیانیه‌ دومی صادر و در آن سوءاستفاده رسانه‌های خارجی -بدون نام‌بردن از بی ‌بی سی- را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی انتقادات اهالی سینما و رسانه‌ها از بیانیه خانه سینما مبنی بر حمایت از مستندساران مرتبط با بی‌بی‌سی فارسی، این تشکل بیانیه‌ دوم خود را صادر و در آن سوءاستفاده رسانه‌های خارجی از این بیانیه را محکوم کرده است.خانه سینما در بیانیه شماره 2 خود آورده است: «بازتاب گسترده بیانیه خانه سینما در خصوص بازداشت سینماگران مستندساز در رسانه های داخلی و خارجی نشان از حساسیت این موضوع و ابعاد آن دارد.این تشکل به ظاهر صنفی در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است: «ضمن محکوم کردن هرگونه سوء استفاده از مفاد این بیانیه از سوی شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری هایی که سابقة دشمنی آنها با جمهوری اسلامی ایران روشن است، بار دیگر بر اساس وظیفة صنفی خود بر رعایت حقوق بازداشت‌شدگان و مراعات کامل مفاد قانون آیین دادرسی تأکید کرده و انتظار دارد مادامی که مراحل تحقیقات و رسیدگی قضایی به اتهامات منتسبه جریان دارد، از التهاب آفرینی پیرامون این موضوع خودداری شود.»

سهیل کریمی در گفت‌وگو با فارس:خانه سينما تشکل صنفی نیست،باشگاه سیاسی کاران است.خبرگزاری فارس:یک مستند ساز گفت: خانه سینما یک باشگاه سیاسی است، عملکرد خانه سینما هم واضح و مبرهن است با برگزاری جشن‌ها و ارایه بیانیه‌ها آب به آسیب دشمن ریخته است که بالاخره باید یک جایی کار اصلاح شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900703001160

سهیل کریمی مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره بیانیه خانه سینما مبنی بر عدم حمایت دولت از مستندسازان و فروش فیلم‌های به شبکه‌های خارجی گفت: خانه سینما یک تشکل سیاسی است و ربطی به هنر و اهالی سینما ندارد و مشکلات صنفی اهالی سینما در این تشکل صنفی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. یک جماعت نان به نرخ روز خور در کنار هم جمع شدند و فعالانی در زمینه سیاسی هستند که به مناسبت‌های مختلف بیانیه‌هایی را ارایه می‌دهند. ما (البته اگر ما را این جماعت هنرمند بدانند) در طول این سال‌ها فعالیتی در خصوص رفع مشکلات صنفی هنرمندان ندیدیم. کریمی در ادامه گفت: خانه سینما بیش از آنکه از حقوق هنرمندان دفاع کند بیشتر به فعالیت سیاسی پرداخته است و رفع مشکلات هنرمندان در این خانه به جوک شبیه است. بیشتر مواضع خانه سینما سیاسی است و افراد به ظاهر هنرمندی که برای این شبکه BBC فعالیت کردند با مواضع این شبکه آشنایی لازم را دارند، BBC شبکه فعال انگلیس است و تمام این شبکه اطلاعاتی است و مواضع آن درقبال نظام کاملاً واضح و مشخص است. وی در ادامه گفت: در زمان فتنه انتخابات نیز این شبکه افراد بسیاری را به صورت پیاده نظام در حوزه فرهنگ اعزام نمود تا برای این شبکه با فضای سیاسی خاص خود خوراک تهیه و آماده نمایند.کریمی در ادامه به عملکرد خانه سینما اشاره کرد و گفت: متاسفانه عملکرد برخی از افراد در حوزه فرهنگ آب در آسیب دشمن ریختن بود و هیچ فعالیت درستی در این زمینه شاهد نبودیم. عملکرد خانه سینما هم واضح و مبرهن است با برگزاری جشن‌ها و ارایه بیانیه‌ها آب به آسیب دشمن ریخته است که بالاخره باید یک جایی کار اصلاح شود. وی در خاتمه به مستندسازان دستگیر شده اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد مسئولین باید خیلی زودتر با عواملی که برای این شبکه‌ها فعالیت می‌کردند برخورد جدی می‌نمودند. اما در خصوص مستندسازان باید به این نکته اشاره کنم یا این افراد از نوع کار این شبکه و فعالیت‌های آن آگاهی دارند و یا بدون آگاهی این فعالیت را انجام داده‌اند که باید مشخص شود و به نتیجه رسید.

مصلحی با تشریح جزئیات تازه‌ای از نحوه برخورد با همکاران بی بی سی فارسی:دستگيري مرتبطين با بي‌بي‌سي فارسي آغاز كار بود/"BBC" يك تشكيلات اطلاعاتي است.خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات گفت که اطلاعات مهمی از همکاران و مرتبطین بی بی سی فارسی در ایران بدست آمده و وزارت اطلاعات ضمن احضار تعداد دیگری از عناصر مرتبط با این شبکه ظاهرا رسانه ای، با جدیت در حال پیگیری موضوع است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900703000783

نایب رئیس کمیسیون قضایی در گفت‌وگو با فارس:همكاري با رسانه رژيم سلطنتي انگليس(BBC) اقدام عليه امنيت ملي است خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی همکاری با شبکه‌ و رسانه‌های معاند و وابسته به دشمنان نظام جرم است، تأکید کرد: همکاری و کمک به رسانه رژیم سلطنتی انگلیس یعنی BBC، به دلیل رویکرد عنادی و ضد انقلابی این رسانه، اقدام علیه امنیت ملی است.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم و نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بازداشت تعدادی از عوامل بی‌بی‌سی فارسی گفت: قطعاً همکاری با شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای ضد انقلاب براساس قوانین جرم است.وی در این باره افزود: در قانون مجازات اسلامی کسانی که از شبکه‌های تلویزیونی معاند و وابسته به دشمنان نظام حمایت و به آنها کمک کنند، باید به در دادگاه حاضر شده و نهایتاً بنا بر نوع همکاری انجام‌شده، محاکمه و مجازات خواهند شد.نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: مجازات همکاری و کمک به رسانه‌های ضد انقلاب براساس نوع همکاری انجام شده حبس و محکومیت‌های سنگین است. غضنفرآبادی ادامه داد: براساس قوانین موجود، همکاری و کمک به رسانه رژیم سلطنتی انگلیس یعنی بی‌بی‌سی، به دلیل رویکرد عنادی و ضد انقلابی این رسانه، اقدام علیه امنیت ملی است و مجازات‌های مختص به این جرم هم در قانون مشخص شده است.

آلیا در گفت‌وگو با فارس:بي‌بي‌سي جاسوس‌پروري مي‌كند/تقدير از اقدام وزارت اطلاعات در دستگيري مرتبطين BBCخبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به دستگیری مرتبطین با BBC فارسی اشاره کرد و گفت: وزارت اطلاعات به خوبی دخالت ژورنالیستی BBC فارسی را مورد پیگیری قرار داد و این خود موفقیت بزرگی است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900703001044

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه BBC فارسی برای دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران ایجاد و بر روی آن سرمایه‌گذاری شد، اظهار داشت: این شبکه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به تربیت جاسوس پرداخته و عده‌ای را در قالب خبرنگار آموزش و به داخل کشور می‌فرستد.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات به خوبی این موضوع را رصد و گلوگاه آن را به طور مستند و محکم شناسایی کرد، افزودوزارت اطلاعات با فریب‌خوردگان و یا آنهایی که آگاهانه با BBC فارسی ارتباط داشته‌اند برخورد و در اختیار دستگاه قضایی قرار می‌دهد؛ چراکه وظیفه قوه قضائیه تعیین مجازات و برخورد با عاملان این مفسده سیاسی علیه ملت است.آلیا با بیان اینکه استعمار پیر انگلیس همواره علیه ملت ایران چه نظامی و چه به صورت جنگ نرم دشمنی می‌کند، خاطر‌نشان کرد: این اقدام انگلیس مهر تأییدی بر رسوایی این کشور در سطح بین‌المللی بود.

ابطحی در گفت‌وگو با فارس:خانه سينما كانون منحرفين است/ اقدام وزارت اطلاعات تحسين‌برانگيز است.خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه خانه سینما کانون منحرفین شده است، افزود: اقدام وزارت اطلاعات در شناسایی مرتبطین BBC تحسین‌برانگیز است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900703001220

سید محمد جواد ابطحی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس ضمن تمجید از اقدام اخیر وزارت اطلاعات در شناسایی شبکه مستندساز وابسته به بی‌بی‌‌سی اظهار داشت: به اعتقاد بنده وزارت اطلاعات باید ارتباط این افراد را با خانه سینما هم مورد پیگیری قرار دهد. وی تاکید کرد که بیشترین فساد و انحراف از خانه سینما شکل می‌گیرد؛ لذا باید ارتباط خانه سینما با اپوزیسیون خارج از کشور روشن شود و نهادهای امنیتی روی این مسئله بیشتر کار کنند. این نماینده مجلس ادامه داد: البته این دغدغه از قبل وجود داشت که برخی مستند‌سازان داخلی در محافل زیر‌زمینی خود سعی در تدوین فیلم‌هایی داشتند که نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند که این مسئله با اقدام به موقع وزارت اطلاعات ناکام ماند. وی جعفر پناهی را یکی از مستند‌سازانی معرفی کرد که سعی در ناکارآمد جلوه دادن نظام دارد و گفت: کسانی که از هنرمندان دفاع می‌کنند باید بدانند هنرمندی که دل در گروه میهن و کشورش ندارد هنرمند نیست. نماینده مردم خمینی‌شهر با تاکید بر این مسئله که هنرمند باید نسبت به مملکت و کشورش پایبندی داشته باشد اظهار داشت: مجلس حمایت خود را از وزارت اطلاعات در رابطه با اقدام اخیر در شناسایی شبکه جاسوسی وابسته به بی‌بی‌سی اعلام می‌کند. ابطحی در پایان اظهاراتش بی‌بی‌سی را رسانه‌ای ضد ایرانی معرفی کرد که سعی دارد با هر حربه‌ای نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند.